Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Gnu » 20. aug 2021, 14:30

Julgranen skrev:
20. aug 2021, 13:27
Hvad angår Kusk, så taler du lodret imod fakta - han har startet i 14 af 16 mulige kampe siden start-marts.
Det er selvfølgelig ikke forkert, men det har også et voldsomt element af cherry-picking over sig. Hvorfor vælger du fx at tælle fra start-marts? Hvor ikke bare tælle hele Cifuentes' trænerperiode?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. aug 2021, 14:40

Gnu skrev:
20. aug 2021, 14:30
Julgranen skrev:
20. aug 2021, 13:27
Hvad angår Kusk, så taler du lodret imod fakta - han har startet i 14 af 16 mulige kampe siden start-marts.
Det er selvfølgelig ikke forkert, men det har også et voldsomt element af cherry-picking over sig. Hvorfor vælger du fx at tælle fra start-marts? Hvor ikke bare tælle hele Cifuentes' trænerperiode?
Det kan måske have noget at gøre med, at runde 14-19, som var Cifuentes første periode, som han har udeladt, havde Kusk 0 startpladser...
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2021, 14:44

Gnu skrev:
Bortset fra de første kampe, hvor han var sat af pga. dårlige præstationer til træning - så har han været stamspiller.
Det er der ikke meget cherrypicking over - det er realiteterne. At han, siden han vendte tilbage til holdet, har været fast mand.

Derfor er det noget absurd at påstå, at han er den der har overrasket mest negativt ifht. spilletid.
Man kan sammenligne med Børsting der var i start-11’eren i samtlige kampe før nytår, men har figureret i meget få tilfælde siden - og primært pga. skader og karantæner.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2021, 14:46

FlæskeFrank skrev:
20. aug 2021, 14:40
Det kan måske have noget at gøre med, at runde 14-19, som var Cifuentes første periode, som han har udeladt, havde Kusk 0 startpladser...
Enhver ved at han var sat af i starten pga. dårlige præstationer til træning, og mon ikke det også var for at sende et signal til hele truppen fra start. Siden Cifuentes tog ham tilbage i folden har han startet stort set hver kamp.

Mon ikke du skulle starte med at få styr på dine fakta i stedet?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 20. aug 2021, 14:56

Julgranen skrev:
20. aug 2021, 14:46
FlæskeFrank skrev:
20. aug 2021, 14:40
Enhver ved at han var sat af i starten pga. dårlige præstationer til træning, og mon ikke det også var for at sende et signal til hele truppen fra start. Siden Cifuentes tog ham tilbage i folden har han startet stort set hver kamp.

Mon ikke du skulle starte med at få styr på dine fakta i stedet?
Mine fakta fejler intet.

Jeg opfinder blot ikke tidslinjer som er praktiske for min argumentation. Hvis jeg skulle bruge din argumentation, at linjen begynder, hvor man er tilbage i startopstillingen, hvad mener du så med Magnus Christensen? Han var også ude i starten af Cifuentes, men fik startopstilling i runde 23 og derefter fast starter i 7 ud af 8 mulige kampe resten af sæsonen(mener han var skadet i den 9 kamp)...
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 20. aug 2021, 15:22

Julgranen skrev:
20. aug 2021, 14:44
Gnu skrev:
Bortset fra de første kampe, hvor han var sat af pga. dårlige præstationer til træning - så har han været stamspiller.
Det er der ikke meget cherrypicking over - det er realiteterne. At han, siden han vendte tilbage til holdet, har været fast mand.

Derfor er det noget absurd at påstå, at han er den der har overrasket mest negativt ifht. spilletid.
Man kan sammenligne med Børsting der var i start-11’eren i samtlige kampe før nytår, men har figureret i meget få tilfælde siden - og primært pga. skader og karantæner.
Det er da lige præcis cherry-picking, at fravælge data, fordi de ikke passer ind i fortællingen. Din pointe om at han er stamspiller holder jo fint, så hvorfor ikke bare tælle alle kampe under Cifuentes med?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2021, 17:03

Gnu skrev:
20. aug 2021, 15:22
Det er da lige præcis cherry-picking, at fravælge data, fordi de ikke passer ind i fortællingen. Din pointe om at han er stamspiller holder jo fint, så hvorfor ikke bare tælle alle kampe under Cifuentes med?
Det kunne jeg også sagtens have gjort, hvis ikke det var fordi de første kampe blev brugt til eksperimenter.
Det er 4-5 spillere som i dag ikke længere er en del af start-11’eren, som blev brugt (fast) i de kampe.
Det er stort set kun forsvaret der går igen fra de kampe.
Cifuentes blandede længe kortene længere fremme på banen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2021, 17:08

Julgranen skrev:
20. aug 2021, 17:03
Gnu skrev:
20. aug 2021, 15:22
Det kunne jeg også sagtens have gjort, hvis ikke det var fordi de første kampe blev brugt til eksperimenter.
Det er 4-5 spillere som i dag ikke længere er en del af start-11’eren, som blev brugt (fast) i de kampe.
Det er stort set kun forsvaret der går igen fra de kampe.
Cifuentes blandede længe kortene længere fremme på banen.
Han skulle lige se om han i stedet foretrækkede boldmongoler til sit spil? C'mon. Det er da muligt og endda ganske plausibelt at Cifuentes alt andet lige foretrækker tekniske typer. Men det er ikke noget datagrundlag indikerer med nogen tydelighed.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2021, 17:10

FlæskeFrank skrev:
20. aug 2021, 14:56

Mine fakta fejler intet.

Jeg opfinder blot ikke tidslinjer som er praktiske for min argumentation. Hvis jeg skulle bruge din argumentation, at linjen begynder, hvor man er tilbage i startopstillingen, hvad mener du så med Magnus Christensen? Han var også ude i starten af Cifuentes, men fik startopstilling i runde 23 og derefter fast starter i 7 ud af 8 mulige kampe resten af sæsonen(mener han var skadet i den 9 kamp)...
Lidt længere oppe skrev du ellers: “Den som afgjort har spillet mindre end forventet under Cifuentes er vel ubetinget Kusk.”
Hvilket er løgn.
Det ved vi sort på hvidt, da han har spillet fast siden han kom tilbage fra skammekrogen.
Så du har et problem med at holde dig til fakta.

Ja, som jeg har skrevet længere oppe så har Magnus fået fint med spilletid mens Pedro har været mentalt og fysisk ved siden af sig selv.
Nu har Pedro så i de seneste to kampe vist, at han har et topniveau som ingen af vores øvrige centrale midtbanespillere er i nærheden af.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 20. aug 2021, 17:22

Buzz Killington skrev:
20. aug 2021, 17:08
Han skulle lige se om han i stedet foretrækkede boldmongoler til sit spil? C'mon. Det er da muligt og endda ganske plausibelt at Cifuentes alt andet lige foretrækker tekniske typer. Men det er ikke noget datagrundlag indikerer med nogen tydelighed.
Jo, det har han været ret tydelig med - og det kræver det at spille fodbold som han gerne vil.
Samtlige indkøb vi har foretaget er spillere der kan noget med og på bolden.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 20. aug 2021, 18:11

Julgranen skrev:
20. aug 2021, 17:22
Buzz Killington skrev:
20. aug 2021, 17:08
Jo, det har han været ret tydelig med - og det kræver det at spille fodbold som han gerne vil.
Samtlige indkøb vi har foretaget er spillere der kan noget med og på bolden.
Har helt ærligt talt svært ved at se, hvad Rufo og Marakic kan med og på bolden (ikke dermed sagt de er dårlige fodboldspillere), som skulle være udover det vi er vant til.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 20. aug 2021, 18:19

Julgranen skrev:
FlæskeFrank skrev:
20. aug 2021, 14:56

Mine fakta fejler intet.

Lidt længere oppe skrev du ellers: “Den som afgjort har spillet mindre end forventet under Cifuentes er vel ubetinget Kusk.”
Hvilket er løgn.
Det ved vi sort på hvidt, da han har spillet fast siden han kom tilbage fra skammekrogen.
Så du har et problem med at holde dig til fakta.

Ja, som jeg har skrevet længere oppe så har Magnus fået fint med spilletid mens Pedro har været mentalt og fysisk ved siden af sig selv.
Nu har Pedro så i de seneste to kampe vist, at han har et topniveau som ingen af vores øvrige centrale midtbanespillere er i nærheden af.
Apropos længere oppe.
Julegranen du skriver at vi heldigvis har LØBESTÆRKE spillere som Kusk og Fossum. Er der stats der understøtter at Kusk er det?? Ja han har andre kvaliteter, men løbestærk har jeg aldrig set ham som.
Altså alle herinde ved at du har en fantastisk forkærlighed for ham som type, andre har andre spillere, og fred være med det. Men hvis man ønsker at fremhæve Kusk’ kvaliteter, skal han vel ikke nævnes hver gang, og slet ikke i samme sætning som løbestærk.
Jeg ligger mig fladt ned, hvis han er det. Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 20. aug 2021, 19:14

Jeg tror, Julgranens pointe var, at Kusk er rigtig dygtig til at flytte bolden hurtigt fremad banen over en lang strækning. Derfor er han vigtig i kontrafasen, når vi i nogle kampe står dybt.

Bisgaard88
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Jeppe Curth

Indlæg af Bisgaard88 » 20. aug 2021, 19:28

https://www.bndestem.nl/nac/nac-raakt-s ... ~a714b0ca/

Nå sønderjyske er på jagt i Holland dog ikke Thom Haye, men en af hans kollegaer.

OrkSatme
2. div
2. div
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Indlæg af OrkSatme » 20. aug 2021, 19:42

Det ærger mig lidt at høre, at man måske vægter en offensiv tilgang højere, end den midtbane-profil vi mangler.
Højholt har gjort det overraskende godt, men det er en sæson for tideligt, at smide for meget ansvar på ham. En midtbane-trio bestående af Pedro, Fossum, og en klasse-midtbanespiller synes jeg må stå højest på listen.

Men igen.. vi har ikke scoret nok mål (selvom vi nok burde have scoret én eller 3 mere med lidt held). Vi har stadig Lucas Andersen som forhåbenlig kommer tilbage igen. Skulle vi have en offensiv spiller mere ind, synes jeg nærmere man burde kigge på om man kunne leje en spiller for sæsonen hvis en spændende mulighed byder sig til.
Og til sidst håber jeg virkelig ikke Fossum sælges.. kontinuitet er hamre vigtigt, og så gør han det i mine øjne pisse godt.

Kom nu Inge :aabfan: !!

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 20. aug 2021, 21:45

BoT skrev:Jeg tror, Julgranens pointe var, at Kusk er rigtig dygtig til at flytte bolden hurtigt fremad banen over en lang strækning. Derfor er han vigtig i kontrafasen, når vi i nogle kampe står dybt.
Og det er jeg sådan set enig i. Jeg synes bare ikke han er løbestærk. Det forbinder jeg mere som en anden type.

Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 21. aug 2021, 10:00

9520AaB skrev:
20. aug 2021, 21:45
BoT skrev:Jeg tror, Julgranens pointe var, at Kusk er rigtig dygtig til at flytte bolden hurtigt fremad banen over en lang strækning. Derfor er han vigtig i kontrafasen, når vi i nogle kampe står dybt.
Og det er jeg sådan set enig i. Jeg synes bare ikke han er løbestærk. Det forbinder jeg mere som en anden type.

Kusk har store kvaliteter men at være løbestærk er ikke en af dem.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. aug 2021, 11:41

9520AaB skrev:
20. aug 2021, 21:45

Han løber, såvidt jeg lige kan se, 2. flest løbede meter set til spilminutter af offensivspillerne. Fossum er selvfølgelig nummer 1.
Desuden mestrer han som en af de eneste positionsspillet - evnen til at finde rum mellem og på siden af forsvar, og andre steder på banen for den sags skyld, hvilket Cifuentes har sagt er det element truppen som helhed har sværest ved.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. aug 2021, 11:45

doukas skrev:
20. aug 2021, 18:11

Har helt ærligt talt svært ved at se, hvad Rufo og Marakic kan med og på bolden (ikke dermed sagt de er dårlige fodboldspillere), som skulle være udover det vi er vant til.
Cifuentes har selv beskrevet at Rufo bl.a. er hentet fordi han er teknisk stærk.
Makaric evner bl.a. hold up-spillet, hvilket kræver at man ikke mister bolden konstant - og her havde Tom tydelige problemer.
Jeg tror det er noget af det man har set på at man skulle blive bedre til.

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 21. aug 2021, 12:01

Bisgaard88 skrev:
20. aug 2021, 19:28
https://www.bndestem.nl/nac/nac-raakt-s ... ~a714b0ca/

Nå sønderjyske er på jagt i Holland dog ikke Thom Haye, men en af hans kollegaer.
Mon ikke Haye ville ønske at han var skiftet. Hans modkrav for at blive var at de SKULLE forstærke sig, så de spillede med om direkte oprykning fra start.

0 sejre første 3 kampe…

Låst