Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af le Cid » 26. maj 2021, 15:24

michael_nagg skrev:
26. maj 2021, 15:16
Schwabe forlader Brøndby. Kunne de være interesseret i Timen, og kunne han være interesseret i dem. Der kan jo være noget Europa bold der lokker
Autocorrect?
Tror ikke BIF vil betale den pris, som AaB kræver for Rinne (hvis det er ham du mener).
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 26. maj 2021, 15:35

le Cid skrev:
26. maj 2021, 15:24
michael_nagg skrev:
26. maj 2021, 15:16
Schwabe forlader Brøndby. Kunne de være interesseret i Timen, og kunne han være interesseret i dem. Der kan jo være noget Europa bold der lokker
Autocorrect?
Tror ikke BIF vil betale den pris, som AaB kræver for Rinne (hvis det er ham du mener).
Jep. Forbandet smartphone.
De får kassen nu, og hvad koster Rinne. 10-12 mil. Og så får de en top 3 suppe målmand.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 26. maj 2021, 16:53

R Rosenberg skrev:
26. maj 2021, 11:41
Findes der nogen erstatning for Lucas, som er inden for AaB's økonomiske og mulige rækkevidde: Nej.

Lucas er udelukkende at finde i AaB, fordi han har en historik med og en kærlighed til klubben.

Derfor kan vi heller ikke erstatte ham, men må nøjes, når sommerens vindue åbner. Det kan sagtens betyde en helt anden type, og at Cifuentes derfor må lægge spillestilen om, da vi ikke kan forvente at få noget ind på det tekniske niveau, som Lucas har.
Helt enig. Det er urealistisk at hente en 1:1 erstatning.

Jeg tænker dog, at Cifuentes jo allerede her i foråret har været tvunget til at lave en strategi for et AaB-hold uden Lucas, så selvom det her bestemt ikke var hans plan, er han ikke helt uforberedt. Men Lucas' skade må helt klart få betydning for både strategien på banen og strategien på transfermarkedet.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. maj 2021, 18:38

BoT skrev:
26. maj 2021, 16:53
R Rosenberg skrev:
Findes der nogen erstatning for Lucas, som er inden for AaB's økonomiske og mulige rækkevidde: Nej.

Lucas er udelukkende at finde i AaB, fordi han har en historik med og en kærlighed til klubben.

Derfor kan vi heller ikke erstatte ham, men må nøjes, når sommerens vindue åbner. Det kan sagtens betyde en helt anden type, og at Cifuentes derfor må lægge spillestilen om, da vi ikke kan forvente at få noget ind på det tekniske niveau, som Lucas har.

Jeg tænker dog, at Cifuentes jo allerede her i foråret har været tvunget til at lave en strategi for et AaB-hold uden Lucas, så selvom det her bestemt ikke var hans plan, er han ikke helt uforberedt. Men Lucas' skade må helt klart få betydning for både strategien på banen og strategien på transfermarkedet.
Men det er altså spillere af den kaliber, vi har behov for, hvis det hold her skal spille med om top 4 - placering næste år. Selvfølgelig er det helt urealistisk, da vi jo rammes dobbelt af en meget lang og dyr kontrakt til Lucas.

Så hvis jeg var Inge, ville jeg ikke ane mine levende råd. Der har vel næppe i AaBs historie været en mand sat på en større uriaspost end dette transfervindue.

Vi taler i øvrigt meget om Henrik Dalsgaard. Findes der den blotte antydning af realisme i det?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2021, 18:39

Reyad skrev:
26. maj 2021, 12:57
Ud:
Kakeeto
Lukas Klitten
Oliver Klitten
Nkada
Samuelsen
van Weert

Op:
Vores høje ven fra Helsingør (Det var i hvert fald meldingen, da han kom)
Prijovic - han står dog allerede i vores kamptrup på hjemmesiden
Theo Sander (målmand)

Ind:
Hagelskjær

Også er Lucas langtidsskadet, så vi kan ikke forvente han spiller mange kampe i næste sæson. Så han ryger ud af ligningen.
Det giver en trup på 20 spillere. Hvilket reelt giver plads til ca. 4 nye signings.
Hvordan får du det til 20 spillere? Jeg får det til 22 (23 med Kakeeto, som vi nok aldrig kommer af med).

