Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
uhaaaaaaaaa det bliver SÅ spændende indtil midnat

lige meget om det bliver Aleksandar Trajkovski eller mustapha bundu er det en stor forstærkning

AaB AaB AaB AaB
Hvis han får op imod 1 mio euro om året skal AaB vel også have mindst 50 % i rabat på lønnen, for at det hænger sammen?Julgranen skrev: ↑31. aug 2021, 05:15Spanske medier skriver at Trajkovski er tæt på AaB, at det nu er op til ham selv - intet er underskrevet endnu.
Hvis ikke der kommer et tilbud om et lån, inden vinduet lukker vil Mallorca formentlig blive enig med ham om at lade ham gå på fri.
De har brug for den plads han optager i truppen.
Så selv hvis vi “bare” låner ham får vi formentlig en meget fordelagtig aftale med købsoption.
Selv ved 50% er det en top løn i AaB og jeg har sku perosnligt svært ved at forstå, at vores behov på de offensive pladser skulle være SÅ stort. På den centrale midtbane har vi Pedro, Højholdt og MC (med forlydner om Kakeeto på vej ud, og en erkendelse af at Fossum er langt vigtigere i en offensiv rolle)... Hvorfor i alverden bruger vi ikke pengene her? Broken record I know, men det er mig en gåde.Eksil skrev: ↑31. aug 2021, 08:13Hvis han får op imod 1 mio euro om året skal AaB vel også have mindst 50 % i rabat på lønnen, for at det hænger sammen?Julgranen skrev: ↑31. aug 2021, 05:15Spanske medier skriver at Trajkovski er tæt på AaB, at det nu er op til ham selv - intet er underskrevet endnu.
Hvis ikke der kommer et tilbud om et lån, inden vinduet lukker vil Mallorca formentlig blive enig med ham om at lade ham gå på fri.
Så selv hvis vi “bare” låner ham får vi formentlig en meget fordelagtig aftale med købsoption.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Jeg er nok ret enig. Ville personligt lede mere efter en klassisk boks-til-boks spiller med en god indstilling og Risgård hår.Hanga skrev: ↑31. aug 2021, 08:22Selv ved 50% er det en top løn i AaB og jeg har sku perosnligt svært ved at forstå, at vores behov på de offensive pladser skulle være SÅ stort. På den centrale midtbane har vi Pedro, Højholdt og MC (med forlydner om Kakeeto på vej ud, og en erkendelse af at Fossum er langt vigtigere i en offensiv rolle)... Hvorfor i alverden bruger vi ikke pengene her? Broken record I know, men det er mig en gåde.Eksil skrev: ↑31. aug 2021, 08:13Hvis han får op imod 1 mio euro om året skal AaB vel også have mindst 50 % i rabat på lønnen, for at det hænger sammen?Julgranen skrev: ↑31. aug 2021, 05:15Spanske medier skriver at Trajkovski er tæt på AaB, at det nu er op til ham selv - intet er underskrevet endnu.
Jeg tænker ikke vi kommer i nærheden af at betale 50 % af hans lønudgift.Hanga skrev: ↑31. aug 2021, 08:22Selv ved 50% er det en top løn i AaB og jeg har sku perosnligt svært ved at forstå, at vores behov på de offensive pladser skulle være SÅ stort. På den centrale midtbane har vi Pedro, Højholdt og MC (med forlydner om Kakeeto på vej ud, og en erkendelse af at Fossum er langt vigtigere i en offensiv rolle)... Hvorfor i alverden bruger vi ikke pengene her? Broken record I know, men det er mig en gåde.
Incitamentet hos Mallorca ligger ikke kun i at slippe for lønnen. Han optager også en plads, som de skal bruge til et nyindkøb. De er tvunget til at registrere ham, hvis ikke de finder en løsning inden midnat.
Man kunne også spekulere i at man tænker at give Fossum en mere fri 8'er rolle. Nu har han en langt bedre og mere stabil 6'er bag sig, så det giver også noget offensiv frihed.
