Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
gravballe
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af gravballe » 26. maj 2021, 10:07

Prica22 skrev:
26. maj 2021, 10:02
FlæskeFrank skrev:
26. maj 2021, 10:01
Det er ikke min favorit heller. Men vi skal pludselig til at finde en på venstrekanten. Og der er ikke et lysende hav af spillere der.

Og mon ikke han er kørt lidt ud på et sidespor efter Lucas er kommet tilbage og frontangriberne er begyndt at lave mål. Men her er tale om en spiller, som har været i klubben 5 måneder - træneren kender.

Eksotiske navne lyder selvfølgelig spændende, men de skal jo også bruge tid til at komme ind i klubben. Der har han jo et forspring. Men ja, forbedring er helt klart på sin plads.
Men Samuelsen bidrager jo ikke med noget, som de andre i truppen ikke kan. Om "den nye" får en hel opstart eller hentes på deadline, vil jeg mene, at det er den rigtige løsning.
Helt ærlig så var Samuelsen sku god de første kampe men faldt meget i nivue som tiden gik. Er han ikke for dyr så kunne jeg godt forstille mig han kunne blive god og han kan altså udfordre og lægge nogle gode afleveringer. Men det afhænger meget af prisen. Men så ham gerne forsætte med mindre man har råd til noget der er væsentlig bedre

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2021, 10:27

gravballe skrev:
26. maj 2021, 10:07
Helt ærlig så var Samuelsen sku god de første kampe men faldt meget i nivue som tiden gik. Er han ikke for dyr så kunne jeg godt forstille mig han kunne blive god og han kan altså udfordre og lægge nogle gode afleveringer. Men det afhænger meget af prisen. Men så ham gerne forsætte med mindre man har råd til noget der er væsentlig bedre
Det er så klassisk debatsiden at falde for de spillere, der laver lidt halvlækre ting i enkelte situationer, men som aldrig bidrager med noget slutprodukt. De spillere der rent faktisk skaber og kommer til chancer, skal derimod hånes.

Samuelsen havde et par udmærkede aktioner midt på banen, men var aldrig i nærheden af at score mål i de 13 kampe han fik (heraf 10 fra start). Han satte aldrig en mand fra stående og han virkede decideret langsom.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2021, 10:32

Yankee skrev:
26. maj 2021, 10:27
gravballe skrev:
Det er så klassisk debatsiden at falde for de spillere, der laver lidt halvlækre ting i enkelte situationer, men som aldrig bidrager med noget slutprodukt. De spillere der rent faktisk skaber og kommer til chancer, skal derimod hånes.

Samuelsen havde et par udmærkede aktioner midt på banen, men var aldrig i nærheden af at score mål i de 13 kampe han fik (heraf 10 fra start). Han satte aldrig en mand fra stående og han virkede decideret langsom.
:thumbsup:
Ædruelighedens stemme

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 26. maj 2021, 10:49

Yankee skrev:
gravballe skrev:

Jeg synes han er en fed type, men det virker til han ikke har hvad der skal til for at slå igennem. Han minder på mange måder om Andreas Bruhn. Kælen boldbehandling, men det bliver aldrig rigtigt til noget. Er han virkelig startet inde 10 gange!?

Apropos, så har Inge lavet en "Allan". Hans beskrivelse af spilleren er et stykke fra virkeligheden:

"- Han er gennembrudsfarlig og direkte i sit spil og kan dække alle de tre forreste pladser, og hvis vores samarbejde forløber, som vi forestiller os, så bliver det i AaB, at han for alvor slår igennem."

Og især denne fra nordjyske:

"- Han er en hurtig og teknisk stærk spiller, som vi tænker skal konkurrere om at spille 9'er - altså frontangriber - hos os. Men vi ved også, at han kan spille begge kanter og for den sags skyld falsk 9'er, så der er flere muligheder, siger Inge André Olsen."

Han er ligeså hurtig som Holgersson var god med fødderne, og ca lige så meget 9'er, som Ochs var.

Inge skal oppe sig i sommerens vindue, hvis vi skal i top 6.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 26. maj 2021, 11:05

Yankee skrev:
gravballe skrev:

Jeg håber ved gud ikke du mener Børsting når du snakker om at håne spillere der kommer til chancer. Samuelsen lagde da op til et par mål i starten med nogle lækre afleveringer. Nogle gange er det bare svært at slå igennem på et halvt års leje, noget Lynge også indså til sidst.

Men har vi råd til bedre så ingen klager fra min side.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. maj 2021, 11:10

jeg tror faktisk problemet med Samuelsen er at han lidt bliver hentet som en falsk 9er, og der passer han ikke ind. Det viste sig hurtigt at vi havde brug for en boksspiller med målnæse.
Skulle jeg kunne se samuelsen på holdet så skulle vi nok spille Cifuentes favorit formation 4-2-3-1 hvor han ligger som den centrale offensive midt bag en angriber. Der har han en god statur og et godt blik for spillet. God opspilsstation. Så jo jeg kan godt se ham men afhænger af formation, spilstrategi mm.
Men som vi spiller på nuværende måde, og som han selv har spillet indtil videre, så er han ikke svær at erstatte.
uden evner er han dog ikke, og så er han stadig ung.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2021, 11:41

Findes der nogen erstatning for Lucas, som er inden for AaB's økonomiske og mulige rækkevidde: Nej.

Lucas er udelukkende at finde i AaB, fordi han har en historik med og en kærlighed til klubben.

Derfor kan vi heller ikke erstatte ham, men må nøjes, når sommerens vindue åbner. Det kan sagtens betyde en helt anden type, og at Cifuentes derfor må lægge spillestilen om, da vi ikke kan forvente at få noget ind på det tekniske niveau, som Lucas har.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 26. maj 2021, 11:56

R Rosenberg skrev:
26. maj 2021, 11:41
Findes der nogen erstatning for Lucas, som er inden for AaB's økonomiske og mulige rækkevidde: Nej.

Lucas er udelukkende at finde i AaB, fordi han har en historik med og en kærlighed til klubben.

Derfor kan vi heller ikke erstatte ham, men må nøjes, når sommerens vindue åbner. Det kan sagtens betyde en helt anden type, og at Cifuentes derfor må lægge spillestilen om, da vi ikke kan forvente at få noget ind på det tekniske niveau, som Lucas har.
enig og heldigvis er der aldrig kun 1 spiller der bærer et hold. Der er antydninger af noget ift. cifuentes. presspil, spil i små rum. Hvornår du angriber modstanderen og hvornår du afventer. Der er ting der kan blive spændende. stadigvæk ret usikkert men spændende. Hvis man vil spille med 3 nede bagi kunne man med fordel spille 3-4-2-1 eller 3-4-1-2.
Uden deciderede offensive kanter men hvor det er lidt mere centralt bygget op og så med 2 dygtige wingbacks.
Det kræver en ny centerforsvarer og højre back, og så noget offensivt.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 26. maj 2021, 12:04

Yankee skrev:
gravballe skrev:

Præcis. Et par fikse træk og en lækker aflevering 40 meter fra mål, så er der fællesgokker på debatsiden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 26. maj 2021, 12:05

Rinne (Eventuelt ny, hvis Rinne sælges?)

Ross, Thelander, ny stærk midterforsvarer

Ahlmann Ny off. wingback

Fereira

Hilje Fossum

erstatning for Lucas

Prica (Men der skal hentes en ny striker nu hvor VW er fortid)

Så en ny stærk midterforsvarer, en ny højre wingback, erstatning for Lucas og en ny striker i stedet for VW
Altså 4-5 nye spillere der kan gå direkte ind i start 11´eren, og det er hvis Hilje ikke bliver skadet ligesom Thelander også ind i mellem har skadesplagede perioder.
Tror det bliver svært at lande minimum 4 start 11´ere? Og hvem skulle det være?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. maj 2021, 12:30

Yankee skrev:
26. maj 2021, 09:41
Pastorius skrev:
26. maj 2021, 09:39

Det er meget forskelligt. Alt fra 4-5 til 12+ måneder.
Under alle omstændigheder bør Inge planlægge en 2021/22-sæson uden Lucas Andersen. Og det betyder at forreste linje ser ret svag ud kvalitativt og kvantitativt.
Jeg tænker at vi skal have en ny angriber i stedet for Tom (som så skal konkurrere med Prica), og hvis man så ikke sælger Fossum, skal han skubbes frem igen. Så har du ret i at der mangler i hvert fald én mere. Så vil det se sådan ud om de tre forreste pladser:

Kusk/Rufo - Prica/ny - Fossum/ny

Hvis Hannesbo vil spille fremme, så må han slå en af de seks af.

Midten siger så Pedro, MC og Hiljemark - med Højholt som backup.

Venstresiden er Ahlmann/Hannesbos, og Højresiden er Pallesen/Børsting

Center forsvaret skal vi have to nye til. Lige nu er der kun Granli/Ross/Thelander. EDIT (Glemte Hagelskjær)

Skiftes der nogle pladser, skal de selvfølgelig også erstattes. Der er Fossum, Børsting, MC, Kakeeto og Palle vel på en eller anden måde i spil.

