Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00
Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Jeg synes det er en vigtig debat. For det der er forkert eller forarger dig, kan være det modsatte for mig. Jeg synes netop ikke vi skal have sådan en kultur hvor man sætter sig på hænderne, og bare er okay med hvad alle andre synes. Det er jo blevet sådan at den der råber højest og er mest forargede, er dem der får ret.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:21Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:07Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Jeg synes bare det er vigtigt at adskille tingene. Ellers ender vi sgu med at skulle ændre alt i vores samfund. Både på og udenfor stadion.
Hvor skal det stoppe?! Skal vi stoppe med at sælge pølser og øl på stadion fordi folk bliver for tykke og vil vokse, og i stedet gå over til at sælge det helt rigtige Himalaya vand og salat fra Saltum, fordi fordi det er det dem der råber højest slår et slag for?!
Jeg ved godt, at du udelukkende ser kvalitet i, om man er involveret i 2-300 pasninger i løbet af en kamp. Men Fossum bidrager med rigtig mange ting, som man ikke nødvendigvis lige spotter - altså selvfølgelig udover at være vores giftigste spiller (!!!) - hans løb uden bold betyder rigtig meget modstanderens opspil. Fossum er muligvis ikke den, der vinder boldene direkte, men hans aggressive og konstante løb bruges til at få modstanderne til at spille bolden ind i nogle andre rum - altså laver presfælder, som er afgørende for, at vi vinder bolde centralt.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:34Fossum spillede endnu en ret middelmådig kamp ude på banen - bortset fra hans næse for mål, som har vist sig ret vigtig. Han var meget usynlig, lidt som Prip blev i 2. halvleg. Jeg mener ikke vi får nok ud af ham og hans fodboldhjerneBoT skrev: ↑8. aug 2021, 22:25Det viste sig simpelthen, at Kusks skade blev til vores fordel. Dels gav den plads til en næsten sprudlende Højholt, og dels fik den rykket Fossum - vores giftigste spiller - op, hvor jeg gerne vil have ham: tættere på mål. Hans løb i feltet og hans afslutninger er på et meget højt niveau. Håber folk er færdige med at trashe ham.
Ud over al rosen - som jeg er enig i - lukker jeg godt tænker mig to ting:
1 at vi skaber flere chancer i åbent spil
2 at vi dropper den åndssvage idé om absolut at ville spille bolden kort ud af feltet hver eneste gang. Pedro blev flere gange sat i samme pressede situationer, som Magnus sidst, og det var tæt på at give store chancer til AGF.
Det dropper vi ikke - det er grundtanken i spillet, at vi skal evne det. Hvis ikke vi kan det, så ender vi som AGF. Det sagde IAO også før kampen - de har analyseret sig frem til at de skal kunne det, fordi flere og flere hold praktiserer højt pres.
Forskellen på Pedro og Magnus er at sidstnævnte vender, og bevæger sig som, en færge. Og det gør modstanderne som oftest ikke. Når spilintelligens, teknik og fart ikke hænger med, så er det klart at han bliver udfordret - og var faldet helt igennem i en kamp i dag hvor tempoet er højt.
I dag blev det dog også igen åbenlyst hvor meget højere hans direkte konkurrents topniveau er - så vores problem er forhåbentlig løst.
Mit gæt er, at han igen i år kommer i top-2 i AaB over spillere involveret i flest mål. Sælger vi ham nu, kommer der et kæmpe hul, som vi fået meget svært ved at dække. Både målmæssigt og i vores presspil.
Kombineret med at flere og flere AGF-fans efterhånden mener at Olsen muligvis bør droppes fra startopstillingen, fordi han ikke bidrager med nok og af andre kaldes et decideret fejlkøb, så kan man ikke lade være med at være lidt skadefro. IAO havde i hvert fald ret i at han ikke kunne bibeholde samme høje niveau og output som i AaB.
Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
-
RufusTheDog
Perfekt, lad os lave en AaB classic og købe ham tilbage for 1/3 af prisen, vi kan snildt bruge hans kompetencer nu da ÅGF ikke kan.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:56Kombineret med at flere og flere AGF-fans efterhånden mener at Olsen muligvis bør droppes fra startopstillingen, fordi han ikke bidrager med nok og af andre kaldes et decideret fejlkøb, så kan man ikke lade være med at være lidt skadefro. IAO havde i hvert fald ret i at han ikke kunne bibeholde samme høje niveau og output som i AaB.