Jeg mener stadigvæk det er på grænsen til besynderligt, at så mange herinde mener at Fossum KUN kan spille på kanten. Selv som 8'er kan han tage løb i feltet, og hvis han nogensinde skal videre fra AaB så skal han også evne andet end at score mål. Han er jo altså købt som 8'er.
der er bud/interesse for magnus fra Norge
Kakeeto på vej til dansk 1. div.
Kakeeto på vej til dansk 1. div.
Synes ham nordmakedonieren lyder forholdsvis interessant. Bundu kan jeg også godt se fungere, men er også nervøs for hans humørsvingninger.
Dog er jeg noget mere urolig for at lade både magnus og Kakeeto gå uden at hente nyt ind. Det efterlader os med to CM'er, og derved er jeg bange for at vores helt store profil pt., Fossum, bliver rykket tilbage på en 6'er. Dette tror jeg endnu mere på hvis der hentes offensiv forstærkning til de to kanter, hvor Fossum har sine bedste kampe..
Men glæder mig virkelig meget til dagen - både kampdag og deadline day
Edit: Men jeg ser hverken Magnus eller Robert som en del af vores hold, og derfor er det fint de skal videre. Alt held og lykke til dem, men vi har simpelthen absurd meget brug for backup derinde. Specielt med tanke på hvor mange kort Pedro og Højholt skraber sammen
Dog er jeg noget mere urolig for at lade både magnus og Kakeeto gå uden at hente nyt ind. Det efterlader os med to CM'er, og derved er jeg bange for at vores helt store profil pt., Fossum, bliver rykket tilbage på en 6'er. Dette tror jeg endnu mere på hvis der hentes offensiv forstærkning til de to kanter, hvor Fossum har sine bedste kampe..
Edit: Men jeg ser hverken Magnus eller Robert som en del af vores hold, og derfor er det fint de skal videre. Alt held og lykke til dem, men vi har simpelthen absurd meget brug for backup derinde. Specielt med tanke på hvor mange kort Pedro og Højholt skraber sammen
Altså jeg var selv i lang tid fortaler for at Fossum skulle spille 8'eren, men jeg må bare konstatere, at han er markant dårligere og mere anonym når han gør det. Til gengæld har han været en succes i den nuværende "frie rolle" bag de to angribere, ligesom han også har været bedre på kant.Julgranen skrev: ↑31. aug 2021, 08:30Jeg tænker ikke vi kommer i nærheden af at betale 50 % af hans lønudgift.Hanga skrev: ↑31. aug 2021, 08:22Selv ved 50% er det en top løn i AaB og jeg har sku perosnligt svært ved at forstå, at vores behov på de offensive pladser skulle være SÅ stort. På den centrale midtbane har vi Pedro, Højholdt og MC (med forlydner om Kakeeto på vej ud, og en erkendelse af at Fossum er langt vigtigere i en offensiv rolle)... Hvorfor i alverden bruger vi ikke pengene her? Broken record I know, men det er mig en gåde.
Incitamentet hos Mallorca ligger ikke kun i at slippe for lønnen. Han optager også en plads, som de skal bruge til et nyindkøb. De er tvunget til at registrere ham, hvis ikke de finder en løsning inden midnat.
Man kunne også spekulere i at man tænker at give Fossum en mere fri 8'er rolle. Nu har han en langt bedre og mere stabil 6'er bag sig, så det giver også noget offensiv frihed.
Jeg mener stadigvæk det er på grænsen til besynderligt, at så mange herinde mener at Fossum KUN kan spille på kanten. Selv som 8'er kan han tage løb i feltet, og hvis han nogensinde skal videre fra AaB så skal han også evne andet end at score mål. Han er jo altså købt som 8'er.
Jeg mindes at du i mange indlæg tidligere var helt på linje med mig i, at vi har brug for bedre opspil nedefra og mere pasningsstærke og visionære kræfter på midtbanen, og at Fossum ikke har overbevist på dette punkt i AaB trøjen... så det undrer mig hvis du ser ham som løsningen nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
KAN jo også være at ham nordmakedonieren har været done deal et par dage og det faktisk ER en CM alle kræfter er sat ind på nuDon Bong skrev: ↑31. aug 2021, 08:36Synes ham nordmakedonieren lyder forholdsvis interessant. Bundu kan jeg også godt se fungere, men er også nervøs for hans humørsvingninger.
Super fint, hvis de kan sendes videre. Men så SKAL vi ud og hente en gardering på 6’er positionen. Jeg medgiver at hverken Kakeeto eller Magnus er specielt gode alternativer når/hvis Pedro får karantæner el skade, men de er vel ret beset de to eneste i truppen der kan dække den plads. Bottom line, fint hvis de smutter - men så skal der hentes en ny spiller ind til den position
Selvfølgelig rigtigt nok.Mr Gold skrev: ↑31. aug 2021, 08:41KAN jo også være at ham nordmakedonieren har været done deal et par dage og det faktisk ER en CM alle kræfter er sat ind på nuDon Bong skrev: ↑31. aug 2021, 08:36Synes ham nordmakedonieren lyder forholdsvis interessant. Bundu kan jeg også godt se fungere, men er også nervøs for hans humørsvingninger.
Edit: Men jeg ser hverken Magnus eller Robert som en del af vores hold, og derfor er det fint de skal videre. Alt held og lykke til dem, men vi har simpelthen absurd meget brug for backup derinde. Specielt med tanke på hvor mange kort Pedro og Højholt skraber sammenInges udtalelser omkring bestyrelsen tænker jeg bare at en leje aftale ik burde skulle den vej
Det er bare min egen fornemmelse, men jeg tror ikke ham nordmakedonieren kun bliver en leje - jeg tror vi lukker den, og køber ham, og derfor skal den godkendes i bestyrelsen fordi han er dyr. Men igen jeg har intet at have det i andet end min egen fornemmelse - som ofte ikke er god (i hvert fald ikke når jeg oddser
Men håber da du har ret, og at Inge hiver en vild kanin op af hatten eller i hvert fald bare en fuldgod reserve til CM
Har bestemt heller ik noget at have det i men bare en fornemmelse og håbDon Bong skrev: ↑31. aug 2021, 08:44Selvfølgelig rigtigt nok.Mr Gold skrev: ↑31. aug 2021, 08:41KAN jo også være at ham nordmakedonieren har været done deal et par dage og det faktisk ER en CM alle kræfter er sat ind på nuDon Bong skrev: ↑31. aug 2021, 08:36Synes ham nordmakedonieren lyder forholdsvis interessant. Bundu kan jeg også godt se fungere, men er også nervøs for hans humørsvingninger.
Edit: Men jeg ser hverken Magnus eller Robert som en del af vores hold, og derfor er det fint de skal videre. Alt held og lykke til dem, men vi har simpelthen absurd meget brug for backup derinde. Specielt med tanke på hvor mange kort Pedro og Højholt skraber sammenInges udtalelser omkring bestyrelsen tænker jeg bare at en leje aftale ik burde skulle den vej
Det er bare min egen fornemmelse, men jeg tror ikke ham nordmakedonieren kun bliver en leje - jeg tror vi lukker den, og køber ham, og derfor skal den godkendes i bestyrelsen fordi han er dyr. Men igen jeg har intet at have det i andet end min egen fornemmelse - som ofte ikke er god (i hvert fald ikke når jeg oddser)
Men håber da du har ret, og at Inge hiver en vild kanin op af hatten eller i hvert fald bare en fuldgod reserve til CM
Hvis du ser de kampe hvor han scorer, så er det sjældent han spiller brandkampe. Han løber meget, men han har ikke mange fantastiske afleveringer eller dribler 2-3 mand.Hanga skrev: ↑31. aug 2021, 08:40Altså jeg var selv i lang tid fortaler for at Fossum skulle spille 8'eren, men jeg må bare konstatere, at han er markant dårligere og mere anonym når han gør det. Til gengæld har han været en succes i den nuværende "frie rolle" bag de to angribere, ligesom han også har været bedre på kant.
