Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af raekkeettre » 27. jul 2021, 00:07

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 10:07
raekkeettre skrev:
26. jul 2021, 08:30
Gaarde6 skrev:
25. jul 2021, 14:49
nj27 skrev:
25. jul 2021, 14:10
som jeg har skrevet mange gange før, så så bliver vi nødt til at finde manden med pengekassen , ellers er det ganske enkelt umuligt at blive en del af et fast top 4 der skal skiftes rigtig mange spillere , spillere som der ikke er gode nok til en top 4 trup , og der skal hentes kvalitet ind , ikke som man gør nu hvor der hentes spillere ind fra ligaer vi ikke kender kvaliteten på , det går ikke , måske ham serberen bliver god . men vi ved det egentlig ikke , hvis vi vil være med i toppen er det nødvendigt at investere som jeg ser det lige nu så er Ross ikke god/klar til at spille fast , det er han bare ikke så ny mand ind her til midterforsvaret sammen med Thelander , højre back , Pallesen jo han kæmper det bedste han har lært , men det er bare ikke nok hvis vi skal højere op i tabellen så ny mand her også , midtbanen , MC jo når han spiller er han jo fint med og falder som sådan ikke igennem , men det bare ikke nok hvis vi skal flytte os opad så ny styrmand til midtbanen , så skal vi måske også til at se på spiller der har været længe i AaB , Ahlmann ,børsting ,kusk , har de niveauet til at være med til at flytte klubben opad , eller har de toppet , synes vi burde for længst have begyndt at finde afløsere til deres pladser så vi havde noget klar , der skal ske rigtig meget , der skal bruges rigtig mange penge , så er spørgsmålet , er ledelsen i AaB klar til det , det skal de være hvis man drømmer om at indfri målet om top 4 , jeg vil endda gå så langt at sige at det gælder sådan set også bare om at indfri en billet til top 6 . det er truppen heller ikke på nuværende tidspunkt god nok til , vi sniger os af og til med .jo jo men det jo ikke holdbart , vi skal være fast og sikker top 6 hver sæson og det kræver man handler
Helt enig.
Om vi vil det eller ej, så handler fodbold om penge.
Hvis ikke vi får noget kapital ind udefra, kommer vi ikke til at fange: FCK, FCM, Brøndby og AGF.
Vi kan poppe op engang i mellem og drille dem lidt. Men hvis vi vil være tophold, så kræver det en mand med en stor tegnebog, som er parat til at investere..
Vi har ikke engang 11 spillere som er stærke nok til at blive top hold. Og så snart vi bare skifter en enkelt eller to mænd, er vi mærkbart dårligere !
Der skal bruges mange penge for at blive en del af toppen i Superligaen.. Og jeg gad sgu godt der stadig blev arbejdet på at finde nogen, som syntes sådan et projekt kunne være spændende at smide penge efter.
Stop nu med den økonomi. Det er fandme en dårlig undskyldning. FCK og FCM er løbet fra os, det var FCK og Brøndby også i gamle dage, men derfor var vi markant tættere på top 3 end vi er nu. Brøndbys hold spiller for spiller nu er ikke markant dyrer end dem vi har, der er ikke store navne købt ind,.Det er folk fra egne rækker og Sønderjyske etc - GF har heller ikke et markant større budget, vi skal 2-3 år tilbage hvor nogle sagde vi havde større budget end dem. Randers som nogle spår til at få en top 2 placering i år, har slet ikke flere penge end os.

Vi har og har haft en dårlig ledelse - og der ligger den. Ikke andre steder. Vi SKAL være et top 6 hold og vi skal være i top 4, 1 ud af 3 sæsoner og vi skal kæmpe med om guld 1 ud af 5 sæsoner med den økonomi vi har.

Men lige nu spiller vi som et 8-12 hold og det har intet med penge at gøre. Vi er bare pisse ringe styret.
Bayern, City, Barcelona, Olympiakos, Madrid, Malmö, Sheriff Tiraspol, PSG, FCK, Dynamo Zagreb, Rosenborg, Røde Stjerne, Juventus, Ajax.

Der er naturligvis ingen korrelation mellem deres transfer-og lønøkonomi og topplaceringer hver sæson.
Læs nu det jeg skriver...FCK og FCM er løbet fra os, og har top placeringer, som dem du nævner...åh guder. Men at sig vi skal bruge flere penge fordi vi skal i top 6 er bund useriøst. Hvis vi vil kæmpe om 1-2 placeringer hvert år så ja,.men det er ikke det vi vil og heller ikke det jeg skriver...for 3 år siden havde vi et større budget end AGF, vi er markant højere oppe end Randers og Sønderjyske. Og hvis du ser på det hold Brøndby og AGF sender på banen og vores trup, så er der ikke særlig stor forskel på økonomien i disse hold. Og hvis vi så har en sportschef der er bedre end de fleste, burde det være en smal sag...Men vi er der jo slet ikke, det er jo som om vi render rundt med et budget i bunden af ligaen, toppe af 1. div.

Det budget vi har nu SKAL bringe os i top 6 hvert år og vi skal slås om top 3-4 hver 3. år.....og så som i gamle dage når FCK og nu FCM havde dårlige år snuppe en titel.

Vi er styret så urimelig dårligt de sidste MANGE år, og det ser bestemt ikke ud til vi er kommet videre med den nye ledelse. Så nej økonomi er fuldstændig lige meget når vi ikke kan leve op til det som vores nuværende budget siger vi skal....

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 08:26

raekkeettre skrev:
27. jul 2021, 00:07
Læs nu det jeg skriver...FCK og FCM er løbet fra os, og har top placeringer, som dem du nævner...åh guder. Men at sig vi skal bruge flere penge fordi vi skal i top 6 er bund useriøst. Hvis vi vil kæmpe om 1-2 placeringer hvert år så ja,.men det er ikke det vi vil og heller ikke det jeg skriver...for 3 år siden havde vi et større budget end AGF, vi er markant højere oppe end Randers og Sønderjyske. Og hvis du ser på det hold Brøndby og AGF sender på banen og vores trup, så er der ikke særlig stor forskel på økonomien i disse hold. Og hvis vi så har en sportschef der er bedre end de fleste, burde det være en smal sag...Men vi er der jo slet ikke, det er jo som om vi render rundt med et budget i bunden af ligaen, toppe af 1. div.

Det budget vi har nu SKAL bringe os i top 6 hvert år og vi skal slås om top 3-4 hver 3. år.....og så som i gamle dage når FCK og nu FCM havde dårlige år snuppe en titel.
Du er simpelthen nødt til at faktatjekke dine egne indlæg inden du skriver send. Halvdelen af det du skriver passer ganske enkelt ikke, og det giver et fuldstændigt urimeligt afsæt for en debat.

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 27. jul 2021, 08:52

Transferrygter og ønsker. Ikke alt det andet bullshit, de sidste 7-8 sider er bare røv og nøgler

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 27. jul 2021, 08:54

Kan vi ikke bare diskutere transfers i den her tråd? Hvorfor skal det handle så meget om alle andre vinduer end det aktuelle? Hvorfor skal det handle om hvordan klubben styres? Alle kan kloge sig på bagkant, men hvornår kan vi se fremad i en transfer ønsker sommervinduet 2021/2022-tråd?

Det virker heller ikke til at opfordringen til at stoppe personfnidder er læst eller forstået.

Tilbage på sporet.

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 27. jul 2021, 09:00

Julgranen skrev:
27. jul 2021, 08:26
raekkeettre skrev:
27. jul 2021, 00:07

Du er simpelthen nødt til at faktatjekke dine egne indlæg inden du skriver send. Halvdelen af det du skriver passer ganske enkelt ikke, og det giver et fuldstændigt urimeligt afsæt for en debat.
Du er simpelthen nød til st forholde dig til det folk skriver. Og hvad jeg lige kan læse er du vist ikke en del af denne her lille debat om at vi skal bruge mange flere penge for kunne opfylde vores målsætning. 1-2 er væk, Brøndbys budget vælter ned af siden CV er kommet til og skal til st lave penge, GF er bestemt ikke langt foran os, og vi havde åbenbar et større budget end dem for 2-3 år siden (GF egen direktør udsagn) resten er vi enden på lige fod med, +/÷ et par millioner, eller langt over. (Det skal siges at FCN har et lavere budget end os, men de hælder vist en +30 millioner om året i deres akademier - så det kan argumenteres for at samlet set er de lidt over os i budget, men ikke så meget så vi bare skal vinke farvel til dem)

Altså top 4 skulle ikke være total uopnåelig, selvom vi ikke har en stor pengemand bag os.

Jeg mener bare der er useriøst bare at snakke om FLERE PENGE før vi kan finde ud af at udnytte dem vi har ,og som AaB hele tiden har sagt, vi skal gøre det smartere end de andre. Lige nu er vi temmelig usmarte og har været det i knap 7 år - for styr på det. Og så tror jeg bestemt også nogle står med nogle penge klar (kender selv en af dem) men lige nu vil de bare smide gode penge efter dårlige penge...

Min holdning ;) og sorry hvis det er lidt bombastisk - haha - jeg snupper en kaffe nu :)

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 27. jul 2021, 09:02

bonanza skrev:
27. jul 2021, 08:54
Kan vi ikke bare diskutere transfers i den her tråd? Hvorfor skal det handle så meget om alle andre vinduer end det aktuelle? Hvorfor skal det handle om hvordan klubben styres? Alle kan kloge sig på bagkant, men hvornår kan vi se fremad i en transfer ønsker sommervinduet 2021/2022-tråd?

Det virker heller ikke til at opfordringen til at stoppe personfnidder er læst eller forstået.

Tilbage på sporet.
Argh Fuck!!! Du har ret....sorry!! Men får lidt tunnelsyn..:) Vi skal spillere....:)

Bisgaard88
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bisgaard88 » 27. jul 2021, 10:21

gwailo
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af gwailo » 27. jul 2021, 10:22

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... er-han-sig

Nå, det virker til at Haye ikke er aktuel, ligesom IA sagde. Han har været i Danmark men kun på ferie.
// gwailo

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jul 2021, 10:25

Er der nogen der ved om Ghayas Zahid kunne være en realistisk mulighed, han virker til at stå uden kontakt nu.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 10:26

gwailo skrev:
27. jul 2021, 10:22
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux ... er-han-sig

Nå, det virker til at Haye ikke er aktuel, ligesom IA sagde. Han har været i Danmark men kun på ferie.
Det har jeg skrevet en del sider tilbage. Men jeg tror ikke han taler sandt.
Såvidt jeg kunne læse mig til, var den ene dag hvor han var væk en alm. træningsdag før en træningskamp.
Og det er da lidt særegent at det kommer i de dage hvor der meldes om interesse fra en dansk klub.
Han slettede også hurtigt sit opslag.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 10:29

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jul 2021, 10:25
Er der nogen der ved om Ghayas Zahid kunne være en realistisk mulighed, han virker til at stå uden kontakt nu.
Han bør have bedre muligheder end Superligaen. Bortset fra det, så er han en Prip-type. 10’erne der kan fungere i angreb og på kant også.
Jeg tvivler på han er aktuel, selvom jeg har bragt ham op flere gange herinde gennem årene.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jul 2021, 10:35

Julgranen skrev:
27. jul 2021, 10:29
KlaskmyggenNoah skrev:
27. jul 2021, 10:25
Han bør have bedre muligheder end Superligaen. Bortset fra det, så er han en Prip-type. 10’erne der kan fungere i angreb og på kant også.
Jeg tvivler på han er aktuel, selvom jeg har bragt ham op flere gange herinde gennem årene.
Du har nok ret desværre, men det burde være den hylde vi kunne drømme om at vælge fra.
Tænker også han kunne fungere mere centralt, sådan husker jeg også han er blevet brugt.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 27. jul 2021, 10:40

Savner satme seriøse rygter!!
Men er heller ik i tvivl om der bliver ledt efter høj kvalitet og det derfor bliver sidst i vinduet, tror jeg.

En virkelig klasse midt.
En Thelander klasse

Prip ligner et konge køb her og nu.
Makaric?? Var der glimt af noget i lørdags? Ku ik komme til at se noget 👎🏼👎🏼

Savner bare et par fede navne der sættes i forbindelse med AaB.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 27. jul 2021, 10:43

gravballe skrev:
26. jul 2021, 20:45
hit666 skrev:
26. jul 2021, 20:12
gravballe skrev:
26. jul 2021, 18:49
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 18:11
Mikki89 skrev:
26. jul 2021, 17:36
Legum Magister skrev:
26. jul 2021, 17:07
Er det mon i virkeligheden Randers FC, der er den danske klub, der angiveligt jagter Thom Haye?

Thomasberg lader i hvert fald forstå, at klubben er på udkig efter bl.a. en central midt.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/rfc ... ongo-snak/
Den tanke har jeg også haft. De kan jo også lokke med en spændende sæson med gruppespil i Europa. Der er ingen tvivl om, at Randers i øjeblikket både er mere stabile og som sådan bare er mere interessant end AaB I øjeblikket.
Det er ikke mange år siden, man ville brække sig i fede latterstråler over den profeti, der nu er gået i opfyldelse.
Tak for lort, Bælum, Gaarde, Finn og Inge.
Kan ikke se hvad Inge har af skyld for det. Hele fejlen ligger i måden man har kørt AaB på siden mesterskab. Hvor man fik solgt en historie om talent fabrikken, uden der var speciel styr på det, eller havde specielle trænere, eller andet implantatet. Et lucky hit hvor alt tippede på samme tid betød man troede man bare kunne forsætte det. Det var ved at lykkes for Lars søndergård men til sidst braser kort huset. Weighorse og Allan bruger en masse penge der efter på elendige spillere.

Faktum truppen er fyldt med spillere der ikke høre hjemme i en top 6 klub og så sidder folk har inde i transfer tråden og forslår flere af samme type alt imens de samme personer sviner AaB til for at købe dårlige spillere 😂 AGF har fast 20m mere end os i sponserer penge. Penge de uden problemer kan budgettere med. Skal AaB op skal vi have et lucky punch, og skal det være permanent så skal man have flere penge.

Inge kom til og har ikke rigtigt haft muligheden for at rette op endnu. Tænker vi kan bedømme ham lidt når vi har været igennem vinter vinduet men taget altså nogle år at Ryde op i en trup.
Så er det bare træls at nogle af de spiller han har hentet heller ikke er gode nok
Så giv AaB en blanko check. Se lige hvad økonomi AaB har at gøre med. Lidt realitetsans vil ikke skade.
det bliver bare lidt træls at høre at alt hvad der er af dårligdom kommer fra Gaarde og det er ikke fordi jeg siger at IAO gør det dårligt men en Lidt realitetsans den anden vej ville klæ debatten
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 10:50

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jul 2021, 10:35
Du har nok ret desværre, men det burde være den hylde vi kunne drømme om at vælge fra.
Tænker også han kunne fungere mere centralt, sådan husker jeg også han er blevet brugt.
Han er udpræget 10'er - og minder i bund og grund en del om Lucas Andersen i spillestil, positionering og teknisk kunnen.

Det er ikke en spiller vi kan sætte ned på 8'eren og forvente laver to-vejs arbejde - sådan en type er han ikke.

Brugeravatar
bonanza
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: København S

Indlæg af bonanza » 27. jul 2021, 11:02

Der er ret stille for tiden. Nu er der kun godt 3 uger tilbage af vinduet, så mon ikke vi bevæger os hen imod en situation hvor vi forsøger at lokke nogle større navne til klubben mod slutningen af vinduet, som vi bl.a. så med Hiljemark? Hvis det er strategien på det her tidspunkt, at vente med is i maven på at pris og lønkrav falder, eller der ikke udvises behørlig interesser for givne evner med et omdømme, så tror jeg godt vi kan ende med at blive overraskede.

Tilgengæld ved jeg ikke hvor stor fan jeg er af, at afvente i den grad som jeg formoder vi gør i øjeblikket. Jo før vi kan hente nye spillere ind, jo bedre. Uanset hvordan vi vender og drejer det, misser eventuelle nye spillere både opstarten og de første par kampe. Så vi har brug for nogen der kan gå direkte ind, nogen der komme til klubben og er i form.

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 27. jul 2021, 11:04

bonanza skrev:
27. jul 2021, 11:02
Der er ret stille for tiden. Nu er der kun godt 3 uger tilbage af vinduet, så mon ikke vi bevæger os hen imod en situation hvor vi forsøger at lokke nogle større navne til klubben mod slutningen af vinduet, som vi bl.a. så med Hiljemark? Hvis det er strategien på det her tidspunkt, at vente med is i maven på at pris og lønkrav falder, eller der ikke udvises behørlig interesser for givne evner med et omdømme, så tror jeg godt vi kan ende med at blive overraskede.

Tilgengæld ved jeg ikke hvor stor fan jeg er af, at afvente i den grad som jeg formoder vi gør i øjeblikket. Jo før vi kan hente nye spillere ind, jo bedre. Uanset hvordan vi vender og drejer det, misser eventuelle nye spillere både opstarten og de første par kampe. Så vi har brug for nogen der kan gå direkte ind, nogen der komme til klubben og er i form.
om 3 uger er løbet om top 4 kørt
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 11:05

bonanza skrev:
Tilgengæld ved jeg ikke hvor stor fan jeg er af, at afvente i den grad som jeg formoder vi gør i øjeblikket. Jo før vi kan hente nye spillere ind, jo bedre.
Men det er vilkårene for alle klubber, udover de klubber der har musklerne til bare at splash the cash. Vi har jo haft drøftelsen flere gange herinde - is i maven eller ej. Men vi kan jo kigge os omkring og se hvor mange andre af vores konkurrenter, der mangler at hente 2-3-4 spillere ind.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 27. jul 2021, 11:07

hit666 skrev:
27. jul 2021, 11:04
om 3 uger er løbet om top 4 kørt
Kan vi ikke prøve at kvalificere debatten, i stedet for at deltage med så lavpandede one-liners som ovennævnte. For det første, så er det matematisk umuligt og for det andet, så er der ingen hold der præsterer lige for øjeblikket. Derfor er det et fuldstændig håbløst postulat.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 27. jul 2021, 11:44

bonanza skrev:

Jeg tænker ikke, at "i øjeblikket" er helt præcist. Lynge var jo nærmest kendt for at rende rundt med 20 kilo trefarvet i sækken.
Netop i en accept af AaB's plads i hierarkiet.

Og det er jo en afvejning: Vil man have truppen på plads tidligt, kan man jo sagtens hente spillere som Hallur Hansson, Kasper P og Jannick Pohl.
Man kan også afvente, og dermed ikke have truppen på plads tidligt, men til gengæld øge chancerne for bedre spillere.
Det er jo bare gamet, når man er en klub af AaB's størrelse, som, for den objektive iagttager, reelt har nada at byde på.
Ædruelighedens stemme

Låst