Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
jonas386
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2021, 10:26
jonas386 skrev: ↑30. jul 2021, 10:03
R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2021, 09:28
Runschen skrev: ↑30. jul 2021, 09:24
Kan se, at der på Twitter er rygter om at Malmø er interesseret i Ulvestad - den battle er nok svær at vinde?
Ifht Martin Linnes har han en spændende profil, men tænker bare, at hvis grunden til at tommelen blev vendt ned til Dalsgaard var pga alderen, så signer vi ikke en 29 årig nordmand som konkurrent til Pallesen..
Zekhnini forhandler muligvis med Molde..
Lad os håbe, der snart sker bare et eller andet!
Jeg har stadig svært ved at gennemskue, hvad der gjorde, at vi ikke hentede Valgeir Valgeirson.
Perfekt alder, stort potentiale, offensivt mindset.
Han er ikke fra Transsylvanien
Point taken. Har Cluj noget godt?
Det ville undre mig hvis ikke der var et eller andet.
Jeg boede sammen med en flok rumænere i Lindholm for 7-8 år siden. Det tekniske og fysiske niveau, blandt rumænske spillere, skulle være udmærket, men det taktiske niveau helt til rotterne og ofte er træningsfaciliteterne dårligere end hvad man finder i danske breddeklubber. Det er mit indtryk at man har meget stor spildprocent af faktisk udmærkede spillere i den hjemlige liga.
Hvis man kunne plukke dem tidligt, så tror jeg bestemt der kunne være noget spændende at finde
-
TK-allez
- Superliga

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Imponerende stats og en offensiv midtbanespiller, der kan score mål. Jeg har fulgt ham en smule i sidste sæson, og han må simpelthen være på større klubbers radar - forhåbentlig AaBs. Og til en tilforladelig pris desuden, hvis man skal stole på transfermarkt
https://www.transfermarkt.com/janos-hah ... ler/251116
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
TK-allez skrev: ↑30. jul 2021, 10:44
Imponerende stats og en offensiv midtbanespiller, der kan score mål. Jeg har fulgt ham en smule i sidste sæson, og han må simpelthen være på større klubbers radar - forhåbentlig AaBs. Og til en tilforladelig pris desuden, hvis man skal stole på transfermarkt
Han er nok ikke i spil efter købet af Makaric.
-
TK-allez
- Superliga

- Favoritspiller: Lucas Andersen
Prica22 skrev: ↑30. jul 2021, 10:47
TK-allez skrev: ↑30. jul 2021, 10:44
Han er nok ikke i spil efter købet af Makaric.
Formentlig ikke, men han har i sæsonen også opereret på samme position, som vi helst ser Fossum spille længere fremme på banen. Men nej, måske han har været på samme shortlist som Makaric til 9'eren og derfor er afskrevet nu.
-
9000AA
- Superliga

For et par år siden havde vi en ung gut fra måske Færøerne til prøvetræning. Mener han var en 16-17 år, og viste sig virkelig godt frem. Kan ikke huske hvorfor vi ikke signede ham, eller hva han hed. Nogen der kan hjælpe her, og måske fortælle hvor i verden han er nu?!
-
Kokkefar
- Allstar

9000AA skrev: ↑30. jul 2021, 10:53
For et par år siden havde vi en ung gut fra måske Færøerne til prøvetræning. Mener han var en 16-17 år, og viste sig virkelig godt frem. Kan ikke huske hvorfor vi ikke signede ham, eller hva han hed. Nogen der kan hjælpe her, og måske fortælle hvor i verden han er nu?!
Prøv at læse bare 4 indlæg tilbage, så har du dit svar.
-
The Double
- Drenge

- Favoritspiller: Kasper Kusk
jonas386 skrev: ↑29. jul 2021, 20:59
Er det ikke præcis samme nyhed?
Men det kan da godt være at Inge tror han kan gøre sig som central midtbane ved siden af Fossum. Det vil ærge mig hvis det bliver løsningen, selvom jeg ville elske at se en Thomsen anno 2014 på stadion. Jeg tror bare ikke på, at den version af Thomsen nogensinde viser sig igen.
Thomsen må være en nød løsning
Kasper Kusk er Gud
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Nå, men til den defensive midtbane er disse spillere interessante:
- Thom Haye - enough said.
- Aleksandar Kovacevic, Milan Marcic, Milos Jojic (måske urealistisk). Hvis det baresi hører er sandt, kan det være én af de 3 serbere, som Inge har kig på.
8´er og venstrekanten:
- Fredrik Ulvestad - er mere en 8´er end 6´er, men kunne fantastisk med ham.
- Thomsen - som 8´er eller venstrekant. Jeg er IKKE varm på ham. Han virker færdig på topniveau.
- R. Zekhnini - Venstrekant. Vi kan sagtens bruge noget fart og teknik på kanten.
- G. Wikheim - vi kender ham, men er han sulten nok?
Og, så er det meget sandsynligt, at Inge også har kontakt til nogle mere eksotiske spillere fra eksotiske ligaer.
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
FIDEL skrev: ↑30. jul 2021, 11:49
- Aleksandar Kovacevic, Milan Marcic, Milos Jojic (måske urealistisk). Hvis det baresi hører er sandt, kan det være én af de 3 serbere, som Inge har kig på.
8´er og venstrekanten:
- Thomsen - som 8´er eller venstrekant. Jeg er IKKE varm på ham. Han virker færdig på topniveau.
- R. Zekhnini - Venstrekant. Vi kan sagtens bruge noget fart og teknik på kanten.
Og, så er det meget sandsynligt, at Inge også har kontakt til nogle mere eksotiske spillere fra eksotiske ligaer.
Men hvad er meningen med at hente 6'ere? Er vi ikke besat der i form af MC, Pedro, Højholt og Kakeeto? Jeg fanger dig lige inden du siger at Kakeeto, MC og Højholt ikke er top 4 materiale. MC har slået pedro af, og starter i øjeblikket for klubben. Det kan muligvis ændre sig i løbet af sæsonen når Pedro kommer i bedre form. Det er derudover tydeligt at man tror på Højholt. Kakeeto har vel alle dage været en træningskegle, der leverer udemærket i situationer hvor vi løber ind i skader og karantæner. Hvad er argumentet for at købe en 6'er, når vi har 4 mand til netop den position i truppen? Hvis vi sælger en af førnævnte kan jeg forstå det behov, men i mellemtiden må det klart være andre pladser der skal forstærkes. Som f.eks. en 8'er, en højre benet offensiv spiller. Potentielt også noget forsvar, men det andet bør igen bare være større prioritet.
-
R Rosenberg
- Allstar

bonanza skrev: ↑30. jul 2021, 15:14
Jeg fanger dig lige inden du siger at Kakeeto, MC og Højholt ikke er top 4 materiale. MC har slået pedro af, og starter i øjeblikket for klubben.
Jeg hopper lige med på jeres fangeleg:
At MC har slået Ferreira af, siger jo intet om, at vi er stærkt nok besat. Det siger faktisk det modsatte - at vi er ret svagt besat, og at Ferreira er i puljen af svage 6'ere.
Ædruelighedens stemme
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
FIDEL skrev: ↑30. jul 2021, 11:49
8´er og venstrekanten:
Men hvad er meningen med at hente 6'ere? Er vi ikke besat der i form af MC, Pedro, Højholt og Kakeeto? Jeg fanger dig lige inden du siger at Kakeeto, MC og Højholt ikke er top 4 materiale. MC har slået pedro af, og starter i øjeblikket for klubben. Det kan muligvis ændre sig i løbet af sæsonen når Pedro kommer i bedre form. Det er derudover tydeligt at man tror på Højholt. Kakeeto har vel alle dage været en træningskegle, der leverer udemærket i situationer hvor vi løber ind i skader og karantæner. Hvad er argumentet for at købe en 6'er, når vi har 4 mand til netop den position i truppen? Hvis vi sælger en af førnævnte kan jeg forstå det behov, men i mellemtiden må det klart være andre pladser der skal forstærkes. Som f.eks. en 8'er, en højre benet offensiv spiller. Potentielt også noget forsvar, men det andet bør igen bare være større prioritet.
Meningen er, at holdet har brug for en Def midt, som har bedre teknik og playmakerevner. Det har ingen af vores midtbanespillere.
Hvis Marti skal have succes, så skal han have spillere, der passer til spillestilen.
Højholt kan jeg sagtens se en fremtid i som 8'er, og Pedro er fin som oprydder.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
R Rosenberg skrev: ↑30. jul 2021, 15:27
Jeg fanger dig lige inden du siger at Kakeeto, MC og Højholt ikke er top 4 materiale. MC har slået pedro af, og starter i øjeblikket for klubben.
At MC har slået Ferreira af, siger jo intet om, at vi er stærkt nok besat. Det siger faktisk det modsatte - at vi er ret svagt besat, og at Ferreira er i puljen af svage 6'ere.
Det er min opfattelse, at den med 6'ere og 8'ere er noget gammeldags. Det gav nok god mening med Würtz og Risgård, men jeg synes ikke, at det giver ret meget mening i dagens fodbold og slet ikke i forhold til måden, som vi må formodes at spille på. Ligesom vi heller ikke kan nøjes med en forsvarsspiller, som spiller bolden op gennem rækkerne. Når det er sagt, så tror jeg stadig på skraldemandens betydning på en central midtbane
Hvis man kigger på Ferreiras gode kampe, så var han vel også mere box-box spiller end blot 6'er. Og box-box spillere centralt kan altså også noget.
Mit håb er, at vi lejer Jacob Lungi Sørensen til den centrale del. Han har ikke helt grebet Norwich endnu og kunne måske godt have brug for en udlejning. Og så ved vi måske også hvor vi står ift. Lucas og sådan set også omkring udviklingen af Ferreira, Magnus og Højholt.
- FlæskeFrank
-
Gaarde6
- Allstar

- Geografisk sted: Sæby Nordjylland
FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2021, 16:58
Det er min opfattelse, at den med 6'ere og 8'ere er noget gammeldags. Det gav nok god mening med Würtz og Risgård, men jeg synes ikke, at det giver ret meget mening i dagens fodbold og slet ikke i forhold til måden, som vi må formodes at spille på. Ligesom vi heller ikke kan nøjes med en forsvarsspiller, som spiller bolden op gennem rækkerne. Når det er sagt, så tror jeg stadig på skraldemandens betydning på en central midtbane
Hvis man kigger på Ferreiras gode kampe, så var han vel også mere box-box spiller end blot 6'er. Og box-box spillere centralt kan altså også noget.
Mit håb er, at vi lejer Jacob Lungi Sørensen til den centrale del. Han har ikke helt grebet Norwich endnu og kunne måske godt have brug for en udlejning. Og så ved vi måske også hvor vi står ift. Lucas og sådan set også omkring udviklingen af Ferreira, Magnus og Højholt.
Det vi ihvertfald har brug for på midten, lige meget om vi kalder det 6'er eller 8'er. Er en spiller som kan stå i mod og en kreativ spiller som kan sætte spillet, så vi ikke er så satans afhængige af Prip og Kusk. Vi er alt for nemme at lukke ned, når modstanderne ved vi kun bliver farlige over kanterne.
De defensive spillere til midten: Kakeeto, MC og Pedro er ikke gode nok. Dog kunne man håbe Pedro igen kunne finde niveau.
De offensive/kreative: Fossum og Højholt. Fossum ser jeg simpelthen ikke som god nok. Højholt kan med tiden blive det.
Så en defensiv Hiljemark type (Pedro som reserve) og en Offensiv PO type (Højholt som reserve)
Så ser holdet mere komplet ud.
Toppen på kransekagen ville være en Stærk spillende midterforsvar og et alternativ til Pallesen.
-
Dennis Nielsen
- Allstar

Gaarde6 skrev: ↑30. jul 2021, 18:16
FlæskeFrank skrev: ↑30. jul 2021, 16:58
Det vi ihvertfald har brug for på midten, lige meget om vi kalder det 6'er eller 8'er. Er en spiller som kan stå i mod og en kreativ spiller som kan sætte spillet, så vi ikke er så satans afhængige af Prip og Kusk. Vi er alt for nemme at lukke ned, når modstanderne ved vi kun bliver farlige over kanterne.
De defensive spillere til midten: Kakeeto, MC og Pedro er ikke gode nok. Dog kunne man håbe Pedro igen kunne finde niveau.
De offensive/kreative: Fossum og Højholt. Fossum ser jeg simpelthen ikke som god nok. Højholt kan med tiden blive det.
Så en defensiv Hiljemark type (Pedro som reserve) og en Offensiv PO type (Højholt som reserve)
Så ser holdet mere komplet ud.
Toppen på kransekagen ville være en Stærk spillende midterforsvar og et alternativ til Pallesen.
6 og 8 bruges jo også blot til at definere position, så det kan sagtens bruges til at beskrive det område hvor spilleren opererer.
Så kan de selvfølgelig have forskellig karakteristika på pladsen.
Vi mangler simpelthen en 6 a la hiljemark og en 8 a la Olsen. Begge kunne i princippet spille 6 og 8 plads, men deres forcer er alligevel på hver deres position på banen, hvor deres kompetencer kommer bedre til udtryk.
-
Markus
- Miniput

- Favoritspiller: Lucas
Kunne man forestille sig en Kevin Tshiembe til AaB? Snakken om ham er vel blevet noget mere stille. Godt nok stadig omkring 2 år tilbage i lyngby, men viste vel fine takter sidste sæson?
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
For ¤#@%# hvor vi mangler nyt om forstærkninger. Der er grænser for, hvor længe man kan holde humøret oppe ved nydelsen af det totalteater, der foregår i EfB og den sædvanlige europæiske ydmygelse af AGF.
Er der slet intet nyt? @Baresi, jeg kigger forventningsfuldt i din retning.

-
Forza
- Allstar

Legum Magister skrev: ↑30. jul 2021, 21:20
For ¤#@%# hvor vi mangler nyt om forstærkninger. Der er grænser for, hvor længe man kan holde humøret oppe ved nydelsen af det totalteater, der foregår i EfB og den sædvanlige europæiske ydmygelse af AGF.
Og er der slet ikke noget interesse for vores spillere på salgsfronten?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
9000AA
- Superliga

Kokkefar skrev: ↑30. jul 2021, 11:01
Ja det kan jeg se. Men der står ikke hvorfor vi ikke hentede ham, og hvor han er henne af nu?!
-
R Rosenberg
- Allstar

9000AA skrev: ↑30. jul 2021, 22:48
Kokkefar skrev: ↑30. jul 2021, 11:01
Ja det kan jeg se. Men der står ikke hvorfor vi ikke hentede ham, og hvor han er henne af nu?!
Han er stadig i sin bette klub på Island, Kopavogur efter et lejemål i Brentford.
Og hvorfor han ikke er i AaB nu, ved kun Inge.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Forza skrev: ↑30. jul 2021, 21:54
Legum Magister skrev: ↑30. jul 2021, 21:20
Og er der slet ikke noget interesse for vores spillere på salgsfronten?
Prøv tankeeksperiment:
Du sidder som sportschef i en europæisk klub i en liga, der er et niveau eller to over superligaen. Du har et transfer budget på, lad os sige 100 mio.
Hvem fra AaB tænker du, vil kunne forstærke dit hold eller have tilstrækkeligt udviklingspotentiale?
Ædruelighedens stemme