Absolut da. Men er det i grunden ikke lidt underligt, at en italiensk klub skulle fatte interesse for Lukas Klitten, der vel dårligt har spillet for AaB. Bevares, serie B, men alligevel. Det er jo ikke nul og niks og ingenting.Julgranen skrev: ↑18. jun 2021, 20:20Ikke det store tab, men al held og lykke til den unge mand.Hanga skrev: ↑18. jun 2021, 20:10Lukas Klitten har fået en 4årig kontrakt i Italienske Frosinone (Serie B).
https://www.tuttocalciodilettanti.com/2 ... re-danese/
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
-
DenGamleMand
- 1. div

Har Klitten ikke spillet et hav af ungdomslandskampe? Det kunne vel være det der har fanget deres interesse.Hovedet skrev: ↑19. jun 2021, 00:57Absolut da. Men er det i grunden ikke lidt underligt, at en italiensk klub skulle fatte interesse for Lukas Klitten, der vel dårligt har spillet for AaB. Bevares, serie B, men alligevel. Det er jo ikke nul og niks og ingenting.Julgranen skrev: ↑18. jun 2021, 20:20Ikke det store tab, men al held og lykke til den unge mand.Hanga skrev: ↑18. jun 2021, 20:10Lukas Klitten har fået en 4årig kontrakt i Italienske Frosinone (Serie B).
SSE22 RAUS!
Lad det regne med tennisbolde.
Lad det regne med tennisbolde.
En ung venstrebenet venstreback med en masse u-landskampe der er transferfri popper helt automatisk op på mange klubbers radar. Man må håbe at de rent faktisk har set Klitten spille og ved hvad de får.DenGamleMand skrev: ↑19. jun 2021, 06:17Har Klitten ikke spillet et hav af ungdomslandskampe? Det kunne vel være det der har fanget deres interesse.Hovedet skrev: ↑19. jun 2021, 00:57Absolut da. Men er det i grunden ikke lidt underligt, at en italiensk klub skulle fatte interesse for Lukas Klitten, der vel dårligt har spillet for AaB. Bevares, serie B, men alligevel. Det er jo ikke nul og niks og ingenting.Julgranen skrev: ↑18. jun 2021, 20:20Ikke det store tab, men al held og lykke til den unge mand.Hanga skrev: ↑18. jun 2021, 20:10Lukas Klitten har fået en 4årig kontrakt i Italienske Frosinone (Serie B).
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
En spiller der kunne passe på vores profil er unge Dawid Kurminowski fra Zilina.
Har spillet på alle polske U-landshold, bombede for Lechs reservehold og røg så til Zilina, hvor han har vist sig som en ekstremt hurtig og træfsikker angriber.
https://m.youtube.com/watch?v=-kuHqoNGiqc
Har spillet på alle polske U-landshold, bombede for Lechs reservehold og røg så til Zilina, hvor han har vist sig som en ekstremt hurtig og træfsikker angriber.
-
Uldahl
- Allstar

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: Spanien
Godt fundetJulgranen skrev: ↑19. jun 2021, 10:04En spiller der kunne passe på vores profil er unge Dawid Kurminowski fra Zilina.
Ifølge AaB’s hjemmeside kan jeg se, at Granli nu har overtaget Okores nr 5. Så der kommer næppe flere til centerforsvaret dette vindue.
------------------------------------------------
Jeg nævnte ham herinde i vinters. Pudsigt nok husker jeg dig skrive, at han ville være alt for dyr for os, så det overrasker mig, at du også hiver ham frem.Julgranen skrev: ↑19. jun 2021, 10:04En spiller der kunne passe på vores profil er unge Dawid Kurminowski fra Zilina.
Et halvt år mindre til kontraktudløb siden sidst. Desuden havde Zilina lige fået ny ejer, og mistet en række profiler på fri transfer grundet klubbens betalingsstandsning/konkurs.
Det var mindre sandsynligt, at de ville skille sig af med deres topscorer der.
Nu har han to år tilbage, og både ham og Jan Bernát kunne nok være typer vi kunne bruge.
