Han gik i stå OG røg af holdet under Friis. Cifuentes har fået ham igang igen, og heldigvis for det - det gode ved forsvarsspillere er, at de ikke behøver være kæmpetalenter før de kan skydes af til en god pris.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er spændt på hvad for en sportschef Inge Andre er mht. angriber. Kvier han sig for at betale prisen for dem og håber, at en billigere kan gøre jobbet eller er han typen, som godt ved, at her kan der ikke spares ?
Det kunne jo være fristende at hente en talentfuld spiller, som udgjorde "frontduoen" med Prica, men Prica har jo ikke helt nået det niveau, hvor han ikke kunne have brug for at lære af en mere erfaren angriber.
Jens Odgaard/Elias Sørensen kunne være spændende, men vil Prica og den anden kunne gøre hinanden bedre, når de begge har begrænset erfaring ? Her ville f.eks. en Andreas Albers fra 2. bundesligaen måske være bedre, selvom han ikke har haft en Zlatan-karriere. Var han ikke rygtet til os for et par år siden ? Han vil nok have den erfarne målmagers snuhed, som kunne give Prica noget ekstra.
Der er mange sportschefer, som hellere vil prøve 10 lottokuponer som angriber end betale prisen for en rigtig angriber. Jeg er spændt på, hvad Inge er til. Indtil videre har vi Prica, som er den håbefulde angriber(men dog relativ sikker investering) og Nkada(som afgjort var en lottokupon i bedste brasserstil). Rygterne om Kamara tyder på, at vi godt vil betale, men vi manglede underskriften.
Så spændt på, om vi henter en flyvefærdig angriber ind eller det er mere i den håbefulde. Og vi har antalsmæssig så få angribere, at det ikke er tilladt at vente til sidst i vinduet med at handle her. Men nu skal den kommende uges Europacupspørgsmålafklares først afklares inden navne kan komme på bordet.
Det kunne jo være fristende at hente en talentfuld spiller, som udgjorde "frontduoen" med Prica, men Prica har jo ikke helt nået det niveau, hvor han ikke kunne have brug for at lære af en mere erfaren angriber.
Jens Odgaard/Elias Sørensen kunne være spændende, men vil Prica og den anden kunne gøre hinanden bedre, når de begge har begrænset erfaring ? Her ville f.eks. en Andreas Albers fra 2. bundesligaen måske være bedre, selvom han ikke har haft en Zlatan-karriere. Var han ikke rygtet til os for et par år siden ? Han vil nok have den erfarne målmagers snuhed, som kunne give Prica noget ekstra.
Der er mange sportschefer, som hellere vil prøve 10 lottokuponer som angriber end betale prisen for en rigtig angriber. Jeg er spændt på, hvad Inge er til. Indtil videre har vi Prica, som er den håbefulde angriber(men dog relativ sikker investering) og Nkada(som afgjort var en lottokupon i bedste brasserstil). Rygterne om Kamara tyder på, at vi godt vil betale, men vi manglede underskriften.
Så spændt på, om vi henter en flyvefærdig angriber ind eller det er mere i den håbefulde. Og vi har antalsmæssig så få angribere, at det ikke er tilladt at vente til sidst i vinduet med at handle her. Men nu skal den kommende uges Europacupspørgsmålafklares først afklares inden navne kan komme på bordet.
- FlæskeFrank
Det ændrer ik på han beviste det!!
Så han skal nok komme
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Kan vi ikke blive enige om, at det eneste tidspunkt under Friis, hvor han ikke rigtig var stamspiller, var i efteråret 2019. Han var 18½ år på det tidspunkt. Det er vel lidt meget at antyde, at Cifuentes pludselig har fået ham tilbage.
De sidste 12 kampe under Friis spillede Ross f.eks. fuld tid og før det rimelig ofte fuld tid. Friis udviklede vores unge spillere - også Ross.
- FlæskeFrank
Tror slet ikke han er god nok endnu til at hjælpe os med mål. Sandsynligvis på sigt. Synes vi mangler lidt mere erfaring, power og fart i front.Rams skrev: ↑23. maj 2021, 06:34Jeg har lidt fidus til Elias Sørensen, der har udløb på sit lejeophold i Almere med udgangen af juni og som er på kontrakt i Newcastle indtil sommeren 2022.
