Nej, det er da sandt at vi ikke bombarderede deres mål, men vi havde et massivt overtag spillemæssigt. AGF kunne ikke spille sig ud, vi vandt et hav af dueller med låget og også midt på banen. Det var lige den sidste gode pasning der manglede - vi havde masser af spil i mellemrum, og kom også over kanterne en del gange.Aalborg frederikshavner skrev: ↑9. aug 2021, 10:13Det var begge hold der havde det enormt svært i 1. halvleg, vi havde nada før Fossums mål.
Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00
Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Korrekt men vi skabte ingen chancer. Set over hele kampen skabte vi vel 4 chancer, de to mål samt chancerne til Børsting og Højholt.Julgranen skrev: ↑9. aug 2021, 10:16Nej, det er da sandt at vi ikke bombarderede deres mål, men vi havde et massivt overtag spillemæssigt. AGF kunne ikke spille sig ud, vi vandt et hav af dueller med låget og også midt på banen. Det var lige den sidste gode pasning der manglede - vi havde masser af spil i mellemrum, og kom også over kanterne en del gange.Aalborg frederikshavner skrev: ↑9. aug 2021, 10:13Det var begge hold der havde det enormt svært i 1. halvleg, vi havde nada før Fossums mål.
I 2. halvleg var der optræk til mere men den sidste pasning fejlede eller i Pricas tilfælde manglende fart da han blev spillet fri
En sejr kan jo også være både fortjent og overbevisende uden at man skal misbruge 3 store chancer før man scorer. Ja bevares, man kan godt se andre forløb af kampen for sig, men vi sad ret hårdt på dem i 70 minutter, og noget af det meget glædelige var, at vi blev ved med at angribe og tryne dem efter første mål.Julgranen skrev: ↑9. aug 2021, 10:16Nej, det er da sandt at vi ikke bombarderede deres mål, men vi havde et massivt overtag spillemæssigt. AGF kunne ikke spille sig ud, vi vandt et hav af dueller med låget og også midt på banen. Det var lige den sidste gode pasning der manglede - vi havde masser af spil i mellemrum, og kom også over kanterne en del gange.Aalborg frederikshavner skrev: ↑9. aug 2021, 10:13Det var begge hold der havde det enormt svært i 1. halvleg, vi havde nada før Fossums mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Enig, og indtil de sidste ti minutter var alle AGF-s dødbolde og hjørnespark fuldstændig ufarlige. Vi kom først på alt og fik det clearet uden problemer.Julgranen skrev: ↑9. aug 2021, 10:08AGF skaber ingenting i 1. halvleg, bortset fra de første 5 minutter, og de skaber ingenting i 2. halvleg, bortset fra de sidste 10.Aalborg frederikshavner skrev: ↑9. aug 2021, 10:01Fodbold er ofte marginaler og det blev derfor afgørende at vi fik kampens første mål, var vi kommet bagud tror jeg ikke at vi havde kvaliteten til at komme tilbage.
I 1. halvleg havde vi marginalerne på Thorsteinssons skud på overliggeren, den havde Rinne ikke nappet da han var fejlplaceret.
Det er super at hands reglerne er ændret så der skal mere til for at få straffespark, i sidste sæson var der blevet fløjet straffespark på Thelander i 1. halvleg.
Din udlægning er noget negativ - AGF blev holdt totalt i skak og deres opspil slået i stykker. De vil gerne spille bolden ud via backs - det havde AaB læst glimrende og pakket Kahl helt ind, så de var tvunget til at spille den tilbage til keeperen eller sparke langt. Her vandt Thelander og Ross alle bolde. Vi erobrede den et hav af gange inde centralt, hvor vi drog nytte af numerisk overtal.
Vi kunne (uden nogen kunne brokke sig) have ført 3-0. Og AGF gjorde sig fortjent til 1 eller 2 røde kort, som noget kontroversielt ikke blev givet. Særligt Oliver Lunds høje albue burde være straffet med gult kort nr. 2.
Det var en glimrende kamp, og en fuldt fortjent AaB-sejr.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Han er sindsyg Ferreira når man ser ham puffer folk væk som en anden KantéFunky skrev: ↑9. aug 2021, 08:49Jeg så kampen lidt anderledes. Vi skabte klart mest før AGF skulle til at satse. Men i øvrigt enig mht. Ferreira, det var jo som at få en helt ny spiller ind på holdet, og kan han holde dét niveau, så sidder han tungt på 6’er positionen og en plads i start-11. Ingen spænding dér. Til gengæld stor spænding om Højholt vs. Kusk, og måske Børsting vs. Ahlmann.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 08:22Vild fed kamp igår! For dælen kan Pedro i top form ligne en spiller, hvor hans defensive aktioner, burde være til en Top 3 lige. Han er over det hele. Så fedt at se ham tilbage.