3,33 mil? Tjah... nahh.. Tjahh.. nahh.. Tjo tror egentlig han vil bidrage med lidt vildskab men er en transfer der aldrig kommer til at ske.RufusTheDog skrev: ↑8. aug 2021, 22:58Perfekt, lad os lave en AaB classic og købe ham tilbage for 1/3 af prisen, vi kan snildt bruge hans kompetencer nu da ÅGF ikke kan.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:56Kombineret med at flere og flere AGF-fans efterhånden mener at Olsen muligvis bør droppes fra startopstillingen, fordi han ikke bidrager med nok og af andre kaldes et decideret fejlkøb, så kan man ikke lade være med at være lidt skadefro. IAO havde i hvert fald ret i at han ikke kunne bibeholde samme høje niveau og output som i AaB.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
-
R Rosenberg
- Allstar

Ej, ro på. Børsting er Børsting, og Børsting er ikke pludselig gået hen og er blevet en åbenbaring.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Børsting er forrygende som aggressiv presspiller, man kan bruge til at pøle og banke luft ud af modstanderne. Men hans teknik - eller mangel på samme - og generelle fodboldmæssige evner, er hans akilleshæl, ikke hierarkiet.
Ædruelighedens stemme
Det er en vigtig og spændende debat. Min pointe var, og beklager hvis det ikke stod klart i første omgang: Så lav hellere en separat tråd om den debat. Personligt aflæser jeg den således, at synspunkterne og skillelinierne er kendte nu, og i min bog er der tale om et ret begrænset mindretal, som synes, den slags ytringer er fede eller bare okay. Der overfor står det store flertal af fans, OG spillerne, OG klubben. Sådan er det, og det kan man så hver især og i fællesskab gå og gumle lidt på. Man kan være uenig med mig i den opgørelse, og mene, at det tværtimod kun er et lille, højtråbende mindretal, som ikke kan lide den slags ytringer. Svært at tro, sådan som debatten formede sig for to uger siden, men okay. Jeg syntes blot, det virkede utidigt at prøve at skyde det ind i denne tråd, med småbitre bemærkninger om de “politisk korrekte” og ditten dytten datten. Der var jo ikke nogen, som skrev opslag a’la “nå, mon der var nogle flere idiotiske dødssange fra tribunerne i aften?” på den anden side.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:53Jeg synes det er en vigtig debat. For det der er forkert eller forarger dig, kan være det modsatte for mig. Jeg synes netop ikke vi skal have sådan en kultur hvor man sætter sig på hænderne, og bare er okay med hvad alle andre synes. Det er jo blevet sådan at den der råber højest og er mest forargede, er dem der får ret.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:21Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:07Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Jeg synes bare det er vigtigt at adskille tingene. Ellers ender vi sgu med at skulle ændre alt i vores samfund. Både på og udenfor stadion.
Hvor skal det stoppe?! Skal vi stoppe med at sælge pølser og øl på stadion fordi folk bliver for tykke og vil vokse, og i stedet gå over til at sælge det helt rigtige Himalaya vand og salat fra Saltum, fordi fordi det er det dem der råber højest slår et slag for?!
9000 skrev det fint i seneste, indlæg, vi bliver nok ikke enige sådan lige med det samme, så lad os i denne tråd da glæde os i fællesskab over en god sejr.
Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:57Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Spørgsmålene er, hvis Børsting ikke kan blive en reel konkurrent dér, A hvor kan han så, og B Hvem kan så blive den reelle konkurrent på VB, som jeg synes, Ahlmann trænger til?