So much for at være Kasper P afløseren hvis det er sandt
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Helt bestemt. Hvis Inge hiver en 22 årig gut op af hatten, som har bidraget med 20 mål og fem assists hos et utroligt offensivt mandskab, er det vist en no-brainer.Julgranen skrev: ↑19. jun 2021, 11:06Et halvt år mindre til kontraktudløb siden sidst. Desuden havde Zilina lige fået ny ejer, og mistet en række profiler på fri transfer grundet klubbens betalingsstandsning/konkurs.
Det var mindre sandsynligt, at de ville skille sig af med deres topscorer der.
Nu har han to år tilbage, og både ham og Jan Bernát kunne nok være typer vi kunne bruge.
Dog vandt Zilina - modsat os - billetten om Conference League-kvalifikationskampene. Taler det ikke imod at vælge os, eller hvor stor er forskellen på toppen af slovakisk fodbold kontra dansk fodbold - både økonomisk og sportsligt?
Uenig, det har en signalværdi.
Men min statement var nu mere ift. hvis der ikke hentes en Okore erstatning. Du har virket meget sikker, og jeg håber du får ret. Jeg er knap så sikker, og nummerændringen skubber ikke troen i den rigtige retning.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Spillere i den slovakiske liga har ikke specielt gode vilkår.
Sportsligt er ligaen hæmmet af, at mange af holdene ikke har særligt gode forhold. I de lande er landsholdsinteresse større end klubplan, eller nedprioriteret for andre sportsgrene. Det er nøjagtig det samme i Slovenien.
For langt de fleste spillere derovrefra er Tjekkiet et naturligt step op, så det vil Danmark også være.
Men de har nu i snart 10 år haft et landshold uden angribere - dén slags dur de ikke til at skabe.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Medmindre noget har ændret sig, så var Thelander, Okores afløser. Det er nu blevet sagt i næsten 2 år nu. Det kan selvfølgelig være at trænerstaben erkender at vi mangler yderligere, men det tror jeg ikke selv på. Jeg tror Prip er en Lukas afløser og nu mangler vi en central midt og en angriber. Derefter bliver der vist kun hentet på en lottoseddel, som vi har set de sidste 2 vinduer.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:18Uenig, det har en signalværdi.
Men min statement var nu mere ift. hvis der ikke hentes en Okore erstatning. Du har virket meget sikker, og jeg håber du får ret. Jeg er knap så sikker, og nummerændringen skubber ikke troen i den rigtige retning.
Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.raekkeettre skrev: ↑19. jun 2021, 11:26Medmindre noget har ændret sig, så var Thelander, Okores afløser. Det er nu blevet sagt i næsten 2 år nu. Det kan selvfølgelig være at trænerstaben erkender at vi mangler yderligere, men det tror jeg ikke selv på. Jeg tror Prip er en Lukas afløser og nu mangler vi en central midt og en angriber. Derefter bliver der vist kun hentet på en lottoseddel, som vi har set de sidste 2 vinduer.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:18Uenig, det har en signalværdi.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Nu SKAL det jo ikke være 3 centrale forsvarsspillere der udgør det 3 mands forsvar.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:32Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.
En anden ting er, at et indkøb af en dyr forsvarsspiller formentlig vil skubbe Ross på bænken, og reducere forsvaret til 3 spillere uden videresalgspotentiale.
Hans største problem er nemlig at han er uhyggeligt dårlig på bolden, og det er et vigtigt parameter for træneren at vi rent faktisk kan spille op fra bagkæden.
Jeg er enig med dig i at besætningen ser svag ud, men man har vel besluttet at give Ross tid til at indfri hans talent.
Da vi havde 2 forsvarsspillere var Ross ung og usleben - det er han for såvidt stadig men han skulle gerne være på et andet niveau nu, og derfor kan de to situationer ikke sidestilles.
Enig langt hen af vejen med Ross, omend jeg klart mener han skal have chancen fremfor Granli, som i min optik ikke skulle have været signet. Du har jo så været ret konsekvent i at skrive, at Granli er hentet som Kasper P afløser, og at du derfor forventede en Okore afløser nu her til sommer... men der har du måske ændret mening?Julgranen skrev: ↑19. jun 2021, 11:45Nu SKAL det jo ikke være 3 centrale forsvarsspillere der udgør det 3 mands forsvar.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:32Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.
