Plus ift. at hente flere, som for eksempel Ramol.jonas386 skrev: ↑9. sep 2021, 15:26Hvordan er det et plus for SPAL? Det er vel kun succesfuldt at starte en sådan 'koloni', hvis der også kommer solide førsteholdsspillere eller videresalg ud af eksperimentet. Har SPAL fået noget ud af deres estiske forsøg endnu? Bare en førsteholdsspiller, nogle salg eller andet?Prica22 skrev: ↑9. sep 2021, 14:15Aner intet om opblomstringen og ej heller hvordan kolonien i Italien er opstået, men det er et kæmpe + for SPAL med alle deres estere. Tryghed er enormt vigtigt, så derfor er det fint at have ligesindede omkring sig. Som danskerne i Ajax i sin tid.jonas386 skrev: ↑9. sep 2021, 11:14Kan se at der også er en del talenter i SPAL, som også har været interesseret i vores etiske ven. Af et land der aldrig har produceret fodboldspillere af synderlig betydning, så virker de til at have nogle ret fine årgange på vej.
Er der sket markante ændringer i estisk fodbold, eller er det tilfældigt at de pludselig har en række unge spillere der er interessante for det øvrige fodboldeuropa
Men det er da rigtigt nok et fint sted at forsøge sig. Spillere fra Baltikum er sjældent i super høj kurs, og det er vel rimeligt sigende, at flere af de mere profillerede spillere fra regionen (hvis man ser på de sidste 20 år) har været i AaB eller dansk fodbold. Oper og Zelinski selvfølgelig, men ellers var Spalvis vel også den første egentlige profil fra Litauen siden Jankauskas. Af lettiske spillere kan jeg kun nævne Igor Stapanovs, og jeg er ikke engang sikker på, at han var specielt dygtig. Meget sigende har han også både været i Arsenal.. Og Esbjerg![]()
Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Re: Transferønsker vol. 31 (Sommervinduet 2021/22)
Trajkovski er ankommet til klubben.
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885
Jeg er ret spændt på ham. Jeg synes han lignede en der laver de løb ind i feltet som vi har manglet. Ret spændt på at se mere til spillestil og niveau.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Hvem tænker du, der mangler indløb i feltet fra?
Det ser imo ud til at der fyldes fint på, mest udtalt med Fossum.
You pay for this?
Fossum fylder godt på, men omvendt synes jeg sjældent at spillere som Makaric og Prip formår at komme derind i det etablerede spil. Der mangler noget der. Og det jeg tænker på er også en anden type løb i andre sekenser end Fossum. Fossum kommer meget på indløb og anden bolde. Jeg tænker mere på den spiller vi kan stikke i dybden på en omstilling og som kan postionere sig så han kan spilles fri. Fossums løb er mere Riasgård løb fra andet geled (med på han spiller 10'er lige nu, men stadig).Fromthecradle skrev: ↑10. sep 2021, 23:05Hvem tænker du, der mangler indløb i feltet fra?
RAUS RAUS SSE!
Var Trajkovski ikke kun på lån?? Og ved i om i har en købs option på ham??
Om der er option er der mig bekendt ingen der ved... Vi plejer at fortælle hvis vi har det, og det gjorde vi ikke denne gang. Omvendt så har Inge antydet at det bør være muligt at købe ham hvis vi vil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Vi må da virkelig håbe, at Makaric bliver bedre til at positionere sig og tage de rigtige “løb”. Virkelig udnyttelig grænsende til blind passager so far
RAUS RAUS SSE!
Eller at vi rent faktisk begynder kreere chancer, så manden ikke konsekvent skal forsøge at løbe fra forsvaret.
Vi spiller ham simpelthen ikke god - og det er ikke hans skyld.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Enig i, at det selvfølgelig også handler om det chanceskabende spil, men jeg savner virkelig også at se angreb, hvor han står rigtigt/tager de rigtige løb.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 15:24Præcis min tanke.
Det er godt nok ikke meget han får lov at ligge i feltet.
Det er helt klart ikke en spiller der kan alverden på egen hånd i hvert fald.
RAUS RAUS SSE!