3 keepere (Rinne, Hansen, Sander)
5 stoppere (T, Ross, Granli, Hagelskjær, Prijovic)
3 backs (Palle, Ahlmann, Børsting)
7 central midt (Fossum, Hilje, Pedro, MC, Kakeeto, Højholt, Jeppe P)
5 angribere (Kusk, Prica, Ementa, Hannesbo, Rufo)

Antalsmæssigt er dækningen OK. Der bør dog skæres 2-3 midtbanespillere fra og hentes én stopper, en ung højre back og to angribere/kanter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2021, 18:46

Hovedet skrev:
26. maj 2021, 18:38
BoT skrev:
26. maj 2021, 16:53
R Rosenberg skrev:

Men det er altså spillere af den kaliber, vi har behov for, hvis det hold her skal spille med om top 4 - placering næste år. Selvfølgelig er det helt urealistisk, da vi jo rammes dobbelt af en meget lang og dyr kontrakt til Lucas.

Så hvis jeg var Inge, ville jeg ikke ane mine levende råd. Der har vel næppe i AaBs historie været en mand sat på en større uriaspost end dette transfervindue.

Vi taler i øvrigt meget om Henrik Dalsgaard. Findes der den blotte antydning af realisme i det?
Ah. Jo, hvis ambitionen er at kæmpe med om mesterskabet hvert år (hvilket da kunne være skønt), har du ret.
Ellers er det godt nok meget, meget, meget sjældent, at du ser spillere af Lucas' kaliber i hans bedste fodboldår.

Men jeg er enig for så vidt, at vi da skal forstærke os nærmere Lucas-kaliber end Samulesen-kaliber, hvis vi mener det alvorligt med top 4.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 26. maj 2021, 18:48

Yankee skrev:
26. maj 2021, 18:39
Reyad skrev:
Ud:
Kakeeto
Lukas Klitten
Oliver Klitten
Nkada
Samuelsen
van Weert

Op:
Theo Sander (målmand)

Ind:
Hagelskjær

Også er Lucas langtidsskadet, så vi kan ikke forvente han spiller mange kampe i næste sæson. Så han ryger ud af ligningen.
Det giver en trup på 20 spillere. Hvilket reelt giver plads til ca. 4 nye signings.
Hvordan får du det til 20 spillere? Jeg får det til 22 (23 med Kakeeto, som vi nok aldrig kommer af med).

Antalsmæssigt er dækningen OK. Der bør dog skæres 2-3 midtbanespillere fra og hentes én stopper, en ung højre back og to angribere/kanter.
Helt enig. Og kan vi få høj klasse på de positioner, har vi et stærkt hold.
Især ville jeg elske at få en rigtig styrmandsstopper med en masse overblik og vokal.
Ædruelighedens stemme

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 26. maj 2021, 19:33

Yankee skrev:
26. maj 2021, 18:39
Reyad skrev:
Ud:
Kakeeto
Lukas Klitten
Oliver Klitten
Nkada
Samuelsen
van Weert

Op:
Theo Sander (målmand)

Ind:
Hagelskjær

Jeg har udeladt Jeppe P, fordi jeg har glemt ham. Tror heller ikke han har potentialet. Kakeeto er på min ud-liste. Men ja, lidt forkert er der da talt 😊

depor
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Indlæg af depor » 26. maj 2021, 20:32

Inge har en opgave der skal løses og den bliver ikke billig.

Vi skal have en jernstyrmand til 3 mands forsvaret, en højre Wingback og så skal der prioriteres en hurtig kreativ og eksplosiv kant.

Bud på mulige køb/typer:
Central forsvar: Kevin Tshiembe eller Bubacarr Sanneh
Wingback: Dalsgaard, evt. Tobias Mølgaard eller andet eksotisk talent, som ingen har fået øje på endnu
Kant: en type som Emmanuel Toku - krydser fingre for, at Inge finder ham i Afrika, sydamerika eller noget?

