Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Funky
- Allstar

Mephisto2 skrev: ↑1. aug 2021, 16:01
2 point i 3 kamp. Den er altså den slags, man rykker ned af.
Og oprykkerne er gode i år.
Aarh. De to point vi har fået er nu gode nok. De er hentet på udebaner, mod hhv. landets rigeste klub, hvor vi som regel får prygl, og på en plasticbane mod en meget formstærk oprykker. At vi derimellem taber hjemme til FCM er pt. desværre ikke nogen skandale.
Vores problem er (som altid), at der ikke kommer nok fra nogle af de forventet bærende spillere. Jeg tænker her særligt på Ahlmann, Fossum, Kusk, Ferreira. Sidstnævnte lavede nu et ok indhop i dag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Det er nedrykker bold, der præsteres pt.
Der er store mangler i alle kæder. Prica er ringe, MC, Højholt og Pedro er ringe. Ross er ringe. Og resten er halvskidt.
Hvis det er holdet, der skal bære det, skal der en bedre træner til, meni det store hele er det vel blot et negativt udslag af den manglende økonomi til at hente bedre spillere.
You pay for this?
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
jonas386 skrev: ↑1. aug 2021, 15:27
Sauer skrev: ↑1. aug 2021, 15:24
Buzz Killington skrev: ↑1. aug 2021, 15:16
AnyFellow skrev: ↑1. aug 2021, 15:15
Øh ja, det lyder da sandsynligt at Hiljemark har fastholdt sin løn. Nogle gange skulle kommentatorerne prøve at aktivere et par hjerneceller.
Hvilket incitament har Hiljemark da til at gå drastisk ned i løn?
Ville det ikke være meget naturligt, når han har ‘trukket sig’ fra det arbejde, han oprindeligt blev ansat til? Jeg kender ikke noget til aftaleret, men det ville jeg da forvente.
Ja. Folk der tror hiljemark 'bare' er gået ned i løn ved ikke hvad de snakker om. Det giver sig selv, at Hiljemark også skal kunne leve op til sine forpligtelser for at få sin løn, og det kan han sjovt nok ikke når han har valgt at indstille karrieren.
Kan du uddybe hvorfor det en relevant sondring? Jeg kan ikke se det. Han stod med en kontrakt der vel var gældende til udløb eller til han blev erklæret invalid. Når han så beslutter sig for at indstille karrieren må man da gerne gå ud fra det er fordi han har udsigt til en kontrakt med nogenlunde ligeså fordelagtige vilkår. Det er da helt sikkert et andet stykke papir der er blevet underskrevet, men det det er blevet underskrevne i lyset af den gamle kontrakt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Kristian
- Allstar

Mikki89 skrev: ↑1. aug 2021, 16:00
Lidt bedre anden halvleg end første. Men efterhånden er jeg også glad, hvis bare vi undgår at rykke ned. Vi har simpelthen for mange mangler til at vi seriøst har en målsætning om top fire og endda top 6. Vi skal have noget til den midtbane ellers går vi en meget lang og nervepirrende sæson om at undgå nedrykning.
Der er alt for lidt styr på holdet til at man kan tillade sig at tro på top 6.
Vi skal bare helskindet igennem inden vinduet lukker og håbe at de kan hente 2-3 spillere til det her hold.
Der mangler simpelhen kvalitet.
-
Hovedet
- Allstar

jonas386 skrev: ↑1. aug 2021, 16:09
Mener du "ned i løn" ift vores øvrige trænerteam, eller mener du ift den løn han modtog før han blev assistenttræner? Kan se, at du nævner Würtz løn længere tilbage i tråden
Jeg synes, at det er et spændende projekt at opruste så meget på anfører, assistent- og vicetrænerassistentposten. Det giver en anden dynamik på og uden for banen. Måske man kunne overveje en Lucas Andersen i rollen som f.eks. assisterende viceassistenttræner for også at give luft i lønbudgettet og tilføre yderligere dynamik til vores projekt.
-
gravballe
- Allstar

Det gode er det må være tydeligt vi mangler nogle forstærkninger. Syntes Pedro gjorde det godt da han kom ind
-
Remark
- 1. div

- Geografisk sted: Amager
Godt af Pedro. Lad ham endelig spille sig mere ind på holdet.
Vi kan godt være skuffede over ikke at hive de tre point hjem.
Der manglede dynamik på wingbackerne og centralt. Inge, det er dit job.
-
jonas386
- Allstar

Buzz Killington skrev: ↑1. aug 2021, 16:13
Øh ja, det lyder da sandsynligt at Hiljemark har fastholdt sin løn. Nogle gange skulle kommentatorerne prøve at aktivere et par hjerneceller.
Ville det ikke være meget naturligt, når han har ‘trukket sig’ fra det arbejde, han oprindeligt blev ansat til? Jeg kender ikke noget til aftaleret, men det ville jeg da forvente.
Ja. Folk der tror hiljemark 'bare' er gået ned i løn ved ikke hvad de snakker om. Det giver sig selv, at Hiljemark også skal kunne leve op til sine forpligtelser for at få sin løn, og det kan han sjovt nok ikke når han har valgt at indstille karrieren.
Kan du uddybe hvorfor det en relevant sondring? Jeg kan ikke se det. Han stod med en kontrakt der vel var gældende til udløb eller til han blev erklæret invalid. Når han så beslutter sig for at indstille karrieren må man da gerne gå ud fra det er fordi han har udsigt til en kontrakt med nogenlunde ligeså fordelagtige vilkår. Det er da helt sikkert et andet stykke papir der er blevet underskrevet, men det det er blevet underskrevne i lyset af den gamle kontrakt.
Det giver sig selv at kontrakten bliver ugyldig, hvis den ene part ikke kan leve op til forpligtelserne. I det her tilfælde har Hiljemark selv sagt, at han ikke længere vil stå til rådighed som fodboldspiller for AaB, og så skal AaB selvfølgelig heller ikke betale hans løn. Når han så bliver assistenttræner er det på en ny kontrakt, og selvfølgelig også en anden lønpakke
Det giver for mig at se ingen mening, at AaB skulle være så opsatte på at holde Hiljemark omkring klubben, at man er villig til at betale tilnærmelsesvis hvad der ligner en profilløn til en assistenttræner.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Kasper skrev: ↑1. aug 2021, 16:08
Martino skrev: ↑1. aug 2021, 15:59
baresi skrev: ↑1. aug 2021, 15:56
JonasK skrev: ↑1. aug 2021, 15:55
Pallesen og Fossum…. I guder de er faldet i niveau
fossum er da helt væk. og palle, jooo men har det nogensinde været sådan godt godt :-)
Problemet med Pallesen er at selv i Hobro har de en bedre wingback i Mathias Haarup - det siger jo alt om vores top 4 ambitioner. Fossum skal vi forsøge at skibbe videre.
Synes Prip og Granli var gode idag.
Så længe at Pallesen spiller 90 min. for AaB, så længe bør Marti og Inge stå til en fyreseddel. Det er under al kritik at han for det første spiller i AaB og for det andet starter inde hver eneste gang.
Hvis vi havde valgt at tonse lange baller kunne det måske være en idé at spille med ham, men spil langs jorden.... forhelvede altså.. Kom nu Hornevej!
Jeg er enig - vi har pt problemer på vores wingbacks. Det skal fikses! Her mener jeg bare det er sigende for vores niveau at en Haarup, er væsentlig bedre teknisk og i forsvarsspillet end Pallesen, og så kan han slå et indlæg. Altså hvad tænkte Gaarde på da han smed et millionbeløb til Viborg for at få ham.
Jeg savner Winsnes
-
Kristian
- Allstar

gravballe skrev: ↑1. aug 2021, 16:14
Det gode er det må være tydeligt vi mangler nogle forstærkninger. Syntes Pedro gjorde det godt da han kom ind
Egentligt tankevækkende at vi mangler Hiljemark og Lucas som vi også gjorde i sidste sæson, men stadigvæk ligner vi et hold der slet ikke er gode nok.
Man fik hurtigt styr på Prip og til dels en angriber.
Men midtbaneproblemet har man kigget på i flere år nu og stadig ikke løst.
Det er skræmmende.
-
FlemmingG
- Landshold

Vi kan vist roligt forvente at en assistenttræner tjener mindre end cheftræneren. Jeg vil tro at Marti går til Max 1 mil i årsløn. Uden at have noget kendskab til det, vil jeg skyde på at Hiljemark går til 600-750.000
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Martino skrev: ↑1. aug 2021, 16:21
Kasper skrev: ↑1. aug 2021, 16:08
Martino skrev: ↑1. aug 2021, 15:59
baresi skrev: ↑1. aug 2021, 15:56
JonasK skrev: ↑1. aug 2021, 15:55
Pallesen og Fossum…. I guder de er faldet i niveau
fossum er da helt væk. og palle, jooo men har det nogensinde været sådan godt godt :-)
Problemet med Pallesen er at selv i Hobro har de en bedre wingback i Mathias Haarup - det siger jo alt om vores top 4 ambitioner. Fossum skal vi forsøge at skibbe videre.
Synes Prip og Granli var gode idag.
Så længe at Pallesen spiller 90 min. for AaB, så længe bør Marti og Inge stå til en fyreseddel. Det er under al kritik at han for det første spiller i AaB og for det andet starter inde hver eneste gang.
Hvis vi havde valgt at tonse lange baller kunne det måske være en idé at spille med ham, men spil langs jorden.... forhelvede altså.. Kom nu Hornevej!
Jeg er enig - vi har pt problemer på vores wingbacks. Det skal fikses! Her mener jeg bare det er sigende for vores niveau at en Haarup, er væsentlig bedre teknisk og i forsvarsspillet end Pallesen, og så kan han slå et indlæg. Altså hvad tænkte Gaarde på da han smed et millionbeløb til Viborg for at få ham.
Eller Bælum med 4 års forlængelse. Come on, Gaarde er længe væk og at Pallesen spiller i dag har da intet med Gaarde at gøre.
You pay for this?
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Fromthecradle skrev: ↑1. aug 2021, 16:13
Der er store mangler i alle kæder. Prica er ringe, MC, Højholt og Pedro er ringe. Ross er ringe. Og resten er halvskidt.
Hvis det er holdet, der skal bære det, skal der en bedre træner til, meni det store hele er det vel blot et negativt udslag af den manglende økonomi til at hente bedre spillere.
Synes Pedro spillede godt i dag, især i de første 20 minutter efter han kom ind. Men i dag var den helt gal på kanterne. Ahlmann må være skadet og Pallesens niveau i dag var skræmmende. Vi har intet tempo og jeg brækker mig simpelthen over de evindelige tværafleveringer i bagkæden. Men i virkeligheden er jeg mest træt af Fossum. Og det endda på trods af to gode forsøg i dag. Fossum er vores dyre midtbanesatsning, og han skal simpelthen tage noget mere ansvar. Og en eller anden må gerne give en skideballe når vores spillere vælger egoløsningerne som vi så i dag med Pripp og Kusk, der begge undlod at aflevere på trods af medspillere i langt bedre positioner. Helt skørt var Pripps skud da vi var 3 mod 1... Hvis vi skal klare os, skal Holdet være godt, og så skal man altså være ligeglad med hvem, der scorer. Og jeg tænker, vi har brug for en spiller, der kan råbe højt...
-
Hovedet
- Allstar

jonas386 skrev: ↑1. aug 2021, 16:18
Det giver sig selv at kontrakten bliver ugyldig, hvis den ene part ikke kan leve op til forpligtelserne. I det her tilfælde har Hiljemark selv sagt, at han ikke længere vil stå til rådighed som fodboldspiller for AaB, og så skal AaB selvfølgelig heller ikke betale hans løn. Når han så bliver assistenttræner er det på en ny kontrakt, og selvfølgelig også en anden lønpakke
Det giver for mig at se ingen mening, at AaB skulle være så opsatte på at holde Hiljemark omkring klubben, at man er villig til at betale tilnærmelsesvis hvad der ligner en profilløn til en assistenttræner.
I så fald ville det jo også være bizart. Den absolut eneste grund til at hyre en viceassistenttræner - mon ikke Würtz kan råbe "kom så, gutter" uden svensk assistance - må være at slippe ud af en hundedyr spillerkontrakt, når man samtidig sidder på en ligeså dyr kontrakt med Lucas Andersen. Altså en slags damage control.
-
Pollack2
- Allstar

FlemmingG skrev: ↑1. aug 2021, 16:26
Vi kan vist roligt forvente at en assistenttræner tjener mindre end cheftræneren. Jeg vil tro at Marti går til Max 1 mil i årsløn. Uden at have noget kendskab til det, vil jeg skyde på at Hiljemark går til 600-750.000
Så du laver en præmis om Martis løn ("vil tro"), som du bruger til at "skyde på" at Hiljemark ("uden kendskab") får 600-750.000. Case closed! Det er et priceless ræsonnement!
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Ikke godt nok.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
jonas386 skrev: ↑1. aug 2021, 16:18
Fordi han allerede var på kontrakt og kun går på pension hvis han får den gamle vekslet til en ny og nogenlunde sammenlignelig en som ass man.. Som nævnt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
FlemmingG skrev: ↑1. aug 2021, 16:26
Han fik vel omkring 4-5 mil årligt som spiller, hvilket han havde kontrakt på et par år endnu, så medmindre der er en eller anden klausul i kontrakten ift. en slem skade, kan jeg ikke se hvorfor han skulle acceptere en så drastisk lønnedgang, havde du selv sagt ja til det?

-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Klaus skrev: ↑1. aug 2021, 16:35
Fromthecradle skrev: ↑1. aug 2021, 16:13
Synes Pedro spillede godt i dag, især i de første 20 minutter efter han kom ind. Men i dag var den helt gal på kanterne. Ahlmann må være skadet og Pallesens niveau i dag var skræmmende. Vi har intet tempo og jeg brækker mig simpelthen over de evindelige tværafleveringer i bagkæden. Men i virkeligheden er jeg mest træt af Fossum. Og det endda på trods af to gode forsøg i dag. Fossum er vores dyre midtbanesatsning, og han skal simpelthen tage noget mere ansvar. Og en eller anden må gerne give en skideballe når vores spillere vælger egoløsningerne som vi så i dag med Pripp og Kusk, der begge undlod at aflevere på trods af medspillere i langt bedre positioner. Helt skørt var Pripps skud da vi var 3 mod 1... Hvis vi skal klare os, skal Holdet være godt, og så skal man altså være ligeglad med hvem, der scorer. Og jeg tænker, vi har brug for en spiller, der kan råbe højt...
Til Fossums forsvar skal det siges, at han led under den helt forkerte opstilling i første halvleg. I anden halvleg var det hele bare for rodet.
-
bedstefar
- Landshold

Godt indhop af Pedro. Håber det var MCs sidste starter, for hold nu op hvor mangler han meget. Højholt ikke meget bedre, men lidt nosser har knægten da. 3 point mod gf og vi har fået en god sæsonstart.