-
R Rosenberg
- Allstar

Det var altså ikke "et begrænset mindretal", der trodsede Den Snakkende Klasses smagsdommeri, der i dag hyldede Patrick Olsen med en sang om hans moders påståede erhverv.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:11Det er en vigtig og spændende debat. Min pointe var, og beklager hvis det ikke stod klart i første omgang: Så lav hellere en separat tråd om den debat. Personligt aflæser jeg den således, at synspunkterne og skillelinierne er kendte nu, og i min bog er der tale om et ret begrænset mindretal, som synes, den slags ytringer er fede eller bare okay. Der overfor står det store flertal af fans, OG spillerne, OG klubben. Sådan er det, og det kan man så hver især og i fællesskab gå og gumle lidt på. Man kan være uenig med mig i den opgørelse, og mene, at det tværtimod kun er et lille, højtråbende mindretal, som ikke kan lide den slags ytringer. Svært at tro, sådan som debatten formede sig for to uger siden, men okay. Jeg syntes blot, det virkede utidigt at prøve at skyde det ind i denne tråd, med småbitre bemærkninger om de “politisk korrekte” og ditten dytten datten. Der var jo ikke nogen, som skrev opslag a’la “nå, mon der var nogle flere idiotiske dødssange fra tribunerne i aften?” på den anden side.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:53Jeg synes det er en vigtig debat. For det der er forkert eller forarger dig, kan være det modsatte for mig. Jeg synes netop ikke vi skal have sådan en kultur hvor man sætter sig på hænderne, og bare er okay med hvad alle andre synes. Det er jo blevet sådan at den der råber højest og er mest forargede, er dem der får ret.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:21Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:07Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
9000 skrev det fint i seneste, indlæg, vi bliver nok ikke enige sådan lige med det samme, så lad os i denne tråd da glæde os i fællesskab over en god sejr.
Men skal vi så ikke bare fremover kalde dem, der skaber stemningen på stadion for "bøvede mindretal" i stedet for "stemningsskaberne" og så kan vi jo i samme ombæring hylde sponsortribunen og grillentusiasterne på Nord for at skabe en forrygende vokal og generel stadionoplevelse.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Men Børsting har jo ikke fodboldmæssigt niveau til at blive reel konkurrent til nogen, hvis man har ambitioner om at være blandt de bedste i landet. I så fald er hans evner maksimalt til at måtte tage til takke som en spiller på bænken.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:18Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:57Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Spørgsmålene er, hvis Børsting ikke kan blive en reel konkurrent dér, A hvor kan han så, og B Hvem kan så blive den reelle konkurrent på VB, som jeg synes, Ahlmann trænger til?
Ædruelighedens stemme
Jeg ved ikke rigtigt. Jeg synes Børsting har vist et godt niveau på Venstre kanten, og rent faktisk har været bedre end Ahlmann. Naturligvis er Ahlmans topniveau langt højere, og når han er i topform er han med garanti bedst på pladsen. Men her og nu, tror jeg faktisk, at jeg ville give genvalg til Børsting i næste kamp.R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2021, 23:07Ej, ro på. Børsting er Børsting, og Børsting er ikke pludselig gået hen og er blevet en åbenbaring.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Børsting er forrygende som aggressiv presspiller, man kan bruge til at pøle og banke luft ud af modstanderne. Men hans teknik - eller mangel på samme - og generelle fodboldmæssige evner, er hans akilleshæl, ikke hierarkiet.
-
R Rosenberg
- Allstar

Det ville jeg da sikkert også, hvis jeg var i Cifuentes' sko, hvis Ahlmann ikke er på toppen eller døjer lidt med en skade, fordi han er det bedste alternativ.Klaus skrev: ↑8. aug 2021, 23:25Jeg ved ikke rigtigt. Jeg synes Børsting har vist et godt niveau på Venstre kanten, og rent faktisk har været bedre end Ahlmann. Naturligvis er Ahlmans topniveau langt højere, og når han er i topform er han med garanti bedst på pladsen. Men her og nu, tror jeg faktisk, at jeg ville give genvalg til Børsting i næste kamp.R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2021, 23:07Ej, ro på. Børsting er Børsting, og Børsting er ikke pludselig gået hen og er blevet en åbenbaring.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Men det er jo ikke min pointe. Den er, at vi jo hele tiden skal udvikle os som hold, og AaB har store ambitioner. Dem indfrier man jo ikke ved at køre en marginalspiller ind på holdet, men på enten at skabe et nyt talent til pladsen eller signe en bedre spiller udefra.
Ædruelighedens stemme
R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2021, 21:15Hvad sagde David om Vesttribunen?
Ja, havde ikke lige set den komme. Han er nok ved at positionere sig til drømmejobbet.
-
OrkSatme
- 2. div

- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Fucking vigtig 3 point
!
Der vises mange rigtig fine takter, og specielt en Pedro Ferierer hæver niveauet idag med mange fine aktioner. En spiller som jeg også hæfter mig ved er Højholt. Før sæsonen så jeg ham lidt som ligegyldig leverpostej, men det er tydeligt at der er krummer i knægten
. Vi mangler dog stadig lidt defensivt, og vi skal være glade for et sløjt AGF angreb, men så sandelig og nogle gode redninger af Rinne. Kæft jeg håber man formår og at nå hinanden med en gentleman aftale og får den forlængelse i hus.
KÆMPE applaus til os der mødte op på Estadio de Communale her til aften
- Stor fornøjelse at være til fodbold idag.
Der vises mange rigtig fine takter, og specielt en Pedro Ferierer hæver niveauet idag med mange fine aktioner. En spiller som jeg også hæfter mig ved er Højholt. Før sæsonen så jeg ham lidt som ligegyldig leverpostej, men det er tydeligt at der er krummer i knægten
KÆMPE applaus til os der mødte op på Estadio de Communale her til aften
Hannesbo, forhåbentlig. Ahlmann er blandt ligaens bedste VB, og nok vores bedste markspiller sidste sæson. Han spiller når han er fit. Han er bedre end Børsting i alle spillets facetter.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:18Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:57Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Hvis du kan huske kampen i Horsens (december eller tidlig forår) hvor Børsting spillede HB, så finder du svaret på hvorfor han aldrig bliver en udfordre til Ahlmann eller fast mand på nogen anden position.
- og det kommer fra en, som gerne ser Børsting i AaB mange år endnu, bare ikke som et emne til startopstillingen, for så kan vi ikke spille med hvor det er sjovt.
Og apropos kampen, så synes jeg Højholts udvikling er forrygende at se på.
Jeg synes stadig, 9000’s opfordring var fornuftig, men altså;R Rosenberg skrev: ↑8. aug 2021, 23:18Det var altså ikke "et begrænset mindretal", der trodsede Den Snakkende Klasses smagsdommeri, der i dag hyldede Patrick Olsen med en sang om hans moders påståede erhverv.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:11Det er en vigtig og spændende debat. Min pointe var, og beklager hvis det ikke stod klart i første omgang: Så lav hellere en separat tråd om den debat. Personligt aflæser jeg den således, at synspunkterne og skillelinierne er kendte nu, og i min bog er der tale om et ret begrænset mindretal, som synes, den slags ytringer er fede eller bare okay. Der overfor står det store flertal af fans, OG spillerne, OG klubben. Sådan er det, og det kan man så hver især og i fællesskab gå og gumle lidt på. Man kan være uenig med mig i den opgørelse, og mene, at det tværtimod kun er et lille, højtråbende mindretal, som ikke kan lide den slags ytringer. Svært at tro, sådan som debatten formede sig for to uger siden, men okay. Jeg syntes blot, det virkede utidigt at prøve at skyde det ind i denne tråd, med småbitre bemærkninger om de “politisk korrekte” og ditten dytten datten. Der var jo ikke nogen, som skrev opslag a’la “nå, mon der var nogle flere idiotiske dødssange fra tribunerne i aften?” på den anden side.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:53Jeg synes det er en vigtig debat. For det der er forkert eller forarger dig, kan være det modsatte for mig. Jeg synes netop ikke vi skal have sådan en kultur hvor man sætter sig på hænderne, og bare er okay med hvad alle andre synes. Det er jo blevet sådan at den der råber højest og er mest forargede, er dem der får ret.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:21Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.9000AA skrev: ↑8. aug 2021, 22:07Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Men skal vi så ikke bare fremover kalde dem, der skaber stemningen på stadion for "bøvede mindretal" i stedet for "stemningsskaberne" og så kan vi jo i samme ombæring hylde sponsortribunen og grillentusiasterne på Nord for at skabe en forrygende vokal og generel stadionoplevelse.
Er der i alt det dér en fordring til dem, der ikke tilhører “stemningsskaberne” (og dermed befinder sig i det store, fæle modbillede med alle de løjerlige benævnelser) om at skulle mene ingenting om hvad end der måtte komme fra “stemningsskaberne”, fordi “stemningsskaberne” er så venlige at skabe stemning?
Altså, tror man, at der er sådan en slags bytteforhold i spil? “Vi laver stemning for andre, dårligere fans end os, derfor kan andre ikke definere, hvornår vi går over stregen”?
HVIS det er tilfældet, og sådan læser jeg det: Sådan fungerer det jo ikke. Og siden vi åbenbart SKAL genopføre debatten fra for to uger siden, så gentager jeg gerne min konklusion: Hvis man ikke kan eller vil indrette sig efter, at den omkringliggende verden altså ikke vil ligge under for den bizarre købmandslogik, og i øvrigt er kommet videre fra 80-90’erne, så kommer man nok til at erfare det på den trælse måde, når klubben bliver nødt til at gribe ind med mere end betalte bøder og offentlige undskyldninger. Så spar bare krudtet i forhold til undertegnede medlem af den dersens “snakkende klasse”, det bliver først og fremmest den klub, man erklæret gerne vil støtte, man får konflikten med (med mindre selvfølgelig man går planken så langt ud, at man “stemningsskaber” sig til noget regulær politiforretning, den mulighed foreligger jo også).
Ærgerligt og ret unødvendigt, synes jeg i øvrigt, for hvad i alverden koster det bare stille og roligt at tage til sig, at nåja, der er nok alligevel noget, jeg/vi bør gøre lidt anderledes fremover? Det VIL jo ske alligevel, sådan som det i høj grad er sket med racistiske ytringer, kast med bananer, osv. Er det noget med en følelse af frihed, at have retten til at skeje ud? Den eksisterer jo ikke, den “rettighed”. Javel, tribunen er et særligt rum, hvor man kan té sig anderledes end i det daglige, men det er ikke det samme som, at man bare selv laver reglerne (eller fraværet af regler). Prøv dog at følge lidt med tiden, og som jeg indledningsvis skrev, acceptér, at den der Dalle-sang var over stregen. Der er ikke noget slag at vinde dér. Og at erkende det koster vel ikke noget på “stemningen” på stadion.
Jeg synes, der er meget stor forskel på Børsting på højre og venstre back. Førstnævnte position har han ofte ikke været gode venner med. Han er meget bedre i venstre side. Hannesbo ser jeg som langt efter Børsting på pladsen. Jeg vil i øvrigt mene, at Thelander var vores bedste markspiller sidste sæson. Men jeg medgiver, at Ahlmann en kort periode var oppe på et niveau, hvor det lignede den “gamle” Ahlmann fra mesterskabssæsonen og landsholdet.Sønderhof skrev: ↑8. aug 2021, 23:55Hannesbo, forhåbentlig. Ahlmann er blandt ligaens bedste VB, og nok vores bedste markspiller sidste sæson. Han spiller når han er fit. Han er bedre end Børsting i alle spillets facetter.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:18Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:57Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Hvis du kan huske kampen i Horsens (december eller tidlig forår) hvor Børsting spillede HB, så finder du svaret på hvorfor han aldrig bliver en udfordre til Ahlmann eller fast mand på nogen anden position.
- og det kommer fra en, som gerne ser Børsting i AaB mange år endnu, bare ikke som et emne til startopstillingen, for så kan vi ikke spille med hvor det er sjovt.
Og apropos kampen, så synes jeg Højholts udvikling er forrygende at se på.![]()
-
McMark
- Superliga

- Favoritspiller: Jakob Ahlmann
- Geografisk sted: Malta
Jeg må godt nok også lige melde mig ind i koret, der siger, at Ahlmann var en af vores klart bedste spillere i sidste sæson. Han startede inde i 28 kampe og lavede 3 mål samt 3 assists i Superligaen. Vi er da ganske enige om, at det tog ham lang tid at genfinde sit niveau, og han har ikke den samme hurtighed længere, men til gengæld synes jeg, at han er blevet meget bedre offensivt. Han tager vildt mange gode løb ned af kanten og ind i boksen, og så scorer han jo nærmest kun smukke mål. Han virker til at være lidt ude af form pt., da han blev skiftet ud tidligt både mod FCK og FCM, og så måtte han udgå med en skade i Silkeborg. Han har måske ikke det bedste indhop i dag, men det varmer da mit hjerte, at han lige sawer Patrick Olsen midtover og vinder en vigtig duel og skaffer et farligt frispark på kanten af feltet kort efter. Jeg tror, at han går endnu en god sæson i møde!Sønderhof skrev: ↑8. aug 2021, 23:55Hannesbo, forhåbentlig. Ahlmann er blandt ligaens bedste VB, og nok vores bedste markspiller sidste sæson. Han spiller når han er fit. Han er bedre end Børsting i alle spillets facetter.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 23:18Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.Julgranen skrev: ↑8. aug 2021, 22:57Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.Funky skrev: ↑8. aug 2021, 22:51Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Og apropos kampen, så synes jeg Højholts udvikling er forrygende at se på.![]()
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen