FlæskeFrank skrev: ↑16. jun 2021, 08:55
Nu ved jeg ikke hvad du forventer, men Mæhle var i sæsonen 2016/2017-sæsonen, solgt sommeren 2017. Siden da har der været Kauffmann, som du selv nævner og så også blev solgt for 20 mio kr.
Mathias Ross er på holdet lige nu, og han skal nok også blive en god case. Og her i slutningen af sæson 2020/2021 har Hannesbo også kæmpet sig ind på holdet og ham har alle vel rigtig store forventninger til. Så et større navn hvert andet år er vel godkendt.
Derudover er Lukas Klitten vel også godkendt, men han rendte bare ind i Ahlmann i en af hans bedste perioder. Så intet salg, men talentet er der.
Man kan selvfølgelig være irriteret over, at de ikke sælges for +40 mio kr. men det har "næsten" intet med talentet at gøre, men mere med klub og salgstraditioner.
Hej FF, jeg går ud fra, at ovenstående er et svar til mig.
Min primære anke er, at forventningerne til talentudviklingen i klubben er baseret på et luftkastel. AaB har ikke Danmarks bedste ungdomsafdeling, og er blevet overhalet af adskillige andre klubber på det område. FCN er dominerende, når det kommer til at udvikle talenter med potentiale til at blive andet og mere end habile superligaspillere, og de er ikke alene om at gøre det bedre end AaB. Enten skal AaB opgradere talentudviklingen, eller også skal man holde op med at forsøge at tale talentudviklingen op til højder, som produktet slet ikke kan leve op til. Det første ville klart være at foretrække; men når det nu er AaB vi taler om, så bliver det nok hverken fugl eller fisk; men derimod mere af det samme, med rosenrøde forventninger fostret i en fælles bagudskuende bevidsthed.
Af store talenter har vi vitterligt ikke udviklet nogen siden Mæhle. Og nej, jeg anser ikke Kaufmann for at være et stort talent, det forhold at FCK bevidstløst smed millioner efter ham, siger mere om FCK's forhold til transfersummer; end om Kaufmanns talent, og han har da heller ikke vist at kunne leve op til den store prisseddel (og så skal jeg være venlig og tilføje et "endnu"). Og nej, Ross er heller ikke noget stort talent. Han kan blive en habil superligaspiller, hvilket i sig selv er glimrende; men habile superligaspillere løfter bare ikke nogen klub, heller ikke AaB, ud af middelmådighedens tunge dynd. Hannesbo i den udgave, som var på banen i de to første kampe, havde potentiale; men siden lader det til, at han mere eller mindre permanent har skiftet position. (På en måde minder han mig om Thellufsen, der også startede som torden og lynild, for så at bekende kulør som ren leverpostej.)
Klitten har ikke formået at slå til, når han har fået chancen, og det har altid undret mig, at han ikke er blevet forsøgt på den anden backplads, særligt når nu den har voldt visse problemer; men det er måske indikativt for, at han ikke har været skønnet god nok til at spille ude af position. Under alle omstændigheder har han ikke vist at kunne udfordre Ahlmann, hvilket selvfølgelig også er en stor mundfuld; men han viste altså heller ikke noget, når han så fik chancen, og det er jo også et talent, at kunne gribe chancen.
Næste store talent er vel Theo, som forhåbentlig får chancen, når Rinne forlader posten.
I øvrigt trist nyhed vedr. Hiljemark. Hans vinderinstinkt bliver svært at erstatte, og man kan med rette frygte, at AaB nu ender med en midtbane, hvor en spiller som MC (Klassisk Stryhn's) bliver en permanent løsning.
Man kan i hvert fald ikke sige andet; end at Inge da har en udfordrende tid foran sig.