Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af 9000AA » 19. jul 2021, 08:46

Endnu en gang sidder man med den der grimme fornemmelse i munden af at den danske dommerstand ikke tør dømme mod København i parken.
De skulle have underkendt deres ene mål, og haft en udvisning mere. Og så havde det selvfølgelig været en helt anden kamp, såfremt at det var sket.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 08:52

FlemmingG skrev:
19. jul 2021, 08:27
Der er helt klart en del spillere som har løftet sig under Cifuentes, bl.a. Pallesen.
Ja, han er ikke så dårlig en træner som så mange forsøgte at gøre ham til.
Hvad angår Magnus, så viste kampens første 10 min. hans åbenlyse problem. Tager et håbløst gult kort på manglende fart og spilforståelse, og hælder 3 bolde enten ud over sidelinien eller ud i intetheden.
Bortset fra det, så leverede han (på linje med de andre) en fornuftig indsats.
Der er dog stadig ikke rigtigt noget perspektiv i ham.

Nu har jeg læst interviewet og han roser jo både Magnus og Pedro for det samme.
Spanske høflighedsfraser.

Højholt gør et fint indhop også, det var tiltrængt.

Men det vigtigste er den kollektive indsats. Det er kollektivet der skal bære os i top 6, og træneren der skal forløse det.
Træneren har i langt højere grad end Friis formået at løfte enkeltspillere - bundniveauet hos de enkelte spillere generelt er højnet.
Meget positivt.

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. jul 2021, 08:54

Jeg er dybt imponeret af den måde Magnus Christensen har løftet sig på, han var en af de bedste i går og ejede den midtbane, kan han fortsætte på det niveau er han klart en spiller der skal forlænges med, han dår fortjente roser af Marti i dagens Nordjyske
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. jul 2021, 08:56

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 08:52
FlemmingG skrev:
19. jul 2021, 08:27
Der er helt klart en del spillere som har løftet sig under Cifuentes, bl.a. Pallesen.
Ja, han er ikke så dårlig en træner som så mange forsøgte at gøre ham til.
Hvad angår Magnus, så viste kampens første 10 min. hans åbenlyse problem. Tager et håbløst gult kort på manglende fart og spilforståelse, og hælder 3 bolde enten ud over sidelinien eller ud i intetheden.
Der er dog stadig ikke rigtigt noget perspektiv i ham.

Højholt gør et fint indhop også, det var tiltrængt.

Men det vigtigste er den kollektive indsats. Det er kollektivet der skal bære os i top 6, og træneren der skal forløse det.
Træneren har i langt højere grad end Friis formået at løfte enkeltspillere - bundniveauet hos de enkelte spillere generelt er højnet.
Meget positivt.
Du bliver ved med at køre i samme rille omkring Magnus, jeg synes det nærmer sig en hetz og det er uklædeligt. Både Nordjyske og træneren roser ham til skyerne, men du har åbenbart udset det som din opgave heri de at lange konstante svinere ud mod ham

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 09:01

Brent skrev:
19. jul 2021, 08:56
Du bliver ved med at køre i samme rille omkring Magnus, jeg synes det nærmer sig en hetz og det er uklædeligt. Både Nordjyske og træneren roser ham til skyerne, men du har åbenbart udset det som din opgave heri de at lange konstante svinere ud mod ham
Hej Mortensen,

Nu svarer jeg dig undtagelsesvis, da du ellers er sat på ignorer-listen:

“Hvad angår Magnus, så viste kampens første 10 min. hans åbenlyse problem. Tager et håbløst gult kort på manglende fart og spilforståelse, og hælder 3 bolde enten ud over sidelinien eller ud i intetheden.
Der er dog stadig ikke rigtigt noget perspektiv i ham.”

Hvor er svineren i ovenstående?

Debatjuntaen
Administrator
Administrator

Indlæg af Debatjuntaen » 19. jul 2021, 09:21

Stop med den slags personfnidder omgående! Tilbage på sporet, tak!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2021, 09:51

Det er værd at bemærke, at hvor journalisterne tidligere var efter os med, at Inge bare hentede udlændinge og Cifuentes også blev beskyldt for at spille med mange udlændinge til start , så er det også ændret.

I Cifuentes første kamp var 6 udlændinge i startopstillingen og to indskiftere(7 udlændinge i den efterfølgende startopstilling). Nu var der fire udlændinge i startopstillingen og tre indskiftere. Så vi er afgjort ikke på vej til 11 udlændinge i startopstillingen. Det er også positivt.

Og nej, uanset hvor mange gange man siger det, så er det ikke et valid argument "Jeg er ligeglad med hvor spillerne kommer fra, bare de vinder". Det betyder noget især på den lange bane.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 09:53

Der er mere end overfladiske høflighedsfraser over de ord, Cifuentes sætter på MC. Der er også mere end desperat nødløsning over den mængde spilletid, han har fået i opstartskampene, og det faktum, at han starter inde i en af sæsonens forventet sværeste udekampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 19. jul 2021, 09:57

En god holdindsats og noget der ligner en rigtig god trænerindsats.

Helt fair at Nordjyske har Thelander og Magnus som bedste spillere, selv om fx Kusk spillede sig godt op i 2. Halvleg.

Forlængelse med Magnus virker mere og mere oplagt.
You pay for this?

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 19. jul 2021, 10:07

Fromthecradle skrev:
19. jul 2021, 09:57

Helt fair at Nordjyske har Thelander og Magnus som bedste spillere, selv om fx Kusk spillede sig godt op i 2. Halvleg.

Enig,der skal forlænges med MC, han er blevet en bærende spiller på holdet

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 19. jul 2021, 10:12

Så imponeret er jeg altså heller ikke af Magnus. Det er flot han har spillet sig tilbage på holdet, men træls at det er sket på baggrund af en uforklarlig formnedgang hos Pedro. Hvor flere spillere har løftet deres niveau under Cifuentes er vi også nødt til at erkende, at Pedros er faldet. Og det er et problem alene af den grund, at en Pedro på toppen er lysår foran Magnus og dermed vil være en kæmpe gevinst for vores hold...

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 10:12

Fromthecradle skrev:

Rufo, Magnus og Ross udnævnt som dårligste AaB’ere i EB. Efter min mening lidt tættere på sandheden, selvom Rufo havde en del gode ting de første 20 min. og holdt fint på bolden.

Kusk var klart bedste AaB’er i 2. halvleg, men mindre god i 1.

Jeg synes dog vi fortsatte takterne fra AGF-kampen og det kan i bund og grund være lige meget hvordan enkeltspillere præsterer, når holdet som helhed hænger godt sammen. Det gjorde det igen i går, og det skal vi bygge på.

9000AA
Superliga
Superliga

Indlæg af 9000AA » 19. jul 2021, 10:16

Hvorfor kom Hagelskjær ikke engang på banen i går?? Var han ikke nærmest tiltænkt som starter, eller hvert fald en god solid indskifter??

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. jul 2021, 10:26

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 10:12
Fromthecradle skrev:

Rufo, Magnus og Ross udnævnt som dårligste AaB’ere i EB.
EB? Ved de overhovedet hvem AaB-spillerne er? Der tillægger jeg godt nok Nordjyske meget større vægt, da de har fokus specifikt på AaB.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2021, 10:38

Man kan også sige, at hverken Nordjyske eller EB har bedre forudsætninger for at vurdere deres niveau end brugerne herinde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Coldhawk
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Coldhawk » 19. jul 2021, 10:39

9000AA skrev:
19. jul 2021, 08:46
Endnu en gang sidder man med den der grimme fornemmelse i munden af at den danske dommerstand ikke tør dømme mod København i parken.
De skulle have underkendt deres ene mål, og haft en udvisning mere. Og så havde det selvfølgelig været en helt anden kamp, såfremt at det var sket.
Enig.

De danske dommere er ikke kompetent nok, og har aldrig været det. Selv situationer med åbenlyse vurderinger har dommeren ikke en gang styre på.
For mig er problemet dybere end en dårlig dommer i én enkelt kamp.

Det er ligaens potentielle udvikling som bliver påvirket. Bare det, at ét hold kan have en strategi om at mosle sig igennem en kamp uden, at der bliver delt gult kort efter 6., 7., 8. frispark er ødelæggende. Så spil rugby i stedet for. Evindelig trække i trøjen, holde forseelser når manden er kommet forbi o.s.v....

Foruden bedre dommere skal der gøres noget ved den overordnet dommerlinie.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 10:45

Coldhawk skrev:
19. jul 2021, 10:39
9000AA skrev:
Enig.

De danske dommere er ikke kompetent nok, og har aldrig været det. Selv situationer med åbenlyse vurderinger har dommeren ikke en gang styre på.

Det er ligaens potentielle udvikling som bliver påvirket. Bare det, at ét hold kan have en strategi om at mosle sig igennem en kamp uden, at der bliver delt gult kort efter 6., 7., 8. frispark er ødelæggende. Så spil rugby i stedet for. Evindelig trække i trøjen, holde forseelser når manden er kommet forbi o.s.v....

Der manglede ganske rigtigt frispark og gule kort i flere situationer og kampe i går. FCK var umådeligt heldige ikke at stå med to udvisninger og kun 1 mål til sidst, men også AGF og FCN slap i nogle situationer billigt. Det er dog en diskussion, vi hellere må fortsætte i en selvstændig tråd.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Coldhawk
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Coldhawk » 19. jul 2021, 10:53

Funky skrev:
19. jul 2021, 10:45
Coldhawk skrev:
19. jul 2021, 10:39
9000AA skrev:
Enig.

Der manglede ganske rigtigt frispark og gule kort i flere situationer og kampe i går. FCK var umådeligt heldige ikke at stå med to udvisninger og kun 1 mål til sidst, men også AGF og FCN slap i nogle situationer billigt. Det er dog en diskussion, vi hellere må fortsætte i en selvstændig tråd.
Funky, skulle også til at quote dig men, er enig med dig også. Ja det her emne fortjener mere. Og så fik jeg ikke sagt, hvad indflydelse tv-medie har på samme

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. jul 2021, 10:53

Buzz Killington skrev:
19. jul 2021, 10:38
Man kan også sige, at hverken Nordjyske eller EB har bedre forudsætninger for at vurdere deres niveau end brugerne herinde.
Det er en smagssag eller rettere sagt et spørgsmål om virkelighedsopfattelse. Så du har en pointe.

Jeg kan slet ikke se, at Magnus skulle være på Thelanders niveau i går. Som i slet ikke. Thelander havde mange gode indgreb, Magnus havde et par stykker og et par tilfælde med langsom/usikker boldomgang.

Rigtig god: Thelander, Kusk, Prip i toppen.

Over middel: Pallesen, fossum, granli

Stabilt: Magnus, Rufo og Ahlmann

Dårlig: Ross

Af udskiftere vil jeg vurdere:

Pedro - Stabil
Højholdt - god
Hannesbo - anonym
Prica - stabil.
Børsten - anonym.

Alt i alt en god præstation, som lover godt.

Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. jul 2021, 11:01

Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?

Besvar