Eneste ting er igen vores manglende løb i dybden, den eneste der rigtig tager dem er Fossum, men ingen spillere ser i den retning. Vi skal lige ned og vende ved Thelander før vi spiller fremad igen. Nogle gange må vi gerne tænke lidt mere fremad. Og mange gange var GF bagkæden og AaBs bagkæde kun 25 meter fra hinanden, og hammer lige 20 spillere ind på de m2, så bliver det jo nærmest umuligt at spille sig igennem. Og derfor taber vi nok også xG igår, for vi skaber ikke meget før GF skal til at satse.
Og så slog vi et lammende tamt GF hold, vi gjorde hvad vi skulle. Nu skal de næste 3 kampe vise hvilken retning vi skal i.
Men Pedro, hold da op en defensive spiller!! Og i den anden ende Prip, han bliver bare ikke min ynglings spiller. Han er simpelthen ALT for langsom til den position. Han er en klon af Kusk, som måske kan løbe lidt mere i pres men mangler så kusk løb med bolden. Men han kan ikke sætte en mand af og han kan ikke løbe fra nogle. Men han har så en indlægsfod sjældent set i AaB, men ja - håber jeg ser forkert.
Er jeg den eneste der synes Oliver Lund skulle have haft et Klart gul korte for den albue i hoved på Børsting i en luftduel? Og derved skulle være vist ud??
Oliver Lund har længe været et ubehageligt bekendtskab på banen, og i går var ingen undtagelse. Jo, det var et svagt øjeblik af dommeren, klart 2xgult.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Han er sindsyg Ferreira når man ser ham puffer folk væk som en anden KantéFunky skrev: ↑9. aug 2021, 08:49Jeg så kampen lidt anderledes. Vi skabte klart mest før AGF skulle til at satse. Men i øvrigt enig mht. Ferreira, det var jo som at få en helt ny spiller ind på holdet, og kan han holde dét niveau, så sidder han tungt på 6’er positionen og en plads i start-11. Ingen spænding dér. Til gengæld stor spænding om Højholt vs. Kusk, og måske Børsting vs. Ahlmann.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 08:22Vild fed kamp igår! For dælen kan Pedro i top form ligne en spiller, hvor hans defensive aktioner, burde være til en Top 3 lige. Han er over det hele. Så fedt at se ham tilbage.
Eneste ting er igen vores manglende løb i dybden, den eneste der rigtig tager dem er Fossum, men ingen spillere ser i den retning. Vi skal lige ned og vende ved Thelander før vi spiller fremad igen. Nogle gange må vi gerne tænke lidt mere fremad. Og mange gange var GF bagkæden og AaBs bagkæde kun 25 meter fra hinanden, og hammer lige 20 spillere ind på de m2, så bliver det jo nærmest umuligt at spille sig igennem. Og derfor taber vi nok også xG igår, for vi skaber ikke meget før GF skal til at satse.
Og så slog vi et lammende tamt GF hold, vi gjorde hvad vi skulle. Nu skal de næste 3 kampe vise hvilken retning vi skal i.
Men Pedro, hold da op en defensive spiller!! Og i den anden ende Prip, han bliver bare ikke min ynglings spiller. Han er simpelthen ALT for langsom til den position. Han er en klon af Kusk, som måske kan løbe lidt mere i pres men mangler så kusk løb med bolden. Men han kan ikke sætte en mand af og han kan ikke løbe fra nogle. Men han har så en indlægsfod sjældent set i AaB, men ja - håber jeg ser forkert.Men skabte vi mange chancer igår inden AGF skulle til at satse? Jeg sad på stadion, så nogle gange har jeg sgu lidt svært ved at tæller chancer for og imod, men følelsen var at vi have enormt svært ved at skabe chancer, men at vi dominerede GF, og holdt dem væk fra alt, indtil de sidste 15 min'ish tid.
Er jeg den eneste der synes Oliver Lund skulle have haft et Klart gul korte for den albue i hoved på Børsting i en luftduel? Og derved skulle være vist ud??