Men hold da op, hvor Lucas nyheden bare et tragisk - det var nu vi alle håbede at kunne se fremad med ham og jeg følte, at han allerede var tilbage som en gevinst for holdet igen. Men vi må videre og med disse tre indkøb skal vi nok komme med i top 6 næste år. Jeg tror på det indtil Cifu stiller med MC igen og smadrer min tiltro til noget som helst!

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 26. maj 2021, 20:45

depor skrev:
26. maj 2021, 20:32

Vi skal have en jernstyrmand til 3 mands forsvaret, en højre Wingback og så skal der prioriteres en hurtig kreativ og eksplosiv kant.

Bud på mulige køb/typer:
Wingback: Dalsgaard, evt. Tobias Mølgaard eller andet eksotisk talent, som ingen har fået øje på endnu
Kant: en type som Emmanuel Toku - krydser fingre for, at Inge finder ham i Afrika, sydamerika eller noget?
Jeg tror ikke at du skal regne med en ny jernstyrmand, den rolle er allerede besat af Thelander. Tshiembe er vist rygtet til FCM og der kan vi ikke være med, men fin forstærkning. Sanneh er vist en hest vi ikke skal prøve. Det han har vist i AGF har mildest talt været alt for ringe. Tobias Mølgaard har lige forlænget med VB, så den går nok heller ikke, medmindre Inge svinger med den helt store pengepung.

Emil
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Emil » 26. maj 2021, 21:19

Med to straffesparksscoringer i dag runder Sebastian Grønning 23 mål i 1. division denne sæson. Mon et retur til AaB kunne være noget? Næppe billigt dog

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 26. maj 2021, 21:27

Salle17 skrev:
26. maj 2021, 20:45
depor skrev:

Bud på mulige køb/typer:
Jeg tror ikke at du skal regne med en ny jernstyrmand, den rolle er allerede besat af Thelander. Tshiembe er vist rygtet til FCM og der kan vi ikke være med, men fin forstærkning. Sanneh er vist en hest vi ikke skal prøve. Det han har vist i AGF har mildest talt været alt for ringe. Tobias Mølgaard har lige forlænget med VB, så den går nok heller ikke, medmindre Inge svinger med den helt store pengepung.
Uden at forholde mig til om han er god nok, virker folk til helt at have glemt Hagelskjær. Er ret sikker på at vi ikke får mere 4 centrale forsvarsspillere. Plus Pallesen i nødstilfælde.
Jeg synes også der er brug for backups/større kvalitet på wingbackerne.
// gwailo

depor
2. div
2. div
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Indlæg af depor » 26. maj 2021, 21:28

Salle17 skrev:
26. maj 2021, 20:45
depor skrev:

Bud på mulige køb/typer:
Sanneh har tidligere været så outstanding, at han må have det i sig endnu, men han skal være billig.
Tshiembe er bare så meget den spillende type vi mangler i forsvaret men nok urealistik I know.
Mølgaard burde vi have hentet selv, da han kom til Vejle fra Thisted. Vi skal jo se talenterne i "Nordkraft området" ellers er det jo ikke meget værd at satse på det.
Noget skal der jo ind og som jeg skrev, så bliver det ikke billigt, hvis vi skal bare have et spinkelt håb om top 6, for de andre hold har ikke tænkt dem, at blive dårligere til næste år - nej tvært imod - de henter også yderligere forstærkninger, så vores egne skal flytte dem helt vildt og så skal der noget helt specielt ind også for at nå målet.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 26. maj 2021, 21:45

Sanneh kunne altså godt være et bud på en Okore-afløser. Ligesom Okore floppede totalt i FCK, har Sanneh været mega skuffende i AGF. Jeg tror virkelig ikke, han er så dyr længere og jeg tror godt han kan ramme et flot niveau igen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 26. maj 2021, 21:50

