Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Kenneth K skrev: ↑17. aug 2021, 09:00
Det bliver meget relativt for mig, når folk udtrykker så meget utilfredshed med 2. halvleg. Jeg synes egentlig ikke, at 2. halvleg var dårlig - vi producerede stadig bunker af chancer -, men relativt set i sammenligning med 1. halvleg, så var den da ikke god, men vores 1. halvleg var jo omvendt også noget af det bedste, vi har præsteret i årevis. Flot kamp! At vi ikke vinder kampen med mere end ét mål er et under.
Før sæsonen havde jeg os som en stærk bejler til en nedrykning, så jeg er nærmest henrykt over at kunne se 8 point på kontoen efter de første fem kampe, hvor vi har krydset klinger med både FCK, FCM og AGF. Og det ekstra glædelige er, at vi ikke har snyltet os heldigt til de point, vi har fået - i stedet tegner der sig en antydning af, at vi er ved at finde et niveau og er ved at finde os noget bedre til rette i Cifuentes' spillestil. Interviewene med Ahlmann og Pallesen før kampen i går viste også med stor tydelighed, at holdet står bag Cifuentes og har meget stor respekt for hans arbejde. Skyerne over AaB er lige nu lysere end de har været i flere år.
Meget enig. Kampen imod Randers FC bliver virkelig et kardinalpunkt for hvad vi kan forvente os af denne sæson. Kampene imod AGF og Vejle har været gode, men det har også været imod hold, hvor pilen i den grad har været nedad. Det er ikke just tilfældet med Randers FC (selvom de nok har lidt trætte ben ovenpå kampen imod Galatasaray).
Hvis vi leverer en ligeså stærk kamp imod Randers FC, som vi virkelig har haft det svært med de seneste sæsoner, så lover det ualmindelig godt for sæsonen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Enig - vi var også det bedste hold i 2. halvleg. Måske flød spillet ikke så godt, men vores chancer var noget større end Vejles, og med lidt mere coolness havde vi fået endnu et par gigantchancer mod slutningen.
Når al glæden nu har lagt sig, så skal vi altså til at score nogle flere mål. Vi har scoret 5, det har kun AGF og Vejle gjort dårligere end os. Til gengæld er der kun gået 3 ind, der er det kun Silkeborg der er bedre. Vores kvalitet daler mærkbart, når vi skifter på midten, og Fossum rykkes tilbage. Så det skal der også gøres noget ved.
Kampen mod Randers bliver vigtig. Vinder vi den kan vi for alvor begynde at kigge opad.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
FlæskeFrank skrev: ↑17. aug 2021, 08:42
Hjemvendt fra kamp. Det er åbenbart lange 30 km fra Vejle til Middelfart.
De her 11 spillere gør altså et godt hold. Når man tænker "Øv, Børsting skiftes med Ahlmann..." Så er vi godt dækket ind på venstre wingback.
Vedr. Prica, så er han ikke hurtig, kun i vendingerne.
Vedr. Makaric. AGF snakker om deres nye Kurminowski, at han vist ikke er vant til at spille med rund bold. Vores Makaric er ikke helt der, men tror ikke det er hans spidskompetence. Tror dog, at Prica og ham kunne blive giftige sammen.
Vedr. Højholt. Han skuffede mig noget, synes han var lidt for langt tilbage efter min smag. Men kun med placering ikke med indsats.
Hannesbo virker til at være på vej frem igen.
Alt i alt en forrygende aften trods skønhedsfejl. Souza skulle have scoret på sin chance før pausefløjt, men vi skulle afgjort også have scoret mere.
Højholt lavede en Laudrup/Zidane-vendning, så hans kamp er godkendt.

Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Pastorius skrev: ↑17. aug 2021, 09:12
Når al glæden nu har lagt sig, så skal vi altså til at score nogle flere mål. Vi har scoret 5, det har kun AGF og Vejle gjort dårligere end os.
Svært at være uenig i, at vi skal score flere mål. Men det var netop en del af snakken omkring Cifuentes 's tiltrædelse, at Sandefjord ikke væltede sig i mål, selv ikke da de var tophold i den næstbedste række.
Men Makaric skal jo også have en chance på holdet og Prica har vel ikke spillet fast i et år endnu. Så der kan sagtens komme de fornødne mål. Men havde Prica været 1 år længere i klubben og Makaric været her i ½-1 år, så havde jeg råbt på en ny angriber.
- FlæskeFrank
-
Funky
- Allstar

