Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
troelsh
- Allstar

- Geografisk sted: 9000
raekkeettre skrev: ↑24. aug 2021, 11:21
Sjov fact: Vi er det hold i ligaen der aflevere MINDST bagud - kun 12,7%. Vi har anden bedst defensiv i ligaen og vi er Klart dem der afslutter mindst og skaber mindst åbne chancer...
Jeg synes altså ikke vi har brug for spillere til defensiven eller defensive midtbane - vi har brug for nogle der kan lave et slut produkt - ikke nødvendigvis afslutte, men skabe overtal, afdrible en mand, sørge for vi bliver langt mere farlige end vi er. Hvis vi kan få en kanon venstre wing som kan afdrible en mand, løbe i dybden, er hurtig, er højre benet, så ville jeg gerne sende ALLE midler den vej, fordi lige nu er det for mig KLART på den plads, og sådan en type vi mangler mest!
EDIT: Og så med det in mente, at vi også er dem der MINDST forsøger at afdrible en mand i hele ligaen....
Helt enig, vi mangler spillere med fart der kan udfordre, vi har vel reelt kun Hannesbo der med god fart i stængerne, men han mangler så meget andet.
Men jeg synes mindst ligeså meget vores offensiv mangler en spiller ved siden af Pedro, der kan lede og fordele spillet.
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Og så savner vi i det hele taget nogle offensive folk, som kan modtage bolden uden stort pres, f.eks. med en mand i ryggen, og som kan fordele spillet derfra. Der havde jeg håbet lidt, at Marakic havde enten de tekniske eller fysiske færdigheder til at kunne agerer mere som en link-up spiller, når rummene for Kusk, Fossum og Prip bliver lukket ned, men sådan synes jeg indtil videre ikke det ser ud til. Han er måske en lille smule bedre end van Wert til den del, men det er ikke nok til man for alvor kan bruge det.
Jeg synes dog det skal siges, at vores backs er blevet langt mere offensive og farlige på det sidste (især Pallesen, desværre havde Børsting/Ahlmann en off-day imod Randers), og hvis Ross bliver endnu bedre til at slå de lange diagonale afleveringer, så kan det blive et værdifuldt våben. Jeg talte i hvert fald 2-3 diagonale afleveringer fra Ross som nærmest spillede Børsting helt fri på fløjen langt oppe på Randers banehalvdel.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Det er soleklart offensivt at vi har mangler. Makaric er eneste offensive højrebenede spiller. Vi mangler en venstrekant der kan lave højt pres og trække ind i banen.
Balancen på den centrale midt ser helt fin ud med det nuværende. Der er jeg enig med Inge, at det ikke er jordens undergang hvis vi ikke henter en spiller ind. Offensivt og på målfronten er dog klart der vi halter efter. Vi skal vinde en kamp som den i Randers, mod et powerhold der har haft en hård midtuge kamp. Det passer vores possession strategi og høje pres bare rigtig godt til.
Forsvaret, og hej til alle Granli kritikkerne, er super kompetent med 3 back kæde og Hagelskjær i rotation. Der er intet at kritisere dem for, heller ikke vores backs der skaber god bredde.
Vi mangler at skabe mere for Makaric, og det gør vi bedst ved at tilfører en højrebenet venstre kant til vores trup.
Jeg synes dog afgjort, at det lugter af, at vi ikke henter flere ind i dette vindue. For mig virker det som om den generelle stemning er, at vi skal hente en spiller til den centrale midtbane, ellers ender vi uden for top6. Jeg tror på top6 med det nuværende, men det er knebent hvis vi ikke kommer til at skabe flere chancer.
-
R Rosenberg
- Allstar

raekkeettre skrev: ↑24. aug 2021, 11:21
Sjov fact: Vi er det hold i ligaen der aflevere MINDST bagud - kun 12,7%. Vi har anden bedst defensiv i ligaen og vi er Klart dem der afslutter mindst og skaber mindst åbne chancer...
Jeg synes altså ikke vi har brug for spillere til defensiven eller defensive midtbane - vi har brug for nogle der kan lave et slut produkt - ikke nødvendigvis afslutte, men skabe overtal, afdrible en mand, sørge for vi bliver langt mere farlige end vi er. Hvis vi kan få en kanon venstre wing som kan afdrible en mand, løbe i dybden, er hurtig, er højre benet, så ville jeg gerne sende ALLE midler den vej, fordi lige nu er det for mig KLART på den plads, og sådan en type vi mangler mest!
EDIT: Og så med det in mente, at vi også er dem der MINDST forsøger at afdrible en mand i hele ligaen....
Der er da vist heller ingen, der efterlyser defensive midtbanespillere. Det er centrale midtbanespillere, der efterlyses, ikke fejeblade som Ferreira (og Magnus og Bob).
Ædruelighedens stemme
-
jonas386
- Allstar

bonanza skrev: ↑24. aug 2021, 13:54
Jeg synes dog afgjort, at det lugter af, at vi ikke henter flere ind i dette vindue. For mig virker det som om den generelle stemning er, at vi skal hente en spiller til den centrale midtbane, ellers ender vi uden for top6. Jeg tror på top6 med det nuværende, men det er knebent hvis vi ikke kommer til at skabe flere chancer.
Jeg tror at forskellen på om man bliver nummer 3 eller 10 i denne sæson nærmest er et spørgsmål om marginaler. BIF og AGF, der ellers ville være favoritter til placeringen lige bag FCK og FCM, er startet helt til rotterne og samtidig skal det mest formstærke hold (Randers) spille europæiske kampe, hvilket formentlig koster i løbet af efteråret.
Udover Vejle og SønderjyskE, som jeg ikke tror på i denne sæson, så er det vel nærmest helt åbent hvordan pladserne fordeler sig derefter - især efter det vi trods alt har set de første 6 runder.
-
hje1980
- Allstar

- Geografisk sted: 9230
Jeg synes det afgjort, at det lugter af vi henter en profil ind til det offensive... ALLE indikation peger i den retning og truppen mangler det også. En type ala LA.
Om det så bliver køb eller leje er jeg i tvivl om. Måske en leje af en profil vil være optimalt, da man må forvente LA tilbage - måske til foråret.
-
FIDEL
- Allstar

- Favoritspiller: Milan Makaric
hje1980 skrev: ↑24. aug 2021, 14:31
Jeg synes det afgjort, at det lugter af vi henter en profil ind til det offensive... ALLE indikation peger i den retning og truppen mangler det også. En type ala LA.
Om det så bliver køb eller leje er jeg i tvivl om. Måske en leje af en profil vil være optimalt, da man må forvente LA tilbage - måske til foråret.
Det kunne f.eks. være Bundu eller Warming, men det kunne ligne Inge at hive en ukendt kanin ud af ærmet...
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Jeg vil faktisk sige, at hvis indkøb afhænger af, at vi sælger Fossum, vil jeg hellere afstå og lade mig nøje med den nuværende trup.
Men kan Inge på en eller anden måde finde budget til en yderligere offensiv forstærkning - gerne en hurtig, højrebenet type - så klager jeg selvfølgelig ikke.
Og så ville jeg nok gå all-in på at omskole Hannesbo til direkte afløser/backup for Ahlmann. Vi ser lidt tynde ud på venstrekanten rent offensivt.
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
BoT skrev: ↑24. aug 2021, 15:18
Jeg vil faktisk sige, at hvis indkøb afhænger af, at vi sælger Fossum, vil jeg hellere afstå og lade mig nøje med den nuværende trup.
Men kan Inge på en eller anden måde finde budget til en yderligere offensiv forstærkning - gerne en hurtig, højrebenet type - så klager jeg selvfølgelig ikke.
Og så ville jeg nok gå all-in på at omskole Hannesbo til direkte afløser/backup for Ahlmann. Vi ser lidt tynde ud på venstrekanten rent offensivt.
I mine øjne er Hannesboe mere en wingback type, og bør ikke være nærmeste alternativ til de 3 forreste pladser. Hans fart kan udnyttes bredt i banen, men han skal lægge på i flere facetter af spillet, både defensivt og offensivt. Siden sin debut mod FCK, synes jeg at jeg mangler at se nogle bedre offensive aktioner fra ham, før jeg kan forsvare at han spiller en af de 3 forreste pladser. Han virker simpelthen uafklaret i sine handlinger. Ifht fysikken, farten og det faktum at han er venstrebenet, så synes jeg at det giver god mening at bruge ham på venstre wingback på sigt. Det er måske af mangel på bedre, og for at tage presset af, at man lader ham spille venstrekant.
-
Mr Gold
- Superliga

Baresi
Er sgu spændt på om Inge har ændret strategi eller om han knokler på livet løs??
Det er NU der skal bygges på
Hører du noget spændende????
Er ved at gå op i limningen af nysgerrighed ha ha
Håber SÅ meget på Inge rykker og kommer med noget hvor vi siger Wauuuu!!!
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
bonanza skrev: ↑24. aug 2021, 16:45
BoT skrev: ↑24. aug 2021, 15:18
I mine øjne er Hannesboe mere en wingback type, og bør ikke være nærmeste alternativ til de 3 forreste pladser. Hans fart kan udnyttes bredt i banen, men han skal lægge på i flere facetter af spillet, både defensivt og offensivt. Siden sin debut mod FCK, synes jeg at jeg mangler at se nogle bedre offensive aktioner fra ham, før jeg kan forsvare at han spiller en af de 3 forreste pladser. Han virker simpelthen uafklaret i sine handlinger. Ifht fysikken, farten og det faktum at han er venstrebenet, så synes jeg at det giver god mening at bruge ham på venstre wingback på sigt. Det er måske af mangel på bedre, og for at tage presset af, at man lader ham spille venstrekant.
Jeg er heller ikke sådan blown away over Hannesboe. Synes han har været anonym udover FCK kampen i foråret. Kan ikke rigtigtgt huske andre prætationer og det er skidt når han oftest spilles i frontkæden. Hvad angår egen avl er Ross og Malthe er de eneste unge, som lige nu har vist de hører hjemme på førsteholdet.
RAUS RAUS SSE!
-
Runschen
- 2. div

Jeg siger og HÅBER IKKE, at vi skal ligge noget i det, men opdagede lige at ham her følger AaB på Instagram
https://www.transfermarkt.com/nikola-bo ... ler/497359
Han er højre wing, 22 år, fra Nordmakaedonien og derudover fra Makaric’s gamle klub; Radnik..
.. Jo mere jeg kigger på ham og på YouTube, så tror jeg sgu godt at han kunne endo som vores alternativ til Pallesen på Wingbacken..
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
Runschen skrev: ↑25. aug 2021, 09:01
Jeg siger og HÅBER IKKE, at vi skal ligge noget i det, men opdagede lige at ham her følger AaB på Instagram
Han er højre wing, 22 år, fra Nordmakaedonien og derudover fra Makaric’s gamle klub; Radnik..
.. Jo mere jeg kigger på ham og på YouTube, så tror jeg sgu godt at han kunne endo som vores alternativ til Pallesen på Wingbacken..
Haha, jeg spottede det samme og tænkte samme tanke. Mon ikke han bare har set Makaric' story og trykket ind på AaBs profil.
-
Mephisto2
- Allstar

Runschen skrev: ↑25. aug 2021, 09:01
Teoretisk set kunne det være, han gerne ville følge sin tidl. holdkammerats nye klub. Men....
-
Runschen
- 2. div

Det kan sagtens være, at han bare følger sin tidligere holdkammerat.. men jo mere jeg kigger på manden på YouTube des mere tænker jeg bare, at det kunne give mening for IAO..
Et år tilbage af kontrakten, god alder, tidligere leveret assists til Makaric.. Ud fra videoen ligner han spiller med masser af drive og lidt af en Duracell kanin. Han ser faktisk spændene ud..
Jeg er dog ikke selv uden videre begejstret, hvis det sker - men synes bare der er mange ting der stemmer ret godt overens..
Hvem tipper en “and eller ej” til transfervinduet senere i dag

-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Men det giver vel ikke mening at bruge vores sparsomme midler på at købe en spiller til en af de pladser, hvor vi er allerbedst kørende pt.?
-
Moen
- Allstar

- Favoritspiller: Robert Kakeeto
-
Kontakt:
BoT skrev: ↑25. aug 2021, 10:13
Men det giver vel ikke mening at bruge vores sparsomme midler på at købe en spiller til en af de pladser, hvor vi er allerbedst kørende pt.?
Vi aner jo ikke hvad sådan en spiller koster. De solgte ligatopscoreren for 3,5mio, så resten af deres spillere kan heller ikke være alt for dyre. Tror dog bare, han følger klubben pga. Makaric.
-
Runschen
- 2. div

Jeg synes også personligt, at den centrale midt er vigtigere .. men men men Pallesen’s plads og/eller en højrebenet offensiv spiller har jo også bare været nævnt af flere som en mangel. Det ligner ham her at være.
Jeg tror meget vel, at vores økonomiske formåen og markedet i øjeblikket gør, at valget kan være faldet på ham her.
..Kan jo være, at hvis det bliver ham her gutten, at der fortsat er økonomi til en midtbane general?
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Jeg er efterhånden så hungrende efter rygter, at jeg ville sætte pris på, at en eller anden bare fandt på et rygte, som jeg kunne forholde mig til :-)
Du behøver ikke engang sandsynliggøre, at det kunne være rigtigt. Bare sig at snakken er gået på det lokale værtshus eller lign

-
gravballe
- Allstar

Reyad skrev: ↑25. aug 2021, 11:02
Jeg er efterhånden så hungrende efter rygter, at jeg ville sætte pris på, at en eller anden bare fandt på et rygte, som jeg kunne forholde mig til :-)
Du behøver ikke engang sandsynliggøre, at det kunne være rigtigt. Bare sig at snakken er gået på det lokale værtshus eller lign
Jeg har set søren Larsen i ikea i Aalborg.