Hvis Tengstedt ikke kan komme på holdet i AGF, er han nok ikke specielt interessant for AaB. Og så foregik hans skifte væk fra AaB jo heller ikke just på den mest elegante måde. (Der synes at være om ikke "bad blood", så i det mindste "mixed emotions" når det kommer til AaB og Tengstedt-klanen, noget som har stået på i mange år, og formentlig kan spores tilbage til tilhørsforholdet til Chang.) Hvis endelig AaB skulle binde an med en ny Tengstedt, ville jeg foretrække, at man kiggede på Casper Tengstedt i AC Horsens, han ser ud til at være inde i en spændende udvikling.
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
Enig i det skrevne. Derudover synes jeg altså heller ikke at Tengstedt var et så overvældende talent. Ja der var da nogle spændende takter og det er da skidt at sådan en spiller tager til GF, men det er jo omvendt ikke et mega talent vi har mistet. I AaB var han jo også forventetligt endt på bænekn i site sæson, da Tom jo var fit. Jeg tvivler på, at Tengstedt bliver mere end en habil Superligaspiller.Legum Magister skrev: ↑9. aug 2021, 21:13Hvis Tengstedt ikke kan komme på holdet i AGF, er han nok ikke specielt interessant for AaB. Og så foregik hans skifte væk fra AaB jo heller ikke just på den mest elegante måde. (Der synes at være om ikke "bad blood", så i det mindste "mixed emotions" når det kommer til AaB og Tengstedt-klanen, noget som har stået på i mange år, og formentlig kan spores tilbage til tilhørsforholdet til Chang.) Hvis endelig AaB skulle binde an med en ny Tengstedt, ville jeg foretrække, at man kiggede på Casper Tengstedt i AC Horsens, han ser ud til at være inde i en spændende udvikling.
RAUS RAUS SSE!
Nej, jeg ser såmænd heller ikke det store behov nu, blot husker jeg bare Inges store ærgrelse over ikke at kunne forlænge med ham.Jakobsen skrev: ↑10. aug 2021, 07:09Enig i det skrevne. Derudover synes jeg altså heller ikke at Tengstedt var et så overvældende talent. Ja der var da nogle spændende takter og det er da skidt at sådan en spiller tager til GF, men det er jo omvendt ikke et mega talent vi har mistet. I AaB var han jo også forventetligt endt på bænekn i site sæson, da Tom jo var fit. Jeg tvivler på, at Tengstedt bliver mere end en habil Superligaspiller.Legum Magister skrev: ↑9. aug 2021, 21:13Hvis Tengstedt ikke kan komme på holdet i AGF, er han nok ikke specielt interessant for AaB. Og så foregik hans skifte væk fra AaB jo heller ikke just på den mest elegante måde. (Der synes at være om ikke "bad blood", så i det mindste "mixed emotions" når det kommer til AaB og Tengstedt-klanen, noget som har stået på i mange år, og formentlig kan spores tilbage til tilhørsforholdet til Chang.) Hvis endelig AaB skulle binde an med en ny Tengstedt, ville jeg foretrække, at man kiggede på Casper Tengstedt i AC Horsens, han ser ud til at være inde i en spændende udvikling.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Den hænger ikke på Inge - allerede lang tid inden han kom til afsøgte Tengstedts repræsentanter mulighederne hos udenlandske klubber. Og heller ikke på Gaarde for den sags skyld. Det tror jeg aldrig har været en kamp man kunne vinde.
Nu endte Tengstedt så i AGF, men det handler nærmere om at hans repræsentanter spillede deres kort forkert.
Og så mener jeg det er sådan lidt snak for sin syge moster når Inge siger, at vi er ærgerlige over at sige farvel til et talent, fordi vi har tilbudt en kontrakt. Selvfølgelig er vi det, men altså, nogen vil vi have mere end andre. Ingen ved hvad vi har tilbudt Tengstedt og de andre U-spillere - hvor meget vi har villet have dem.
Jeg tror ikke man skal tage det så bogstaveligt, og Tengstedt har jo vist sig heller ikke at have niveauet so far. Så det store tab er det altså ikke.
Jeg håber ikke, at én fornuftig præstation mod et meget formsvagt agf-hold ændrer på noget ifht indkøb til den centrale del af midten.
Alle kan levere én god kamp.
Vi har stadig akut brug for en forstærkning.
3 uger tilbage af vinduet lige præcis!
Alle kan levere én god kamp.
Vi har stadig akut brug for en forstærkning.
3 uger tilbage af vinduet lige præcis!
Skal et par halvsløje kampe mod topholdene ændre på det? Pedro i storform er nærmest et nyt indkøb sammenlignet med Pedro i formdyk. Der er ingen grund, til at hente en stjerne til midten, hvis Højholt og Pedro kan fortsætte i samme stil.
Hvis Højholt’s talent er stort nok, så skal han nok spille sig til chancen.
Nøjagtigt som i Tim Prica’s tilfælde, der nu skal konkurrere med Makaric, så skal det samme være tilfældet for Højholt / Pedro.
