Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FlemmingG
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af FlemmingG » 29. maj 2021, 16:48

Brentford står med 1,5 ben i PL. Foran 2-0 ved pausen.
Jeg har længe drømt om at få Dalsgaard hjem, men med udsigten til at spille PL, er det så realistisk at han vender snuden hjem? Mon ikke han har en drøm om at spille en sæson i den bedste række

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. maj 2021, 17:04

FlemmingG skrev:
29. maj 2021, 16:48
Jeg har længe drømt om at få Dalsgaard hjem, men med udsigten til at spille PL, er det så realistisk at han vender snuden hjem? Mon ikke han har en drøm om at spille en sæson i den bedste række
Det kommer vel også an på hvad der sker hos London klubben i transfervinduet. Brentfords forsvar skal forstærkes hvis klubben rykker op og det er ikke sikkert at de vurderer at Dalle har det der skal til i Premier League.
Såfremt klubben tilbyder en kontraktforlængelse vil det være mærkeligt hvis Dalle afviser at blive

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 29. maj 2021, 17:04

FlemmingG skrev:
Har han ikke kontraktudløb denne sommer? Så det kommer vel også an på om Brentford og Dalsgaard kan finde hinanden. Han skal være så velkommen her hjemme, det vil være en kæmpe opgradering på HB/HBW og så vil vi have en god backup i Pallesen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 29. maj 2021, 17:05

bedstefar skrev:
29. maj 2021, 17:04
FlemmingG skrev:
Har han ikke kontraktudløb denne sommer? Så det kommer vel også an på om Brentford og Dalsgaard kan finde hinanden. Han skal være så velkommen her hjemme, det vil være en kæmpe opgradering på HB/HBW og så vil vi have en god backup i Pallesen.
Spørgsmålet er vel også om ikke det kunne være en plads, hvor Brentford vil forsøge at opgradere. Dalle er dog en vigtig mand i Brentford, men det er klart at de også kender hans alder.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 29. maj 2021, 21:19

Dalsgaard har været en af de første på holdkortet. Mon ikke de tilbyder minimum en et-årig forlængelse.
Havde Brentford tabt i dag, havde vores chancer for at hente ham været bedre, tror jeg.
Men lad os så i stedet hente en coming-man. For de er jo nemme at finde 😊

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 30. maj 2021, 10:18

På eb.dk er der en artikel omkring Viktor Nelson, og at han er på vej til England med et prisskilt på 80 mil. Der bliver så nævnt at nogen af de penge evt kunne bruges på at skille sig af med Bjelland. Kunne han få en kontrakt på et år med option på et år yderligere, og selvfølgelig med en løn der kan forsvares. Tja.. hvorfor ikke.

TK-allez
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af TK-allez » 30. maj 2021, 10:21

michael_nagg skrev:
30. maj 2021, 10:18
På en.dk er der en artikel omkring Viktor Nelson, og at han er på vej til England med et prisskilt på 80 mil. Der bliver så nævnt at nogen af de penge evt kunne bruges på at skille sig af med Bjelland. Kunne han få en kontrakt på et år med option på et år yderligere, og selvfølgelig med en løn der kan forsvares. Tja.. hvorfor ikke.
Nej, det kunne han ikke.
1. Han har ikke spillet i ekstremt lang tid.
2. Han kommer stadig til at forlange en hjernedød løn, som vil ødelægge vores lønstrukrur og ikke gøre plads til andre transfers, fx erstatning for Lucas.
3. Han bliver snart 33 år. Det er ikke den vej, klubben ønsker at gå.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 30. maj 2021, 10:26

TK-allez skrev:
30. maj 2021, 10:21
michael_nagg skrev:
På en.dk er der en artikel omkring Viktor Nelson, og at han er på vej til England med et prisskilt på 80 mil. Der bliver så nævnt at nogen af de penge evt kunne bruges på at skille sig af med Bjelland. Kunne han få en kontrakt på et år med option på et år yderligere, og selvfølgelig med en løn der kan forsvares. Tja.. hvorfor ikke.
Nej, det kunne han ikke.
2. Han kommer stadig til at forlange en hjernedød løn, som vil ødelægge vores lønstrukrur og ikke gøre plads til andre transfers, fx erstatning for Lucas.
Helt enig. Under ingen omstændigheder er han interessant for os.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 30. maj 2021, 10:36

Forza skrev:
30. maj 2021, 10:26
TK-allez skrev:
michael_nagg skrev:
Nej, det kunne han ikke.
Enig med jer begge. Derudover har han også set virkelig tung ud de sidte par sæoner. Ikke just hvad vi har brug for i vores spillestil.
Det ville være en klassisk OB eller GF i gamle dage transfer. Kan slet ikke se Bjelland give mening for os.
RAUS RAUS SSE!

michael_nagg
2. div
2. div
Favoritspiller: risgård

Indlæg af michael_nagg » 30. maj 2021, 10:50

Jakobsen skrev:
30. maj 2021, 10:36
Forza skrev:
30. maj 2021, 10:26
TK-allez skrev:
michael_nagg skrev:
Nej, det kunne han ikke.
Enig med jer begge. Derudover har han også set virkelig tung ud de sidte par sæoner. Ikke just hvad vi har brug for i vores spillestil.
Det ville være en klassisk OB eller GF i gamle dage transfer. Kan slet ikke se Bjelland give mening for os.
Super.. fint med jeres holdninger. Det var sgu også bare For at smide et navn i transferdebatten. Det eneste der næsten bliver snakket om her i transfertråden er spillestil. Og folk der kommer med en opstilling, hvor hver anden position er markeret med NY, uden at der er nogen forslag til hvem det skal være

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 30. maj 2021, 10:57

Jeg gad godt vi havde en lidt anden type end Pedro og Magnus Backwards på 6’er positionen.

En Joshua Kitolano i Odd ville pynte.
Hurtig på fødderne, dynamisk, sindssygt godt touch på bolden og god til at afveje sine indgreb. I min optik stammer meget af nervøsiteten i bagkæden ved dårlig boldomgang fra 6’er + centrale forsvarsspillere. Det giver dårlige clearinger, sætter medspillerne i dårlige situationer og giver en utryghed som lidt for ofte sniger sig ind i opspillet.
Det er ikke blevet bedre af at Magnus har spillet i stedet for Pedro.
Brøndby og de andre tophold har rigtig meget ud af, at flere af deres folk i bagkæden + 6’er positionen er gode fodboldspillere.

Måske et emne til næste vindue.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div

Indlæg af Runschen » 30. maj 2021, 13:21

Så er sæsonen slut og et for mig at se yderst afgørende transfervindue starter for IAO.

Jeg har siddet og lavet en long-liste af mulige transfer interessante spillere. Jeg har forsøgt at kigge på spillere fra Norden eller spillere, der har Superliga eller skandinavisk liga-erfaring.

Se det som et indspark til debat - nogle er måske urealistiske og andre måske i nogens øjne ikke gode nok.

Jeg synes højre wingback, offensiv midt og angreb er de vigtigste positioner. Dernæst central forsvar og central midt.

Lad mig høre hvad folk tænker 🙂.

Angreb:
Ronnie Schwartz
Carlos Strandberg
Jens Odgaard
Pape Habib Gueye
Sebastian Grønning
Ohi Omoijuanfo
German Onugha
Viktor Gyokeres
Casper Tengstedt
Andreas Albers
Mikkel Kaufmann (leje?)

Center Back:
Luka Racic
Thomas Rogne
Bjørn Paulsen
Alexander Ludwig (God nok?)
Emil Bergstrøm
Sebastian Holmen
Rasmus Nicolaisen (venstrebenet, men dog meget skadet)

Wingback:
Gustav Grubbe (Dk talent fra Leipzig)
Jens Martin Gammelby
Henrik Dalsgaard
Valgeir Valgeirson
Alexander Jallow
Marcus Holmgren Pedersen
Karlo Bartolec
Jonas Svensson

Offensiv midt:
Magnus Warming
Nicolai Laursen
Emmanuel Toku
Rafik Zekhini
Gustav Wikheim (Nok urealistisk)
Basel Jradi
Victor Jensen (leje)
Mikkel Rygaard (måske billig Lucas nødløsning?)
Saba Lobjanidze
Victor Torp
Ghayas Zahid

Midtbane:
Bjarke Jacobsen (Hiljemark substitut)
Nicolaj Thomsen (transferfri)
Mathias Hebo
Bror Blume (transferfri)
Lasse Vigen (transferfri)
Janus Drachman
Alexander Fransson

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 30. maj 2021, 14:46

Ved at dissekere listen lidt, kan man måske finde 7-8 realistiske emner. Der er en del af listen der er helt urealistiske for AaB.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 30. maj 2021, 15:27

Julgranen skrev:
30. maj 2021, 14:46
Ved at dissekere listen lidt, kan man måske finde 7-8 realistiske emner. Der er en del af listen der er helt urealistiske for AaB.
Hvis du har tid/lyst, må du meget gerne pinne dem ud, der er realistiske, om hvad de kan/om de kan forstærke AaB. Dit kendskab til skandinaviske spillere plejer at være ret godt - og jeg savner virkelig, at vi atter finder en-to-tre Wæhler/Greven/Winsness/Matovac/Ståle/Hiljemark/Prica.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 30. maj 2021, 16:36

Julgranen skrev:
29. maj 2021, 12:13
Tom på vej til græsk fodbold.

Så får han da sit eventyr - og nu skal Inge lande en god angriber i den kommende tid.
Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Ja, jeg er lidt småbitter over måden hvorpå man forvaltede Toms kvaliteter under Friis.
Nå, spillere ind. Spørgsmålet er, om man vil satse hårdt på unge Prica som 1. angriber, og så bruge de store Vejgaard-dollars på en Lucas/Tom-kombi-erstatningsspiller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar

Indlæg af Mephisto2 » 30. maj 2021, 18:15

Funky skrev:
30. maj 2021, 16:36
Julgranen skrev:

Så får han da sit eventyr - og nu skal Inge lande en god angriber i den kommende tid.
Med Friis rygtet tilbage i trænerstaben på Hornevej er det da også bare om at finde nærmeste flugtvej for Tom. Ellers venter døden på kanten jo.
Ja, jeg er lidt småbitter over måden hvorpå man forvaltede Toms kvaliteter under Friis.
Nå, spillere ind. Spørgsmålet er, om man vil satse hårdt på unge Prica som 1. angriber, og så bruge de store Vejgaard-dollars på en Lucas/Tom-kombi-erstatningsspiller.
Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9er

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 31. maj 2021, 08:53

Mephisto2 skrev:
30. maj 2021, 18:15
Funky skrev:
30. maj 2021, 16:36
Julgranen skrev:

Mon ikke man prioriterer at finde en rigtig 9er
Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.

Samtidig er besætningen på kanterne/10'er meget tynd. Hannesbo og Rufo er udmærkede indskiftere, men der skal hentes en erstatning for Lucas. Selvfølgelig ikke 1:1, men gerne en ung, up-and-coming kantspiller.

Derudover skal der helt sikkert også hentes en ny 9'er, så man kommer op på de 6 spillere til frontkæden, som må være minimum. Dertil kommer så Oliver Klitten og Ementa, der evt. kan være i truppen som yderste mandater.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 31. maj 2021, 09:06

Yankee skrev:
31. maj 2021, 08:53
Det håber jeg ikke. Der skal satses 100% på de unge drenge og Tim Prica er det mest (eneste?) spændende talent i førsteholdstruppen lige nu.

