Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
9520AaB
- Allstar

- Favoritspiller: Maradona
- Geografisk sted: Skørping
Julgranen skrev:9520AaB skrev: ↑20. aug 2021, 21:45
Og det er jeg sådan set enig i. Jeg synes bare ikke han er løbestærk. Det forbinder jeg mere som en anden type.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han løber, såvidt jeg lige kan se, 2. flest løbede meter set til spilminutter af offensivspillerne. Fossum er selvfølgelig nummer 1.
Desuden mestrer han som en af de eneste positionsspillet - evnen til at finde rum mellem og på siden af forsvar, og andre steder på banen for den sags skyld, hvilket Cifuentes har sagt er det element truppen som helhed har sværest ved.
Som jeg skrev, er jeg ikke i tvivl om hans andre kvaliteter. Ser/så ham bare ikke som løbestærk. Umiddelbart ville jeg tro at begge wingbacks også tilbagelagde flere metre end Kusk.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
9520AaB skrev: ↑21. aug 2021, 13:40
Julgranen skrev:9520AaB skrev: ↑20. aug 2021, 21:45
Og det er jeg sådan set enig i. Jeg synes bare ikke han er løbestærk. Det forbinder jeg mere som en anden type.
Han løber, såvidt jeg lige kan se, 2. flest løbede meter set til spilminutter af offensivspillerne. Fossum er selvfølgelig nummer 1.
Desuden mestrer han som en af de eneste positionsspillet - evnen til at finde rum mellem og på siden af forsvar, og andre steder på banen for den sags skyld, hvilket Cifuentes har sagt er det element truppen som helhed har sværest ved.
Som jeg skrev, er jeg ikke i tvivl om hans andre kvaliteter. Ser/så ham bare ikke som løbestærk. Umiddelbart ville jeg tro at begge wingbacks også tilbagelagde flere metre end Kusk.
Ud af de 20 spillere i AaB's trup, som løb flest meter i sidste sæson, lå Kusk på:
- 13. plads beregnet som meter løbet pr. minut, overgået af f.eks. van Wert, Prica, MC og Lucas Andersen
- 15. plads i gennemsnitlig fart
- 6. plads i sprints pr. minut
- 8. plads i løb i høj fart i meter pr. minut
Så nej, intet tyder på, at Kusk skulle være løbestærk ud fra det data, der er tilgængeligt via Superliga.dk
Hvad der derimod er overraskende, er at Prica ligger på en 9. plads i topfart (det ligger relativt tæt i top 10), 1. plads i sprints pr. minut, 1. plads i løb i høj fart meter pr. minut og en 9. plads i løbet meter pr. minut.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Bisgaard88
- Drenge

- Favoritspiller: Jeppe Curth
Julgranen skrev: ↑21. aug 2021, 12:01
Mon ikke Haye ville ønske at han var skiftet. Hans modkrav for at blive var at de SKULLE forstærke sig, så de spillede med om direkte oprykning fra start.
0 sejre første 3 kampe…
Jeg så det ogaå bare og ville nævne det..
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Julgranen skrev: ↑20. aug 2021, 17:03
Gnu skrev: ↑20. aug 2021, 15:22
Det er da lige præcis cherry-picking, at fravælge data, fordi de ikke passer ind i fortællingen. Din pointe om at han er stamspiller holder jo fint, så hvorfor ikke bare tælle alle kampe under Cifuentes med?
Det kunne jeg også sagtens have gjort, hvis ikke det var fordi de første kampe blev brugt til eksperimenter.
Det er 4-5 spillere som i dag ikke længere er en del af start-11’eren, som blev brugt (fast) i de kampe.
Det er stort set kun forsvaret der går igen fra de kampe.
Cifuentes blandede længe kortene længere fremme på banen.
LOL.
“Bortset fra de to seneste kampe, har Magnus været fast mand i startelveren i denne sæson.”
Du kan godt se det, ikke?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
Mephisto2
- Allstar

Gnu skrev: ↑21. aug 2021, 18:49
Julgranen skrev: ↑20. aug 2021, 17:03
Gnu skrev: ↑20. aug 2021, 15:22
Det er da lige præcis cherry-picking, at fravælge data, fordi de ikke passer ind i fortællingen. Din pointe om at han er stamspiller holder jo fint, så hvorfor ikke bare tælle alle kampe under Cifuentes med?
Det kunne jeg også sagtens have gjort, hvis ikke det var fordi de første kampe blev brugt til eksperimenter.
Det er 4-5 spillere som i dag ikke længere er en del af start-11’eren, som blev brugt (fast) i de kampe.
Det er stort set kun forsvaret der går igen fra de kampe.
Cifuentes blandede længe kortene længere fremme på banen.
LOL.
“Bortset fra de to seneste kampe, har Magnus været fast mand i startelveren i denne sæson.”
Du kan godt se det, ikke?
Kan vi ikke nok tale transfer i denne tråd - og ikke personlige småting??
-
Rockafellar
- 2. div

