Tror ikke han er klar endnu, men kan godt finde ud af det. Han har ikke spillet nogle kampe.
U19, U17 og U15 tråden
Re: U19, U17 og U15 tråden
- Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
Der var en artikel i Nordjyske for nogen dage/uger siden, hvor Inge gav udtryk for, at de tidligere traditioner med at rykke x antal spillere op til en ny sæson er han ikke fortaler for. Inge/klubben vil nu have at spillerne glider mere frem og tilbage mellem seniorholdet og u19.Prica22 skrev: ↑26. maj 2021, 13:17Tror ikke han er klar endnu, men kan godt finde ud af det. Han har ikke spillet nogle kampe.
Det stemmer også meget fint overens med, at de kan spille u19 som 3. års. Det vigtigste er jo udviklingen og nogle har bare brug for et ekstra år.Spanky skrev: ↑26. maj 2021, 13:26Der var en artikel i Nordjyske for nogen dage/uger siden, hvor Inge gav udtryk for, at de tidligere traditioner med at rykke x antal spillere op til en ny sæson er han ikke fortaler for. Inge/klubben vil nu have at spillerne glider mere frem og tilbage mellem seniorholdet og u19.Prica22 skrev: ↑26. maj 2021, 13:17Tror ikke han er klar endnu, men kan godt finde ud af det. Han har ikke spillet nogle kampe.
Der er heller ikke noget galt i at nogle spillere træner med førsteholdet men spiller for U19 eller u17, men troede egentlig det allerede var normalen i de fleste klubber?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Du må kun bruge to dispensationsspillere i U19-Ligaen plus en keeper. Så de kan ikke alle tre spille på én gang, medmindre én af dem skal erstatte Theo Sander.
Jeg troede egentlig også at målet var at spillerne skulle være klar i en tidligere alder. Som 19-20-årige skulle de altså gerne være Superliga-klar. Især er det kritisk når Prijovic og Ementa er hentet udefra og så alligevel ikke er Superliga-klar som 1. årsseniorer.
Tænker Reserveligaen kommer igang igen, så der er mulighed for at variere spilletiden. Må indrømme, at jeg havde troet, at Prijovic var bedre end som så og derfor ligner det et lidt længere projekt. Svært at klandre noget omkring Ementa, når han rendte ind i sådan en skade.Yankee skrev: ↑27. maj 2021, 08:51Du må kun bruge to dispensationsspillere i U19-Ligaen plus en keeper. Så de kan ikke alle tre spille på én gang, medmindre én af dem skal erstatte Theo Sander.
Jeg troede egentlig også at målet var at spillerne skulle være klar i en tidligere alder. Som 19-20-årige skulle de altså gerne være Superliga-klar. Især er det kritisk når Prijovic og Ementa er hentet udefra og så alligevel ikke er Superliga-klar som 1. årsseniorer.
Update på skadessituationen hos Ano: Fuldt igang med genoptræning. Skal snart tjekkes, for at se, om han kan smide krykkerne.
Nu er der langt fra ungdomsniveau til voksenfodbold, så henter man unge talenter er spildmargenen som regel høj. Det ses også i alle store klubber som henter kæmpe talenter rundt omkring. Mange ender med ikke at slå til. Sådan er gamet.Yankee skrev: ↑27. maj 2021, 08:51Du må kun bruge to dispensationsspillere i U19-Ligaen plus en keeper. Så de kan ikke alle tre spille på én gang, medmindre én af dem skal erstatte Theo Sander.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Det kommer i den grad an på hvilken alder spilleren har når han hentes. Når vi henter spillere i en alder tæt på seniorfodbold, skal hitraten gerne være okay pæn, især når vi betaler milliontransfer som med Prijovic.Forza skrev: ↑28. maj 2021, 19:19Nu er der langt fra ungdomsniveau til voksenfodbold, så henter man unge talenter er spildmargenen som regel høj. Det ses også i alle store klubber som henter kæmpe talenter rundt omkring. Mange ender med ikke at slå til. Sådan er gamet.Yankee skrev: ↑27. maj 2021, 08:51Du må kun bruge to dispensationsspillere i U19-Ligaen plus en keeper. Så de kan ikke alle tre spille på én gang, medmindre én af dem skal erstatte Theo Sander.
Det er noget andet når man henter 15-16 årige hvor der stadig er meget arbejde at gøre.
Yankee ved alt om det grundet hans arbejde for FCN.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Det kører for Inge på alle parametre. Talentudvikling går ned ad bakke og nordjyske har, bortset fra Børsting, 5 iao signings som forårets ringeste.
Top 4, here we come.
Det kører for Inge på alle parametre. Talentudvikling går ned ad bakke og nordjyske har, bortset fra Børsting, 5 iao signings som forårets ringeste.
Top 4, here we come.
You pay for this?
Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
Keep it coming, Allan. Det er guld værd.
Mikki89 skrev: ↑31. maj 2021, 18:59Hvis vi ser bort fra Allans sædvanligr troll kommentar, så undrer det mig ikke at man er gået tilbage. Af folk med gang i klubben hører jeg ikke de store roser af Anders Damgaard og det virker til at vores u-hold taber en del kampe. Samtidig har vi ikke ligefrem talenter i den kommende årgang der vælter ind på Superliga holdet.Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
Keep it coming, Allan. Det er guld værd.
Jeg håber at de har ret i, at det primært skyldes ændringen af stilen, men jeg frygter det er mere end det.
------------------------------------------------
Nu behøver en dbu kvantificering af ungdomsarbejdet jo ikke være den ufejlbarlige sandhed. Der findes vel andre veje end den af dbu dikteret.Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
Ifølge Julegranen har Inge jo en helt uovertruffet evne til at opbygge talent afdelinger - så mon ikke han kører det lidt anderledes men stadig professionelt.
Det er jeg simpelthen nødt til at tro på da det er en stor del af vores fremtid.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det er ikke noget jeg påstår, men sandheden. Det vidner både økonomi, talentsalg og position i norsk ungdomsfodbold om. Opbygget over en kortere årrække af IAO, og en stor del af årsagen til at Stabæk overhovedet eksisterer som professionel fodboldklub i dag.
Du må godt nok kede dig mellem alt det arbejde for OB, Allan.Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Så han har gjort det ét sted. Nu er han så ved at gøre det modsatte, i sin klub nummer 2. Så om det er 'sandheden', kan med rette diskuteres.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Anders Damgaard er ikke hans opfindelse, men Gaardes. Hvis han ikke gør det godt nok, så bliver han selvfølgelig vippet ud. Det er dog ikke ligefrem fordi vi har en ungdomsafdeling i forfald.Brodernumsi skrev: ↑31. maj 2021, 19:24Så han har gjort det ét sted. Nu er han så ved at gøre det modsatte, i sin klub nummer 2. Så om det er 'sandheden', kan med rette diskuteres.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Dine synsninger er absurde, helt som sædvanligt.Julgranen skrev: ↑31. maj 2021, 19:21Du må godt nok kede dig mellem alt det arbejde for OB, Allan.Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
You pay for this?
Jeg har kun dine ord for det og betvivler det ikke - derfor skriver jeg også at det ikke bekymrer mig helt vildt. Det er trods alt talentopbygning og indtægten herfra vi skal videre med og derfor noget der må væk Max fokus på - på den ene eller måde.
AaB - BIF 13/4 2014
-
Stegosaurus
- Allstar

Wtf?? Vi ligger bag klubber der bruger 3-4 gange så meget på deres talentudvikling og scouting, chok....Fromthecradle skrev: ↑31. maj 2021, 18:56https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f7d7ce6b62
Top 4, here we come.
Shh, det passer ikke ind i Allans fortælling.Stegosaurus skrev: ↑1. jun 2021, 07:35Wtf?? Vi ligger bag klubber der bruger 3-4 gange så meget på deres talentudvikling og scouting, chok....