Børsting, MC, Blåbjerg, Kasper P er eksempler på egenudviklede spiller, som har fået alt for mange kampe i mangel på bredde og konkurrence.
Det synes jeg vi skal væk fra..
Og så som et lille sidespring. Det bekymrer mig, hvis vi alle bliver for jubel optimistiske over en enkelt sejr som i søndags - for hvis ikke vi følger op på mandag mod Vejle, så er vi jo lige vidt..
Jeg vil se en stime på 3 sejre i træk førend jeg synes der er antydning af et solidt fundament
Nøjagtigt som i Tim Prica’s tilfælde, der nu skal konkurrere med Makaric, så skal det samme være tilfældet for Højholt / Pedro.
Børsting, MC, Blåbjerg, Kasper P er eksempler på egenudviklede spiller, som har fået alt for mange kampe i mangel på bredde og konkurrence.
Og så som et lille sidespring. Det bekymrer mig, hvis vi alle bliver for jubel optimistiske over en enkelt sejr som i søndags - for hvis ikke vi følger op på mandag mod Vejle, så er vi jo lige vidt..
Jeg vil se en stime på 3 sejre i træk førend jeg synes der er antydning af et solidt fundament
Jeg beundrer din optimisme og "koppen halvt fyldt" mentalitet, men jeg ser det modsat må jeg sige.
Hvor du ser et par halvsløje kampe, så ser jeg en midtbane som har været et issue for os, stort set lige siden Risgaard og Würtz begyndte at falde i niveau. Det gælder især spillet med bolden, og det er en væsentlig del af hvorfor vi har haft så svært ved at praktisere den type bold, som vi gerne har villet spillet. Selvom der afgjort er taktiske forskelle mellem Søndergaard, Wieghorst, Friis og Marti, så har er vi aldrig afveget fra et ønske om at være et forholdsvist teknisk og pasningsbaseret hold... og mens vi har og har haft spillerne til det på den sidste tredjedel, så har spillet nedefra egne rækker været en udfordring.
Pedro har vist højt topniveau, og det er dejligt at se ham tilbage på det niveau. Forhåbentlig kan han nu fastholde den, og i så fald har vi 6'eren til holdet. Men nøj hvor jeg synes holdet skriger på at få en spiller inde på den centrale midtbane, der kan modtage bolden, vende med den og få sat spillet fremad hurtigt. En der kan se de pasninger de andre ikke kan. Også gerne en type, der kan byde sig i og omkring feltet. En ny Risgaard kan man sige. Jeg synes jo Patrick Olsen løste den rolle fint, og Hiljemark havde uden tvivl også gjort det. Men de er begge væk nu.
I min optik kan det ikke diskuteres, at vi mangler en dygtig midtbanespiller. Det kan vi sagtens hente, uden at Højholt skulle blive klemt. Hvis han er god nok skal han nok komme på holdet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det kunne være enormt fedt med en stime, men vi skal dog glæde os over alle de sejre vi kan få. Vi ved jo allesammen, at hvert point tæller i sidste ende, i kampen om top 6.Runschen skrev: ↑10. aug 2021, 11:02Hvis Højholt’s talent er stort nok, så skal han nok spille sig til chancen.
Jeg er faktisk lidt bekymret over så mange chancer agf skabte sidst i kampen, hvor vi trak os langt tilbage. Det har vi set før i flere kampe, bl.a. imod Sønderjyske i nedrykningsspillet. Det er som om, at vi bliver for passive, og får ikke clearet godt nok. Og så bliver det stadig ofte farligt på dødbolde imod os. En spiller som Thelander er jo god, men han mistimer dælme også mange hovedstød og spring i feltet ved indlæg.
Forklaringen på passiviteten kan måske være, at defensiven føler sig trygge ved at være mange mand i og omkring feltet, hvilket nogle gange kan betyde, at hold bliver for passive.
Fuldstændig enig, Hanga.Hanga skrev: ↑10. aug 2021, 11:18Jeg beundrer din optimisme og "koppen halvt fyldt" mentalitet, men jeg ser det modsat må jeg sige.
Hvor du ser et par halvsløje kampe, så ser jeg en midtbane som har været et issue for os, stort set lige siden Risgaard og Würtz begyndte at falde i niveau. Det gælder især spillet med bolden, og det er en væsentlig del af hvorfor vi har haft så svært ved at praktisere den type bold, som vi gerne har villet spillet. Selvom der afgjort er taktiske forskelle mellem Søndergaard, Wieghorst, Friis og Marti, så har er vi aldrig afveget fra et ønske om at være et forholdsvist teknisk og pasningsbaseret hold... og mens vi har og har haft spillerne til det på den sidste tredjedel, så har spillet nedefra egne rækker været en udfordring.
