Det begynder at ligne en virkelig god case med Stahlfest. Han var ikke en spiller man på nogen måde satsede på i FCK og havde ikke fået ret meget spillede i u19-ligaen i denne sæson, så hvis han kan tage til Aalborg og blive Superliga-spiller på 3-4 måneder er det jo en decideret præmiecase for den karrierevej.
Træningskampe, sommeren 2021
Re: Træningskampe, sommeren 2021
Enig. Jeg har også hørt, at man ser det som et kæmpe scoop. Og så er der ingen skam, ikke at kunne bide sig fast på FCKs ungdomshold, som er topklasse i disse år. Kunne være en fin indskifter på søndag.Yankee skrev: ↑1. okt 2021, 12:20Det begynder at ligne en virkelig god case med Stahlfest. Han var ikke en spiller man på nogen måde satsede på i FCK og havde ikke fået ret meget spillede i u19-ligaen i denne sæson, så hvis han kan tage til Aalborg og blive Superliga-spiller på 3-4 måneder er det jo en decideret præmiecase for den karrierevej.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Enig i at det er dejligt, at træneren fokuserer på de dele, som han selv kan påvirke.Pastorius skrev: ↑1. okt 2021, 11:19Jeg tror ikke man kan læse ret meget ud af Martis udtalelser om navngivne spillere. Han fremhæver (og nogen vil sige overdriver) altid deres stærke sider. Det er god personalepleje, fremfor at tale sin trup ned, og klage over at man ikke har fået flere forstærkninger og komme med undskyldninger på forhånd, som andre trænere kunne finde på.
Jeg tror ikke vores resultater holder hen over sæsonen, men jeg er alligevel kæmpefan af Marti. Han er lige nøjagtig den dygtige leder, som jeg har håbet på ved de seneste mange træneransættelser. En mand der går forrest, er kompetent og holder al negativ tale inden for egne vægge. Samtidig lyder det til at han også kan give kulturen en nøk i den rigtige retning. Alt sammen præcis det der skal til, for at få et hold til at fungere godt sammen, også selvom vi mand for mand nok ikke kan bide skeer med de stærkeste hold.
Om det er god personalepleje at fremhæve enkelte spilleres stærke sider afhænger jo netop, om det blot er varm luft eller reel handling bag det. Siger Cifuentes det bare for at være rar eller mener han det? Hvis en træner roser en spiller for at være lige den type, som vi mangler, men 10 kampe i træk undlader at udtage ham/bænker ham. så var det nok mere varm luft end reel handling. Og så er det en skidt ting.
Det er en af de ting, som vi vel ikke helt kan afkode endnu omkring Cifuentes.
Var det ikke omkring marts, at han udtalte hvor dygtig og vigtig spiller Kusk var, men udtog ham ikke? Hvis spillere oplever sådanne forløb - og der iøvrigt ikke er andre forhold i spil - så mister man respekten for træneren. Så det er en balancegang.
Når det er sagt, så synes jeg at det er vigtigt at kigge på Sandefjord. De ligger nogenlunde samme sted som sidste år. Det tager jeg som et klart udtryk for, at Cifuentes bygger en klubkultur op, som ikke blot er væk, når han er væk. Det ser jeg som noget meget positivt. Det David Nielsen byggede op i Lyngby forsvandt ihvertilfald hurtig igen.
- FlæskeFrank
Jeg er helt sikker på at spillerne får en helt anderledes og meget mere direkte feedback, end de udtalelser der kommer i pressen. Jeg tror ikke der er nogen der er i tvivl om hvad han forventer af dem, og hvornår de ikke lever op til forventningerne.FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 12:40
Enig i at det er dejligt, at træneren fokuserer på de dele, som han selv kan påvirke.
Om det er god personalepleje at fremhæve enkelte spilleres stærke sider afhænger jo netop, om det blot er varm luft eller reel handling bag det. Siger Cifuentes det bare for at være rar eller mener han det? Hvis en træner roser en spiller for at være lige den type, som vi mangler, men 10 kampe i træk undlader at udtage ham/bænker ham. så var det nok mere varm luft end reel handling. Og så er det en skidt ting.
Det er en af de ting, som vi vel ikke helt kan afkode endnu omkring Cifuentes.
Var det ikke omkring marts, at han udtalte hvor dygtig og vigtig spiller Kusk var, men udtog ham ikke? Hvis spillere oplever sådanne forløb - og der iøvrigt ikke er andre forhold i spil - så mister man respekten for træneren. Så det er en balancegang.
Når det er sagt, så synes jeg at det er vigtigt at kigge på Sandefjord. De ligger nogenlunde samme sted som sidste år. Det tager jeg som et klart udtryk for, at Cifuentes bygger en klubkultur op, som ikke blot er væk, når han er væk. Det ser jeg som noget meget positivt. Det David Nielsen byggede op i Lyngby forsvandt ihvertilfald hurtig igen.
Der var et interview med Børsting et sted forleden, der også gav et klart billede af at Børsting ikke var i tvivl om Martis holdning, uden dog nødvendigvis at være enig.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den sædvanlige udfordring med dine indlæg, er at du læser helt ekstremt meget ind i det skrevne eller talte ord.FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 12:40Siger Cifuentes det bare for at være rar eller mener han det? Hvis en træner roser en spiller for at være lige den type, som vi mangler, men 10 kampe i træk undlader at udtage ham/bænker ham. så var det nok mere varm luft end reel handling. Og så er det en skidt ting.
Det gør det lidt svært at debattere emnet med dig - fordi man skal forholde sig til noget du selv udleder af det.
Og det er ikke ondt ment - men bare lige for at gøre dig opmærksom på at det dominerer dine indlæg.
Ovenstående er ret ulogisk - i hvert fald i den forstand at man sagtens kan rose en spiller udadtil uden at han nødvendigvis er en del af holdkortet. Anerkendende ledelse. Selv marginalspillere har et behov for at blive set og hørt.
Det er en af de ting han arbejder glimrende med i den her spillertrup. Kommunikationen udadtil og indadtil behøver ikke være den samme.
Han er meget direkte overfor spillerne, såvidt jeg har hørt.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jeg er meget opmærksom på, at handling og ord passer sammen. Og vi har alle vores kæpheste, her er du ingen undtagelsen. Du kunne jo faktisk have citeret hele mit indlæg, så ville du jo faktisk se, at jeg sagde, at vi ikke kendte den side af ham endnu, mens Sandefjordreferencen klart indikerede at det var en god kultur han skabte. Men så havde mit indlæg jo ikke passet ind i din kontekst...Julgranen skrev: ↑1. okt 2021, 13:36Den sædvanlige udfordring med dine indlæg, er at du læser helt ekstremt meget ind i det skrevne eller talte ord.FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 12:40Siger Cifuentes det bare for at være rar eller mener han det? Hvis en træner roser en spiller for at være lige den type, som vi mangler, men 10 kampe i træk undlader at udtage ham/bænker ham. så var det nok mere varm luft end reel handling. Og så er det en skidt ting.
Det gør det lidt svært at debattere emnet med dig - fordi man skal forholde sig til noget du selv udleder af det.
Og det er ikke ondt ment - men bare lige for at gøre dig opmærksom på at det dominerer dine indlæg.
Ovenstående er ret ulogisk - i hvert fald i den forstand at man sagtens kan rose en spiller udadtil uden at han nødvendigvis er en del af holdkortet. Anerkendende ledelse. Selv marginalspillere har et behov for at blive set og hørt.
Det er en af de ting han arbejder glimrende med i den her spillertrup. Kommunikationen udadtil og indadtil behøver ikke være den samme.
Han er meget direkte overfor spillerne, såvidt jeg har hørt.
- FlæskeFrank
-
Debatjuntaen
- Administrator

Skriv en PB til hinanden i stedet. Tak.FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 14:09Og vi har alle vores kæpheste, her er du ingen undtagelsen. Du kunne jo faktisk have citeret hele mit indlæg, så ville du jo faktisk se, at jeg sagde, at vi ikke kendte den side af ham endnu, mens Sandefjordreferencen klart indikerede at det var en god kultur han skabte. Men så havde mit indlæg jo ikke passet ind i din kontekst...Julgranen skrev: ↑1. okt 2021, 13:36Den sædvanlige udfordring med dine indlæg, er at du læser helt ekstremt meget ind i det skrevne eller talte ord.
Det er en bred bænk når det kommer til offensive spillere, men Kusk kan være væk allerede til vinter. AaB har givet ham besked om at han skal videre, så mon ikke et halvt år på bænken får ham til at indse at det er slut.FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 10:06Men det lyder vel til, at man forventer Magnus spiller og de andre er i spil som reserve. Spændende at se om Højholt løfter sit niveau - nu hvor han er "stamspilleren".
Iøvrigt kunne jeg ikke helt forstå den "overrosen" af Rufo i ft. de andre offensive reserver. Men jeg har måske bare glemt hans betydning... De kan noget forskelligt, men hvis Fossum, Prip og Makaric er førstevalg, så har vi altså Hannesbo, Prica, Trajkovski, Kusk og Rufo på bænken. Det er da en af de bredere bænke for AaB. Ikke at forglemme den skadede Lucas.
AaB har ikke råd til en udgift på 3 mio. årligt på en reservespiller.
Jeg tænker også Kusk gerne vil spille førsteholdsfodbold igen og bevise han godt kan slå igennem i en anden klub end AaB. Noget der aldrig er lykkedes ham.
Hvor? Den har jeg misset.Patmand skrev: ↑1. okt 2021, 15:35AaB har givet ham besked om at han skal videre,(…)FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 10:06Men det lyder vel til, at man forventer Magnus spiller og de andre er i spil som reserve. Spændende at se om Højholt løfter sit niveau - nu hvor han er "stamspilleren".
Iøvrigt kunne jeg ikke helt forstå den "overrosen" af Rufo i ft. de andre offensive reserver. Men jeg har måske bare glemt hans betydning... De kan noget forskelligt, men hvis Fossum, Prip og Makaric er førstevalg, så har vi altså Hannesbo, Prica, Trajkovski, Kusk og Rufo på bænken. Det er da en af de bredere bænke for AaB. Ikke at forglemme den skadede Lucas.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Det står i en pressemeddelelse dateret januar 2021.Kunji skrev: ↑1. okt 2021, 15:40Hvor? Den har jeg misset.Patmand skrev: ↑1. okt 2021, 15:35AaB har givet ham besked om at han skal videre,(…)FlæskeFrank skrev: ↑1. okt 2021, 10:06Men det lyder vel til, at man forventer Magnus spiller og de andre er i spil som reserve. Spændende at se om Højholt løfter sit niveau - nu hvor han er "stamspilleren".
(...ellers måske har det stået mellem linjerne i al kommunikation fra Inge siden dengang.)
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert