Mener at dameholdet har fået 4-5 nye amerikanere/canadiere.Aabwibz skrev: ↑4. aug 2021, 18:20Er han canadier eller englænder? Jeg faldet tilfældigvis over en kvinde på instagram, som i dag har lagt ud, at hun også skifter til AaB dameholdet, og hun er tilfældigvis fra Canada. Jeg aner ikke om der er en sammenhæng, men Canada+Canada giver trods alt 2![]()
Hendes instagram er amandinepierrelouis til de nysgerrige.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Og der er også kommet 2 canadiere til DS-holdet. Spændende link.Julgranen skrev: ↑4. aug 2021, 18:22Mener at dameholdet har fået 4-5 nye amerikanere/canadiere.Aabwibz skrev: ↑4. aug 2021, 18:20Er han canadier eller englænder? Jeg faldet tilfældigvis over en kvinde på instagram, som i dag har lagt ud, at hun også skifter til AaB dameholdet, og hun er tilfældigvis fra Canada. Jeg aner ikke om der er en sammenhæng, men Canada+Canada giver trods alt 2![]()
Hendes instagram er amandinepierrelouis til de nysgerrige.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Spalvis har ikke spillet en kamp siden den 25. august 2018, så mon ikke skaderne desværre vandt over hans karriere.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 00:41Med Lucas som undtagelsen.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 00:03Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2021, 23:37Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen
1. Han er ikke den spillertype vi mangler. Han er hverken en stærk spillende 6'er, en 8'er der bryder kæderne, en kant eller offensiv midt der kan noget selv/gør de andre bedre, eller en bedre wingback end Pallesen
2. Han er startet inde i 6 Superligakampe de sidste to sæsoner og har spillet 582 minutter i alt, hvilket svarer til 6½ hel kamp.
3. Thomsen har is i maven og venter på det der er en helt rigtig (oplevelse) jf. hvad har var været fremme i bl.a. transsfervinduet. Hvis AaB og Aalborg var det han ville havde han nok sagt. Jeg er med på, at spillere over AaBs niveau vil afsøge bedre klubber, men jeg kan ikke se at Thomsen anno 2021 er over AaBs niveau og derudover virker han ikke som en der er sulten for at være en del af projektet. Jeg ser ham som en dyr investering som ikke er særligt sulten. Så nej tak
4. Ville Thomsen være et tema, hvis det ikke var for hans meritter i AaB? Det kan jeg helt ærligt ikke se og derfor bør han ikke signes.
Jeg har ingen forsmåethed over at tage Thomsen tilbage fordi han valgte FCK selvom jeg synes det er lidt vattet at give op og tage hjem til Danmark efter et halvt år ude og med de udtalelser han havde gjort inden. Jeg kan bare ikke se, at det er en spiller der er andet end et navn og en dyr løncheck med lav sult.
Og så kunne jeg i øvrigt snildt leve med, at man hev Spalvis ind på en særdeles præstationsbetinget aftale.
-
R Rosenberg
- Allstar

Der var et længere interview med ham i foråret, mener jeg, det var.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 19:24Spalvis har ikke spillet en kamp siden den 25. august 2018, så mon ikke skaderne desværre vandt over hans karriere.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 00:41Med Lucas som undtagelsen.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 00:03Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2021, 23:37Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen
1. Han er ikke den spillertype vi mangler. Han er hverken en stærk spillende 6'er, en 8'er der bryder kæderne, en kant eller offensiv midt der kan noget selv/gør de andre bedre, eller en bedre wingback end Pallesen
2. Han er startet inde i 6 Superligakampe de sidste to sæsoner og har spillet 582 minutter i alt, hvilket svarer til 6½ hel kamp.
3. Thomsen har is i maven og venter på det der er en helt rigtig (oplevelse) jf. hvad har var været fremme i bl.a. transsfervinduet. Hvis AaB og Aalborg var det han ville havde han nok sagt. Jeg er med på, at spillere over AaBs niveau vil afsøge bedre klubber, men jeg kan ikke se at Thomsen anno 2021 er over AaBs niveau og derudover virker han ikke som en der er sulten for at være en del af projektet. Jeg ser ham som en dyr investering som ikke er særligt sulten. Så nej tak
4. Ville Thomsen være et tema, hvis det ikke var for hans meritter i AaB? Det kan jeg helt ærligt ikke se og derfor bør han ikke signes.
Jeg har ingen forsmåethed over at tage Thomsen tilbage fordi han valgte FCK selvom jeg synes det er lidt vattet at give op og tage hjem til Danmark efter et halvt år ude og med de udtalelser han havde gjort inden. Jeg kan bare ikke se, at det er en spiller der er andet end et navn og en dyr løncheck med lav sult.
Og så kunne jeg i øvrigt snildt leve med, at man hev Spalvis ind på en særdeles præstationsbetinget aftale.
Der talte han om, at nu var det ved at være sidste skud i bøssen (må man sige det?). Og desuden talte han om sin tid i AaB med stor glæde.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Her om skaderne:Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 19:24Spalvis har ikke spillet en kamp siden den 25. august 2018, så mon ikke skaderne desværre vandt over hans karriere.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 00:41Med Lucas som undtagelsen.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 00:03Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2021, 23:37Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... e-lykkelig
Han ikke bare taler godt om AaB, han bejler:
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ne-tilbage
Ædruelighedens stemme
Han spillede i hvert fald en del for Getafes U19-hold. Her ses han mod Real Madrid tilbage i april. Han ser velvoksen ud. - https://www.realmadrid.com/noticias/202 ... la-cantera
Spalvis vil ikke bare være en lottokupon. Oddsene for succes her svarer til, at du under et et minuts ophold på Nytorv på en given dag finder 50.000R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 19:57Her om skaderne:Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 19:24Spalvis har ikke spillet en kamp siden den 25. august 2018, så mon ikke skaderne desværre vandt over hans karriere.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 00:41Med Lucas som undtagelsen.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 00:03Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2021, 23:37Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen
kr. på jorden.
Kan slet ikke se vi skal snakke Spalvis. Chancen for han overhovedet kan spille professionel fodbold er lav og chancen for at han bare kan lidt af det han kunne i 2015 er endnu lavere. Spalvis spillede sidst fodbold i foråret 2019.
Skulle han noget i AaB måtte det være "Gaardsøe modellen" med at spille andenholds fodbold og vise, at krop og niveau stadig beretter til en kontrakt. Det er tragisk med Spalvis, men AaB kan ikke smide penge efter en spiller med så stor usikkerhed.
RAUS RAUS SSE!
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, du skulle nok have læst indflyvningen til det, du citerer. Hvad tænker du, der ligger i formuleringen "særdeles præstationsbetinget"?Jakobsen skrev: ↑4. aug 2021, 23:29Spalvis vil ikke bare være en lottokupon. Oddsene for succes her svarer til, at du under et et minuts ophold på Nytorv på en given dag finder 50.000R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 19:57Her om skaderne:Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 19:24Spalvis har ikke spillet en kamp siden den 25. august 2018, så mon ikke skaderne desværre vandt over hans karriere.R Rosenberg skrev: ↑4. aug 2021, 00:41Med Lucas som undtagelsen.Legum Magister skrev: ↑4. aug 2021, 00:03Jeg ville også ønske, at AaB holdt op med at hente tidligere spillere tilbage, som af den ene eller anden årsag ikke har kunnet få etableret den karriere andetsteds, som de drømte om. Det er bagudskuende og navlepillende og uden strategisk ambition. Og klubben burde være kommet videre fra den tid, hvor det gav mening at hente Würtz og Risgård hjem.Jakobsen skrev: ↑3. aug 2021, 23:37Jeg synes virkelig alt taler imod Thomsen
kr. på jorden.
Kan slet ikke se vi skal snakke Spalvis. Chancen for han overhovedet kan spille professionel fodbold er lav og chancen for at han bare kan lidt af det han kunne i 2015 er endnu lavere. Spalvis spillede sidst fodbold i foråret 2019.
Skulle han noget i AaB måtte det være "Gaardsøe modellen" med at spille andenholds fodbold og vise, at krop og niveau stadig beretter til en kontrakt. Det er tragisk med Spalvis, men AaB kan ikke smide penge efter en spiller med så stor usikkerhed.
Ædruelighedens stemme
Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Ifølge LYH er Thomsen ved at ske.
Men det er formentlig en tilføjelse der kommer udover den spiller vi leder efter. Jeg kan ikke forestille mig at Nicolaj Thomsen er vores top-transfermål.
Det han demonstrerer her, er dog noget af det vi mangler.
https://www.youtube.com/watch?v=05Ig_cWn3Ak
Giv ham en sæson på en præstationsbetinget kontrakt og så se hvad det fører med sig, det må vel være det optimale set fra AaB-øjne hvis vi absolut vil hente ham. Det samme gjorde man vel også med Risgård i 2013, og det endte jo ikke så tosset endda.
Fedt så kan han vise sin sektion 12 tatovering til de unge, og fortælle røverhistorier om hvor fedt det var at sidde på bænken i Danmarks rigeste klub, og skulle han være så heldig at lave et mål mod fck, bliver det selvfølgelig uden jubel af respekt for klubben der har givet ham så meget.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Ja, det bliver forhåbentlig ikke den eneste tilføjelse til midtbanen. Jeg er vitterligt i tvivl om han stadig har sulten. Forhåbentlig kan han komme tilbage til niveau 2014-2015, men jeg kan have min tvivl.Julgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:13Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Men det er formentlig en tilføjelse der kommer udover den spiller vi leder efter. Jeg kan ikke forestille mig at Nicolaj Thomsen er vores top-transfermål.
-
9691_3kroner
- Drenge

- Favoritspiller: Ib Simonsen
Helt enig. Hvis det sker at Thomsen kommer, så skal han selvfølgelig have en fair chance for at vise sine kvaliteter, og hvem ved, måske bliver det endnu bedre end sidst han var hos osJulgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:13Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
du har helt ret Julgranen, han er på ingen måde den top transfer vi leder efter. Det er 100%. Trup spiller. Men omvendt så synes jeg vi alle bør kigge lidt indad og lade være med at hate ham fordi han lige pludselig kan li København som by mm. Og hvis vi kigger på thomsen som spiller og det vi ved han kan. Så synes jeg faktisk det er en ganske reel signing. Det giver os flere strenge at spille på. Og jeg tror faktisk godt han kan ende i start 11eren afhængig af formationen. men pt slår han da både fossum og mc af med deres niveau. Pedro tror jeg er tilbage på vej i 6eren.Julgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:13Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Jeg synes godt om thomsen og han kommer jo ikke hjem på en kongeløn eller noget.
Jeg ved ikke så meget andet, end at det er bydende nødvendigt at vi får noget udskiftning inde centralt. Nu har vi set på det samme sidelæns og baglæns boldflytteri i 3 år, der mangler fart, teknik og kreativitet - og med de forsvarsspillere vi har, og så meget som vores 6'ere alligevel har problemer med at lukke rum foran forsvar ned, så må vi også spørge os selv om det er nødvendigt at spille med en ren 6'er, der ikke kan særligt meget andet end at spoile.
Er det nødvendigt?
Det mener jeg ikke.
Hvis det var Gaarde der sad i stolen og hev Thomsen hjem ville han blive savet midt over, og den sædvanlige (og ofte berettigede) kritik om kun at have øje for gamle AaB spillere, ville blive sunget højt.Julgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:13Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Det skal være på en billig kontrakt og som et supplement til midtbanen og venstrekanten. Det må under ingen omstændigheder være den midtbaneprofil vi skal have hentet. Dertil passer Thomsen dårligt ind i rollen og jeg er yderst tvivlende om hans niveau.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
synes også det kommer an på formationen. Hvis vi skal spille med 3 nede bagi så er den deciderede 6er jo ikke så bydende nødvendig som hvis det var en 4 back kæde. Men jeg synes dog at det er vigtigt vi har en form for skraldemand/oprydder, der også gerne må kunne slippe af med bolden. Vil gerne have en i midterlinjen der bryder forsvarets opspil. Om det er en gammeldags 6er er ikke sikker det er så bydende nødvendigt. Men 2xfossum duer nok heller ikkeJulgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:45Jeg ved ikke så meget andet, end at det er bydende nødvendigt at vi får noget udskiftning inde centralt. Nu har vi set på det samme sidelæns og baglæns boldflytteri i 3 år, der mangler fart, teknik og kreativitet - og med de forsvarsspillere vi har, og så meget som vores 6'ere alligevel har problemer med at lukke rum foran forsvar ned, så må vi også spørge os selv om det er nødvendigt at spille med en ren 6'er, der ikke kan særligt meget andet end at spoile.
Er det nødvendigt?
Det mener jeg ikke.
der er en CM på vej over Thomsens klasse og det er ikke en gammeldags 6er
Det er ikke den profil vi går og leder efter. Han er supplementHanga skrev: ↑5. aug 2021, 09:47Hvis det var Gaarde der sad i stolen og hev Thomsen hjem ville han blive savet midt over, og den sædvanlige (og ofte berettigede) kritik om kun at have øje for gamle AaB spillere, ville blive sunget højt.Julgranen skrev: ↑5. aug 2021, 09:13Ligesom alle andre spillere skal han naturligvis have muligheden for at overbevise.Kokkefar skrev: ↑5. aug 2021, 09:09https://twitter.com/lhegnet/status/1423 ... 62944?s=21
Det skal være på en billig kontrakt og som et supplement til midtbanen og venstrekanten. Det må under ingen omstændigheder være den midtbaneprofil vi skal have hentet. Dertil passer Thomsen dårligt ind i rollen og jeg er yderst tvivlende om hans niveau.