Det var 2 gange hvor han var ret fri i feltet, den ene af gangene vælger prip at lave et halvhjertet skud på mål som var alt for let for målmanden at tage. Måske AaB spillerne skulle prøve at spille ham i fødderne i feltet. Prip er især efterhånden irriterende at se på, han tager tit de forkerte beslutninger
Jeg har svært ved at se Milan Makarić spidskompetence og hvad han er bedre til end van weert for målet var val at få en der var bedre 
AaB AaB AaB AaB
Prip har jeg det også blandet med. Han slår nogle gode bolde, men han skyder for meget fra distancen i stedet for at spille angrebene igennem og et mål og en assist i otte kampe er for lidt.gravballe skrev:Det var 2 gange hvor han var ret fri i feltet, den ene af gangene vælger prip at lave et halvhjertet skud på mål som var alt for let for målmanden at tage. Måske AaB spillerne skulle prøve at spille ham i fødderne i feltet. Prip er især efterhånden irriterende at se på, han tager tit de forkerte beslutninger
RAUS RAUS SSE!
Jakobsen skrev: ↑12. sep 2021, 17:14Enig i, at det selvfølgelig også handler om det chanceskabende spil, men jeg savner virkelig også at se angreb, hvor han står rigtigt/tager de rigtige løb.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 15:24Præcis min tanke.
Enig i han ikke kan en masse selv.
Derfor synes jeg også han skal være i feltet.
Som han bliver brugt nu, hvor han skal deltage en masse ude i banen. Så tror jeg ikke han bliver en succes for os.
Manden skal ind og tage dueller i feltet og ligge og skubbe chancerne ind, som han gjorde i Randers kampen.
Hvilke hold og hvad for nogle spillere er den type i moderne fodbold. Den der boks angriber som er langsom uden nævneværdig teknik som kun lever sit liv i feltet.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 18:53Jakobsen skrev: ↑12. sep 2021, 17:14Enig i, at det selvfølgelig også handler om det chanceskabende spil, men jeg savner virkelig også at se angreb, hvor han står rigtigt/tager de rigtige løb.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 15:24Præcis min tanke.
Som han bliver brugt nu, hvor han skal deltage en masse ude i banen. Så tror jeg ikke han bliver en succes for os.
Manden skal ind og tage dueller i feltet og ligge og skubbe chancerne ind, som han gjorde i Randers kampen.
Jeg ved godt det tidligt men luge nu er hans eneste styrke - som han gør godt - er at han arbejder stenhårdt
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kamil Wilczek gør det med fin succes. Dog synes jeg ikke han er SÅ ringe, som mange gør ham til.Maglau skrev: ↑12. sep 2021, 19:05Hvilke hold og hvad for nogle spillere er den type i moderne fodbold. Den der boks angriber som er langsom uden nævneværdig teknik som kun lever sit liv i feltet.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 18:53Jakobsen skrev: ↑12. sep 2021, 17:14Enig i, at det selvfølgelig også handler om det chanceskabende spil, men jeg savner virkelig også at se angreb, hvor han står rigtigt/tager de rigtige løb.Gaarde6 skrev: ↑12. sep 2021, 15:24Præcis min tanke.
Jeg ved godt det tidligt men luge nu er hans eneste styrke - som han gør godt - er at han arbejder stenhårdt
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg har i det hele taget svært ved at se Makaric’ kompetencer. Kan virkelig ikke få øje på noget han er god til. Synes I han vinder mange nærkampe??
Janteloven eksisterer IKKE!
Han mister i hvert fald ikke alle bolde der bliver smidt op på ham. Det giver alt noget til vores spil, selvom det er for lidt, hvis det er det eneste.Køllen I Møllen skrev: ↑12. sep 2021, 20:36Jeg har i det hele taget svært ved at se Makaric’ kompetencer. Kan virkelig ikke få øje på noget han er god til. Synes I han vinder mange nærkampe??
Han har også i flere tilfælde været i stand til at slå et ordenligt indlæg, hvis han får den ude i siden, og komme godt af med bolden i andre tilfælde.
Jeg synes dog stadig vi mangler at få spillet til at glide offensivt på en måde som vi gerne vil, så er det svært at vurdere hvad han kommer med - ligesom Prica og andre har set sløje ud i samme position. Jeg tænker mest det er et holdproblem.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert