Træningskampe, sommeren 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Træningskampe, sommeren 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2021, 09:31

Så skal Cifuentes i gang med sin anden omgang testkampe. Første omgang kan vel bedst betegnes som horribel, både med spil, opstilling og resultater. Men udtrykket var noget helt andet i første betydende kamp, så bevar et åbent sind, hvis det gentager sig igen.

Vi skal møde følgende:
24. juni Hobro - AaB
26. juni AaB - Viborg
30. juni AaB - Esbjerg
3. juli Vejle - AaB
9. juli AaB - AGF

Jeg håber, at vi i første kamp i morgen mod Hobro prøver at få Ferreira på plads centralt og så finder ud af, hvilken konstellation han kan fungerer i. Derudover håber jeg på, at vi finder ud af, hvad Gedsted kan på højrebacken og den anden Børsting kan i front.

Testkamp I know, men Hobro i den forfatning de er i, skal altså have bank.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Re: Træningskampe, sommeren 2021

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2021, 09:45

Heldigt, at der er EM, så man ikke skal have dagen ødelagt af et nederlag til Horsens eller Vejle.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Indlæg af Uldahl » 23. jun 2021, 09:59

jonas386 skrev:
23. jun 2021, 09:45
Heldigt, at der er EM, så man ikke skal have dagen ødelagt af et nederlag til Horsens eller Vejle.
Heldigt stiften streamer dem. Jeg vil til en værd tid fortrække at se en ligegyldig trænings kamp med AaB, frem for en total ligegyldig EM kamp. Fra set Danmarks kampe.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2021, 10:02

Uldahl skrev:
23. jun 2021, 09:59
jonas386 skrev:
23. jun 2021, 09:45
Heldigt stiften streamer dem. Jeg vil til en værd tid fortrække at se en ligegyldig trænings kamp med AaB, frem for en total ligegyldig EM kamp. Fra set Danmarks kampe.
Selvfølgelig. Som nordjyske abo skal man vel have noget for de 300 man betaler per måned

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 23. jun 2021, 10:08

FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 09:31
Så skal Cifuentes i gang med sin anden omgang testkampe. Første omgang kan vel bedst betegnes som horribel, både med spil, opstilling og resultater. Men udtrykket var noget helt andet i første betydende kamp, så bevar et åbent sind, hvis det gentager sig igen.

Vi skal møde følgende:
24. juni Hobro - AaB
26. juni AaB - Viborg
30. juni AaB - Esbjerg
3. juli Vejle - AaB
9. juli AaB - AGF

Jeg håber, at vi i første kamp i morgen mod Hobro prøver at få Ferreira på plads centralt og så finder ud af, hvilken konstellation han kan fungerer i. Derudover håber jeg på, at vi finder ud af, hvad Gedsted kan på højrebacken og den anden Børsting kan i front.

Er der meldt noget ud omkring, om der må være tilskuere til testkampene?
// gwailo

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 23. jun 2021, 10:25

jeg er sgu meget spændt på de her træningskampe, for de kommer uden tvivl til at vise hvad den kommende plan A er.
Har vi stadig 3 i bagkæden
Stater vi med 4 i bagkæden
har vi en 2 eller 3 mands central midtbane
har vi en hængende angriber bag 2 angriber, eller 2 hængende bag 1, eller spiller vi stadig med 2 wings/kanter.

jeg er spændt, for der er altid en plan og et system. Det kan ikke kun være flydende. Synes dog det er fedt at man vil være omstillingsparat, for det har vi tidligere manglet. men plan A - gameplanen - jeg er spændt.

og så glæder jeg mig til at se hagelskjær og PRIP, samt ikke mindst Ementa, Gedsted & Børsting. Hvad kommer de med af interessante ting.
Gedsted har vist en kæmpe motor, men kan han formidle den til banen.
Børsting vist et okay offensivt / angrebstalent og Ementa stor og boldsikker.
Glæder mig, og den kamp kommer til at køre mens arbejdet foregår, det er da helt sikkert :-)

God kamp debat friends.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2021, 10:41

FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 09:31

Vi skal møde følgende:
24. juni Hobro - AaB
26. juni AaB - Viborg
30. juni AaB - Esbjerg
3. juli Vejle - AaB
9. juli AaB - AGF

Jeg er seriøst træt af at AaB ikke har mindst én træningskamp mod en modstander på højere niveau end os selv. De første to kampe vi skal spille er altså mod FCK og FCM, og det er dem vi skal forberede os på, på kort sigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 23. jun 2021, 10:45

baresi skrev:
23. jun 2021, 10:25

Glæder mig, og den kamp kommer til at køre mens arbejdet foregår, det er da helt sikkert :-)
Lige den kabale er jeg også spændt på. Prica har vist sig at kunne score mål, og jeg ville ikke være helt uforstående, hvis vi gik ind til sæsonen med ham som førsteangriber (forudsat at vi så er noget stærkere andre steder på banen). Men det bliver op af bakke for de to nye, hvis de både skal overhale Prica, men også konkurrere imod den profil til positionen som der snakkes om. Der er formentlig stadig kun en plads at kæmpe om?

Jeg har tænkt om vi kunne ende med at droppe at spille med fløje helt, og så enten spille en 3-4-3 som Belgien (med to "10'ere" bag en angriber), eller en 4-3-3 som franskmændene hvor det ret beset er tre angribere. Moderne fodbold bevæger sig alligevel væk fra den traditionelle fløjspiller, nu hvor backs er rykket længere frem og nærmest er blevet midtbanespillere.

Jeg antager at Ementa er en spiller vi gerne vil have i boksen så meget som muligt, men hvordan med Børsting? Er han en klassisk striker/9'er, eller kan han også bruges længere tilbage? Eksempelvis som offensiv midtbane.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 23. jun 2021, 10:56

jonas386 skrev:
23. jun 2021, 10:45
baresi skrev:
23. jun 2021, 10:25

Lige den kabale er jeg også spændt på. Prica har vist sig at kunne score mål, og jeg ville ikke være helt uforstående, hvis vi gik ind til sæsonen med ham som førsteangriber (forudsat at vi så er noget stærkere andre steder på banen). Men det bliver op af bakke for de to nye, hvis de både skal overhale Prica, men også konkurrere imod den profil til positionen som der snakkes om. Der er formentlig stadig kun en plads at kæmpe om?

Jeg har tænkt om vi kunne ende med at droppe at spille med fløje helt, og så enten spille en 3-4-3 som Belgien (med to "10'ere" bag en angriber), eller en 4-3-3 som franskmændene hvor det ret beset er tre angribere. Moderne fodbold bevæger sig alligevel væk fra den traditionelle fløjspiller, nu hvor backs er rykket længere frem og nærmest er blevet midtbanespillere.

Jeg antager at Ementa er en spiller vi gerne vil have i boksen så meget som muligt, men hvordan med Børsting? Er han en klassisk striker/9'er, eller kan han også bruges længere tilbage? Eksempelvis som offensiv midtbane.
faktisk her jeg tidligere skrevet om disse 2 formationer da jeg synes de passer meget bedre til holdet med de spillere der er. + vi blir ikke så sårbare uden lucas (sagt med modifikationer - for ALLE er sårbare uden ham - han er vanvittig dygtig) men det er meget med yderkanter når han er der. Tror sgu kusk og prip bag 1 angriber kunne være interessant og så evt. med en 3 mands midt bestående af Pedro som 6er, Fossum som 8er og Ja så så jeg gerne et ny indkøb. Kan ikke se hvem der ellers er efter Hiljes stop.
Men meget enig i betragtningerne. også i 3-4-3 (eller 3-4-2-1)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 23. jun 2021, 12:44

Pastorius skrev:
23. jun 2021, 10:41

Jeg er seriøst træt af at AaB ikke har mindst én træningskamp mod en modstander på højere niveau end os selv. De første to kampe vi skal spille er altså mod FCK og FCM, og det er dem vi skal forberede os på, på kort sigt.
Enig - men man slutter så trods alt af mod AGF. Det er nok vanskeligt at tiltrække en stærkere modstander end dem lige for tiden.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2021, 12:51

Yankee skrev:
23. jun 2021, 12:44
Pastorius skrev:

Enig - men man slutter så trods alt af mod AGF. Det er nok vanskeligt at tiltrække en stærkere modstander end dem lige for tiden.
Ja, AGF er vel den stærkeste træningsmodstander vi har haft i nogle år.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2021, 13:34

Pastorius skrev:
23. jun 2021, 12:51
Yankee skrev:
Pastorius skrev:

Fik vi ikke klø af FCM i januar ? Det må vel være en lidt højere end AGF. Men enig. Kan huske, at jeg var nede og se træningskampen mod HSV i Flensborg for nogle år siden. Hold kæft, hvor vi blev revet fra hinanden. Tror vi tabte 5-0 og HSV rykkede efterfølgende ned fra Bundesligaen...