Han dufter lidt af en Jeppe Curth case, hvor vi kan hente et angrebstalent hjem, der er blevet hærdet i udlandet. Han er blevet 21 år, men fortsat masser af videresalgspotentiale og så kunne Prica og Elias blive de nye Young Guns
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Nej, nej. Det er Cifuentes, som løfter de unge spillere. IKKE Friis.FlæskeFrank skrev: ↑23. maj 2021, 17:58Kan vi ikke blive enige om, at det eneste tidspunkt under Friis, hvor han ikke rigtig var stamspiller, var i efteråret 2019. Han var 18½ år på det tidspunkt. Det er vel lidt meget at antyde, at Cifuentes pludselig har fået ham tilbage.
De sidste 12 kampe under Friis spillede Ross f.eks. fuld tid og før det rimelig ofte fuld tid. Friis udviklede vores unge spillere - også Ross.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Kusk er næppe en ung spiller! Ferreira er bare blevet sløj under Cifuentes (og nej, det skyldes ikke, at Bordeaux vistnok var interesseret i ham) og Prica, tjae, det var ikke meget han lykkedes under Friis, men der var han vel lige fyldt 18 og skiftet land og hold, så det er nok også for meget at forvente, at han skulle brænde banen af fra dag 1. Ross er naturligt blevet bedre jo flere kampe har har fået, men så meget synes jeg heller ikke han har rykket sig over de sidste 6-8 mdr. Det var godt set af Friis at give ham chancen i sin tid.
En spiller som f.eks L. Klitten er heller ikke lykkedes under Cifuentes. Jeg har svært ved at se, at Cifuentes skulle være den store messias på det punkt indtil videre, men du har et særdeles blødt punkt for ham, så det er du nok ikke enig i
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
At Ross skulle være blevet bedre er diskutabelt. Men der er da blevet plads i startopstillingen til ham efter Okore er smuttet. Og Kusk var da bedre under Friis målt på slutprodukt i hvert fald. E.g. 11 mål og 10 assists i 19/20. Og du har selv tidligere fremhævet hans evner udi chanceskabning under Friis, så det gælder da vel stadig Og Prica? Ja, ok. Han har da lavet en fin slutspurt, men det er et ret bette grundlag for at sige noget om den ene vs. anden træner mht. at få spillerne til at præstere. Han er også blevet ældre. Pedro har været dårligere, det samme har Lucas og Børsting.. but who's counting...
Jeg tænker Friis og Cifuentes er fine udviklingstrænere da de begge har fine akademierfaringer. Kan vi ikke bare sige det og så komme videre?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Han har da set bedre ud på det seneste, Ross altså.Buzz Killington skrev: ↑23. maj 2021, 19:52At Ross skulle være blevet bedre er diskutabelt. Men der er da blevet plads i startopstillingen til ham efter Okore er smuttet. Og Kusk var da bedre under Friis målt på slutprodukt i hvert fald. E.g. 11 mål og 10 assists i 19/20. Og du har selv tidligere fremhævet hans evner udi chanceskabning under Friis, så det gælder da vel stadig Og Prica? Ja, ok. Han har da lavet en fin slutspurt, men det er et ret bette grundlag for at sige noget om den ene vs. anden træner mht. at få spillerne til at præstere. Han er også blevet ældre. Pedro har været dårligere, det samme har Lucas og Børsting.. but who's counting...
Jeg tænker Friis og Cifuentes er fine udviklingstrænere da de begge har fine akademierfaringer. Kan vi ikke bare sige det og så komme videre?
Der er forskel på at være dårlig, og ikke at spille. Lucas startede den her sæson uden at gøre en forskel i nogen af kampene under Friis, og har allerede præsteret mere under Cifuentes.
Det passer ham øjensynligt også bedre, at han slipper for at have Børsting som legekammerat.
Ja, hold da op, Prica er blevet en 8-10 måneder ældre…
Er blevet forløst af Cifuentes, der gudskelov aldrig kunne drømme om at starte med Børsting fremfor at give ham chancen.
Nu satser vi på teknikere og dygtige fodboldspillere fremfor tonsere.
Bortset fra det, så jo - og god kamp i morgen!
Ja tak :-) - og den gode unge Prica er helt sikkert blevet bedre og ligner den spiller, jeg i sin tid troede, at vi fik. Så længe man naturligvis holder den unge mand meget langt væk fra straffesparkspletten, skulle vi være uheldige og få et sådant i morgen. Efterhånden er jeg nærmest i tvivl om, vi overhovedet har egnede skytter efter den seneste elendighed på det punkt.Julgranen skrev: ↑23. maj 2021, 23:38Han har da set bedre ud på det seneste, Ross altså.Buzz Killington skrev: ↑23. maj 2021, 19:52At Ross skulle være blevet bedre er diskutabelt. Men der er da blevet plads i startopstillingen til ham efter Okore er smuttet. Og Kusk var da bedre under Friis målt på slutprodukt i hvert fald. E.g. 11 mål og 10 assists i 19/20. Og du har selv tidligere fremhævet hans evner udi chanceskabning under Friis, så det gælder da vel stadig Og Prica? Ja, ok. Han har da lavet en fin slutspurt, men det er et ret bette grundlag for at sige noget om den ene vs. anden træner mht. at få spillerne til at præstere. Han er også blevet ældre. Pedro har været dårligere, det samme har Lucas og Børsting.. but who's counting...
Der er forskel på at være dårlig, og ikke at spille. Lucas startede den her sæson uden at gøre en forskel i nogen af kampene under Friis, og har allerede præsteret mere under Cifuentes.
Det passer ham øjensynligt også bedre, at han slipper for at have Børsting som legekammerat.
Ja, hold da op, Prica er blevet en 8-10 måneder ældre…
Er blevet forløst af Cifuentes, der gudskelov aldrig kunne drømme om at starte med Børsting fremfor at give ham chancen.
Nu satser vi på teknikere og dygtige fodboldspillere fremfor tonsere.
Bortset fra det, så jo - og god kamp i morgen!
Jeg var til noget familie-tam-tam hvor jeg snakkede med en der har tæt relation til ham Nikolaj Thomsen har åbnet tøj-virksomhed sammen med i København.
Han fortalte at Thomsen har et konkret tilbud på bordet fra Silkeborg, samt at AaB også skulle have en føler på hans situation, og ikke afviser at tilføje ham.
Han fortalte at Thomsen har et konkret tilbud på bordet fra Silkeborg, samt at AaB også skulle have en føler på hans situation, og ikke afviser at tilføje ham.
Der er rigtig mange blandede meninger med Thomsen.Albuen skrev: ↑24. maj 2021, 07:21Jeg var til noget familie-tam-tam hvor jeg snakkede med en der har tæt relation til ham Nikolaj Thomsen har åbnet tøj-virksomhed sammen med i København.
Et Fossum salg evt så ku jeg sagtens se ham tilbage.
Han er langt fra færdig. Fast spilletid så bliver han en klar forstærkning er jeg sikker på
Tror Silkeborg kunne være "sundt" for ham, lidt ligesom Helenius har blomstret der. Omgivelser med lavere forventninger end i AaB og FCK, Kent som træner der kender ham, generelt en klub i en god udvikling og med gode tekniske spillere. Kan han strikke 1-2 gode og stabile sæsoner sammen der kunne han måske blive interessant at få hjem og slutte karrieren hos os a la Risgård, selvom han selvfølgelig er en helt anden type.Mr Gold skrev: ↑24. maj 2021, 08:44Der er rigtig mange blandede meninger med Thomsen.Albuen skrev: ↑24. maj 2021, 07:21Jeg var til noget familie-tam-tam hvor jeg snakkede med en der har tæt relation til ham Nikolaj Thomsen har åbnet tøj-virksomhed sammen med i København.
Han er langt fra færdig. Fast spilletid så bliver han en klar forstærkning er jeg sikker på
Vores hold savner en klon af en 25- 27 årig Risgårdemenike skrev: ↑24. maj 2021, 08:56Tror Silkeborg kunne være "sundt" for ham, lidt ligesom Helenius har blomstret der. Omgivelser med lavere forventninger end i AaB og FCK, Kent som træner der kender ham, generelt en klub i en god udvikling og med gode tekniske spillere. Kan han strikke 1-2 gode og stabile sæsoner sammen der kunne han måske blive interessant at få hjem og slutte karrieren hos os a la Risgård, selvom han selvfølgelig er en helt anden type.Mr Gold skrev: ↑24. maj 2021, 08:44Der er rigtig mange blandede meninger med Thomsen.Albuen skrev: ↑24. maj 2021, 07:21Jeg var til noget familie-tam-tam hvor jeg snakkede med en der har tæt relation til ham Nikolaj Thomsen har åbnet tøj-virksomhed sammen med i København.
-
Bocajunior1
- Junior

- Favoritspiller: Peter Rasmussen
Man savner også en yngre klon af Erik Hamren.
Så skal han satme smide nogle kilos og i bedre form. Der er jo ved at gå Jan Mølby i den...Albuen skrev: ↑24. maj 2021, 07:21Jeg var til noget familie-tam-tam hvor jeg snakkede med en der har tæt relation til ham Nikolaj Thomsen har åbnet tøj-virksomhed sammen med i København.
Jóan Símun Edmundsson, er han mon noget for os? Kan spille flere pladser, og er transferfri. En hårdt arbejdende offensivspiller. Var vist rygtet til AaB for et par år siden.
Klonede brugere har vi til gengæld nok af.