Pedro har vist højt topniveau, og det er dejligt at se ham tilbage på det niveau. Forhåbentlig kan han nu fastholde den, og i så fald har vi 6'eren til holdet. Men nøj hvor jeg synes holdet skriger på at få en spiller inde på den centrale midtbane, der kan modtage bolden, vende med den og få sat spillet fremad hurtigt. En der kan se de pasninger de andre ikke kan. Også gerne en type, der kan byde sig i og omkring feltet. En ny Risgaard kan man sige. Jeg synes jo Patrick Olsen løste den rolle fint, og Hiljemark havde uden tvivl også gjort det. Men de er begge væk nu.
I min optik kan det ikke diskuteres, at vi mangler en dygtig midtbanespiller. Det kan vi sagtens hente, uden at Højholt skulle blive klemt. Hvis han er god nok skal han nok komme på holdet.
Og selv hvis Højholt ikke ser sig tilbage og fra nu er bliver fast starter, så er vores bænk alt for tynd på midtbanen. Der skal være mere konkurrence og større evner i boldspillet på banen og bænken. Ellers kommer det til at koste point med vores spillestil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Og Helenius, Kusk, Thomsen, Kaufmann, Lucas og Mæhle er eksempler på samme struggle, med et andet outcome. Det handler ikke om, at der ikke skal være konkurrence, det handler om at der måske er større mangler. Det får vi at se i de kommende kampe, hvor der skal følges op.Runschen skrev: ↑10. aug 2021, 11:02Hvis Højholt’s talent er stort nok, så skal han nok spille sig til chancen.
Skal AaB være fast i top 4 så kræver det jo ikke en god start-11'er.. Det kræver 15-17 mand der alle kan være i start-11 + de unge (Prica, Højholt, Hannesbo mm.)Forza skrev: ↑10. aug 2021, 11:24Fuldstændig enig, Hanga.Hanga skrev: ↑10. aug 2021, 11:18Jeg beundrer din optimisme og "koppen halvt fyldt" mentalitet, men jeg ser det modsat må jeg sige.
Og selv hvis Højholt ikke ser sig tilbage og fra nu er bliver fast starter, så er vores bænk alt for tynd på midtbanen. Der skal være mere konkurrence og større evner i boldspillet på banen og bænken. Ellers kommer det til at koste point med vores spillestil.
Der skal være plads til skader og karantæner blandt de bedste uden det efterlader et hul. Alt andet er en risiko for at den bedste skal gå gennem uden skader og karantæner.
Så er der også plads til man kan smide eks. en Fossum på bænken i et tæt program.
Ja det er dyrt... men det er jo også det ledelsen endelig har indset. Skal AaB være i toppen, så koster truppen altså bare mere end hvad den gør nu.
Der må ikke herske tvivl om, at jeg håber at han ender blandt dem i din rækkefølge.Prica22 skrev: ↑10. aug 2021, 11:28Og Helenius, Kusk, Thomsen, Kaufmann, Lucas og Mæhle er eksempler på samme struggle, med et andet outcome. Det handler ikke om, at der ikke skal være konkurrence, det handler om at der måske er større mangler. Det får vi at se i de kommende kampe, hvor der skal følges op.Runschen skrev: ↑10. aug 2021, 11:02Hvis Højholt’s talent er stort nok, så skal han nok spille sig til chancen.
Jeg kan virkelig ikke se, at vi har større mangler end på netop den position som Hiljemark oprindeligt var indkøbt til ???
Ja en højre benet offensiv spiller og en højre back kunne pynte, men synes ikke behovet der er ligeså akut - trods alt
Jeg ved ikke hvad Inges plan er, men jeg er 100% sikker på den ikke bliver ændret bare fordi vi vandt over AGF. Inge virker ikke som typen, der lader sig slå ud af kurs, selvom tingene går lidt anderledes end ventet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Og han sagde jo, at midtbanen ikke er førsteprioritet.Pastorius skrev: ↑10. aug 2021, 11:48Jeg ved ikke hvad Inges plan er, men jeg er 100% sikker på den ikke bliver ændret bare fordi vi vandt over AGF. Inge virker ikke som typen, der lader sig slå ud af kurs, selvom tingene går lidt anderledes end ventet.
Lad os nu se hvad der sker. Jeg tænker at der bliver skudt en eller to afsted, der så skal erstattes.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Nok mest højre back - den måde som vi spiller på, så har vi jo ikke brug for en kant der kan gå til baglinien. Mere kanter, der kan spille i mellemrum som Kusk og Prip.
Det vil suverænt være wingbacks der får flest indlægsmuligheder. Det vigtigste for de øvrige offensivspillere, minus angriberen, er god teknik og evnen til at holde i bolden og gøre noget konstruktivt med den.
Mod AGF var tanken vel at spille 3-5-2, med den ene af de forreste spillere konsekvent stationeret i mellemrummet - hvorfor det gav god mening at træneren placerede først Kusk og dernæst Prip der.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Mon Woodburn er ham spilleren i det engelske, der har takket nej til os?
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... interesse/
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Det er måske et godt budErasmus Montanus skrev: ↑10. aug 2021, 13:19Mon Woodburn er ham spilleren i det engelske, der har takket nej til os?