Det er 19 spillere (20 incl Lucas) - Så er de pladser der bliver fri efter Klitten brødrene og så skal der vel tages en afgørelse på Prijovic. De må være til talenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. maj 2021, 12:57

Ud:
Kakeeto
Lukas Klitten
Oliver Klitten
Nkada
Samuelsen
van Weert

Op:
Vores høje ven fra Helsingør (Det var i hvert fald meldingen, da han kom)
Prijovic - han står dog allerede i vores kamptrup på hjemmesiden
Theo Sander (målmand)

Ind:
Hagelskjær

Også er Lucas langtidsskadet, så vi kan ikke forvente han spiller mange kampe i næste sæson. Så han ryger ud af ligningen.
Det giver en trup på 20 spillere. Hvilket reelt giver plads til ca. 4 nye signings.

Min prioriteter for dem er:
Højre back (Dalsgaard - der også kan dække centralt)
Angriber (Jens Odgaard)
Offensiv midt/kant (Nikolai Laursen)
Offensiv midt/kant (Falmet skandinavisk stjerne vi henter hjem)

Skulle der derudover komme salg, skal de erstattes.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. maj 2021, 13:05

Reyad skrev:
26. maj 2021, 12:57
Ud:
Kakeeto
Lukas Klitten
Oliver Klitten
Nkada
Samuelsen
van Weert

Op:
Vores høje ven fra Helsingør (Det var i hvert fald meldingen, da han kom)
Prijovic - han står dog allerede i vores kamptrup på hjemmesiden
Theo Sander (målmand)

Ind:
Hagelskjær

Også er Lucas langtidsskadet, så vi kan ikke forvente han spiller mange kampe i næste sæson. Så han ryger ud af ligningen.
Det giver en trup på 20 spillere. Hvilket reelt giver plads til ca. 4 nye signings.

Min prioriteter for dem er:
Højre back (Dalsgaard - der også kan dække centralt)
Angriber (Jens Odgaard)
Offensiv midt/kant (Nikolai Laursen)
Offensiv midt/kant (Falmet skandinavisk stjerne vi henter hjem)

Skulle der derudover komme salg, skal de erstattes.
Jeg er ret enig. Tror dog både Ano og Vladimir fortsætter på u19 som 3. års, som udgangspunkt. Ano pga. skaden, Vladimir for udviklingen.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 26. maj 2021, 14:19

Hvis vi får Odgaard og Dalsgaard ind, så kan resten stå på Inge-lottokuponer for all i care. Selvfølgelig skal andre spillere erstattes, hvis de sælges.

Vi kan ikke erstatte Lucas 1:1. Han fylder en stor del af lønbudgettet, og han er kun aktuel for AaB, fordi han trods mange år i udlandet taler mere aalborgensisk end ham kassemanden med ét øje i brugsen på Vejgaard Torv.

Inge skal for alvor leve op til sit tilnavn "Troldmanden fra Søgne" med den helt store scoutingkikkert, der kan se andet og mere end resten af fodboldverdenen, hvis vi skal finde tilsvarende talent til overkommelige penge.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 26. maj 2021, 14:48

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... aa-thomsen

Thomsen slutter sig måske til Junker og Scholz. Det lyder (igen) mere interessant end Silkeborg, Randers eller Haderslev. Det kunne da være meget sjovt med en dansker koloni i japansk fodbold
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 26. maj 2021, 15:05

Erasmus Montanus skrev:
26. maj 2021, 14:19
Hvis vi får Odgaard og Dalsgaard ind, så kan resten stå på Inge-lottokuponer for all i care. Selvfølgelig skal andre spillere erstattes, hvis de sælges.
Kunne ikke være mere enig!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
The Double
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kasper Kusk

Indlæg af The Double » 26. maj 2021, 15:09

jonas386 skrev:
26. maj 2021, 14:48

Thomsen slutter sig måske til Junker og Scholz. Det lyder (igen) mere interessant end Silkeborg, Randers eller Haderslev. Det kunne da være meget sjovt med en dansker koloni i japansk fodbold
der nok det bedst for AaB
Kasper Kusk er Gud

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 26. maj 2021, 15:15

Tror en del af fundingen til nye spillere bliver et salg af Fossum. Det vil ligge helt i kortene at skyde ham af nu som vores topscorer of landsholdspiller. Fint Cv.
Ikke verdens største transfer men nok alligevel en der bliver godkendt og kan frigive en fandens stor lønsum.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 26. maj 2021, 15:16

Schwabe forlader Brøndby. Kunne de være interesseret i Timen, og kunne han være interesseret i dem. Der kan jo være noget Europa bold der lokker

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 26. maj 2021, 15:16

jonas386 skrev:
26. maj 2021, 14:48

Så var det derfor han pludselig fulgte klubben på Instagram.

Låst