Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Ibiza Polar
Så ligesom samtlige andre sportsdirektører.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Du glemmer, at alle de dårlige indkøb er Jacob Friis' skyld.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Det er da fløjtende ligegyldigt hvem det var imod? Manden har tydeligvis haft et potentiale, har stadig en fin alder. Fint forsøg at se om han kunne ramme topniveauet i AaB.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 18:38Ja. Han har fået tre landskampe. For fem år siden. Som indskifter. Mod giganterne Island, Hviderusland og San Marino.Forza skrev: ↑18. maj 2021, 16:33Det er altså ikke en selvfølge. Manden har trods alt spillet for det norske landshold. Han er ikke god nok og jeg er også glad for at vi ikke henter ham permanent. Man tog en chance med en spiller der havde et potentiale. Fair nok, godt det ikke var et køb.Gnu skrev: ↑18. maj 2021, 13:12Heldigvis, men også ret forudsigeligt at det ville få den udgang. En mand, der kun har vist noget i den norske liga, og som ikke kunne komme på holdet i den tredjebedste engelske række er selvfølgelig ikke en forstærkning for AaB.Hanga skrev: ↑18. maj 2021, 12:17EB melder at vi heldigvis ikke udnytter Samuelsens købsoption.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... exit-i-AaB
Jeg ved simpelthen ikke, hvad det er, Inge har set i ham, for jeg synes, det var tydeligt fra starten, at han slet ikke har, der skal til. Fin teknik, men alt for langsom og for lidt bund i det, han laver. Han vil sikkert være en fin indendørsspiller.
Dengang lå Norge altså og rodede rundt omkring nummer 80 på verdensranglisten. Det er der lande som Oman og Bolivia ligger i dag, så det imponerer mig altså ikke, at han engang for længe side har fået et tre kampe, hvor to af dem var venskabskampe, på så dårligt et landshold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- doukas
- Allstar

Nah.... Det var alligevel ikke så mange spillere Gaarde og Lynge hentede, som var så ringe, at de ikke engang var i nærheden af kamptruppen.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 19:44Så ligesom samtlige andre sportsdirektører.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