Prica22 skrev:
26. maj 2021, 21:45
Sanneh kunne altså godt være et bud på en Okore-afløser. Ligesom Okore floppede totalt i FCK, har Sanneh været mega skuffende i AGF. Jeg tror virkelig ikke, han er så dyr længere og jeg tror godt han kan ramme et flot niveau igen.
Jeg tror, skaden til Lucas lige har ændret på Inges prioriteter; han snakkede tidligere om, at der ikke skulle findes noget til midtbanen, men til angrebet og forsvaret. Jeg gætter på, prioriteten nu hedder: Angreb - og så en erstatning for Lucas. Så må forsvaret nok vente en postgang.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 26. maj 2021, 22:10

Prica22 skrev:
Han kan bare mange af de samme ting som Thelander og Ross.

AaB har brug for en intelligent og spillende stopper - ikke endnu en bøf-stopper.

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 26. maj 2021, 22:18

Yankee skrev:
26. maj 2021, 22:10
Prica22 skrev:
Han kan bare mange af de samme ting som Thelander og Ross.

AaB har brug for en intelligent og spillende stopper - ikke endnu en bøf-stopper.
Preach, Yankee! JEg er helt enig!

Vi har brug for en Thelander/Ross, der har Granlis fod. Desværre er de svære at opdrive, men vi mangler virkelig en forsvarer der kan bare lidt med bolden.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 26. maj 2021, 22:52

IAO's opgave er i hvertfald ikke blevet lettere idag. Lucas er ude og nu hedder den ikke kun en angriber der kan lave mål og en erstatning for palle. Men nu er det pludselig kryderiet vi mangler. Vi må gå ud fra at vi kan se hiljemark som fast næste sæson, men der skal pludselig et helt andet transfervindue til end for få dage siden.

Med randers der har fået 30 mil og sønderjyske der hæver deres budget fra 45 til 60 bliver AaB simpelthen nød til at tage en chance og finde nogle penge. Alt andet vil sætte os bagud! IAO har været kendt for at kunne handle godt - det bliver det her vindue han skal bevise det!

Men er vi i top 5 når vi går på vinterpause så kræver det virkelig at IAO rammer rigtigt og Marti er så god som Lucas sagde i det interview!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 27. maj 2021, 06:35

Nogen der har kendskab Casper Gedsted Hansen?

Han skulle angiveligt være på vippen ifht kontrakt næste sæson og er nogle steder beskrevet som højre back. Han har også spillet længere fremme og har ungdomslandskampe på cv’et.

Mæhle blev jo i sin tid rykket op sammen med 97 årgangen og var dengang måske blandt det tyndere øl af den kæmpe flok der kom op - efterfølgende tog han så alle med storm.

..Mere om konkurrenten til Pallesen på højre wingback måske er at finde i klubben allerede?

1885
Miniput
Miniput
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af 1885 » 27. maj 2021, 08:40

Lucas Andersens skade må virkeligt give hovedpine hos Inge.

Rinne skal sælges nu hvis man ønsker at tjene penge på ham. Jesper Hansen må være den oplagte erstatning, hvis han smutter. Mon ikke AGF har kig på samme spiller.
Mon ikke man har en plan A og en plan B ift. om Fossum bliver solgt i vinduet. Synes ikke han har fået den kredit, han har fortjent for den sæson, han har spillet. Gad vide hvem han kigger på som mulig erstatning, hvis man kigger i superligaen er Mathias Hebo vel et bud?. Nikolaj Thomsen er en lottokupon, som skal kraftigt ned i løn, hvis han skal være aktuel.
Jeg er enig med øvrige i at højre back er en position, som man skal have kigget på. Hvis man kan hente Henrik Dalsgaard, så vil det være optimalt, men han lever ikke op til kriteriet om videresalgsværdi.

Øvrige spillere til en ønskeliste:
Magnus Varming - Stort potentiale og videresalgsværdi.
Jens Martin Gammelby - alternativ til Dalsgaard
Magnus Mattsson - Han er nok urealistisk men spændende
Sebastian Grønning - Samme som ovenstående
Victor Torp - Ung og med stort potentiale
Henrik Dalsgaard
Mathias Hebo

Låst