Samtidig er besætningen på kanterne/10'er meget tynd. Hannesbo og Rufo er udmærkede indskiftere, men der skal hentes en erstatning for Lucas. Selvfølgelig ikke 1:1, men gerne en ung, up-and-coming kantspiller.

Derudover skal der helt sikkert også hentes en ny 9'er, så man kommer op på de 6 spillere til frontkæden, som må være minimum. Dertil kommer så Oliver Klitten og Ementa, der evt. kan være i truppen som yderste mandater.
Klitten hører nu heller ikke til på et af de yderste mandater længere, medmindre han har vist et betragtelig forbedring til træning. Han har fået og misbrugt sine chancer, så den plads skal gå til et nyt og yngre talent.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Milan Makaric

Indlæg af FIDEL » 31. maj 2021, 09:49

Runschen skrev:
30. maj 2021, 13:21
Så er sæsonen slut og et for mig at se yderst afgørende transfervindue starter for IAO.

Jeg har siddet og lavet en long-liste af mulige transfer interessante spillere. Jeg har forsøgt at kigge på spillere fra Norden eller spillere, der har Superliga eller skandinavisk liga-erfaring.

Se det som et indspark til debat - nogle er måske urealistiske og andre måske i nogens øjne ikke gode nok.

Jeg synes højre wingback, offensiv midt og angreb er de vigtigste positioner. Dernæst central forsvar og central midt.

Lad mig høre hvad folk tænker 🙂.

Angreb:
Ronnie Schwartz
Carlos Strandberg
Jens Odgaard
Pape Habib Gueye
Sebastian Grønning
Ohi Omoijuanfo
German Onugha
Viktor Gyokeres
Casper Tengstedt
Andreas Albers
Mikkel Kaufmann (leje?)

Center Back:
Luka Racic
Thomas Rogne
Bjørn Paulsen
Alexander Ludwig (God nok?)
Emil Bergstrøm
Sebastian Holmen
Rasmus Nicolaisen (venstrebenet, men dog meget skadet)

Wingback:
Gustav Grubbe (Dk talent fra Leipzig)
Jens Martin Gammelby
Henrik Dalsgaard
Valgeir Valgeirson
Alexander Jallow
Marcus Holmgren Pedersen
Karlo Bartolec
Jonas Svensson

Offensiv midt:
Magnus Warming
Nicolai Laursen
Emmanuel Toku
Rafik Zekhini
Gustav Wikheim (Nok urealistisk)
Basel Jradi
Victor Jensen (leje)
Mikkel Rygaard (måske billig Lucas nødløsning?)
Saba Lobjanidze
Victor Torp
Ghayas Zahid

Midtbane:
Bjarke Jacobsen (Hiljemark substitut)
Nicolaj Thomsen (transferfri)
Mathias Hebo
Bror Blume (transferfri)
Lasse Vigen (transferfri)
Janus Drachman
Alexander Fransson
Det vil være en drøm at hente Dalsgaard, Mathias Hebo, Saba Lobjanidze og Odgaard eller Strandberg. Meeeen det lyder dyrt.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 31. maj 2021, 09:58

FIDEL skrev:
31. maj 2021, 09:49
Det vil være en drøm at hente Dalsgaard, Mathias Hebo, Saba Lobjanidze og Odgaard eller Strandberg. Meeeen det lyder dyrt.
Jeg er lodret uenig i de første to. Det er langt vigtigere at få en spillende, venstrefodet stopper ind til at sætte bedre tempo i vores opspil - også ud over Hagelskjær. Dalsgaard er et rigtig dårligt fit til centerforsvaret og noget af et spørgsmålstegn på wingbacken.

Mathias Hebo er ikke god nok til en top-4-klub - simpelthen. Og jeg synes også det er nok med 7 centrale midtbanespillere.

Låst