Jeg mindes at du i mange indlæg tidligere var helt på linje med mig i, at vi har brug for bedre opspil nedefra og mere pasningsstærke og visionære kræfter på midtbanen, og at Fossum ikke har overbevist på dette punkt i AaB trøjen... så det undrer mig hvis du ser ham som løsningen nu.
Men får vi en mere kvalificeret venstre-kant, så kunne det lette noget af det pres der ligger på Iver, Kusk, Prip og de få andre der har potentiale til at være kampafgørende med deres aktioner.
Ja, jeg mener stadig at vi har brug for noget andet til midtbanen, men jeg tror også senest Iver ryger til vinter, hvis vi skal have penge for ham. Det ville ikke være nogen dum løsning at lade ham indtage 8'eren i den mellemliggende periode, og så få Trajkovski til kanten.
Selvfølgelig kan han spille 8'er - det er en mere naturlig position for ham end kanten, og uanset hvad så afhænger det også af hvor fri en rolle Cifuentes giver ham.
Han skal tænke noget mindre over defensive pligter nu hvor han ikke længere skal trækkes med Magnus.
Men vi afhænder vil ikke dem begge? Hvem skal så spille, hvis Højholt eller Pedro ikke er klar?
Ang. Bundu, så er jeg lunken ved den. Sidst han spillede godt, var vel efteråret 2019? Som type er han lige hvad vi mangler, men hvad hjælper det, hvis han skal genopbygges inden han (måske) finder tilbage til niveau?
Trajkovski er vel endnu en mellemrumsspiller, der heller ikke kan true i dybden, eller sætte en mand for alvor? Skal vi hente sådan en type ind, skal han have have et Andreas Johanssons'sk niveau, for ellers er han jo ikke markant bedre end de andre offensiv-typer vi har til rådighed.
Trajkovski har dog noget mere klasse end de øvrige spillere vi har. Han er teknisk stærk, og ikke mindst skudstærk - hvilket ingen af vores øvrige kanter er for alvor. De tester i hvert fald sjældent modstandernes keeper, medmindre det er på frispark.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg synes også, at Trajkovski bliver talt lige rigeligt op. Han har altså de sidste fem år kun medvirket i 25 La Liga eller Serie A kampe. Han har selvfølgelig spillet mange/andre kampe på lavere niveau, men så er superligaen altså ikke ringere. Og Nordmakedonien er altså FIFA ranglistens nr. 72, så der er lidt vej fra DKs plads som nr. 11. At de var til EM - det var 24 ud af 55 medlemslande, så det er ikke bare Europas bedste hold, som deltager.Hanga skrev: ↑31. aug 2021, 08:22Selv ved 50% er det en top løn i AaB og jeg har sku perosnligt svært ved at forstå, at vores behov på de offensive pladser skulle være SÅ stort. På den centrale midtbane har vi Pedro, Højholdt og MC (med forlydner om Kakeeto på vej ud, og en erkendelse af at Fossum er langt vigtigere i en offensiv rolle)... Hvorfor i alverden bruger vi ikke pengene her? Broken record I know, men det er mig en gåde.
Dermed ikke sagt, at han kan være spot on. Men vi skal ikke sprænge banken for de stats.
- FlæskeFrank
Kan ikke rigtig finde ud af om Rufo også kan være i spil til en 8er plads? Så ringe defensivt er han jo ikke...kommer også an på hvordan vi vælger at spille den 8er positionSønderhof skrev: ↑31. aug 2021, 08:48Men vi afhænder vil ikke dem begge? Hvem skal så spille, hvis Højholt eller Pedro ikke er klar?
Ang. Bundu, så er jeg lunken ved den. Sidst han spillede godt, var vel efteråret 2019? Som type er han lige hvad vi mangler, men hvad hjælper det, hvis han skal genopbygges inden han (måske) finder tilbage til niveau?
Trajkovski er vel endnu en mellemrumsspiller, der heller ikke kan true i dybden, eller sætte en mand for alvor? Skal vi hente sådan en type ind, skal han have have et Andreas Johanssons'sk niveau, for ellers er han jo ikke markant bedre end de andre offensiv-typer vi har til rådighed.
Jeg savner Winsnes