Superligaen 2021/2022

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Superligaen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 22. aug 2021, 20:13

Det er godt nok skønt at følge GF' og BIF i disse uger. Der er i den grad muligheder i denne sæson, hvor både Randers og BIF skal spille Europa. 3. Pladsen er i den grad up for grabs. Jeg tror ikke der er nogen der kan følge med FCK og FCM i takt med at sæsonen kommer rigtig igang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 22. aug 2021, 22:59

Jakobsen skrev:
18. aug 2021, 11:35
Kempes skrev:
18. aug 2021, 10:07
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 20:13
Breezer skrev:
17. aug 2021, 19:40
jonas386 skrev:
17. aug 2021, 17:40

Forhåbentlig giver erfaringerne fra både Esbjerg, Sønderjyske og Vejle en vis skepsis ift bare at lukke udenlandske rigmænd ind i varmen (uanset at både FCM og FCN er gode eksempler på, at det også kan lykkedes, men det virker mere som undtagelsen end reglen)
Det kommer jo i høj grad an på hvad de nye ejere kan tilføre. Både Benham og Vernon har jo bidraget med langt mere end bare kapital på hver deres måde. Hvis en ejer bare kommer for at forrente deres investering og gøre klubben til en markedsplads for tilfældige østeuropæere og lykkeriddere, kan vi lige så godt være ejet af lokale hænder.
Det er også min pointe.
Jeg er enig, man skal godt nok være skarp på hvem man giver klubnøglerne til. Men kan vi blive en del Red bull klubberne, så vil det være helt OK med mig.

Aalborg har jo allerede en tyr som byens kendetegn :danmarkfan:
Vi skal ALDRIG være en del af Red Bull! Logo, klubnavn, farver/striber - ja hele vores identitet vil jo ryge. Ved godt, at Red Bull er dygtige, men prisen er for høj. Vi skal blive et moderne AaB - vi skal ikke blive RB Aalborg! AaB skal være en fodboldklub - ikke et marketingben i Red Bull koncernen.
Men hvor langt er der i grunden fra "AaB" til "AaRB" - det ville jo være nemt at lave et bette sprogligt trick i den forbindelse uden at sætte klubbens historie og kultur over styr.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 24. aug 2021, 13:54

Efter annonceringen af Peter Sørensen som ny Vejletræner, skal der nok kun findes én yderligere nedrykker fra superligaen.

Mit bud er det bliver SJE, men håbet er selvfølgelig at de kommer til at kæmpe hårdt med BIF og AGF om at slippe for presset i den bedste danske fodboldrække.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. aug 2021, 11:07

52 mio for Dreyer, som for mig at se ikke er meget mere end den nye Jesper Lange. Han diver måske lidt mere end Yrsa.

Det er vildt så stor forskel, der er på de penge, man hiver hjem som henholdsvis rig og fattig klub. Spillede han i AaB tænker jeg, at buddet havde været 7-10 mio.
Ædruelighedens stemme

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 25. aug 2021, 11:29

R Rosenberg skrev:
25. aug 2021, 11:07
52 mio for Dreyer, som for mig at se ikke er meget mere end den nye Jesper Lange. Han diver måske lidt mere end Yrsa.

Det er vildt så stor forskel, der er på de penge, man hiver hjem som henholdsvis rig og fattig klub. Spillede han i AaB tænker jeg, at buddet havde været 7-10 mio.
Enten ser du ikke nok fodbold, eller så skal du til at pudse brillerne. Dreyer har været impliceret i 8 mål indtil videre i sæsonen. Det er immervæk imponerende for 6 kampe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. aug 2021, 11:32

Salle17 skrev:
25. aug 2021, 11:29
R Rosenberg skrev:

Enten ser du ikke nok fodbold, eller så skal du til at pudse brillerne. Dreyer har været impliceret i 8 mål indtil videre i sæsonen. Det er immervæk imponerende for 6 kampe.
Jeg skal medgive, at jeg ikke kunne drømme ét sekund om at se en kamp med dem, medmindre det er, fordi AaB er modstanderen.
Og jo, han har da nogle stærke forcer - men 52 mio er alligevel en slat.
Pointen var mere, at det er vildt så stor forskel, der er på priserne afhængigt af, hvem den sælgende klub er. Et emne, der har været debatteret i årevis.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. aug 2021, 13:55

R Rosenberg skrev:
25. aug 2021, 11:32
Salle17 skrev:
25. aug 2021, 11:29
R Rosenberg skrev:

Jeg skal medgive, at jeg ikke kunne drømme ét sekund om at se en kamp med dem, medmindre det er, fordi AaB er modstanderen.
Og jo, han har da nogle stærke forcer - men 52 mio er alligevel en slat.
Pointen var mere, at det er vildt så stor forskel, der er på priserne afhængigt af, hvem den sælgende klub er. Et emne, der har været debatteret i årevis.
Der er stor forskel ja, og fcm er vel fuldt på højde med fck (hvis ikke de endda har overhalet dem) ift. hvad de tager for deres spillere.
Jeg tror dog alligevel vi havde fået noget mere end 7-10 mil. for en spiller med Dreyers kvaliteter, han er stadig ung og ekstremt kampafgørende, vi havde sikkert fået 20-25 mil. for ham.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. aug 2021, 16:12

R Rosenberg skrev:

Dreyer er rigtig dygtig, han minder mig om Kusk men er flere niveauer bedre. Klart en af suppens bedste spillere og det vil alt andet lige være en klar svækkelse hvis Fcm sælger Dreyer men det kan lige passe at de henter en erstatning som er endnu bedre :S

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 26. aug 2021, 09:27

Aalborg frederikshavner skrev:
25. aug 2021, 16:12
R Rosenberg skrev:

Dreyer er rigtig dygtig, han minder mig om Kusk men er flere niveauer bedre. Klart en af suppens bedste spillere og det vil alt andet lige være en klar svækkelse hvis Fcm sælger Dreyer men det kan lige passe at de henter en erstatning som er endnu bedre :S
Enig - en sygt god spiller, som naturligvis har både alder og potentiale til at blive endnu bedre. Jeg har primært nydt ham i u21-landskampe, hvor han hver eneste gang er blandt banens bedste (også når DK har spillet imod superhold som Frankrig og Tyskland). Jeg er lige ved at synes at godt 50 af de rigtigt lange er billigt...
Lindmark / Vendelbokartellet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. aug 2021, 09:58

Pastorius skrev:
24. aug 2021, 13:54
Efter annonceringen af Peter Sørensen som ny Vejletræner, skal der nok kun findes én yderligere nedrykker fra superligaen.

Mit bud er det bliver SJE, men håbet er selvfølgelig at de kommer til at kæmpe hårdt med BIF og AGF om at slippe for presset i den bedste danske fodboldrække.
Jeg tror også tiden, hvor Brøndby og sådan set også AGF kunne rykke ned, er forbi. Ihvertilfald for en årrække. De kan atter skrue op for økonomien, hvis de kommer i problemer. Tilsvarende gælder os.

Så ja, SønderjyskE og Vejle ligner de bedste bud. Dog er Silkeborg og Viborg altså på nogle punkter hold, som sagtens kan rykke ned, selvom det er spændende oprykkere. Jeg tror ikke OB kommer i problemer i år. De er det eneste hold, som ikke har hentet noget og Alm synes at vise en farbar vej.

Personligt tror jeg enten Niels Frederiksen eller David Nielsen ikke er træner efter landskampspausen, såfremt de taber i weekenden. Dog af forskellige årsager.

David. Det er lidt ligesom Priske, energien er væk og der er ikke tegning på, at han kan flytte holdet. Så skal der skiftes ud. Spørgsmålet er nok kun om David får september med eller ej til at vende skuden. Utaknemlig ja, men vi havde selv været kritisk selv overfor Hamren, hvis han havde præsteret os for de to Larne-kampe, som David har budt AGF-fans.

Niels Frederiksen. Han er sådan set uskyldig, synderen er CV. Men nu har Brøndby gennem to år spillet forfinet Ove Christensen/Viborg fodbold. Det er accepteret, sålænge der er succes. Men nu udebliver succes'en og så må de kigge på om det er Brøndbyspil og det tænker jeg ikke de mener. Og så tror jeg, at Jesper Sørensens faneflugt betyder de skal overveje, om det er en ny assistent til Niels Frederiksen eller man faktisk har anledning til at udskifte hele trænergruppen. Men det ligner et broget efterår og det skal koste et hoved. Og det første hoved, som ryger, er nok ikke CVs.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 26. aug 2021, 10:23

FlæskeFrank skrev:
26. aug 2021, 09:58
Pastorius skrev:
24. aug 2021, 13:54

Jeg tror også tiden, hvor Brøndby og sådan set også AGF kunne rykke ned, er forbi. Ihvertilfald for en årrække. De kan atter skrue op for økonomien, hvis de kommer i problemer. Tilsvarende gælder os.

Så ja, SønderjyskE og Vejle ligner de bedste bud. Dog er Silkeborg og Viborg altså på nogle punkter hold, som sagtens kan rykke ned, selvom det er spændende oprykkere. Jeg tror ikke OB kommer i problemer i år. De er det eneste hold, som ikke har hentet noget og Alm synes at vise en farbar vej.

Personligt tror jeg enten Niels Frederiksen eller David Nielsen ikke er træner efter landskampspausen, såfremt de taber i weekenden. Dog af forskellige årsager.

David. Det er lidt ligesom Priske, energien er væk og der er ikke tegning på, at han kan flytte holdet. Så skal der skiftes ud. Spørgsmålet er nok kun om David får september med eller ej til at vende skuden. Utaknemlig ja, men vi havde selv været kritisk selv overfor Hamren, hvis han havde præsteret os for de to Larne-kampe, som David har budt AGF-fans.

Niels Frederiksen. Han er sådan set uskyldig, synderen er CV. Men nu har Brøndby gennem to år spillet forfinet Ove Christensen/Viborg fodbold. Det er accepteret, sålænge der er succes. Men nu udebliver succes'en og så må de kigge på om det er Brøndbyspil og det tænker jeg ikke de mener. Og så tror jeg, at Jesper Sørensens faneflugt betyder de skal overveje, om det er en ny assistent til Niels Frederiksen eller man faktisk har anledning til at udskifte hele trænergruppen. Men det ligner et broget efterår og det skal koste et hoved. Og det første hoved, som ryger, er nok ikke CVs.
BIF er ikke gået i panik endnu, så der har du nok ret, men jeg synes der er tegn på at David og AGF er ved at gå i panik: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... de-nervoes

Niels Frederiksen er ikke i fare lige foreløbig. Jeg tror Maksø har set tiden an mht. CL, så jeg tror ikke de kan holde på ham nu.

Davids svar på alt er indstilling, men det de mangler er åbenlyst kvalitet og konkrete løsninger. Deres forsvar fungerer slet ikke, og modstanderne skal ikke bruge ret mange chancer for at score på dem. Jeg tror ikke på han kan vende skuden, og det kommer til at tage tid for en anden træner at få styr på dem. Samtidig har de en historik, der kan skubbe ekstra til nervøsiteten.

Viborg tror jeg ikke på kommer i problemer, de spiller rigtig flot fodbold og de bliver noget af en mundfuld, når de vænner sig at spille i Superligaen. De har været uheldige med ikke at få flere point.

Sønderjyske virker ikke til at have kvaliteten, og har i hvert fald ikke fundet roen endnu.

...men lad os nu vente til at vinduet er lukket helt i med at dømme holdene, et godt indkøb rundt omkring kan godt flytte balancen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 28. aug 2021, 11:17

Er der nogen der har hørt den mediano udsendelse med den kommercielle direktør i FCM? Han snakker om hvordan området omkring MCH arena skal være et mere levende sted, også når det ikke er kampdage, men endnu vigtigere at der skal være tale om heldagsarrangementer - hvis man vil - når man tager til FCMs hjemmekampe, og noget for enhver kundetype (mænd, kvinder, børn, gamle, unge osv.).

Der var en del af tankerne som jeg synes virkede overtænkte, og derudover synes jeg der var for meget fokus på, at de også ville tiltrække de folk der ikke rigtigt interesserer sig for fodbold, men i stedet bliver drevet af et eller andet fællesskab som tilfældigvis kredser sig om fodbold. Det er selvfølgelig fint nok, men måske også noget jeg selv ville fokusere på når markedet af fodboldinteresserede er faktisk mættet