Jeg synes ikke, man nødvendigvis skal lægge alt for meget i, hvis det ikke bliver point mod Randers. Det vigtigste er, om vi kan holde et højt bundniveau, og vise noget spillemæssig selvtillid og stabilitet. Randers har meget rygvind lige nu, så det kan da sagtens være, de får hældt et par mål i kassen, sådan har tophold jo ofte også noget held med sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
FlæskeFrank skrev: ↑17. aug 2021, 09:22
Pastorius skrev: ↑17. aug 2021, 09:12
Når al glæden nu har lagt sig, så skal vi altså til at score nogle flere mål. Vi har scoret 5, det har kun AGF og Vejle gjort dårligere end os.
Svært at være uenig i, at vi skal score flere mål. Men det var netop en del af snakken omkring Cifuentes 's tiltrædelse, at Sandefjord ikke væltede sig i mål, selv ikke da de var tophold i den næstbedste række.
Men Makaric skal jo også en chance på holdet og Prica har vel ikke spillet fast i et år endnu. Så der kan sagtens komme de fornødne mål. Men havde Prica været 1 år længere i klubben og Makaric været her i ½-1 år, så havde jeg råbt på en ny angriber.
Jeg har ikke mistet troen på Makaric - Inge sagde at han banker den ind til træning, så vi mangler bare at der kommer nogle flere gode tilbudt til ham. En Lucas Andersen, der både kan aflevere, men også tiltrække opmærksomhed fra forsvaret kan gøre en ret markant forskel der.
Prica ligner pt. den spiller i klubben med den bedste afslutningsfod, men han har desværre andre mangler. Kunne dog godt tænke mig lidt mere tid til ham.
Cifuentes prioriterer presspil og løbevillighed ret højt. Vi har for få spillere på en hylde der både kan opfylde den ambition og være gode teknikere/afsluttere. Det er der ikke nogen nem vej ud af. Det bliver bedre, og en kamp eller to med 3 eller flere mål kan gøre meget for selvtilliden. Det må godt starte i næste runde.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Funky skrev: ↑17. aug 2021, 09:24
Jeg synes ikke, man nødvendigvis skal lægge alt for meget i, hvis det ikke bliver point mod Randers. Det vigtigste er, om vi kan holde et højt bundniveau, og vise noget spillemæssig selvtillid og stabilitet. Randers har meget rygvind lige nu, så det kan da sagtens være, de får hældt et par mål i kassen, sådan har tophold jo ofte også noget held med sig.
Cifuentes har kun mødt Randers én gang. Der kom de også fra en fremragende stime, og den gav i hvert fald 1 point. Kampen inden vandt vi, og inden da igen fik vi uafgjort. Jeg synes ikke Randers står så dårligt til os.
Selvfølgelig er det ikke altafgørende om vi får point, det er stadig tidligt i sæsonen, men det kunne være rart med en sæson, hvor vi ikke starter med at sætte os selv under pres, så vi senere skal ud af vinde mod nogle at topholdene for at nå sikkert med i top 6. Det vil betyde utroligt meget for selvtillid og give arbejdsro.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Funky
- Allstar

Pastorius skrev: ↑17. aug 2021, 09:33
Funky skrev: ↑17. aug 2021, 09:24
Cifuentes har kun mødt Randers én gang. Der kom de også fra en fremragende stime, og den gav i hvert fald 1 point. Kampen inden vandt vi, og inden da igen fik vi uafgjort. Jeg synes ikke Randers står så dårligt til os.
Selvfølgelig er det ikke altafgørende om vi får point, det er stadig tidligt i sæsonen, men det kunne være rart med en sæson, hvor vi ikke starter med at sætte os selv under pres, så vi senere skal ud af vinde mod nogle at topholdene for at nå sikkert med i top 6. Det vil betyde utroligt meget for selvtillid og give arbejdsro.
Det kan jeg selvfølgelig kun være helt enig i.
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
-
Funky
- Allstar

Genser kampen. At Prip ikke scorer på den chance i 38. minut er jo nærmest naturstridigt.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
Funky skrev: ↑17. aug 2021, 09:41
Genser kampen. At Prip ikke scorer på den chance i 38. minut er jo nærmest naturstridigt.
Til Prips forsvar, så kommer bolden ret hurtigt. Det er altså en halvsvær afslutning, hvis den skal ramme målet.
-
gravballe
- Allstar

Det er mig stadig en gåde at vores angriber ikke fik et eneste frispark, imens skulle AaBérne bare røre vejle forsvarspillerne, så var der frispark.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Pastorius skrev: ↑16. aug 2021, 21:44
Lyfe skrev: ↑16. aug 2021, 21:08
doukas skrev: ↑16. aug 2021, 20:56
Kan nogen bekræfte, at Fossum slog rekorden for flest løbne meter i en Superliga-kamp?
Hvor har du det fra?
Tror han joker, men Fossum fører Superligaen i løbede meter. 12.266m/kamp. Jeg kan ikke finde tallet på dagens kamp. Verdensrekorden skal nok findes i en kamp med forlænget spilletid.
Nu var det dog også kun rekorden i ligaen, der blev spurgt til, men jeg formoder i øvrigt, at du har ret. Rent logisk vil det give god mening.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Bong
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
FIDEL skrev: ↑17. aug 2021, 09:44
Funky skrev: ↑17. aug 2021, 09:41
Til Prips forsvar, så kommer bolden ret hurtigt. Det er altså en halvsvær afslutning, hvis den skal ramme målet.
Jeg håber VIRKELIG at du er ironisk

A slightly more sophisticated hooligan...
-
jonas386
- Allstar

Jeg synes sgu, at det var en flot kamp. Men jeg synes ikke, at de sidste to sejre har elimineret behovet for en central midtbanespiller eller en offensiv spiller mere.
Højholt præsterede på det jævne i går, men vi vandt til gengæld meget på at Pedro bare ejede midtbanen de første 60 minutter. Det er længe siden jeg har set en AaB spiller være så allestedsnærværende defensivt og hjulpet os med at holde trykket på den måde som tilfældet var i går.
Der var også et par interessante sekvenser med helbanepres fra vores defensive spillere. Bedst eksempliceret ved en situation hvor Granli, som venstre midterstopper, er forreste mand i et pres på Vejles venstreback. Virkelig fedt at se, og en af de fordele som et tre-mands forsvar giver, men som sjældent egentlig bliver udnyttet.
Kan vi få den klassespiller ved siden af Pedro og en hurtig mand til offensiven (det kunne sagtens være en lejeaftale), så synes jeg det ser rigtig fint ud, omend jeg også gerne ville have en ekstra mand til midterforsvaret - om ikke andet så fordi det numerisk kunne give mening med minimum 5 spillere til 3 pladser.
De næste to runder imod Randers og Nordsjælland må vise om der faktisk er bund og kvalitet i holdet, eller om vi blot har været vidner til to tidlige nedrykningskandidater i AGF og Vejle.
-
Funky
- Allstar

Og videre: Komplet vanvittigt at Kehlet ikke finder et kort frem på den tackling på Makaric i 74. minut.
Er der nogen, der kan fortælle, om der ikke bliver fulgt op på sådan noget overfor en dommer efterfølgende???
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Funky skrev: ↑17. aug 2021, 10:29
Og videre: Komplet vanvittigt at Kehlet ikke finder et kort frem på den tackling på Makaric i 74. minut.
Er der nogen, der kan fortælle, om der ikke bliver fulgt op på sådan noget overfor en dommer efterfølgende???
Findes der mon en video af den situation? Fra tribunen så vi mange mærkelige Kehlet kendelser, men jeg bemærkede egentlig ikke at der skulle være én særlig situation.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Kunji
- Allstar

- Geografisk sted: Hjørring
Hanga skrev: ↑17. aug 2021, 10:33
Findes der mon en video af den situation? Fra tribunen så vi mange mærkelige Kehlet kendelser, men jeg bemærkede egentlig ikke at der skulle være én særlig situation.
Det er også mest af alt en linjevogter, som sover gevaldigt i timen. Det er en tackling til mørkegult under en anden dommer, som fuldstændigt bliver overset.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
-
Bong
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo Matovac
- Geografisk sted: 9000
Makaric bliver fuldstændigt høstet ude i vores højre side af James. Makaric blev endda liggende og tog sig til knæet, så man lige nåede at frygte det værste. Men nej, ikke engang et gult kort kunne det blive til.
A slightly more sophisticated hooligan...
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Ja, der var mange situationer på stadion, hvor man undredes. Selvom vi på tribunen var klar til at klynge dommeren op, så skal spillerne have ros for bare at klø på og ikke lade sig irriterer.
For der var perioder, hvor vi ikke fik noget foræret og nærmest skulle frygte for, at vi ville få kort for film, hvis vores spillere blev tacklet.
- FlæskeFrank
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Bong skrev: ↑17. aug 2021, 10:39
Makaric bliver fuldstændigt høstet ude i vores højre side af James. Makaric blev endda liggende og tog sig til knæet, så man lige nåede at frygte det værste. Men nej, ikke engang et gult kort kunne det blive til.
Der blev ikke dømt frispark - så svært at give et kort

AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.