Personligt kunne jeg godt tænke mig, at AaB prioriterede video content højere. Både i forhold til kvalitet og kvantitet.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
http://attenfemogfirsvibes.dk/oliver-bo ... steholdet/
Off topic: Jeg hører ofte kritik af AaBs content på SoMe, er det sådan noget her, folk vil have? Eller hvad er det folk mangler?![]()
U19, U17 og U15 tråden
- KongGulerod
- Landshold

Re: U19, U17 og U15 tråden
Fedt input. Det vil jeg tage til efterretning, hvis ikke AaB allerede er igang med at opjustere dér. Flere tanker tages imod med kyshåndKongGulerod skrev: ↑18. jun 2021, 18:39Personligt kunne jeg godt tænke mig, at AaB prioriterede video content højere. Både i forhold til kvalitet og kvantitet.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
Off topic: Jeg hører ofte kritik af AaBs content på SoMe, er det sådan noget her, folk vil have? Eller hvad er det folk mangler?![]()
Stærkt arbejde med de små interviews med de unge spillere, keep it upPrica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
I gør det godt! Kritikken går udelukkende på AaB selv. Eftersom AaB var de eneste i ligaen der havde nedgang i SoMe følgere i år, så må man da håbe de selv er klar over det.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 21:04Fedt input. Det vil jeg tage til efterretning, hvis ikke AaB allerede er igang med at opjustere dér. Flere tanker tages imod med kyshåndKongGulerod skrev: ↑18. jun 2021, 18:39Personligt kunne jeg godt tænke mig, at AaB prioriterede video content højere. Både i forhold til kvalitet og kvantitet.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
![]()
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
TakHanga skrev: ↑18. jun 2021, 22:18Stærkt arbejde med de små interviews med de unge spillere, keep it upPrica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
![]()
TakForza skrev: ↑19. jun 2021, 09:46I gør det godt! Kritikken går udelukkende på AaB selv. Eftersom AaB var de eneste i ligaen der havde nedgang i SoMe følgere i år, så må man da håbe de selv er klar over det.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 21:04Fedt input. Det vil jeg tage til efterretning, hvis ikke AaB allerede er igang med at opjustere dér. Flere tanker tages imod med kyshåndKongGulerod skrev: ↑18. jun 2021, 18:39Personligt kunne jeg godt tænke mig, at AaB prioriterede video content højere. Både i forhold til kvalitet og kvantitet.Prica22 skrev: ↑18. jun 2021, 13:19Interview med og lidt læring om Oliver Børsting.
![]()
Det ved jeg. Men jeg tænkte, at det måske var noget jeg/vi kunne bidrage med, for at øge (den positive) opmærksomhed
Seneste runde for ungdomsholdene:
u13: 1-1 mod Viborg, Valdemar Rubæk Vestergaard målscorer
u14: 4-2 mod Hobro, mål af Cristian Tcacenco, Valdemar Damgaard, Felix Grønning Jensen og Hjalte Dahl.
u15: 2-1 mod Horsens, Albert Heyde dobbelt målscorer
u17: 1-2 mod Horsens, Anders Noshe (06) målscorer
u19: 0-0 mod OB, Theo Sander clean sheet
Sidste kamp i sæsonen for u13, u15, u17 og u19. u14 har to tilbage d. 22 og 26.
AaBs hold i Ligaen slutter dermed således.
u15: 7. plads
u17: 12. plads
u19: 9. plads
Topscorere på holdene:
u15: Emil Ryttersgaard (8 mål, 22 kampe) 27. flest i Ligaen.
u17: Oscar Meedom (17 mål, 23 kampe) 7. flest i Ligaen. Her er Oliver Ross også værd at nævne med 16 mål på 13 kampe.
u19: Oliver Børsting (11 mål, 26 kampe) 10. flest i Ligaen. Igen er Oliver Ross nummer 2 med 7 mål i 18 kampe.
I øvrigt har u16-landsholdsspilleren, Benjamin Damsgaard, som til dagligt huserer på u17-holdet, forlænget sin kontrakt til 2024.
u14: 4-2 mod Hobro, mål af Cristian Tcacenco, Valdemar Damgaard, Felix Grønning Jensen og Hjalte Dahl.
Topscorere på holdene:
u17: Oscar Meedom (17 mål, 23 kampe) 7. flest i Ligaen. Her er Oliver Ross også værd at nævne med 16 mål på 13 kampe.
u19: Oliver Børsting (11 mål, 26 kampe) 10. flest i Ligaen. Igen er Oliver Ross nummer 2 med 7 mål i 18 kampe.
I øvrigt har u16-landsholdsspilleren, Benjamin Damsgaard, som til dagligt huserer på u17-holdet, forlænget sin kontrakt til 2024.