Kan huske at det virkede til at alle HSV'er var to meter over skuldrene. Det var vitterlig mænd mod børn.

Edit. Fandt kampresultat, vi tabte kun 4-1 i 2015 og HSV overlevede den efterfølgende sæson. Men der oplevede man noget andet end kendte danske klubber.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jun 2021, 14:16

FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 13:34
Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev:

Fik vi ikke klø af FCM i januar ? Det må vel være en lidt højere end AGF. Men enig. Kan huske, at jeg var nede og se træningskampen mod HSV i Flensborg for nogle år siden. Hold kæft, hvor vi blev revet fra hinanden. Tror vi tabte 5-0 og HSV rykkede efterfølgende ned fra Bundesligaen...

Kan huske at det virkede til at alle HSV'er var to meter over skuldrene. Det var vitterlig mænd mod børn.

Edit. Fandt kampresultat, vi tabte kun 4-1 i 2015 og HSV overlevede den efterfølgende sæson. Men der oplevede man noget andet end kendte danske klubber.
Der har også været et par træningskampe mod St. Pauli I 19 og 16. Samt tidligere ofte også mod svenskere.

Og ja, helt enig, det må altså give noget andet og mere at møde disse hold end ringe divisionshold og dem vi plejer at møde i ligaen.
Ædruelighedens stemme

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jun 2021, 15:31

Så er truppen udtaget:
Til morgendagens duel mod Hobro I.K. er følgende 23 spillere aktuelle for AaB:

1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 8 Iver Fossum, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 20 Oliver Klitten, 23 Robert Kakeeto, 24 Vladimir Priojovic, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 28 Jeppe Pedersen, 29 Oliver Børsting, 30 Rufo, 32 Casper Gedsted, 35 Marcus Hannesbo og 40 Theo Sander.

Anders Hagelskjær og Andreas Hansen sidder over med småskavanker, mens udsigten for Anosike Ementa er noget længere. Det sidste gælder naturligvis også for korsbåndsskadede Lucas Andersen.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 23. jun 2021, 15:35

Det spændende bud på en opstilling: (3-4-2-1)

rinne
Ross - Thelander - hagelskjær
Gedsted - pedro - fossum - ahlmann
kusk prip
prica

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. jun 2021, 15:36

baresi skrev:Det spændende bud på en opstilling: (3-4-2-1)

rinne
kusk prip
prica
Hagelskjær er ikke med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. jun 2021, 16:01

R Rosenberg skrev:
23. jun 2021, 14:16
FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 13:34
Pastorius skrev:
Yankee skrev:
Pastorius skrev:

Der har også været et par træningskampe mod St. Pauli I 19 og 16. Samt tidligere ofte også mod svenskere.

Og ja, helt enig, det må altså give noget andet og mere at møde disse hold end ringe divisionshold og dem vi plejer at møde i ligaen.
Samt norske hold som Odd Grenland og Strømsgodset IF der faktisk trak en del tilskuere på stadion.

Er helt enig i at det som spiller må være mere attraktivt at møde udenlandsk modstand fremfor at møde eksempelvis 'hestene' el. Viborg FF for 10. gang.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 23. jun 2021, 16:02

Pastorius skrev:
23. jun 2021, 15:36
baresi skrev:Det spændende bud på en opstilling: (3-4-2-1)

rinne
kusk prip
prica
Hagelskjær er ikke med.
så er det da en endnu mere spændende opstilling :-) haha. (havde jeg ikke set)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 23. jun 2021, 16:16

FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 15:31
Så er truppen udtaget:

1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 8 Iver Fossum, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 20 Oliver Klitten, 23 Robert Kakeeto, 24 Vladimir Priojovic, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 28 Jeppe Pedersen, 29 Oliver Børsting, 30 Rufo, 32 Casper Gedsted, 35 Marcus Hannesbo og 40 Theo Sander.

Anders Hagelskjær og Andreas Hansen sidder over med småskavanker, mens udsigten for Anosike Ementa er noget længere. Det sidste gælder naturligvis også for korsbåndsskadede Lucas Andersen.
Fedt. Selv vores nyeste spiller er skadet.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 23. jun 2021, 17:45

R Rosenberg skrev:
FlæskeFrank skrev:
23. jun 2021, 15:31
Så er truppen udtaget:

Fedt. Selv vores nyeste spiller er skadet.
Det er simpelthen utroligt…

Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Besvar