Ift. at hente spillere i udlandet. Det er ikke noget AaB tidligere har gjort i samme grad som FCN, FCM og FCK fx.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:11Måske jeg spørger dumt, men hvad mener du med "base"?Prica22 skrev: ↑2. jun 2021, 10:08Fordi AaB ikke har samme base på det punkt. DERFOR, har det været svært at starte op. Og inden du spørger: Nej, AaB er ikke mere ramt af corona end så mange andre.Elvis lever skrev: ↑2. jun 2021, 09:35Hvorfor er det en større udfordring for AaB end for andre klubber??Prica22 skrev: ↑1. jun 2021, 09:50Yes, jeg tror du missede noget. Jeg tror ikke, det er nemt at starte intensiv rekruttering fra andre lande midt i en pandemi.Elvis lever skrev: ↑1. jun 2021, 09:48Det er muligt jeg har misset noget, men hvilke udfordringer mht Corona er det, som rammer AaB hårdere end andre klubber??Prica22 skrev: ↑1. jun 2021, 09:33
Der blev snakket om to forskellige ting: Ingen fremgang på akademiet og dårlige indkøb. Det med Nordjyskes journalister var så svar på sidstnævnte. Jeg ved godt, de ikke har indflydelse på AaBs score hos Talentudvalget. Jeg synes det virker ret normalt, at resultater fx., ikke bliver så gode, når man laver gennemgribende ændringer i spillestilen hele vejen ned.
Og mht. til det Buzz skriver, om udlændinge på ungdomsholdene, tror jeg Corona har besværliggjort den process.
U19, U17 og U15 tråden
Re: U19, U17 og U15 tråden
Tak. Det har jeg slet ikke hørt om. Er vi gået glip af noget her?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Tvivler på, han er bedre end Theo.jonas386 skrev: ↑2. jun 2021, 10:20Tak. Det har jeg slet ikke hørt om. Er vi gået glip af noget her?
I øvrigt har vi hentet Oscar Meedom, Årets Ulv 2020, i FCM.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nu skrev jeg jo skandinaviske. Ikke afrikanske eller amerikanske. Og danske er jo ikke interessante her, da emnet er de af pandemien skabte begrænsninger. Og det er jo i øvrigt udlændinge på holdet vs pandemi, der tales om - du talte om. Eller "unge knægte fra Skandinavien og Europa" (selvom du nu pludselig nævner USA og Nigeria), som du skriver.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:04Problemet under Gaarde var at man begrænsede sig til nordjylland. Man har pt. nogle meget svage årgange på u17 og '19. Her ville det give mening at forsøge at tiltrække nogle bedre spillere. Hvis skandinavien er no-go pga. Corona, så er det heller ikke ulovligt at optimere ved at hente spillere fra de andre danske klubbers ungdomsafdelinger.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 09:45Men hvilke andre danske klubber har tilknyttet store skandinaviske talenter det seneste år?Elvis lever skrev: ↑2. jun 2021, 09:35Hvorfor er det en større udfordring for AaB end for andre klubber??Prica22 skrev: ↑1. jun 2021, 09:50Yes, jeg tror du missede noget. Jeg tror ikke, det er nemt at starte intensiv rekruttering fra andre lande midt i en pandemi.Elvis lever skrev: ↑1. jun 2021, 09:48Det er muligt jeg har misset noget, men hvilke udfordringer mht Corona er det, som rammer AaB hårdere end andre klubber??Prica22 skrev: ↑1. jun 2021, 09:33
Der blev snakket om to forskellige ting: Ingen fremgang på akademiet og dårlige indkøb. Det med Nordjyskes journalister var så svar på sidstnævnte. Jeg ved godt, de ikke har indflydelse på AaBs score hos Talentudvalget. Jeg synes det virker ret normalt, at resultater fx., ikke bliver så gode, når man laver gennemgribende ændringer i spillestilen hele vejen ned.
Og mht. til det Buzz skriver, om udlændinge på ungdomsholdene, tror jeg Corona har besværliggjort den process.
Et hurtigt kig på tre tilfældigt udvalgte klubber, så har
OB u19 hentetspillere i Randers og Kolding;
FCM har hentet spillere i USA, Nigeria og AaB (!);
Silkeborg har hentet en i Hjørring.
Vi har selv hentet en i helsingør og Hobro, men samtidig mistet spillere. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være umuligt pga. corona at hente spillere, så selvfølgelig er det et kritikpunkt for Inge.
Igen kan jeg ikke se, at der er andre klubber, der har støvsuget Skandinavien og Europa for talenter. Fordi det har været nærmest umuligt at scoute ordentligt i Skandinavien og Europa det seneste års tid. Ergo har jeg svært ved at se, at AaB på dét punkt har gjort det værre end andre.
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det essentielle er om Inge har bevæget os i den rigtige retning mht. ungdomsarbejdet. Tilsynealdende er det gået tilbage, både resultatmæssigt og på DBU's ranking. Dette kunne evt. ha' været undgået hvis man havde hentet spillere udefra. Om de så tiltrækkes fra Skandinavien, Asien eller Antarktis er ikke i sig selv essentielt. Det essentielle er om vi henter spillere der øger vores sandsynligheden for at vi i sidste ende får flere flyvefærdige superligaspillere.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 10:23Nu skrev jeg jo skandinaviske. Ikke afrikanske eller amerikanske. Og danske er jo ikke interessante her, da emnet er de af pandemien skabte begrænsninger. Og det er jo i øvrigt udlændinge på holdet vs pandemi, der tales om - du talte om. Eller "unge knægte fra Skandinavien og Europa" (selvom du nu pludselig nævner USA og Nigeria), som du skriver.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:04Problemet under Gaarde var at man begrænsede sig til nordjylland. Man har pt. nogle meget svage årgange på u17 og '19. Her ville det give mening at forsøge at tiltrække nogle bedre spillere. Hvis skandinavien er no-go pga. Corona, så er det heller ikke ulovligt at optimere ved at hente spillere fra de andre danske klubbers ungdomsafdelinger.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 09:45Men hvilke andre danske klubber har tilknyttet store skandinaviske talenter det seneste år?Elvis lever skrev: ↑2. jun 2021, 09:35Hvorfor er det en større udfordring for AaB end for andre klubber??Prica22 skrev: ↑1. jun 2021, 09:50Yes, jeg tror du missede noget. Jeg tror ikke, det er nemt at starte intensiv rekruttering fra andre lande midt i en pandemi.Elvis lever skrev: ↑1. jun 2021, 09:48
Det er muligt jeg har misset noget, men hvilke udfordringer mht Corona er det, som rammer AaB hårdere end andre klubber??
Vi har selv hentet en i helsingør og Hobro, men samtidig mistet spillere. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være umuligt pga. corona at hente spillere, så selvfølgelig er det et kritikpunkt for Inge.
Igen kan jeg ikke se, at der er andre klubber, der har støvsuget Skandinavien og Europa for talenter. Fordi det har været nærmest umuligt at scoute ordentligt i Skandinavien og Europa det seneste års tid. Ergo har jeg svært ved at se, at AaB på dét punkt har gjort det værre end andre.
Her har Corona sikkert været en begrænsning, men jeg kan ikke se der er nogen grund til at have så lave forventninger til Inge. Hvis vi kigger på andre klubber (bl.a. dem der har været i stand til at overhale os i perioden) ser det ud til at der har været muligheder. Når Inge så ikke har udnyttet dem, men endda i regeringsperioden har mistet talentfulde spillere til Viborg, FCM, AGF, så syntes jeg godt man kan være kritiske.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
R Rosenberg
- Allstar

Jeg spørger en bruger, hvilke klubber der har hentet skandinaviske talenter det seneste år. I henhold til pandemi. Intet andet. Så alt det andet, du skriver, forstår jeg ikke, hvorfor du bringer frem som svar på mit ret simple spørgsmål til anden bruger.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:32Det essentielle er om Inge har bevæget os i den rigtige retning mht. ungdomsarbejdet. Tilsynealdende er det gået tilbage, både resultatmæssigt og på DBU's ranking. Dette kunne evt. ha' været undgået hvis man havde hentet spillere udefra. Om de så tiltrækkes fra Skandinavien, Asien eller Antarktis er ikke i sig selv essentielt. Det essentielle er om vi henter spillere der øger vores sandsynligheden for at vi i sidste ende får flere flyvefærdige superligaspillere.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 10:23Nu skrev jeg jo skandinaviske. Ikke afrikanske eller amerikanske. Og danske er jo ikke interessante her, da emnet er de af pandemien skabte begrænsninger. Og det er jo i øvrigt udlændinge på holdet vs pandemi, der tales om - du talte om. Eller "unge knægte fra Skandinavien og Europa" (selvom du nu pludselig nævner USA og Nigeria), som du skriver.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:04Problemet under Gaarde var at man begrænsede sig til nordjylland. Man har pt. nogle meget svage årgange på u17 og '19. Her ville det give mening at forsøge at tiltrække nogle bedre spillere. Hvis skandinavien er no-go pga. Corona, så er det heller ikke ulovligt at optimere ved at hente spillere fra de andre danske klubbers ungdomsafdelinger.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 09:45Men hvilke andre danske klubber har tilknyttet store skandinaviske talenter det seneste år?Elvis lever skrev: ↑2. jun 2021, 09:35Hvorfor er det en større udfordring for AaB end for andre klubber??
Her har Corona sikkert været en begrænsning, men jeg kan ikke se der er nogen grund til at have så lave forventninger til Inge. Hvis vi kigger på andre klubber ser det ud til at der har været muligheder. Når Inge så ikke har udnyttet dem, men endda i regeringsperioden har mistet talentfulde spillere til Viborg, FCM, AGF, så syntes jeg godt man kan være kritiske.
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 10:35Jeg spørger en bruger, hvilke klubber der har hentet skandinaviske talenter det seneste år. I henhold til pandemi. Intet andet. Så alt det andet, du skriver, forstår jeg ikke, hvorfor du bringer frem som svar på mit ret simple spørgsmål til anden bruger.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:32Det essentielle er om Inge har bevæget os i den rigtige retning mht. ungdomsarbejdet. Tilsynealdende er det gået tilbage, både resultatmæssigt og på DBU's ranking. Dette kunne evt. ha' været undgået hvis man havde hentet spillere udefra. Om de så tiltrækkes fra Skandinavien, Asien eller Antarktis er ikke i sig selv essentielt. Det essentielle er om vi henter spillere der øger vores sandsynligheden for at vi i sidste ende får flere flyvefærdige superligaspillere.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 10:23Nu skrev jeg jo skandinaviske. Ikke afrikanske eller amerikanske. Og danske er jo ikke interessante her, da emnet er de af pandemien skabte begrænsninger. Og det er jo i øvrigt udlændinge på holdet vs pandemi, der tales om - du talte om. Eller "unge knægte fra Skandinavien og Europa" (selvom du nu pludselig nævner USA og Nigeria), som du skriver.Buzz Killington skrev: ↑2. jun 2021, 10:04Problemet under Gaarde var at man begrænsede sig til nordjylland. Man har pt. nogle meget svage årgange på u17 og '19. Her ville det give mening at forsøge at tiltrække nogle bedre spillere. Hvis skandinavien er no-go pga. Corona, så er det heller ikke ulovligt at optimere ved at hente spillere fra de andre danske klubbers ungdomsafdelinger.R Rosenberg skrev: ↑2. jun 2021, 09:45Men hvilke andre danske klubber har tilknyttet store skandinaviske talenter det seneste år?Elvis lever skrev: ↑2. jun 2021, 09:35
Hvorfor er det en større udfordring for AaB end for andre klubber??
Her har Corona sikkert været en begrænsning, men jeg kan ikke se der er nogen grund til at have så lave forventninger til Inge. Hvis vi kigger på andre klubber ser det ud til at der har været muligheder. Når Inge så ikke har udnyttet dem, men endda i regeringsperioden har mistet talentfulde spillere til Viborg, FCM, AGF, så syntes jeg godt man kan være kritiske.
Jeg har nok vare en vane om at antage at spørgsmål til et delelement i en større diskussion er relevante i forhold til den større diskussion. My bad.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Det kan man da håbePrica22 skrev: ↑2. jun 2021, 10:22Tvivler på, han er bedre end Theo.jonas386 skrev: ↑2. jun 2021, 10:20Tak. Det har jeg slet ikke hørt om. Er vi gået glip af noget her?
I øvrigt har vi hentet Oscar Meedom, Årets Ulv 2020, i FCM.
I det hele taget håber jeg bare at vi bliver mere bevidste omkring hvilke type spillere vi gerne vil have ud af ungdomsarbejdet. Det har været et underligt sammenrend de sidste mange år, hvor der har været nogle boldsikre folk (med svag fysik og tilhørende spilforståelse) og så har der været nogle knap så boldsikre folk med fin fysik men elendig boldbehandling.
Jeg kunne godt tænke mig at det blev arbejdet mere målrettet imod en specifik type af fodbolduddannelse. Hvis du er kommet igennem AaB, så kan man eksempelvis regne med intelligente fodboldspillere der er dygtige på bolden. Uanset om det er i defensiven, offensiven eller i målet. Eller man kan regne med fysisk potente spillere (tænk Mæhle og Børsting) designet til powerfodbold.
Spillere som Mathias Ross, Anders Bærtelsen, og hvad der ellers har været af oprykkede forsvarer, har jo været fine nok afvisere, men mangler evner med bolden ved fødderne. Den type forsvarere er ikke særlig meget værd i moderne fodbold, og vi har ærlig talt heller ikke særlig meget at bruge dem til selv. Sådan noget kunne jeg godt tænke mig at det kom mere fokus på. Hvordan får man gjort de næste generationer af defensive AaB'ere til boldsikre spillere der evner at bygge op fra forsvaret? Og hvordan sikrer man at den næste Magnus C er en spiller med stort overblik og fodboldintelligens?
Mjae, han kommer oprindeligt fra FCM, og er nok ikke vild med at skulle stå i skyggen af Theo.jonas386 skrev: ↑2. jun 2021, 10:20Tak. Det har jeg slet ikke hørt om. Er vi gået glip af noget her?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Theo Sander, Oscar Meedom og Benjamin Damsgaard + Mathias Ross og Marcus Hannesbo har alle været i spil for henholdsvis u16 og u20-landsholdet de sidste par dage.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Jeg får ofte sporadiske glimt af U-træningerne hos fck, hvor jeg tit bliver imponeret af deres setup. Der er fyldt med "voksne" i alle mulige funktioner, og her har jeg lige fundet frem til, hvad de har at gøre godt med til deres u19-hold:
Head coach Hjalte Nørregaard
Assistant coach Nicklas Rüsz Skousgaard Pedersen
Player development coach Stefan Madsen
Individual coach (U17-U19) Morten Nordstrand
Goalkeeper coach (U13-U19) Mikkel Drexel
Fitness coach Jonas Winther
Fitness student Martin Pedersen
Fitness student Max Merker
Physiotherapist Kevin Kofi Rasmussen
Physiotherapist student Kevin Kupermann
Physiotherapist student Jacob Diaz
Kit manager Brian Larsen
For u17-holdet ser det nogenlunde ligeledes ud:
Cheftræner Alfred Johansson
Assistenttræner Martin Vingaard
Individuel træner Morten Nordstrand
Fysisk træner Jacob Willum Rønbøg
Målmandstræner Mikkel Drexel
Fysioterapeut Gudrun I. Jónsdottir
Analytiker student Emil Koch
Analytiker student Filip Due
Fysisk træner student Rasmus Wiedeman
Fysisk træner student Rasmus Søbygaard
Holdleder Martin Kok
Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i AaB (og andre klubber), men det virker som et stabilt setup. Og så kan man jo kun grine af de engelske titler, som de ansatte har på u19-holdet:-)
Kit manager Brian Larsen
Holdleder Martin Kok
Jeg ved ikke, hvordan det ser ud i AaB (og andre klubber), men det virker som et stabilt setup. Og så kan man jo kun grine af de engelske titler, som de ansatte har på u19-holdet:-)
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
-
R Rosenberg
- Allstar

AaB har en murersvend ved navn Carsten, der står for de to ugentlige træninger tirsdag og torsdag 1800-1930.Mogens skrev: ↑8. jun 2021, 14:47Jeg får ofte sporadiske glimt af U-træningerne hos fck, hvor jeg tit bliver imponeret af deres setup. Der er fyldt med "voksne" i alle mulige funktioner, og her har jeg lige fundet frem til, hvad de har at gøre godt med til deres u19-hold:
Kit manager Brian Larsen
Holdleder Martin Kok
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

https://aabsport.dk/AaB-akademiet/holdene/stab/Mogens skrev: ↑8. jun 2021, 14:47Jeg får ofte sporadiske glimt af U-træningerne hos fck, hvor jeg tit bliver imponeret af deres setup. Der er fyldt med "voksne" i alle mulige funktioner, og her har jeg lige fundet frem til, hvad de har at gøre godt med til deres u19-hold:
Kit manager Brian Larsen
Holdleder Martin Kok
Ædruelighedens stemme
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Super. Er du ude på at nedgøre murerfaget, AaB, Carsten, mig eller ingen af delene?R Rosenberg skrev: ↑8. jun 2021, 15:24AaB har en murersvend ved navn Carsten, der står for de to ugentlige træninger tirsdag og torsdag 1800-1930.Mogens skrev: ↑8. jun 2021, 14:47Jeg får ofte sporadiske glimt af U-træningerne hos fck, hvor jeg tit bliver imponeret af deres setup. Der er fyldt med "voksne" i alle mulige funktioner, og her har jeg lige fundet frem til, hvad de har at gøre godt med til deres u19-hold:
Kit manager Brian Larsen
Holdleder Martin Kok
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
95-99-08-14
Oliver Børsting, Anosike Ementa og Casper Gedsted rykkes op. Sidstnævnte har fået en 5-årig kontrakt.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
https://aabsport.dk/nyheder/2021/juni/t ... gatruppen/
Tre rykkes op, men de har kun introduceret den nye Mæhle i artiklen.
Vi kender også fyrtårnet fra Helsingør.
Hvordan er Børstning som type? Lynanalyse, tak!
Tre rykkes op, men de har kun introduceret den nye Mæhle i artiklen.
Vi kender også fyrtårnet fra Helsingør.
Hvordan er Børstning som type? Lynanalyse, tak!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Mon vi går all-in på at Gedsted kan konkurrere med Pallesen, og vi derfor ikke leder efter noget nyt på denne position? Hvis Gedsted er dygtig nok er det selvfølgelig fint, og det passer mig også så udmærket at der er tale om en omskolet offensiv-spiller. Back positionen er langt mere offensiv end tidligere og skal vel ikke rigtigt ses som en decideret defensiv position længere - navnlig ikke i en opstilling med tre spillere i midterforsvaret.
En 5-årig taler ihvertfald for. Det ville også være en genial løsning og både ift. indkøb og strategi. Må indrømme, at jeg ikke troede, han var vurderet SÅ god.jonas386 skrev: ↑15. jun 2021, 13:50Mon vi går all-in på at Gedsted kan konkurrere med Pallesen, og vi derfor ikke leder efter noget nyt på denne position? Hvis Gedsted er dygtig nok er det selvfølgelig fint, og det passer mig også så udmærket at der er tale om en omskolet offensiv-spiller. Back positionen er langt mere offensiv end tidligere og skal vel ikke rigtigt ses som en decideret defensiv position længere - navnlig ikke i en opstilling med tre spillere i midterforsvaret.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

jeg har intet kendskab til talenterne, men jeg ved, at du har lavet videoer og formentlig har et godt kendskab til talenterne. jeg kan læse, at Gedsted er tidligere angriber og nu back - er det en nyere omskoling?Prica22 skrev: ↑15. jun 2021, 13:56En 5-årig taler ihvertfald for. Det ville også være en genial løsning og både ift. indkøb og strategi. Må indrømme, at jeg ikke troede, han var vurderet SÅ god.jonas386 skrev: ↑15. jun 2021, 13:50Mon vi går all-in på at Gedsted kan konkurrere med Pallesen, og vi derfor ikke leder efter noget nyt på denne position? Hvis Gedsted er dygtig nok er det selvfølgelig fint, og det passer mig også så udmærket at der er tale om en omskolet offensiv-spiller. Back positionen er langt mere offensiv end tidligere og skal vel ikke rigtigt ses som en decideret defensiv position længere - navnlig ikke i en opstilling med tre spillere i midterforsvaret.