Kasper Kusk er syg og var ikke med til den afsluttende træning.bedstefar skrev: ↑15. sep 2021, 09:28Jeg håber at vi smider en ekstra offensiv spiller ind, vores defensiv er stærk nok til det og så må Prip en tur på bænken og kigge efter hans slutprodukt. Højholt på bænken, fossum ned på den centrale midtbane.
Prica Makaric
Trajkovski
Trajkovski Makaric
Kusk
Hvilken opstilling laver flest mål?![]()
Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00
Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.
Ingen Kasper Kusk, da han er syg. Så slipper vi også for den diskussion.
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Ærgerligt da Kusk er et stærkt kort at skifte ind hvis der er behov for det.Prica22 skrev: ↑16. sep 2021, 16:311 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.
-
OrkSatme
- 2. div

- Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell
Kunne godt se Trajkovski få en startplads istedet for Kusk. Prip kunne godt bruge en lille tur på bænken
Trajkovski kan godt være nøglen til at få Makaric ordenligt igang!
Trajkovski kan godt være nøglen til at få Makaric ordenligt igang!
Håber det bliver hannebo der bliver sorteret fra.. tror faktisk ikke vi ser samme opstilling som i de sidste par kampe
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
- KME
- Superliga

- Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
- Geografisk sted: 8722
- Kontakt:
Never change a winning team... glæder mig til i morgen aften.

AaB fan since 1991 
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Fynboerne har hentet fornuftige resultater i hus på det sidste men ja det er et hold med store udfald. Frøkjær er ganske rigtigt en dygtig spiller, hvis han får tid og plads kan han sagtens volde problemer.Legum Magister skrev: ↑16. sep 2021, 01:07Er 100% enig i, at Ahlmann ikke har vist det fornødne niveau, og så virker han i øvrigt ofte overgearet og rager nogle dumme advarsler til sig, så forhåbentlig får Børsting chancen fra start. Tror ikke på Kusk i startopstillingen, og da AaB har en pokalkamp i midtugen har @FlæskeFrank sikkert ret i, at Trajkovski får en startplads i den kamp, så eneste ændring i startopstillingen bliver Børsting i stedet for Ahlmann. Sidder i øvrigt med fornemmelsen af, at det nemt kan blive en kamp, der afgøres af indskiftningerne, og med Kusk og Trajkovski har AaB da noget kreativitet at byde ind med fra bænken.Aalborg frederikshavner skrev: ↑13. sep 2021, 23:27Rinne
Pallesen - Ross - Thelander - Granli - Børsting
Ferreira - Fossum - Højholt
Kusk
Makaric
Ahlmann har ikke ramt niveau i denne sæson og Prip er ikke afgørende nok
Er i øvrigt spændt på, hvilket OB vi får at se. Det hold formår at svinge fra den rene ynk til ganske udmærket fodbold i løbet af en enkelt halvleg. Det er i hvert fald vigtigt, at AaB får styr på Sabbi og Frøkjær, og så skulle det helst ikke blive kampen, hvor Kadrii pludselig viser spilleglæde og effektivitet igen.
Gætter på endnu en jævnbyrdig kamp hvor fynboerne i store dele af kampen sidder på spillet. Ciffermæssigt tror jeg det ender 1-1
Ja, enig. Så må vi håbe, at Trajkovski/Prip rammer noget godt ved indskiftning.Aalborg frederikshavner skrev: ↑16. sep 2021, 16:35Ærgerligt da Kusk er et stærkt kort at skifte ind hvis der er behov for det.Prica22 skrev: ↑16. sep 2021, 16:311 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 6 Pedro Ferreira, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.
Efter hvad jeg så mod Sønderjyske, så går det ikke ret hurtigt. Det bliver afgørende at er i stand til at flytte bolden hurtig uden at smide for meget væk. Lykkes det, så ser det rigtig godt ud..Aalborg frederikshavner skrev:Fynboerne har hentet fornuftige resultater i hus på det sidste men ja det er et hold med store udfald. Frøkjær er ganske rigtigt en dygtig spiller, hvis han får tid og plads kan han sagtens volde problemer.Legum Magister skrev: ↑16. sep 2021, 01:07Er 100% enig i, at Ahlmann ikke har vist det fornødne niveau, og så virker han i øvrigt ofte overgearet og rager nogle dumme advarsler til sig, så forhåbentlig får Børsting chancen fra start. Tror ikke på Kusk i startopstillingen, og da AaB har en pokalkamp i midtugen har @FlæskeFrank sikkert ret i, at Trajkovski får en startplads i den kamp, så eneste ændring i startopstillingen bliver Børsting i stedet for Ahlmann. Sidder i øvrigt med fornemmelsen af, at det nemt kan blive en kamp, der afgøres af indskiftningerne, og med Kusk og Trajkovski har AaB da noget kreativitet at byde ind med fra bænken.Aalborg frederikshavner skrev: ↑13. sep 2021, 23:27Rinne
Pallesen - Ross - Thelander - Granli - Børsting
Ferreira - Fossum - Højholt
Kusk
Makaric
Ahlmann har ikke ramt niveau i denne sæson og Prip er ikke afgørende nok
Er i øvrigt spændt på, hvilket OB vi får at se. Det hold formår at svinge fra den rene ynk til ganske udmærket fodbold i løbet af en enkelt halvleg. Det er i hvert fald vigtigt, at AaB får styr på Sabbi og Frøkjær, og så skulle det helst ikke blive kampen, hvor Kadrii pludselig viser spilleglæde og effektivitet igen.
Gætter på endnu en jævnbyrdig kamp hvor fynboerne i store dele af kampen sidder på spillet. Ciffermæssigt tror jeg det ender 1-1
Sidst vi mødte dem, spillede ret hårdt fysisk på os på midtbanen, og fik os kyst.. det må vi ikke tillade igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
De sidste par kampe mod os har de vel primært bare høvlet lange bolde på Okosun.
Tænker Thelander skal være på dupperne.
Tænker Thelander skal være på dupperne.
In verbis simus faciles
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis jeg skal vægte de tre sidste kampe inden landskamppausen - OB, Brøndby og SønderjyskE - så er dette afgjort den, hvor frygten for et nederlag er størst.
Den minder desværre i betydning meget om kampen i sidste runde i grundspillet, hvor vi også bare lige skulle slå dem... Her ville en sejr bare gøre, at vi kunne kigge op og ikke ned.
Den minder desværre i betydning meget om kampen i sidste runde i grundspillet, hvor vi også bare lige skulle slå dem... Her ville en sejr bare gøre, at vi kunne kigge op og ikke ned.
- FlæskeFrank
Jeg tænker sku vi vinder på 2 mål af NordmakedonienFlæskeFrank skrev: ↑17. sep 2021, 10:42Hvis jeg skal vægte de tre sidste kampe inden landskamppausen - OB, Brøndby og SønderjyskE - så er dette afgjort den, hvor frygten for et nederlag er størst.
AaB AaB AaB AaB
Nu skynder vi os ud og spiller på det. Den slags forudsigelser i kamptråden plejer at holde!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
Nu er det stadig relativt tidligt at kigge på tabellen og alt det der, men en sejr i aften vil nu engang gøre, at vi lægger en solid afstand ned til bund-6 på et tidspunkt hvor godt 40% af grundspillet er gennemført. Optimalt set på otte point ned til OB, såfremt hverken BIF eller Viborg vinder deres kampe, ellers vil det være syv point.
Til sammenligning havde vi i sidste sæson efter 9. runde en afstand ned på to point. Det må alt andet end lige give noget ro på træningsbanen og blandt spillerne, hvis man får opbygget en solid "buffer" ned til den 6/7 plads, der forhåbentlig kan gøre at man spejder efter højere placeringer.
MEN, lad os nu lige starte med at vinde i aften først!
Til sammenligning havde vi i sidste sæson efter 9. runde en afstand ned på to point. Det må alt andet end lige give noget ro på træningsbanen og blandt spillerne, hvis man får opbygget en solid "buffer" ned til den 6/7 plads, der forhåbentlig kan gøre at man spejder efter højere placeringer.
MEN, lad os nu lige starte med at vinde i aften først!
Jeg synes virkelig ikke OB er noget godt hold. De var skide heldige i den sidste kamp. OB er uden Jebali, og det er jeg meget glad for, da han altid spiller godt mod os. Derudover er deres målmand ikke særlig god. Bernat er mindst 2 niveauer under OC.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Det er noget farligt, at begynde at disse modstanderen. Jeg er enig i, at vi har en bredere trup og mere homogen trup.
Men at gøre afrettede skud til heldige mål, så er vi altså ude i reelle mål eller ej. De vandt og de havde den nødvendige indstilling, ligesom vi har haft den de to sidste gange til at vende modgang og nede 0-1. Kadrii er klart den bedste offensive spiller på banen, han overgås i de to trupper kun af Lucas.
Ift. deres målmand, kan du ikke henvise til en kamp, hvor vores modstander var svækket på målmandsposten og vi vandt. Jeg synes netop, at de har haft en tendens til at være rigtig godt spillende mod os i de tilfælde. Men ja, de er et hold, som har flere ubekendte eller måske mere korrekt flere spillere, som har (for) korte perioder, hvor de spiller godt. Derfor bør vi også være favoritter, men kvalitetsmæssigt mener jeg ikke, at vi er lysår foran dem.
- FlæskeFrank
Men OB har før lykkedes med at slå os på ren fysik, selvom de har spillet dårlig fodbold. Vi skal være bedre på bolden, end vi var imod Viborg. Lidt spændt på, om Prip får en pause til fordel for Trajkovski. Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nej vi kan forvente endnu et tæt opgør, hvor marginalerne kommer til at afgøre det.FlæskeFrank skrev: ↑17. sep 2021, 12:19Det er noget farligt, at begynde at disse modstanderen. Jeg er enig i, at vi har en bredere trup og mere homogen trup.
Men at gøre afrettede skud til heldige mål, så er vi altså ude i reelle mål eller ej. De vandt og de havde den nødvendige indstilling, ligesom vi har haft den de to sidste gange til at vende modgang og nede 0-1. Kadrii er klart den bedste offensive spiller på banen, han overgås i de to trupper kun af Lucas.
Ift. deres målmand, kan du ikke henvise til en kamp, hvor vores modstander var svækket på målmandsposten og vi vandt. Jeg synes netop, at de har haft en tendens til at være rigtig godt spillende mod os i de tilfælde. Men ja, de er et hold, som har flere ubekendte eller måske mere korrekt flere spillere, som har (for) korte perioder, hvor de spiller godt. Derfor bør vi også være favoritter, men kvalitetsmæssigt mener jeg ikke, at vi er lysår foran dem.
Generelt er der bare ikke særlig stor niveauforskel på holdene i superligaen (med undtagelse af FCM & FCK).
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.