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Nej, det har du helt ret i. Indtil 75. minut stod den cirka 0,5 - 0,5 i xG. Derfra skabte AGF cirka 2,0 xG i slutfasen og "vandt" rundt regnet 0,5 - 2,5 i xG. Men AaB havde jo heller ikke behov for at skabe chancer i slutfasen, så det er selvfølgelig ikke sådan at AGF var 2 mål bedre.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Men skabte vi mange chancer igår inden AGF skulle til at satse? Jeg sad på stadion, så nogle gange har jeg sgu lidt svært ved at tæller chancer for og imod, men følelsen var at vi have enormt svært ved at skabe chancer, men at vi dominerede GF, og holdt dem væk fra alt, indtil de sidste 15 min'ish tid.
Klart ikke nej, men der er en pointe i, at mens vi havde godt styr på AGF i størstedelen af kampen, så kæmpede vi stadig lidt med vores eget spil. Det var en god kamp fra os i går, men vi laver jo stadig for få chancer. Selv i den rigtig stærke periode lige efter 2-0, hvor kombinationerne kørte og AGF efterlod masser af plads, får vi ikke rigtig lavet andet end "lige ved og næsten" chancer. Det tætteste vi kom på var den gode dybe bold til Prica hvor hans manglende fart desværre forhindrede ham i at komme til afslutning. (Edit: Ja okay jeg havde glemt Højholts hovedstødschance der tager stolpen, men ellers...)Yankee skrev: ↑9. aug 2021, 10:29Nej, det har du helt ret i. Indtil 75. minut stod den cirka 0,5 - 0,5 i xG. Derfra skabte AGF cirka 2,0 xG i slutfasen og "vandt" rundt regnet 0,5 - 2,5 i xG. Men AaB havde jo heller ikke behov for at skabe chancer i slutfasen, så det er selvfølgelig ikke sådan at AGF var 2 mål bedre.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Men skabte vi mange chancer igår inden AGF skulle til at satse? Jeg sad på stadion, så nogle gange har jeg sgu lidt svært ved at tæller chancer for og imod, men følelsen var at vi have enormt svært ved at skabe chancer, men at vi dominerede GF, og holdt dem væk fra alt, indtil de sidste 15 min'ish tid.
Så mens vi bestemt skal glæde os over sejren og rose præstationen i går, så skal vi heller ikke være blinde for at der stadig er meget at forbedre. Det vi generelt er blevet gode til, er at vinde de her kampe der bliver meget 50/50 på dueller, mens vi har kæmpet når vi skal skabe kampene og spille bolden. Det bliver spændende hvordan det går i Vejle, som alt andet lige bliver et andet kampbillede.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er godt utilfreds med Ferreira!!!raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Han er sindsyg Ferreira når man ser ham puffer folk væk som en anden Kanté![]()
Hvorfor skal han blomstre op nu, hvor der stadig er tre uger til transfervinduet lukker! Vi ender jo med at miste ham på sidstedagen.
- FlæskeFrank
-
R Rosenberg
- Allstar

Korrekt. Men altså, se lige, hvad vi har på banen af tekniske typer - dem, der kan lægge boldene, lave stikningerne, skabe chancerne. Det er vel Prip og så ikke rigtig andre.Hanga skrev: ↑9. aug 2021, 10:36Klart ikke nej, men der er en pointe i, at mens vi havde godt styr på AGF i størstedelen af kampen, så kæmpede vi stadig lidt med vores eget spil. Det var en god kamp fra os i går, men vi laver jo stadig for få chancer. Selv i den rigtig stærke periode lige efter 2-0, hvor kombinationerne kørte og AGF efterlod masser af plads, får vi ikke rigtig lavet andet end "lige ved og næsten" chancer. Det tætteste vi kom på var den gode dybe bold til Prica hvor hans manglende fart desværre forhindrede ham i at komme til afslutning. (Edit: Ja okay jeg havde glemt Højholts hovedstødschance der tager stolpen, men ellers...)Yankee skrev: ↑9. aug 2021, 10:29Nej, det har du helt ret i. Indtil 75. minut stod den cirka 0,5 - 0,5 i xG. Derfra skabte AGF cirka 2,0 xG i slutfasen og "vandt" rundt regnet 0,5 - 2,5 i xG. Men AaB havde jo heller ikke behov for at skabe chancer i slutfasen, så det er selvfølgelig ikke sådan at AGF var 2 mål bedre.raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Men skabte vi mange chancer igår inden AGF skulle til at satse? Jeg sad på stadion, så nogle gange har jeg sgu lidt svært ved at tæller chancer for og imod, men følelsen var at vi have enormt svært ved at skabe chancer, men at vi dominerede GF, og holdt dem væk fra alt, indtil de sidste 15 min'ish tid.