Hælder mere til, at det er Gaardes skyld.BoT skrev: ↑18. maj 2021, 19:50Du glemmer, at alle de dårlige indkøb er Jacob Friis' skyld.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Fuldstændigt korrekt - vi nordjyder har faktisk intet mod ambitioner og store armbevægelser - hvis man har noget at have det i.R Rosenberg skrev: ↑18. maj 2021, 10:55Jamen, det er fantastisk, at man melder ud på den måde. Jeg er kæmpe fan af det, og jeg er kæmpe fan af, at Inge melder ambitiøst ud efter de 6 års leverpostejsrædsler fra Gaarde.baresi skrev: ↑18. maj 2021, 10:12maglau er faktisk enig med dig på sin vis. Synes dog at der er 2 ting der er positive ved de udmeldinger og det er:Maglau skrev: ↑17. maj 2021, 20:49Fuldstændig enig - det bliver hurtigt gennemskuet når man bralderer op om store resultater i fremtiden hvis der sælges ud af de bedste spillere og der ikke hentes erstatninger på samme niveau.R Rosenberg skrev: ↑17. maj 2021, 19:45Jeg er såmænd ikke uenig. Men det er bare ret kontraproduktivt at forsøge at tale et hold op, mens man simultant sænker kvaliteten. Og det kan folk godt gennemskue.Pastorius skrev: ↑17. maj 2021, 19:36Det ved jeg nu ikke - jeg synes de udmeldinger er ret ligegyldige. Da vi var konservative var det galt, og når vi er lidt vel optimistiske er det også skidt. Men jeg er enig i at vi får svært ved at nå top-4 uden en erstatning, men vi får også svært ved at nå (og blive) i toppen, hvis ikke vi får løftet indtægtsgrundlaget.R Rosenberg skrev: ↑17. maj 2021, 19:06
Men så bør man jo afslutte ævlen om top 4-klub og lægge kortene på bordet.
Er ved at brække mig over de latterlige over optimistiske over ambitiøse vi-skal-lokke-sponsorer-til udmeldinger som vi fans æder råt.
Det lige som at rende rundt og fortælle vidt og bredt at man har været ude at se på en Porsche - men ender med en Polo.
1 - man står som chef, træner, spillere og klub generelt på mål for de målsætninger der er sat op. OG det er 100% til at forholde sig til. Det betyder også at IAO ikke kan tosse rundt i 3-4 transfervinduer uden at hente kvalitet, og eller sælge vores bedste spillere. Den mulighed har han simpelthen ikke for så fejler han.
Cifuentes kan heller ikke bliver ved med ikke at have en retning for formation, stil og forståelse for eget spil og modstandere. I næste sæson har han ikke mere snor end at top 4 er målet og top 6 100% er et ufravigeligt krav.
Derfor er der ikke flere skud i bøssen.
Og så er jeg bare fan af at man melder ud. Jeg ved ikke hvor mange ligegyldige Gaarde interview jeg har hørt hvor Leverpostej er mere ophidsende. FEDT med udmeldinger for der er ingen undskyldninger og det vækker også klub og spillere til at skulle præstere.
MEN: Melder man ambitiøst ud, skal man også følge det op, og man skal agere efter de ambitioner, man melder ud. Ellers kommer man til at se dum ud, og så bliver det jo bare kejserens nye klæder.
Og den opfølgning på ambitiøse udtalelser harmonerer bare dårligt med spillere som Granli, Rufo, Samuelsen, Nkada. Den harmonerer væsentlig bedre med spillere som Hiljemark og Ferreira.
Nordjyder er et nøjsomt og beskedent folk. Nordjyder gider ikke bragesnak. Nordjyder gider ikke store, tomme armbevægelser. Der er en grund til, at bebrillede typer som Steinlein og andre smarte typer er kroniske hadefigurer i Nordjylland. Sammen med smarte københavnere.
Nordjyder gider ikke, at man siger ét og handler helt anderledes. Nordjyder gider ikke investere en masse tid og penge i noget, der ikke er en (nordjysk) mening i.
Så vil man have nordjyderne tilbage på stadion og sponsorerne hjem i folden, så skal der resultater og materiale til. Så skal man vise, at man reelt er et meget mere spændende produkt end fx det bøvede, kawe tågehorns-håndbold og dets klappepølser og Bierstube-stemning. Vise, ikke bralre.
Især Fristrup men også Inge kommer til at fremstå som fantaster når de snakker om top 4 og pokaler men disker op med granli Samuelsen og Rufo typer.
Meld ren flag og hvis budgettet er til en 8-10 så meld ud at 6-7 er målet det har folk meget mere respekt for.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Ibiza Polar
Men altså. Det hænger jo også sammen med den investering, man har lavet. Hvis nu man havde købt Nkada eller Samuelsen, så var de jo nok blevet investeret yderligere spilletid i. Vi har haft et hav af spillere i klubben, som var elendige, men som man blev ved med at prøve på at få til at lykkes pga. udgiften.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:53Nah.... Det var alligevel ikke så mange spillere Gaarde og Lynge hentede, som var så ringe, at de ikke engang var i nærheden af kamptruppen.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 19:44Så ligesom samtlige andre sportsdirektører.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Jeg undrer mig også gevaldigt over Nkada pga. skudsmålet - ikke så meget Samuelsen dog - men jeg kan ikke se, hvordan det adskiller sig så meget fra alle andre sportsdirektører.
Jeg vil godt lige komme med et indspark - jeg har via mit profesionelle virke set hvad nogle superliga spillere tjener - deriblandt en tidligere ung AaBer første kontrakt.jonas386 skrev: ↑18. maj 2021, 15:13Yes, men da han forlængede var han stadig 21, og havde ikke slået igennem som en profil på holdet. Jeg mindes heller ikke, at der har været den store konkurrence om Magnus' underskrift, eller andet der skulle presse prisen i vejret.
Jeg synes det virker vildt, at han skulle være bedre lønnet end majoriteten af truppen.
Det virker slet slet ikke usandsynligt at Magnus anden kontrakt udløser 100.000 om måneden. En mand gaarde vurderede skulle spille fast på midten og erstatte en knap 200k mand i Risgaard.
Hvorfor skulle han ikke ligge i Pallesen niveauet når nu han var gratis fremfor Pallesen der også havde en transfer.
Fodboldspillere der spiller mere eller mindre fast i ligaen er langt langt væk fra 50k om måneden.
Mit bud er at vores start 11 har gennemsnitsløn et stykke over 150k pr mdr.
AaB - BIF 13/4 2014
- doukas
- Allstar

Vil alligevel mene, at der er forskel på den måde Inge og Gaarde handler ind på, hvilket jeg vil tro bliver tydeligere på den længere bane. Gaarde havde en dårlig vane med at binde mange lønkroner i en perlerække af semikendte, men yderst middelmådige spillere, og jeg tænker, at når man handler i det spænd, så er det sjældent spilleren falder fuldstændig igennem. Der tror jeg Inge er mere tilbøjelig til at prøve lykken med nogle totalt random spillere, især hvis den økonomiske risiko ikke er særlig stor.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 20:02Men altså. Det hænger jo også sammen med den investering, man har lavet. Hvis nu man havde købt Nkada eller Samuelsen, så var de jo nok blevet investeret yderligere spilletid i. Vi har haft et hav af spillere i klubben, som var elendige, men som man blev ved med at prøve på at få til at lykkes pga. udgiften.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:53Nah.... Det var alligevel ikke så mange spillere Gaarde og Lynge hentede, som var så ringe, at de ikke engang var i nærheden af kamptruppen.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 19:44Så ligesom samtlige andre sportsdirektører.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Jeg undrer mig også gevaldigt over Nkada pga. skudsmålet - ikke så meget Samuelsen dog - men jeg kan ikke se, hvordan det adskiller sig så meget fra alle andre sportsdirektører.
Jeg har lige forhørt mig lidt...vores ungdoms spillere mellem 18-22 ligger på alt fra 30-70k, men typisk så er det først ved 2 kontrakt de kommer over 50k hvis det er lokale drenge.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
R Rosenberg
- Allstar

Er der nogensinde nogen, der egentlig har hævdet det? Hvis du bare kunne komme med et sådan nogenlunde ædruelig 'ja' eller 'nej', ville det være fedt.BoT skrev: ↑18. maj 2021, 19:50Du glemmer, at alle de dårlige indkøb er Jacob Friis' skyld.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Ædruelighedens stemme
-
Ibiza Polar
Det er jeg skam helt enig. Og jeg mener, det er skifte til det bedre, så længe økonomien er lille på de mere eksotiske indslag. For uanset, at Gaarde handlede “middelmådige spillere”, så var der virkelig mange, det faldt helt igennem. Blomqvist, Ochs, Sylvestr, Safranko, Sloth, Holgersson for at nævne nogle få.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 20:11Vil alligevel mene, at der er forskel på den måde Inge og Gaarde handler ind på, hvilket jeg vil tro bliver tydeligere på den længere bane. Gaarde havde en dårlig vane med at binde mange lønkroner i en perlerække af semikendte, men yderst middelmådige spillere, og jeg tænker, at når man handler i det spænd, så er det sjældent spilleren falder fuldstændig igennem. Der tror jeg Inge er mere tilbøjelig til at prøve lykken med nogle totalt random spillere, især hvis den økonomiske risiko ikke er særlig stor.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 20:02Men altså. Det hænger jo også sammen med den investering, man har lavet. Hvis nu man havde købt Nkada eller Samuelsen, så var de jo nok blevet investeret yderligere spilletid i. Vi har haft et hav af spillere i klubben, som var elendige, men som man blev ved med at prøve på at få til at lykkes pga. udgiften.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:53Nah.... Det var alligevel ikke så mange spillere Gaarde og Lynge hentede, som var så ringe, at de ikke engang var i nærheden af kamptruppen.Ibiza Polar skrev: ↑18. maj 2021, 19:44Så ligesom samtlige andre sportsdirektører.doukas skrev: ↑18. maj 2021, 19:06Med Inge som sportsdirektør skal man nok vænne sig til, at indkøbene bliver meget himmel eller helvede. Prica, Hiljemark og Ferreira er fine tilføjelser. Nkada og Samuelsen er tæt på skandaløst dårlige signings. Heldigvis har risikoen været begrænset qua låneaftalerne. Granli og Rufo må betegnes som den bløde mellemvare, omend jeg mener pilen peger nedad for Rufos vedkommende. Prijovic er nok for tidligt at sige noget om.
Anyway. Jeg tror, vi er nogenlunde enige. Videre.
Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
Inge har ikke brugt mange penge. Han har haft ét profileret indkøb, alt andet har været breddeindkøb eller talenter.
Derfor kommer der formodentlig et eller to større indkøb i det kommende vindue.
Han har afventet en større oprydning og en ny træners ankomst.
Jamen det er jo ikke det der bliver sagt herinde. Der bliver sagt at vi skal skære i budgettet og frikender jo faktisk Inge for de indkøb han har lavet da pengene ikke er til andet bunden sf Skandinaviske ligaer. Men hænger i den grad fristrup ud for hans top 4 udtalelse,- men lad os se, er ikke optimist og håber bare på overlevelse i næste sæson.Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 20:51Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
Inge har ikke brugt mange penge. Han har haft ét profileret indkøb, alt andet har været breddeindkøb eller talenter.
AaB - BIF 13/4 2014
- doukas
- Allstar

Så tal dog ordentlig til dine meddebattører. Dine utallige personlige perifide angreb er til at brække sig over.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Vil du være tilfreds med kun ét større indkøb til sommer? I så fald, til hvilken plads?Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 20:51Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Hvis Hilje holder sig fri af skader hen over sommeren og forventes klar til at spille fuld tid, så vil jeg faktisk være tilfreds med Dalsgaard og nogle unge talenter. HVIS den går på kun et større indkøb denne sommer.Brodernumsi skrev: ↑18. maj 2021, 21:12Vil du være tilfreds med kun ét større indkøb til sommer? I så fald, til hvilken plads?Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 20:51Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
Skal vi ikke lige se hvor mange vi mistet og hvemBrodernumsi skrev: ↑18. maj 2021, 21:12Vil du være tilfreds med kun ét større indkøb til sommer? I så fald, til hvilken plads?Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 20:51Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
AaB AaB AaB AaB
Et støre indkøb så kommet vi til at få en pis sæsonhit666 skrev: ↑18. maj 2021, 21:58Skal vi ikke lige se hvor mange vi mistet og hvemBrodernumsi skrev: ↑18. maj 2021, 21:12Vil du være tilfreds med kun ét større indkøb til sommer? I så fald, til hvilken plads?Julgranen skrev: ↑18. maj 2021, 20:51Den eneste der fremstår som noget lidet flatterende er dig. Nu har jeg forsøgt at forklare dig det ti gange, men du bliver ved at fremture med den samme fortælling.
AaB AaB AaB AaB