Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
R Rosenberg
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2021, 22:59

Forza skrev:
15. jul 2021, 20:18
R Rosenberg skrev:
15. jul 2021, 20:05
Runschen skrev:
15. jul 2021, 17:37
Som type tænker jeg en “Pierre-Emil Højbjerg-type”.

Altså en verbal leder, som både kan erobre, men frem for alt styre spillet på midten. En type, der skyder brystet frem og signalere “giv bare mig bolden”, for det har vi den grad brug for - i særdeleshed, når vi møder modgang.

Hiljemark var jo skræddersyet - god damn it :@

Faktisk tror jeg, at vi med en mere spilstyrende spiller på midten igen kan få Ferreira tilbage i sin bedste rolle, som klar 6’er, hvis opgave ligger i erobrings- og duelspillet.

Og hvem passer så på den profil og inden for vores økonomiske rammer - ja det er så “the-million-dollar-question” ? :S
Præcis dén type, vi mangler. Og ja, Hiljemark var netop den type. Men at lave det scoop (ja, det var så ikke et scoop alligevel) to vinduer i træk bliver ikke nemt. Men hvem ved, hvad Inge kan præstere.
Mindre kan også gøre der for mit vedkommende. for min skyld behøver vi ikke hente en overskyggende stjerne ind. En handel som den vi lavede med PO kan jeg sagtens leve med.

Det vigtigste er at få en med de rette kompetencer ind. Det vil gøre en verden til forskel for os at få en central midtbanespiller med evner i fødderne. Jeg tror også Pedro ville stråle igen ved at det ansvar med spilfordeling primært ligger hos en anden.
Klart. Men typen kunne være fedt at have. Og tiltrængt.
Man så jo I Hiljemarks få kampe, hvilken impact han havde, også på det mentale.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 23:07

Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 22:46
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
For et halvt år siden var han tæt på et Ligue 1-skifte. Han har et markant større potentiale - det kan alle vist se.
Randers gik med en 1. divisions spiller fra Norge til knap en halv million i stedet for Magnus.

At få Pedro tilbage på sporet mentalt og spillemæssigt vil være som at få en ny spiller.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 23:16

Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:07
Fromthecradle skrev:
Men tilsyneladende harmonerer det også dårligt med Pedro. Han er åbenbart ramt af samme “forbandelse”?
For et halvt år siden var han tæt på et Ligue 1-skifte. Han har et markant større potentiale - det kan alle vist se.
Randers gik med en 1. divisions spiller fra Norge til knap en halv million i stedet for Magnus.

At få Pedro tilbage på sporet mentalt og spillemæssigt vil være som at få en ny spiller.
Alle kan ikke se det - bla træneren. Hvad der er rimeligt essentielt, da han jo arbejder intenst med dem på daglig basis.

Transferønske til midtbanen kunne være en Nikolaj Thomsen eller alike, der mangler en anden type end Pedro og Magnus.
You pay for this?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 23:22

Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 23:16
Julgranen skrev:
Fromthecradle skrev:

Alle kan ikke se det - bla træneren. Hvad der er rimeligt essentielt, da han jo arbejder intenst med dem på daglig basis.

Transferønske til midtbanen kunne være en Nikolaj Thomsen eller alike, der mangler en anden type end Pedro og Magnus.
Hvordan ved du hvad træneren tænker om MC’s potentiale i forhold til Pedro’s?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fromthecradle
Landshold
Landshold

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 23:24

Forza skrev:
15. jul 2021, 23:22
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
Fromthecradle skrev:

Ud fra de valg han tager.
You pay for this?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 23:26

Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 23:24
Forza skrev:
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
Fromthecradle skrev:

Han startede med at spille med Pedro og sluttede med at spille med MC. Det har absolut intet at gøre med hvad deres potentiale er i hans øjne.

Fromthecradle
Landshold
Landshold

Indlæg af Fromthecradle » 15. jul 2021, 23:28

Forza skrev:
15. jul 2021, 23:26
Fromthecradle skrev:
Forza skrev:
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:
Fromthecradle skrev:

Han startede med at spille med Pedro og sluttede med at spille med MC. Det har absolut intet at gøre med hvad deres potentiale er i hans øjne.
Hvor ved du det fra?
You pay for this?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 15. jul 2021, 23:30

Fromthecradle skrev:
15. jul 2021, 23:28
Forza skrev:
15. jul 2021, 23:26
Fromthecradle skrev:
Forza skrev:
Fromthecradle skrev:
Julgranen skrev:

Hvor ved du det fra?
Hvordan udleder du at det har?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 15. jul 2021, 23:38

Iboende muligheder der endnu ikke er kommet til udtryk; anlæg, evne el.lign. der kan udvikle sig til noget bestemt
Man bruger det vist også muligheder, der beviseligt er kommet til udtryk før, men som er hengemt nu.

Så jo, det kan alle se.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 15. jul 2021, 23:46

Jeg er nok lidt mere ambivalent omkring Makaric end så mange andre. For selvom han ser ud som om han har power, så ligner han godt nok ikke noget teknisk vidunder på de klip der er til rådighed. Og hans afslutninger er godt nok heller ikke specielt pæne. Det behøvs selvfølgelig heller ikke, hvis han formår at smække den ind mod suppeholdene. Men der er jeg stadig skeptisk

Det er i hvert fald værd at bemærke at han har scoret hovedelen af sine mål mod skodhold. Af hans 25 ligamål er 10 f.eks. sat ind mod nedrykkere. Resten er scoret mod hold der jf. transfermarkt er vurderet til en markedsværdi på i gennemsnit 6,7 mio euro. Hvis vi skal sammenligne med den danske superliga, så er der altså kun ét eneste hold i hele superligaen der er vurderet til at have en værdi lavere end 7 mio euro - nemlig Viborg. Så hvis vi vælger at stole på transfermarkts værdisætning, så svarer det til at han scorer næsten alle sine mål mod hold der har kvalitet som nedrykker i DK. Og han har i det hele taget slet ikke formået at score mod topholdene i Serbien i ligaen.

Men ok ok ok. Han spiller heller ikke selv på et tophold, og naturligvis producerer de ikke nær så mange chancer mod Røde Stjerne som mod FK Macva Sabac. Det siger sig selv. Men jeg ville i hvert fald passe lidt på med at forblændes af hans målsnit.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 15. jul 2021, 23:57

Buzz Killington skrev:
15. jul 2021, 23:46
Men jeg ville i hvert fald passe lidt på med at forblændes af hans målsnit.
Hvis det var så pokkers nemt at lave mål mod bundholdene, så kan det undre en, at angribere fra Crvena Zvezda og Grobari ikke hamrer kasser ind efter behov.

Jeg ville nok holde mig til den scouting report der er lavet på ham, hvor pågældende bl.a. går i dybden med alt fra afslutninger til positionering.
Han har scoret på halvdelen af alle skud han har haft på mål. Det er vist ikke så nemt igen… uanset modstander.

Bortset fra det, så skal vi selvfølgelig se hvad han kan.

Fromthecradle
Landshold
Landshold

Indlæg af Fromthecradle » 16. jul 2021, 00:06

R Rosenberg skrev:
15. jul 2021, 23:38
Iboende muligheder der endnu ikke er kommet til udtryk; anlæg, evne el.lign. der kan udvikle sig til noget bestemt
Man bruger det vist også muligheder, der beviseligt er kommet til udtryk før, men som er hengemt nu.

Så jo, det kan alle se.
Det ser fortsat ud til at trænerens tro på potentialet ift den næste kamp er større hos Magnus end hos Pedro.

Så nej, det kan alle ikke se.

Snakker vi om potentialet ift dette årti eller denne sæson eller næste kampe? Gisninger og gætværk ift om 5-10 år er vel ikke hvd vi diskuterer?
You pay for this?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. jul 2021, 00:15

Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:57
Buzz Killington skrev:
Hvis det var så pokkers nemt at lave mål mod bundholdene, så kan det undre en, at angribere fra Crvena Zvezda og Grobari ikke hamrer kasser ind efter behov.

