Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Dennis Nielsen
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 22. aug 2021, 16:23

Hanga skrev:
22. aug 2021, 16:17
Uafgjort kan bruges og vi må også være ærlige at sige, at det ikke var en præstation til mere. Vi starter rigtig godt og kommer fortjent foran, men herfra overtager Randers kampen og har overtaget kampen ud.

Præstationen bekræfter mig blot i, at vi stadig har problemer med vores spil med bolden. Vi har set gode ud nu i to kampe, men det har også været mod to hold i krise som har haft problemer med deres organisation. I dag møder vi et velorganiseret hold der også kan spille med i duellerne, og så ender kampen med at blive en rodet omgang, og vi formår sjældent at sætte noget spil sammen nedefra. Vi ender derfor rigtig ofte med at sende bolden tilbage til Rinne som slår en lang bold, og her fik Randers altså held med at vinde duellerne, især i 2. halvleg.

Jeg tror stadig at en stærk signing til den centrale midtbane kan flytte meget for os.

Defensivt har vi til gengæld fint styr på tingene i de fleste kampe, dejligt.

MOM: Pedro
Det er fortrøstningsfuldt, at der allerede er sat x ved central midt og en offensiv kant. Det faktum er beroligende. Det betyder, at den sportslige sektor, har set rigtigt. Jeg håber virkelig, at vi kan få kvalitet ind på begge pladser. Højholdt er ikke god nok, men har tiden med sig. Kusk er ikke god nok og har tiden imod sig.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 22. aug 2021, 16:24

Hanga skrev:
Uafgjort kan bruges og vi må også være ærlige at sige, at det ikke var en præstation til mere. Vi starter rigtig godt og kommer fortjent foran, men herfra overtager Randers kampen og har overtaget kampen ud.

Præstationen bekræfter mig blot i, at vi stadig har problemer med vores spil med bolden. Vi har set gode ud nu i to kampe, men det har også været mod to hold i krise som har haft problemer med deres organisation. I dag møder vi et velorganiseret hold der også kan spille med i duellerne, og så ender kampen med at blive en rodet omgang, og vi formår sjældent at sætte noget spil sammen nedefra. Vi ender derfor rigtig ofte med at sende bolden tilbage til Rinne som slår en lang bold, og her fik Randers altså held med at vinde duellerne, især i 2. halvleg.

Jeg tror stadig at en stærk signing til den centrale midtbane kan flytte meget for os.

Ganske enig, det er også et stort ansvar at lade en ung Malthe Højholt være eneste fornuftige løsning til at spille ved siden af Pedro, vi har i den grad brug for en centralmidtbane, Randers dominerede midtbanen fuldstændig efter Højholt gik ud, og en kamp fyldt med dueller rimer sjældent på Kusk.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 22. aug 2021, 16:25

Dennis Nielsen skrev:
22. aug 2021, 16:23
Hanga skrev:

Det er fortrøstningsfuldt, at der allerede er sat x ved central midt og en offensiv kant. Det faktum er beroligende. Det betyder, at den sportslige sektor, har set rigtigt. Jeg håber virkelig, at vi kan få kvalitet ind på begge pladser. Højholdt er ikke god nok, men har tiden med sig. Kusk er ikke god nok og har tiden imod sig.
Det kommer jo an på hvem man skal tro på. Inge har jo været afvisende for at vi har øje på den centrale midtbane.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 22. aug 2021, 16:26

Hagelskjær med et rigtig godt indhop. Virkelig en dygtig boldspiller og påpasselig i det defensive. Godt køb af Inge

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 22. aug 2021, 16:45

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 16:20
Fremragende kamp af Pedro igen i dag!
Enig. Han er virkelig en fornøjelse at se på.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. aug 2021, 17:02

troelsh skrev:
22. aug 2021, 16:24
Hanga skrev:

Ganske enig, det er også et stort ansvar at lade en ung Malthe Højholt være eneste fornuftige løsning til at spille ved siden af Pedro, vi har i den grad brug for en centralmidtbane, Randers dominerede midtbanen fuldstændig efter Højholt gik ud, og en kamp fyldt med dueller rimer sjældent på Kusk.
Ofte har Cifuentes held med at ændre kampene til det bedre med udskiftninger og formationsændringer. Det var så ikke tilfældet i dag, og man kan da godt spekulere i, hvordan kampen var gået med Højholt fortsat på banen. Men nu har vi pevet så længe over trænere, som ikke prøver at ændre tingene før det 75. minut, så jeg synes, det er okay at man viser lidt risikovillighed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Emil
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Siyabonga Nomvethe

Indlæg af Emil » 22. aug 2021, 17:04

Udemærket forsvarsaktion af Prip. Ikke langt fra farligt spil :|

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. aug 2021, 17:06

Endnu en elendig 2. Halvleg... Vi skal åbenbart være bange for at score først og holde pauser. I sidste ende 1 halvheldigt point hvor alt for mange ikke spillede op til deres topniveau. Eneste spillere der holdt niveau var Pedro og Markovic. Prips dårligste kamp, Kusk usynlig og et centerforsvar der i perioder sejlede. MOM publikum.

Og hvis der er en eller anden, der kan forklare hvad ideen egentlig er med, at vi spiller så meget på tværs i bagkæden med utallige tilbagelægninger til målmanden, ville jeg blive glad.. Jeg er med på, at hvad man end forsøger at opnå ikke lykkedes i dag, men hvad er det egentlig man prøver på??

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 22. aug 2021, 17:08

Funky skrev:
22. aug 2021, 17:02
troelsh skrev:
22. aug 2021, 16:24
Hanga skrev:

Ofte har Cifuentes held med at ændre kampene til det bedre med udskiftninger og formationsændringer. Det var så ikke tilfældet i dag, og man kan da godt spekulere i, hvordan kampen var gået med Højholt fortsat på banen. Men nu har vi pevet så længe over trænere, som ikke prøver at ændre tingene før det 75. minut, så jeg synes, det er okay at man viser lidt risikovillighed.
Og lige nøjagtig imod Thomasberg og Randers blev vi jo konsekvent udmanøvreret taktisk hver gang med vores forrige træner. Thomasberg foretog ændringer i kampene og vores taktik forblev den samme.

Jeg er sådan set også fint tilfreds med at Cifuentes tør ændre i kampene. Også selvom det ikke rammer plet hver gang.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 22. aug 2021, 17:15

Klaus skrev:
22. aug 2021, 17:06
Endnu en elendig 2. Halvleg... Vi skal åbenbart være bange for at score først og holde pauser. I sidste ende 1 halvheldigt point hvor alt for mange ikke spillede op til deres topniveau. Eneste spillere der holdt niveau var Pedro og Markovic. Prips dårligste kamp, Kusk usynlig og et centerforsvar der i perioder sejlede. MOM publikum.

Og hvis der er en eller anden, der kan forklare hvad ideen egentlig er med, at vi spiller så meget på tværs i bagkæden med utallige tilbagelægninger til målmanden, ville jeg blive glad.. Jeg er med på, at hvad man end forsøger at opnå ikke lykkedes i dag, men hvad er det egentlig man prøver på??
Jeg synes ikke, 2. halvleg var decideret elendig. Jeg har da set en del halvlege, som har været meget mere tåkrummende. Det blev en meget taktisk og duelpræget affære, med to hold som brugte mange kræfter på at spænde ben for hinanden, men lad bare Thomasgaard tro, de dominerede; jeg så en kamp som var mere på vippen, og vi sluttede faktisk bedst i en ret chancefattig kamp. Man må dog sige, at Thomasberg har ret i, at man ikke kunne se, at de havde en torsdagskamp i benene.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 22. aug 2021, 17:25

Funky skrev:
22. aug 2021, 17:15
Klaus skrev:
22. aug 2021, 17:06

Jeg synes ikke, 2. halvleg var decideret elendig. Jeg har da set en del halvlege, som har været meget mere tåkrummende. Det blev en meget taktisk og duelpræget affære, med to hold som brugte mange kræfter på at spænde ben for hinanden, men lad bare Thomasgaard tro, de dominerede; jeg så en kamp som var mere på vippen, og vi sluttede faktisk bedst i en ret chancefattig kamp. Man må dog sige, at Thomasberg har ret i, at man ikke kunne se, at de havde en torsdagskamp i benene.
Der var vel reelt set 2 rigtigt store chancer til Randers. Den ene får Prip en tå på. Den anden var hovedstødet på overliggeren. I den sidste situation var det rystende at se, hvordan vores forsvar stod og nærmest ikke reagerede da bolden røg i spil igen. I den sekvens var vi for alvor heldige. Med lidt god vilje kunne vi også have haft en enkelt stor chance, hvis Kusk havde ladet bolden gå videre til en helt fri Fossum. Men det virker som om, vi har et efterslæb rent fysisk i forhold til de øvrige hold....

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 17:37

Desværre en kamp hvor en række spillere stempler ud i 2. halvleg.
Kusk starter OK, men slutter med dårlige sidste 35.
Prip er ringe i 2. halvleg.
Fossum usynlig.

Vi er meget afhængige af deres tekniske færdigheder, og en god opspilsstation. Men det kræver saftsuseme også klogere spil nede bagved, hvor Ross forfalder til rigtig mange håbløse bolde i 2. halvleg.

Vi får ikke holdt ligeså godt på bolden som de første 25.
Helt vildt at se hvor stor forskel der er på at have en hurtig, erobringsstærk og spilintelligent 6’er og så en der er milevidt fra at byde ind med det samme - Pedro er en stor del af forklaringen på succesen de seneste kampe.

Ét point i Randers er fint, og lad da bare ståltrådskæben fra Randers ævle løs…

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2021, 17:45

Ro på. Ja, vi er reelt ringe i anden, men Randers bliver jo ikke farlige, så i lyset af det, er det jo ok.

Man kunne ønske, at vi altid kører hele kampen, som vi starter, for så bliver det altså godt. Men formen er åbenbart ikke til det.
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur? Og som ved, hvad det konkret drejede sig om?

Og hvis vi får gang i noget offensivt, så bliver Makaric altså en stor gevinst, for han ér der, men han får godt nok ikke meget at arbejde med. Man kunne godt drømme våde drømme om Lucas, der stikker små sukkerballer til ham.

I øvrigt herligt at se Prica tænde af på Carlgren. Den slags har været en mangelvare længe, hvor de fleste spillere ofte har været den kiggende i græsset slags.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 17:49

R Rosenberg skrev:
22. aug 2021, 17:45
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2021, 17:54

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis.
Jeg noterede mig nemlig ikke, hvor udtalelsen stammende fra og kender ikke til det interview.

Det er da skræmmende, hvis det forholdt sig således på dette niveau.

Jeg håber virkelig, at formen er et fokuspunkt, for vi spiller sindssygt godt, når energien er der, men har en kedelig tendens til at gå helt kold i anden halvleg, især mod fysiske hold som Rendos.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2021, 17:57

Så kampen på en stærkt solramt skærm, så fik ikke så meget ud af selve spillet. Men et enkelt point imod Randers i nuværende forfatning er isoleret set rigtig fint.

Hvad skete der med Børsting da han gik ud?

Cifuentes har fået os fint i gang, men han skal altså have en central midt og en offensiv spiller mere, hvis vi har ambitioner om det mindste i denne sæson. Nu må Inge på banen og give Marti de forudsætninger der behøves for at præstere

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:02

jonas386 skrev:
22. aug 2021, 17:57
Hvad skete der med Børsting da han gik ud?
Ingen anelse, tror han slog sig ifbm. med optakten til Randers’ straffespark. Han humpede væk fra feltet, lige da det blev dømt.
Men det var godt det samme, han havde et hav af tekniske fejl de første 25.
Startende med et forfærdeligt indlæg i fri position, 2-3 bolde han fejlbedømte totalt, problemer med at tæmme bolden og så en god kontrachance som han formøblede ved at jokke i bolden. Det var desværre ikke Børstens dag.
Kunne han da for fanden bare løfte sit tekniske niveau en 10-15 %, så kunne han sagtens starte inde i ny og næ.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 22. aug 2021, 18:05

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Hahaha - dårlig træningskultur under Friis? Det er vist første gang man har hørt det, men du misser jo også sjældent en chance for at sparke på Friis, Børsting, MC og hvem du nu ellers synes er trælse ude i AaB.

Det er vel nærmest kun i Tyskland, at der er tradition for at træne 2 gange dagligt, og noget de f.eks ikke kunne finde på i England. Så nej, et dagligt træningspas er på ingen måde et udtryk for dårlig træningskultur.

I forhold til kampen, så var Pallesen god i 1.halvleg sammen med Pedro (som dog kom i problemer da hans midtbanemakker blev skiftet ud i 2 halvleg). Også plusser til Hagelskjær og Marakic, som gjorde det han var købt ind til.

De store skuffelser var Børsting/Ahlmann, Prip og Kusk. Fossum fik ikke meget rum at arbejde i, så det blev en usynlig kamp fra hans side.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:14

doukas skrev:
22. aug 2021, 18:05
Hahaha - dårlig træningskultur under Friis? Det er vist første gang man har hørt det, men du misser jo også sjældent en chance for at sparke på Friis, Børsting, MC og hvem du nu ellers synes er trælse ude i AaB.

Det er vel nærmest kun i Tyskland, at der er tradition for at træne 2 gange dagligt, og noget de f.eks ikke kunne finde på i England. Så nej, et dagligt træningspas er på ingen måde et udtryk for dårlig træningskultur.

I forhold til kampen, så var Pallesen god i 1.halvleg sammen med Pedro (som dog kom i problemer da hans midtbanemakker blev skiftet ud i 2 halvleg). Også plusser til Hagelskjær og Marakic, som gjorde det han var købt ind til.

De store skuffelser var Børsting/Ahlmann, Prip og Kusk. Fossum fik ikke meget rum at arbejde i, så det blev en usynlig kamp fra hans side.
Det er lidt sørgeligt, at du har så travlt med mine indlæg. Hvis mine indlæg trigger dig, hvad holder dig så fra at levere et sagligt modsvar fremfor at blive personlig?

Mig bekendt blev begge assistenter fyret under Friis pga. kritik fra spillerne af træningsmiljøet, flere af de tidligere spillere (Würtz og Risgård) var ude med kritik af træningsmentaliteten under bl.a. Wieghorst, spillernes kritik under Friis gik på noget af det samme ifølge forlydender herinde.

AaB gik åbenlyst efter en træner der stiller større krav til spillerne, så noget tyder på at de har set det samme. At der var en usund kultur i AaB.

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 22. aug 2021, 18:19

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:37
Desværre en kamp hvor en række spillere stempler ud i 2. halvleg.
Kusk starter OK, men slutter med dårlige sidste 35.
Så fik vi da 10 OK minutter ud af manden der belaster regnskabet med kr. 3 mio. årligt.
Jeg har ikke rigtig mulighed for at skrive så meget om Kasper Kusk's præstationer længere.

En udemærket kamp af AaB indtil Højholt bliver byttet med en spiller fra bænken. Så taber vi derefter slaget på midtbanen.

Det vi har set der gør at AaB kan præstere godt som hold, er når vi har 11 mand på banen af gangen der gider at arbejde stenhårdt for hinanden.
Vi har ikke penge til at købe os til den stærkeste trup. Det er holdet der skal være stjernen. I det øjeblik man har en eller flere på banen, som tydeligvis ikke passer ind i det Cifuentes forsøger at skabe, så falder korthuset sammen.
Det var det vi så med udskiftningen af Højholt. Man kan godt presse og løbe OG være relativ dygtig teknisk. Det er den slags spillere AaB skal satse på - dem med den rette attitude. 2013 is long gone.

Jeg syntes heldigvis at vi begynder at se det udtryk som Cifuentes forsøger at skabe, og det er relevant at debattere vores nuværende træner.

Besvar