Pæne tal fra Oliver Ross. Hvis jeg husker rigtigt af hvad der er skrevet herinde, så er han endda kun 1. års u17? Mål i hver 3. U/19 kamp som 16 årig synes jeg er flot.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Ross er 04, 2. års u17, kommende u19-spiller. Theo Sander er til gengæld 1. års u17. Men stadig meget flotte tal.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det er lidet imponerende af en klub, der gerne vil udvikle talenter - og endda gøre en forretning ud af det.Prica22 skrev: ↑20. jun 2021, 15:48Seneste runde for ungdomsholdene:
Topscorere på holdene:
Det er da godt, at vi har skruet en kende ned for nabosøn-ambitionerne, for ellers så det da noget sort ud.
Ædruelighedens stemme
Resultater og stilling er overhovedet ikke det vigtigste i talentudvikling.R Rosenberg skrev: ↑20. jun 2021, 16:41Det er lidet imponerende af en klub, der gerne vil udvikle talenter - og endda gøre en forretning ud af det.Prica22 skrev: ↑20. jun 2021, 15:48Seneste runde for ungdomsholdene:
Topscorere på holdene:
Det er da godt, at vi har skruet en kende ned for nabosøn-ambitionerne, for ellers så det da noget sort ud.
Når man benhårdt går efter at udvikle de unge og rykker dem op, vil der komme udfald, men i sin helhed er det godt for talentudviklingen. På u19 ser man flere u17-spillere i start 11, næsten i hver kamp og det er da 100% gavnligt for dem. Det vil skabe hul på u17 og dermed plads til at de yngre kan udfolde sig.
Vi så selv på MC-årgangen, at gode resultater i ungdomsrækkerne ikke betyder en skid.
Ja, der er ikke den store sammenhæng. Allan Gaarde proklamerede stolt efter u19 DM-sølvet i ‘18, at det var sjældent så mange blev aktuelle for Superliga-truppen. Det har også vist sig at kun Kaufmann blev til noget i AaB-regi.
Hellere ringere resultater mod at de spillere der så kommer igennem nåleøjet så rent faktisk har noget at byde ind med.
Hellere ringere resultater mod at de spillere der så kommer igennem nåleøjet så rent faktisk har noget at byde ind med.
Præcis! Det handler som udgangspunkt om at udvikle gode spillere, ikke gode hold. Kan man på sigt gøre som i FCN og lave en velsmurt maskine, er det selvfølgelig at foretrække. Men lige nu, er det vigtigste at gå all in på de store talenter. Truppen i 19 kastede nogle fine talenter af sig, men var skuffende i sin helhed. Hellere én Lucas end 5x MC.Julgranen skrev: ↑20. jun 2021, 20:57Ja, der er ikke den store sammenhæng. Allan Gaarde proklamerede stolt efter u19 DM-sølvet i ‘18, at det var sjældent så mange blev aktuelle for Superliga-truppen. Det har også vist sig at kun Kaufmann blev til noget i AaB-regi.
(19 var det, men pointen står.)
-
Stegosaurus
- Allstar

Enig x 100. At se på, hvordan U-holdene som sådan klarer sig, er helt irrelevant i dag ift. talentudvikling. Det handler om de enkelte spillere, og kun de allerringeste klubber skubber ikke de mest talentfulde spillere op på højere hold. Det er jo også derfor, at AaB nok fik sig et pænt chok da DBU lavede den første rating på talentudvikling - det var sjovt nok ikke imponerende i DBU's øjne at man vilkårligt gav superligadebut til mere eller mindre tvivlsomme talenter bare for at gøre det.Prica22 skrev: ↑20. jun 2021, 21:12Præcis! Det handler som udgangspunkt om at udvikle gode spillere, ikke gode hold. Kan man på sigt gøre som i FCN og lave en velsmurt maskine, er det selvfølgelig at foretrække. Men lige nu, er det vigtigste at gå all in på de store talenter. Truppen i 19 kastede nogle fine talenter af sig, men var skuffende i sin helhed. Hellere én Lucas end 5x MC.Julgranen skrev: ↑20. jun 2021, 20:57Ja, der er ikke den store sammenhæng. Allan Gaarde proklamerede stolt efter u19 DM-sølvet i ‘18, at det var sjældent så mange blev aktuelle for Superliga-truppen. Det har også vist sig at kun Kaufmann blev til noget i AaB-regi.
(19 var det, men pointen står.)
Oliver Ross har klaret det rigtig flot i U19, og er nok den næste homegrown angriber man kan have en smule forventninger til.
Men ellers er det mest spændende efter Søren Krogh og Inge er kommet til, at man er begyndt at rykke de bedst U17 spillere op før tid, så de bliver udsat for større konkurrence tidligere.
Vi lider fortsat under vores snævre rekrutteringsfokus. Her er selv OB foran, da de i flere år har fisket på både Sjælland og i Østjylland. Vi er jo lykkelige, når vi en sjælden gang kan lande en Viborg dreng. Her så jeg gerne, at vi blev mere aktive i f.eks Baltikum, og prøvede at hive estiske eller lettiske drenge over.
Ift DBUs rating system er det jo også meget på de ydre rammer. F.eks har Brønshøj BK fået en stjerne i år på trods af, at de er til at lukke op og skide i på ungdomsfronten, og bl.a er distanceret af de to lokale småklubber Husum og BK Fix, når de kommer til både kvantitet og kvalitet i ungdomsrækkerne.
Men ellers er det mest spændende efter Søren Krogh og Inge er kommet til, at man er begyndt at rykke de bedst U17 spillere op før tid, så de bliver udsat for større konkurrence tidligere.
Vi lider fortsat under vores snævre rekrutteringsfokus. Her er selv OB foran, da de i flere år har fisket på både Sjælland og i Østjylland. Vi er jo lykkelige, når vi en sjælden gang kan lande en Viborg dreng. Her så jeg gerne, at vi blev mere aktive i f.eks Baltikum, og prøvede at hive estiske eller lettiske drenge over.
Ift DBUs rating system er det jo også meget på de ydre rammer. F.eks har Brønshøj BK fået en stjerne i år på trods af, at de er til at lukke op og skide i på ungdomsfronten, og bl.a er distanceret af de to lokale småklubber Husum og BK Fix, når de kommer til både kvantitet og kvalitet i ungdomsrækkerne.
In verbis simus faciles
Men det virker unægteligt også som om, at man forsøger at forbedre sig på rekrutteringen. Jeg ærgrer mig lidt over, at jeg ikke kan finde artiklen, men Inge udtalte på et tidspunkt at man ville opjustere kraftigt på udenlandsrekruttering, med scouts i hele norden og på samme tid skabe et rigtigt akademi til ungdomsafdelingen.Rams skrev: ↑20. jun 2021, 21:53Oliver Ross har klaret det rigtig flot i U19, og er nok den næste homegrown angriber man kan have en smule forventninger til.
Skandinavien, Baltikum og Afrika bør være steder, hvor AaB kan konkurrere om talenterne, som jeg ser det.
Signings af Prijovic, Ano og måske Liam Prica taler også for dette.
Men det er godtnok en underlig årsagssammenhæng. Jo flere kampe man taber jo bedre er ens bedste spillere?
Det er trods alt stadig sådan at de bedste spillere vinder de fleste kampe. Hvis man taber uge efter uge er det normalt sådan at man har dårligere spillere end de andre hold. Så kan der være andre sammenhænge - dels hvornår spillerne udvikler samt hvor unge spillere man bruger. Men som udgangspunkt er det da ikke godt at man laver så dårlige resultater. Især når man samtidig ser holdenes præstationer i kamp.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det var jo det, jeg tænkte med mit indlæg. Men måske det ikke forholder sig således.Yankee skrev: ↑21. jun 2021, 15:21Men det er godtnok en underlig årsagssammenhæng. Jo flere kampe man taber jo bedre er ens bedste spillere?
Det er trods alt stadig sådan at de bedste spillere vinder de fleste kampe. Hvis man taber uge efter uge er det normalt sådan at man har dårligere spillere end de andre hold. Så kan der være andre sammenhænge - dels hvornår spillerne udvikler samt hvor unge spillere man bruger. Men som udgangspunkt er det da ikke godt at man laver så dårlige resultater. Især når man samtidig ser holdenes præstationer i kamp.
Ædruelighedens stemme
Nej, bevares - det er jo ingen selvfølge.
Men man gør jo det man tror virker bedst. I tilfældet FC Nordsjælland går de vel også en anelse på kompromis på resultatsiden for at udvikle unge spillere.
Jeg vil til enhver tid hellere se AaB score 30 mio. på transferindtægter på spillere fra et hold der bliver nummer 7 i U19 DM, end score 10 mio. på et U19-hold der bliver nummer 1.
-
R Rosenberg
- Allstar

Jo, men det er vel heller ikke det, vi taler om. Vi taler vel om, hvorvidt der er korrelation mellem, hvor godt et hold er, og hvor gode dets spillere er?Julgranen skrev: ↑21. jun 2021, 16:54Nej, bevares - det er jo ingen selvfølge.
Men man gør jo det man tror virker bedst. I tilfældet FC Nordsjælland går de vel også en anelse på kompromis på resultatsiden for at udvikle unge spillere.
Jeg vil til enhver tid hellere se AaB score 30 mio. på transferindtægter på spillere fra et hold der bliver nummer 7 i U19 DM, end score 10 mio. på et U19-hold der bliver nummer 1.
Ædruelighedens stemme