Der var dog også nogle interessante tanker ift selve kampdagen, hvor der skal være mere til kampoplevelsen end bare fodboldkampen, men at man også som tilskuer skal kunne tage på sportsbar, eller se noget ungdomsfodbold mellem nogle af samarbejdsklubberne. Der kan jeg ofte godt have en følelse af, at man på Aalborg Stadion kommer til fodbold - nogle gange måske en time/halvanden før kampstart - men det er ikke rigtigt et sted man kommer til daglig, og det er heller ikke mit indtryk at fans bruger mange timer på stadion i løbet af en kampdag.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 29. aug 2021, 16:45

Rundens kampe indtil videre har stort set forløbet perfekt, hvis man er realistisk og indser, at fcm og fck ikke kan nås i denne sæson (selvom der er lang tid endnu). Derfor var det vigtigt, at randers tabte i dag, for silkeborg holder næppe i det lange løb. Derudover må midtjylland gerne fortsætte stimen i dag, selvom uafgjort også vil være spiseligt.

Med tanke på det program vi har haft indtil nu og truppens/spillets udvikling, så bliver det største problem de kommende kampe vel primært, hvordan vi tackler favoritrollen, som vi næppe slipper for at tage på os.

Forudsat at vi selv kan holde dampen oppe, så kan vi endvidere hænge hatten på, at de europæiske kampe kan koste lidt for de involverede klubber.

Med held og skarphed kan vi snakke om metal, men sæsonen er lang endnu og meget skal flaske sig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 29. aug 2021, 20:03

Fantastisk med endnu et pointtab til AGF.

Patrick O kommer ind og spiller elendigt.

Love it!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 29. aug 2021, 20:20

Julgranen skrev:
29. aug 2021, 20:03

Love it!
Fra https://www.morethanaclub.dk/:

"Rent lort i 2. halvleg. Katastrofe at sætte PO og ST ind til sidst."

At købe Patrick Olsen i Helsingør for småpenge og se ham få succes i AaB for så at sælge ham til AGF for mange millioner og se ham få fiasko der. Det forløb kunne man jo dårligt have drømt om. Og når så Søren Tengsted, der også gik efter guld og glory i Aarhus, bliver svinet i samme sætning som Patrick Olsen, når man jo derhen, hvor man må knibe sig i armen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 29. aug 2021, 20:22

Og så skal jeg da lige love for, at Brøndby lige nu bliver kørt ud af eget stadion. Efter 17 minutter er de heldige med ikke at være ned med 0-3. Nærmest bizar klasseforskel i en kamp med et forsvarende mesterhold på banen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 29. aug 2021, 22:13

sulakvelidze skrev:
29. aug 2021, 20:20
Julgranen skrev:

Love it!

At købe Patrick Olsen i Helsingør for småpenge og se ham få succes i AaB for så at sælge ham til AGF for mange millioner og se ham få fiasko der. Det forløb kunne man jo dårligt have drømt om. Og når så Søren Tengsted, der også gik efter guld og glory i Aarhus, bliver svinet i samme sætning som Patrick Olsen, når man jo derhen, hvor man må knibe sig i armen.
Patrick Olsen: One club (per year) player
RAUS RAUS SSE!

Spritten
2. div
2. div

Indlæg af Spritten » 29. aug 2021, 22:38

Jeg siger ikke det var noget nær en perfekt runde for os, jeg siger bare, det er satme tæt på.. :aabfan:

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 30. aug 2021, 10:48

sulakvelidze skrev:
Julgranen skrev:

Love it!

Rønnebærene er sure, men jeg er i øvrigt enig.

Ærgerligt at fcm ikke kunne fortsætte den gode start (og om ikke andet bare få x. Vi når dem alligevel ikke i længden, så det var bedre, at bif ikke fik point (og det var den eneste kamp jeg manglede på oddset).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 30. aug 2021, 11:00

Mogens skrev:
30. aug 2021, 10:48
sulakvelidze skrev:

Rønnebærene er sure, men jeg er i øvrigt enig.

Ærgerligt at fcm ikke kunne fortsætte den gode start (og om ikke andet bare få x. Vi når dem alligevel ikke i længden, så det var bedre, at bif ikke fik point (og det var den eneste kamp jeg manglede på oddset).
Altså Søren Tengstedt skifte var jo underligt karrierevalg allerede fra dag 1. Da han skrev med AGF havde de Patrick Mortensen og Helenius og lidt talent selv og spillede kun med en angriber. Decideret dårligt agentarbejde, hvis der blev kigget på andet end lønnen.
- FlæskeFrank

Besvar