Så mens vi bestemt skal glæde os over sejren og rose præstationen i går, så skal vi heller ikke være blinde for at der stadig er meget at forbedre. Det vi generelt er blevet gode til, er at vinde de her kampe der bliver meget 50/50 på dueller, mens vi har kæmpet når vi skal skabe kampene og spille bolden. Det bliver spændende hvordan det går i Vejle, som alt andet lige bliver et andet kampbillede.
Det er mega, at vi spiller som i går og med det tempo og flow, men det er klart, at vi kan spille og spille og spille, hvis vi ikke har nogen til at skabe chancerne.
Og dem har vi vel kun tre af, hvoraf den bedste nok ikke ses før drypvis sidst på foråret og den næstbedste blev skadet under opvarmning i går.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Haha, stop! Dét orker man slet ikke at tænke på, hvis han mener seriøst at være tilbage på det niveau.FlæskeFrank skrev: ↑9. aug 2021, 10:44Jeg er godt utilfreds med Ferreira!!!raekkeettre skrev: ↑9. aug 2021, 10:23Han er sindsyg Ferreira når man ser ham puffer folk væk som en anden Kanté![]()
Hvorfor skal han blomstre op nu, hvor der stadig er tre uger til transfervinduet lukker! Vi ender jo med at miste ham på sidstedagen.
Ædruelighedens stemme
Selvfølgelig er der det, og det er her hvor vi har nogle udfordringer når Kusk ikke er med.Hanga skrev: ↑9. aug 2021, 10:36Så mens vi bestemt skal glæde os over sejren og rose præstationen i går, så skal vi heller ikke være blinde for at der stadig er meget at forbedre. Det vi generelt er blevet gode til, er at vinde de her kampe der bliver meget 50/50 på dueller, mens vi har kæmpet når vi skal skabe kampene og spille bolden. Det bliver spændende hvordan det går i Vejle, som alt andet lige bliver et andet kampbillede.
Men det er, chanceskabelse eller ej, simpelthen alfa og omega at vi får stabiliseret vores forsvar. Kan vi det, så er der jo intet i vejen for at spille kampe som i går, hvor vi måske ikke producerer så meget men alligevel vinder en fortjent sejr, fordi vi ganske enkelt er bedst i de fleste af spillets facetter.
Siden sidste spilledag i gruppespillet står vi i øvrigt noteret for 15 mål i 7 hjemmekampe. Det er jo ganske fint.
Altså på nær i hans aller-første mod FCK...
Hvad er der egentlig sket med ham, døjer han med skader, eller er ham bare røget helt ud i kulden?
Han var ikke nævnt som hverken skadet eller udeladt i deres optakt til kampen, mon ikke bare han er valgt fra efter Patrick Mortensen er kommet tilbage.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg har ikke lige fulgt med i sommerens ændring af regler for hands. Men hvad er den præcise forklaring på, at der ikke var straffespark, da Thelander havde arm på bolden? Den kom vel fra hans egen fod?
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
Han er ude i kulden, ja. Ikke så overraskende - men sådan kan det jo gå når man har tanker om sig selv, der ikke helt stemmer overens med ens kvaliteter.
Ja, og det er vel det springende punkt? Desuden så skal det vel være en fejl af dommeren - altså, f.eks. en hands han ikke har set. Men han så jo netop situationen og vurderede at der ikke var straffe.sulakvelidze skrev: ↑9. aug 2021, 12:53Jeg har ikke lige fulgt med i sommerens ændring af regler for hands. Men hvad er den præcise forklaring på, at der ikke var straffespark, da Thelander havde arm på bolden? Den kom vel fra hans egen fod?
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Højholt har spillet mindre end 1000 minutter i superligaen og endnu ikke en hel kamp. Så det er vel naturligt med udsving.
Men i går så man, hvorfor vi har kontrakt med ham, det var knap så tydeligt mod Silkeborg.
- FlæskeFrank
Vist lidt en blanding. Kunne læse på bold i går, at nogle GF fans også undrede sig, fordi han ellers stod til at være førstevalg inden de hentede ham polakken (og Patrick Mortensen stadig var ude).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.