- Geografisk sted: Munken
-
Kontakt:
Flere har - måske med rette - skreget på tilførelse af centralplacerede midtbanespillere.
Særligt, hvis vi øsnker at blande os helt i toppen, så viser de første kampe at det nok er påkrævet, hvis vi skal udfordre de bedste hold i suppen.
Når vi taler den mere blød mellemvare (4-9) så er jeg egentlig tryg ved den aktuelle trup.
I det lys gad jeg sgu godt høre lidt mere til den pludselige forvandling som Pedro har gennemgået på det sidste.
Fra en vanvittig entre på godt 6 mdr. hvor mange talte for at han var top 2/3 midtbanespillere i suppen til at ryge helt ud af holdet til igen at levere på det niveau han har vist de sidste kampe.
Nu bruger AaB jo mange ressourcer på data (formodentlig af fysisk karakter). Jeg gad sgu godt de var undersøgende på de psykologiske aspekter og gik lidt analytisk til denne vigtige del af fodboldspillets anatomi (brug evt Pedro rutchebane som case).
Hvad er årsagen til han falder i niveau - og genfinder det så fint igen? (Og det bullshit med at man er ung og så er man ustabil giver jeg sgu ikke meget for - det er for tynd en argumentation og der kan hent sikkert findes andre mere plausible årsager)
Kan man arbejde endnu mere ananlytisk på de psykologiske dele af fodboldspillernes præsentationer så tror jeg man kan komme rigtig langt med det nuværende spillermateriale i stedet for hele tiden at skrige efter forstærkninger, som med vores pengepung, aldrig har garanti for sikker kvalitet
Swing Like God's Own Dick
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Rockafellar skrev: ↑22. aug 2021, 10:25
Flere har - måske med rette - skreget på tilførelse af centralplacerede midtbanespillere.
Særligt, hvis vi øsnker at blande os helt i toppen, så viser de første kampe at det nok er påkrævet, hvis vi skal udfordre de bedste hold i suppen.
Når vi taler den mere blød mellemvare (4-9) så er jeg egentlig tryg ved den aktuelle trup.
I det lys gad jeg sgu godt høre lidt mere til den pludselige forvandling som Pedro har gennemgået på det sidste.
Fra en vanvittig entre på godt 6 mdr. hvor mange talte for at han var top 2/3 midtbanespillere i suppen til at ryge helt ud af holdet til igen at levere på det niveau han har vist de sidste kampe.
Nu bruger AaB jo mange ressourcer på data (formodentlig af fysisk karakter). Jeg gad sgu godt de var undersøgende på de psykologiske aspekter og gik lidt analytisk til denne vigtige del af fodboldspillets anatomi (brug evt Pedro rutchebane som case).
Hvad er årsagen til han falder i niveau - og genfinder det så fint igen? (Og det bullshit med at man er ung og så er man ustabil giver jeg sgu ikke meget for - det er for tynd en argumentation og der kan hent sikkert findes andre mere plausible årsager)
Kan man arbejde endnu mere ananlytisk på de psykologiske dele af fodboldspillernes præsentationer så tror jeg man kan komme rigtig langt med det nuværende spillermateriale i stedet for hele tiden at skrige efter forstærkninger, som med vores pengepung, aldrig har garanti for sikker kvalitet
Kan godt følge dig, men ikke sikker på det er så indviklet. Pedro faldt i niveau da Cifuentes kom. Måske han blev bedt om at lægge sit spil om og struggelde med at finde sig selv i CIfuentes koncept. Sportsfolk vil alt andet lige struggle i en periode når de bliver bedt om at lave noget radikalt om og det kan tage noget tid at blive tryg ved det. Det og så det, at han vel blev rusten af at Cifuentes så andre veje i starten.
RAUS RAUS SSE!
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Jakobsen skrev: ↑22. aug 2021, 10:46
Kan godt følge dig, men ikke sikker på det er så indviklet. Pedro faldt i niveau da Cifuentes kom. Måske han blev bedt om at lægge sit spil om og struggelde med at finde sig selv i CIfuentes koncept. Sportsfolk vil alt andet lige struggle i en periode når de bliver bedt om at lave noget radikalt om og det kan tage noget tid at blive tryg ved det. Det og så det, at han vel blev rusten af at Cifuentes så andre veje i starten.
Det synes jeg lyder ret plausibelt. Meget mere end, at løse rygter om et bud fra Bordeaux skulle påvirke Pedros niveau så meget.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Rockafellar
- 2. div

- Geografisk sted: Munken
-
Kontakt:
Yes det er muligt - men med synsninger og gætterier kommer man ikke så meget videre.
Deraf den mere analytiske tilgang jeg efterlyser.
Det kunne jo også være noget så banalt som hjemve, sygdom i familien eller noget helt 4.
HVIS du har ret i din antagelse så er det jo en viden man skal tage med videre i sit arbejde med spillerne på holdet.
Swing Like God's Own Dick
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Kan godt følge dig, men ikke sikker på det er så indviklet. Pedro faldt i niveau da Cifuentes kom. Måske han blev bedt om at lægge sit spil om og
struggelde med at finde sig selv i CIfuentes koncept. Sportsfolk vil alt andet lige
struggle i en periode når de bliver bedt om at lave noget radikalt om og det kan tage noget tid at blive tryg ved det. Det og så det, at han vel blev rusten af at Cifuentes så andre veje i starten.
Hold kæææft majn, jeg tror du har givet mig hjerneblødning.
Men derudover synes jeg det giver god mening. Han fungerede fint i forgængerens mere simple presspil spil, hvor det bare var frem over isen og positionering var en by i Rusland. Kan sagtens se han har været overbebyrdet i Cifuentes program, specielt når taktisk og opstillingsmæssig kontinuitet ikke har været særligt prioriteret.
Men hvor er det bare fedt han er tilbage.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Forza
- Allstar

Der kan jo være mange årsager til det. Det er vel alment kendt at mange unge spillere, der forlader deres hjemland for første gang, har tilpasningsvanskeligheder i udlandet. Pedro skiftede til Danmark som 22 årig og oplevede for første gang en kold dansk vinter med dårlige baner.
Dertil kan det påvirke med “støj” omkring alt den transfersnak og læg så oveni det en ny træner med et nyt koncept.
Jeg tror ikke nødvendigvis man bare kan pege på en ting. Det kan sagtens være en kombination af flere ting.
Det er derfor glædeligt at han er tilbage på sit høje niveau. Vores midtbane bliver enormt meget bedre af at have ham på dette niveau fremfor hans sædvanlige erstatning i startopstillingen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
Viborgs Justin Lonwijk ser ganske spændende, omend lidt ufærdig, ud.
-
Eksil
- Allstar

Patrick Olsen er på vej i bad standing i Århus, da både spil og indstilling halter. Han har svært ved at leve op til de 7-8 mio. kr. de gav for ham.
Synes man bør leje ham efteråret ud, især hvis man kan få en lav købsklausul på ham. Fejler han så har det ikke kostet alverden at lønne ham året ud, men lykkedes det kan han igen blive bindeledet centralt. Der er jo stadig et hul der, især da hans afløser nu sidder på trænerbænken.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Eksil skrev:Patrick Olsen er på vej i bad standing i Århus, da både spil og indstilling halter. Han har svært ved at leve op til de 7-8 mio. kr. de gav for ham.
Synes man bør leje ham efteråret ud, især hvis man kan få en lav købsklausul på ham. Fejler han så har det ikke kostet alverden at lønne ham året ud, men lykkedes det kan han igen blive bindeledet centralt. Der er jo stadig et hul der, især da hans afløser nu sidder på trænerbænken.
Nej tak - han har vist igennem hele hans karriere at han ikke er langtidsholdbar. Tvivler på han kan give AaB mere. Plus det her med at sælge til AGF/leje fra deres overskudslager det skal kun være en engangs fejltagelse.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Eksil skrev: ↑23. aug 2021, 09:06
Patrick Olsen er på vej i bad standing i Århus, da både spil og indstilling halter. Han har svært ved at leve op til de 7-8 mio. kr. de gav for ham.
Ja, der er da en række debattører herinde der har taget fejl. Kritikken har været heftigt tiltagende siden starten, og træneren erkendte da også hurtigt at det ikke var meget andet end dødboldene som PO bidrog med offensivt, og trak ham længere tilbage på banen.
Det er ingen naturlov at Patrick Olsen ville være i start-11'eren i AaB - i AGF har det været tydeligt hvor afhængig han er at have gode spillere omkring sig.
I går var han vel banens ringeste i 1. halvleg.
-
Eksil
- Allstar

