Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)

Indlæg af Yankee » 1. sep 2021, 19:41

Lyfe skrev:
1. sep 2021, 16:27
Men gør sponsor delen virkelig så stor forskel? Med partnerskaber på 250.000 kr osv. så skal der altså tegnes mange for at købe bare en spiller til 15 mil og så give ham løn bagefter...
Altså der skal 12 til bare for at betale årslønnen til kusk. Ved godt de har oprustet en del og det kan være med til at betale den daglige drift men er det virkelig sponsorerne der som har ændret økonomien så meget?
Ja, det gør de. AGF har sponsorindtægter for 60-70 mio. kr., AaB har 30-35.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 1. sep 2021, 19:50

Yankee skrev:
1. sep 2021, 19:41
Lyfe skrev:
Men gør sponsor delen virkelig så stor forskel? Med partnerskaber på 250.000 kr osv. så skal der altså tegnes mange for at købe bare en spiller til 15 mil og så give ham løn bagefter...
Altså der skal 12 til bare for at betale årslønnen til kusk. Ved godt de har oprustet en del og det kan være med til at betale den daglige drift men er det virkelig sponsorerne der som har ændret økonomien så meget?
Ja, det gør de. AGF har sponsorindtægter for 60-70 mio. kr., AaB har 30-35.
GF har bare et forspring der. Det at genopbygge klubbens økonomi var deværre noget man forsømte i mange år. Først med at realisere store engangsgevisnter ved noget boligsalg som ikke ville blive en langvarig finanseringskilde og siden ved kun at fokusere på overlevelse og skære til. Man skulle have været i gang allerede i 2011-2013 med at se på hvordan klubbens økonomiske forudsætninger kunne øges. Virkelig positivt, at man de sidste år har tænkt på økonomisk vækst, har fået Elkær ind og begynder at øge det økonomiske grundlag. Om vi kan nå GFS niveau? Nok ikke helt, men vi kan da komme meget tættere på. Jaja, de har Århus, men vi har omvendt en hel landsdel, hvor de er omgivet af klubber.
RAUS RAUS SSE!

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af Himmerland » 1. sep 2021, 20:00

Øhh er der noget der er gået min næse forbi ? Det her er godt nok stadig en transfer tråd ikke, bliver helt i tvivl om det er en GF/Talent tråd 🤷‍♂️

degn
1. div
1. div
Geografisk sted: nordjylland

Indlæg af degn » 1. sep 2021, 20:22

Baresi: er der mere aktivitet med transferfrie, du kan jo stadig nå din CM eller er der helt lukket og slukket

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. sep 2021, 21:27

Lyfe skrev:
Julgranen skrev:
1. sep 2021, 14:27
Yankee skrev:
1. sep 2021, 14:25
Jeg taler om deres spillerbudget. AGF køber spillere til 10-15 mio., AaB køber spillere til max 3-4 mio. Det er ikke mere end et par år siden at AaB konsekvent hentede bedre og dyrere spillere end AGF - eksempelvis det vindue hvor AaB hentede Okore, mens AGF hentede Pierre Kanstrup. Nu er det omvendt og forskellen vokser fra vindue til vindue.
Det skyldes nu nok også AGF's indtægter på bl.a. Bundu - en stor del af de 45-50 mio. de tjente er jo brugt i dette vindue.

Den galej har vi jo også været med på efter Bassogog-salget.

Men det er da helt rigtigt at AGF trækker (voldsomt) fra på sponsor-delen.
Jo men rent resultatmæssig skal der sådan set “bare” 24 af de partnerskaber til for at købe en 15 mio spiller på en 5 årig kontrakt og give ham 250.000 pr mdr. Hvis eller likviditet er tilstede
det er ikke en umulig størrelse
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Himmerland
Superliga
Superliga

Indlæg af Himmerland » 1. sep 2021, 21:50

For at forsætte i talent tråden, men stadig transfer relateret https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rliga-klub

Himmerland
Superliga
Superliga

Indlæg af Himmerland » 1. sep 2021, 22:32

Inge udtaler til Nordjyske at vinduet endnu ikke er lukket i Ukraine, Rusland, Tyrkiet, Qatar og Saudi Arabien, så han vil ikke love vi ikke sælger mere.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 2. sep 2021, 08:23

Good one, den med Nicolai Poulsen og 18 millioner. :cheers: :cheers: :cheers:

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. sep 2021, 08:27

Himmerland skrev:
1. sep 2021, 22:32
Inge udtaler til Nordjyske at vinduet endnu ikke er lukket i Ukraine, Rusland, Tyrkiet, Qatar og Saudi Arabien, så han vil ikke love vi ikke sælger mere.
og afviser heller ikke at vi ikke henter nogen :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 2. sep 2021, 08:39

Himmerland skrev:
1. sep 2021, 20:00
Øhh er der noget der er gået min næse forbi ? Det her er godt nok stadig en transfer tråd ikke, bliver helt i tvivl om det er en GF/Talent tråd 🤷‍♂️
Er det ikke relevant for en transfertråd at sammenligne AaB's transfervindue med én af vores nærmeste konkurrenters?

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 2. sep 2021, 09:02

og så er det da rart at se de positive Vibes der er omkring AaB i medierne. Morten Bruun og Michel Wikkelsø davidsen har begge PRIP som måske superligaens bedste indkøb målt på kr og kvalitet.
Morten Bruun er meget positiv overfor AaB generelt i transfer vinduet og skriver også at vi har et forvrænget billede af niveauet hvis ikke vi ser en spiller med 3 Em kampe forstærke AaB (om Tjakovski)
OB bliver til gengæld haglet ned.
Agf får lidt ros, men også at de 15 mio for andersson er en klar overbetaling
FCK og FCN naturligvis ros for deres respektive salg, og FCK for deres indkøb.

Det er god læsning, og jeg sidder tilbage med en god følelse af et kompetent og kvalificeret AaB vindue hvor alt var planlagt ned til mindste detalje.
Kæft jeg glæder mig til vi starter op igen.

Reyad
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Indlæg af Reyad » 2. sep 2021, 09:30

Det er sgu meget spændende hvad perspektiverne er.
Der bliver kamp om pladserne mange steder på banen.
Hagelskjær presser på ift midterforsvar. Især hvis vi spiller med tre.
Børsting udfordrer wing-backs.
Centralt er kampen lidt mindre. Men hvis vi går over til en mere rendyrket 3-4-3, så kommer Højholt nok på bænken.
Offensivt har vi pludselig lidt at skyde med, må man sige.
Makaric, Trajkovski og Prip som nye er meget potent.
Og stadig har vi Kusk, Hannesbo, Prica. Samt en Lucas der forhåbentlig vender tilbage på et tidspunkt. Nu behøver vi formentlig ikke rushe ham.
Derudover er Rufo, MC og nogle unge gutter stadig på kontrakt :-)
AaB har set klart bedst ud med tre centrale forsvarsspillere. Men jeg håber stadig, at vi arbejder med at kunne spille en mere klassisk 4-2-3-1 med Fossum som en slags 10'er. Der er han altså dygtig.

Jeg er meget mere optimistisk end længe.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 2. sep 2021, 09:36

Gad vide om vinduet var vurderet ens, hvis vi havde været nr. 3, 6 eller 9 ?

Overordnet tror jeg, at vi får meget kredit fordi vores hold netop fungerer, så dem, som kommer ind, er flødeskum.

Vedr. Makaric. Vi har indkøbt til den plads, som helt klart manglede. Her er juryen nok ikke færdig med at votere, men som indkøb er han angrebstypen, som vi ikke havde og har vist i den forgangne sæson, at han kan bombe. Hvis det var os, som havde hentet Kusminovski, så havde meldingen nok været det samme.

Jeg tror med den handel, at vi primært får kredit for at hente til den plads, som har været vores smertensbarn længe, og at vi henter på en relativ høj hylde for at udfylde pladsen.

Hvis vi vurderer truppen før og efter transfervinduet er den potentielle gruppe af mulige start11 så blevet større eller mindre ?

Start11: Rinne, Ross, Thelander, Granli, Pallesen, Ferreira, Højholt, Ahlmann, Fossum, Prip, Makaric.

Følgende er vi vel ikke bange for at sætte ind i kortere eller længere tid: Andreas Hansen, Hagelskjær, Børsting, Magnus C, Kusk, Rufo og Prica.

Trajkovski må tilhøre den sidste gruppe også. Så har vi 19 mand, som kan spille i start11. Det virker stærkt.

Som nogle har været inde på, så Thelander, Granli, Ross og Hagelskjær måske i underkanten - der burde være et talent tæt på de fire. Og det er Prijovic vel ikke. Jeg er med på, at Ahlmann og Pallesen også kan trækkes derind, men det virker ikke tillidsvækkende og dermed ikke reelle erstatninger.

10 SL-kampe og 2 pokalkampe inden efteråret er overstået. Ingen skader tak.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 2. sep 2021, 11:51

baresi skrev:
2. sep 2021, 09:02
og så er det da rart at se de positive Vibes der er omkring AaB i medierne. Morten Bruun og Michel Wikkelsø davidsen har begge PRIP som måske superligaens bedste indkøb målt på kr og kvalitet.
Morten Bruun er meget positiv overfor AaB generelt i transfer vinduet og skriver også at vi har et forvrænget billede af niveauet hvis ikke vi ser en spiller med 3 Em kampe forstærke AaB (om Tjakovski)
OB bliver til gengæld haglet ned.
Agf får lidt ros, men også at de 15 mio for andersson er en klar overbetaling
FCK og FCN naturligvis ros for deres respektive salg, og FCK for deres indkøb.

Det er god læsning, og jeg sidder tilbage med en god følelse af et kompetent og kvalificeret AaB vindue hvor alt var planlagt ned til mindste detalje.
Kæft jeg glæder mig til vi starter op igen.
hvor læser du det
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 2. sep 2021, 11:52

hit666 skrev:
2. sep 2021, 11:51

hvor læser du det
https://www.bt.dk/superligaen/store-ros ... te-indkoeb
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
hit666
Allstar
Allstar
Favoritspiller: rade prica

Indlæg af hit666 » 2. sep 2021, 11:54

Bong skrev:
2. sep 2021, 11:52
hit666 skrev:

hvor læser du det
tak :cheers: :cheers: :cheers:
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 2. sep 2021, 13:31

Bong skrev:
2. sep 2021, 11:52
hit666 skrev:

hvor læser du det
Har altid anset Bruun som den mest kompetente kommentator og fodbolddebattør i DK, men jeg synes ikke Prip har været mere end middel. Han startede fantastisk med et eminent mål, men han har også haft lange perioder, hvor han har været anonym, derudover har han brændt et par meget store chancer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 2. sep 2021, 14:08

Brodernumsi skrev:
2. sep 2021, 13:31
Har altid anset Bruun som den mest kompetente kommentator og fodbolddebattør i DK, men jeg synes ikke Prip har været mere end middel. Han startede fantastisk med et eminent mål, men han har også haft lange perioder, hvor han har været anonym, derudover har han brændt et par meget store chancer.
Det må også være irriterende at gå fra, at ville lægge cheftræner og sportschef på hjul og stejle og rase ud herinde hver dag, til nu pludselig at se dem få ros i stor stil fra omverdenen.
Tiderne skifter... heldigvis. Kom over det :aabfan:

Prip har været et superkøb til pengene. I det hele taget er vores hold langt mere konkurrencedygtigt end da vi gik ind i vinduet.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 2. sep 2021, 14:19

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 14:08
Brodernumsi skrev:
Det må også være irriterende at gå fra, at ville lægge cheftræner og sportschef på hjul og stejle og rase ud herinde hver dag, til nu pludselig at se dem få ros i stor stil fra omverdenen.

Prip har været et superkøb til pengene. I det hele taget er vores hold langt mere konkurrencedygtigt end da vi gik ind i vinduet.
Ja hvis du lægger vægt på noget som Morten Bruun har udtalt så er tiderne så sandelig skiftet 🙂
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 2. sep 2021, 14:28

Julgranen skrev:
2. sep 2021, 14:08
Brodernumsi skrev:

Hvad i alverden snakker du om? Du må gerne linke til de post, hvor jeg har 'raset ud'...

At du ser Prip som et superkøb, baseret på det han har præsteret, fortæller jo blot en historie om, at du er fuldstændig kritikløs overfor alt hvad IAO og Cifuentes foretager sig. Du sidder med armene i sky, på trods af, det på ingen måde er regnbuer og lyserøde skyer i klubben. Spillet er blevet bedre, men det var dælme også ringe i starten.

Vores indkøb under IAO, har kun én( Pedro ), været en klar forstærkning. Jeg håber Prip og Makaric kan blive det, men de har ikke overbevist endnu. Trajkovski er fra en højere hylde, men han har ikke spillet i 2 måneder, så det tager naturligvis noget tid, inden vi får gavn af ham.
Måske jeg bare har større forventninger til vores klub end du har.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Låst