En anden ting er, at et indkøb af en dyr forsvarsspiller formentlig vil skubbe Ross på bænken, og reducere forsvaret til 3 spillere uden videresalgspotentiale.
Hans største problem er nemlig at han er uhyggeligt dårlig på bolden, og det er et vigtigt parameter for træneren at vi rent faktisk kan spille op fra bagkæden.
Jeg er enig med dig i at besætningen ser svag ud, men man har vel besluttet at give Ross tid til at indfri hans talent.
Da vi havde 2 forsvarsspillere var Ross ung og usleben - det er han for såvidt stadig men han skulle gerne være på et andet niveau nu, og derfor kan de to situationer ikke sidestilles.
Dernæst skal vi gerne have en venstrebenet i et 3 mands forsvar. Det er måske Hagelskjær, som dog skal overraske mig meget, hvis han skal vise sig god nok til at være fast mand i et forsvar, for et hold der vil længere op i superligatabellen. Vi kan til nøds rykke Ahlmann ind, som vi også har set et par gange, men han er i mine øjne ikke ideel i rollen, og langt langt bedre som wingback (hvor han har markeret sig som en af sæsonens bedste spillere).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Nej, jeg prøvede bare at illustrere at et sådant valg har konsekvenser, når vi har den strategi vi har og et hav af debattører herinde der messer videresalgspotentiale :-)
OG at Ross, modsat da Okore var her og Thelander blev hentet, ikke længere er ung og uprøvet.
Enten skal man satse på ham eller også skal man skille sig af med ham.
Selvfølgelig skulle Granli hentes, når vi ingen kvalificeret backup havde til centerforsvaret med KP på vej ud.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det kan jeg ikke se.Julgranen skrev: ↑19. jun 2021, 11:45Nu SKAL det jo ikke være 3 centrale forsvarsspillere der udgør det 3 mands forsvar.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:32Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.
Et tremandsforsvar vil vel netop inkludere Ross i konstellation Thelander - Ross - Ny. Ross shinede, da han spillede med Thelander og Okore.
Granli er ringere end Ross, og Hagelskær skal jo bevise sit værd.
Ædruelighedens stemme
Og det forsvar var selvfølgelig svært at score imod og var uhyre duel-stærkt, til gengæld havde vi (og har) store problemer med at skabe spillet nedefra. Nu ved jeg godt, at man ikke rigtigt kan sammenligne, men hvor ville jeg ønske at vi havde en defensiv, hvor man kan spille sig ud af presset på samme måde som Italien, og ikke bare er nødt til at høvle den 50 meter frem i ingenmandsland hvorefter bolden kommer direkte ned imod vores mål igen.R Rosenberg skrev: ↑19. jun 2021, 11:59Det kan jeg ikke se.Julgranen skrev: ↑19. jun 2021, 11:45Nu SKAL det jo ikke være 3 centrale forsvarsspillere der udgør det 3 mands forsvar.Hanga skrev: ↑19. jun 2021, 11:32Vi spillede med 2 centerbacks da vi hentede Thelander. Siden er vi gået over til 3 centerbacks, og vores nuværende besætning er bekymrende tynd. Ross er stadig ung og svingende, Granli bare yderst middelmådig. Hagelskjær skal have en chance men mine forventninger er lave. Selvfølgelig skal der hentes en ind til forsvaret hvis vi skal fortsætte med 3back kæden. Men jeg er som sagt ikke overbevist om at det sker desværre.
Et tremandsforsvar vil vel netop inkludere Ross i konstellation Thelander - Ross - Ny. Ross shinede, da han spillede med Thelander og Okore.
Granli er ringere end Ross, og Hagelskær skal jo bevise sit værd.
Jeg ville gerne se et forsvar med Ross og Thelander som udsmidere, og så en dygtig teknisk forsvarsspiller med overblik. Granli og Hagelskjær kan jo fint være back-ups i en sådan konstellation synes jeg. Men det kan da være, at man skal prøve at få en midtbanespiller omskolet til forsvaret. Det er jo så populært for tiden, og som jeg forstår det også været en fin succes for Brentford og Christian Nørgaard. Ved bare ikke hvem man kunne gå efter her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.