Jakobsen skrev: ↑23. aug 2021, 09:10
Eksil skrev:Patrick Olsen er på vej i bad standing i Århus, da både spil og indstilling halter. Han har svært ved at leve op til de 7-8 mio. kr. de gav for ham.
Nej tak - han har vist igennem hele hans karriere at han ikke er langtidsholdbar. Tvivler på han kan give AaB mere. Plus det her med at sælge til AGF/leje fra deres overskudslager det skal kun være en engangs fejltagelse.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det første argument er fair nok. Han har rigtigt mange klubber for en på 27 år og har haft en karriere der kører helt vildt i bølger. Tror han ville gavnes af at komme tilbage til tryggere rammer og hans insta BFF i Lucas Andersen, men det er klart en risiko. Derfor ville jeg også kun leje ham.
Det andet argument er skidt. Man skal ikke være for fin til at finde spillere nogen steder, om det er AGF 2.hold, Brøndbys damehold eller et seriehold fra Kabul. Kan de spille, så kan de spille.
-
Hanga
- Allstar

- Geografisk sted: 7200 Grindsted
Julgranen skrev: ↑23. aug 2021, 09:15
Eksil skrev: ↑23. aug 2021, 09:06
Ja, der er da en række debattører herinde der har taget fejl. Kritikken har været heftigt tiltagende siden starten, og træneren erkendte da også hurtigt at det ikke var meget andet end dødboldene som PO bidrog med offensivt, og trak ham længere tilbage på banen.
Det er ingen naturlov at Patrick Olsen ville være i start-11'eren i AaB - i AGF har det været tydeligt hvor afhængig han er at have gode spillere omkring sig.
I går var han vel banens ringeste i 1. halvleg.
Det er da heller ingen naturlov at PO var gået ned i kvalitet i AaB, hvor han efter min mening passede væsentligt bedre ind, og savnet af hans evner på bolden har været tydelig for mig... Så nej, jeg erkender ikke nederlag i den diskussion
Om jeg ville tage ham tilbage afhænger af alternativer og økonomi... men det er da klart, at han har brændt nogle broer med hans attitude omkring skiftet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
-
Julgranen
- Allstar

- Favoritspiller: Jacob Nordstrøm
Hanga skrev: ↑23. aug 2021, 09:23
Det er da heller ingen naturlov at PO var gået ned i kvalitet i AaB, hvor han efter min mening passede væsentligt bedre ind, og savnet af hans evner på bolden har været tydelig for mig... Så nej, jeg erkender ikke nederlag i den diskussion
Folk havde nu også en tendens til at lukke øjnene for hans fejl, fordi han kostede os en halv kasse Wiibroe i Helsingør.
Hans evner på bolden - ja, han er da teknisk stærk, men han er også meget en show-spiller uden så meget slutprodukt, hvilket er noget af det han har været mest kritiseret for i AGF.
For mange touch på bolden, for meget hæl og tå - og en rigtig dårlig attitude til tider.
Det er dog noget mere sandsynligt at han ville have underpræsteret, al den stund at vi taler en spiller som har leveret 1,5 god sæson i hele karrieren.
-
Runschen
- 2. div

Jeg synes nu PO’s mål-snit hos os viste masser af slutprodukt.
Men altså diskussion er lidt omsonst for jeg kan slet ikke se det ske. Han spiller - omend udskældt - fast for Agf. Han er på sin “karrieres kontrakt”. Altså den 5 årig kontrakt der skal sikre ham økonomisk mange år efter karrieren. Det skal AaB jo aldrig nogensinde tilbyde ham og han vil på ingen måder skifte til os og samtidigt gå mærkbart ned i løn. Igen han spiller jo altså fast..
Er jeg den eneste der stadig ikke helt har opgivet Thom Haye rygtet. Altså kunne man forestille sig, at vi fortsat er inde i billedet, men at han afventer for at se om der pludselig kommer bud fra Æresdivisionen eller lignende..?
Jeg kan ikke forstå hollandsk, men søger man på ham på Twitter er der stadig heftig debat om han bliver hos NAC eller ej.. Han udtaler sig selv igår omkring en mulig transfer, men kan ikke tyde hvad han siger..
-
Kovacs
- Superliga

- Favoritspiller: Martin P!
Stop nu den Patrick Olsen snak - Han ender i Helsingør.