Jeg ville nok holde mig til den scouting report der er lavet på ham, hvor pågældende bl.a. går i dybden med alt fra afslutninger til positionering.
Han har scoret på halvdelen af alle skud han har haft på mål. Det er vist ikke så nemt igen… uanset modstander.

Jeg er nok bare ikke helt med. Røde Stjerne lavede 114 mål sidste sæson og Partizan 95, og Ivanic og Asano scorede da begge rigeligt med mål. Men sådanne klubber har jo flere spillere at fordele målene ud på, hvor vores Serbiske ven tilsyneladende var eneste offensive trussel.

Men jeg håber da rapporten har ret i at hans kloge løb og driblinger også fungerer i suppen, og at hans xG ikke bliver påvirket af at han står overfor bedre målmænd og forsvarsspillere.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 00:25

Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 00:15
Jeg er nok bare ikke helt med. Røde Stjerne lavede 114 mål sidste sæson og Partizan 95, og Ivanic og Asano scorede da begge rigeligt med mål. Men sådanne klubber har jo flere spillere at fordele målene ud på, hvor vores Serbiske ven tilsyneladende var eneste offensive trussel.

Men jeg håber da rapporten har ret i at hans kloge løb og driblinger også fungerer i suppen, og at hans xG ikke bliver påvirket af at han står overfor bedre målmænd og forsvarsspillere.
Det er jo Schwartz-diskussionen om igen. Det skal åbenbart negligeres, at man kan levere som eneste spiller modstanderne skal holde øje med.
Strider mod al logik, at du påstår det er nemmere.
Det er jo alt andet lige lettere at score på et hold der skaber chancer i hobetal, og hvor der er flere spillere at holde øje med for modstanderne.

Og så taler vi altså en spiller der har været interesse for fra Valladolid, Parma, Trabzonspor, Olympiakos og en række andre klubber.
Hvis de havde en formodning om at han kun kunne garne mod sekunda-mandskaber, så havde de nok ikke spildt tid på ham.

Sådan en spiller skal vi IMO anyday tage chancen med, hvis vi kan komme i nærheden af ham.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 00:35

En anden ting er, at serbiske angribere ofte er af stor interesse for klubber fra Japan og Mellemøsten (Saudi Arabien + UAE).

Se bare destinationerne på de sidste 10 års topscorere i den serbiske liga.

Selv hvis det skulle gå ham skidt her, så har vi gode chancer for at få pengene hjem.
På casen Safranko tabte vi til sammenligning en hulens masse penge.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 16. jul 2021, 00:51

Julgranen skrev:
15. jul 2021, 23:57
Buzz Killington skrev:

Det er bare også svært med scouting rapporten. Ingen af os ved jo noget som helst om niveauet i Serbiens bedste række.
Ja Røde Stjerne har EL/CL klasse og det samme gælder sikkert Partizan, men vi aner jo intet om kvaliteten i resten af ligaen.
Så det er jo mindst lige så interessant om han evner de ting rapporten siger på Superliganiveau. Jeg må indrømme jeg også er lidt Meh. Jeg håber på det bedste, men jeg aner ærligtalt ikke hvad jeg skal forvente. Jeg er nok mest af alt spændt på ham og det tæller i hvert fald positivt, at de har arbejdet på ham siden i foråret.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. jul 2021, 00:54

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 00:25
Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 00:15

Det er jo Schwartz-diskussionen om igen. Det skal åbenbart negligeres, at man kan levere som eneste spiller modstanderne skal holde øje med.
Strider mod al logik, at du påstår det er nemmere.
Det er jo alt andet lige lettere at score på et hold der skaber chancer i hobetal, og hvor der er flere spillere at holde øje med for modstanderne.

Og så taler vi altså en spiller der har været interesse for fra Valladolid, Parma, Trabzonspor, Olympiakos og en række andre klubber.
Hvis de havde en formodning om at han kun kunne garne mod sekunda-mandskaber, så havde de nok ikke spildt tid på ham.

Sådan en spiller skal vi IMO anyday tage chancen med, hvis vi kan komme i nærheden af ham.
Det er ikke nødvendigvis nemmere eller sværere. Men der kan være forskellige forudsætninger. Når Makaric og Radnik møder et bundhold, så er der ofte andre forudsætninger end når Røde Stjerne gør. Man må gå ud fra de nedrykkerhold og bundhold Marakic har scoret imod åbner mere op mod Radnik end når de mødser topholdene. Det er vel netop den logik der forklarer hvorfor Makaric ikke selv scorede mod toppen i sidste sæsons Serberliga. Kan ikke se hvorfor det skulle være så absurd. Igen, han scorer hovedsagligt mod de dårlige hold.

Og så kan jeg ikke se hvad den rygtedes interesse skal fortælle os. Han bliver tilsyneladende hentet til superligaen, af en hold fra mellemlaget. Hvis Olympiakos efter at have scouted ham havde set et ordenligt lys i ham var han jo ikke taget til Danmark for peanuts.

Der var også - som du selv ofte nævner - interesse fra større europæiske klubber ift. Flores. Men her brugte du såvidt jeg husker deres negative tommelfinger som indikation på Flores mangler.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 16. jul 2021, 01:24

Fromthecradle skrev:
16. jul 2021, 00:06
R Rosenberg skrev:
15. jul 2021, 23:38

Så jo, det kan alle se.
Det ser fortsat ud til at trænerens tro på potentialet ift den næste kamp er større hos Magnus end hos Pedro.

Så nej, det kan alle ikke se.

Snakker vi om potentialet ift dette årti eller denne sæson eller næste kampe? Gisninger og gætværk ift om 5-10 år er vel ikke hvd vi diskuterer?
Altså, der er jo ingen, der snakker om potentiale mhp på næste kamp, medmindre man da forsøger at få ret ved at fordreje brugen af et udtryk efter forgodtbefindende.

Jeg er sikker på, at også du ved, hvad der menes, når der tales om potentiale. Og jeg er sikker på, at selv du nok godt kan se, at det, som Ferreira har vist, at han kan, har et meget større potentiale end de andre på den centrale midt.

Potentiale eller ej, så skal han naturligvis finde tilbage til det, han viste i starten, da han ellers bare er endnu en i flokken af middelmådige centrale midtbanespillere, der ikke kan være med til at rykke AaB ud af dyndet. Og så bør man forsøge at afskibe ham til vinter.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 16. jul 2021, 06:04

Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 00:54
Der var også - som du selv ofte nævner - interesse fra større europæiske klubber ift. Flores. Men her brugte du såvidt jeg husker deres negative tommelfinger som indikation på Flores mangler.
Nej, det har jeg aldrig nævnt.
Jeg har nævnt at Feyenoord inden os var tæt på at købe ham, men at deres tekniske direktør Martin Van Geel efter at have set ham live i Peru konkluderede at han ikke havde hverken udholdenhed, fysik eller intensitet nok i sit spil til at kunne få succes i Eredivisie.

Den del fik han sådan set ret i, da det var hans største problem i AaB. Han lignede en dreng overfor granvoksne mænd, og var for nem at sætte ud af spillet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar

Indlæg af Buzz Killington » 16. jul 2021, 06:49

Julgranen skrev:
16. jul 2021, 06:04
Buzz Killington skrev:
16. jul 2021, 00:54
Nej, det har jeg aldrig nævnt.
Jeg har nævnt at Feyenoord inden os var tæt på at købe ham, men at deres tekniske direktør Martin Van Geel efter at have set ham live i Peru konkluderede at han ikke havde hverken udholdenhed, fysik eller intensitet nok i sit spil til at kunne få succes i Eredivisie.

Den del fik han sådan set ret i, da det var hans største problem i AaB. Han lignede en dreng overfor granvoksne mænd, og var for nem at sætte ud af spillet.
Jamen, er det ikke (næsten) lige præcis det jeg skriver?
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Låst