Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00
Forsvarsmæssigt virker der til at være fire gode spillere til forsvaret. Og det giver mulighed for variation.
Angrebsmæssigt ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene. Synes Prip, Fossum og Makaric har stemplet ind, mens Trajkovski, Prica, Hannesbo og Kusk er lidt mere bob bob. Men tit er det jo også lettere at shine i startopstillingen. Men efteråret er langt og Rufo kommer jo også tilbage, så mon ikke alle får lov til at shine? Og vi laver mål!
Hvis Granli kan spille central midt, så er vi godt dækket ind.
Angrebsmæssigt ved jeg ikke helt, hvad jeg skal mene. Synes Prip, Fossum og Makaric har stemplet ind, mens Trajkovski, Prica, Hannesbo og Kusk er lidt mere bob bob. Men tit er det jo også lettere at shine i startopstillingen. Men efteråret er langt og Rufo kommer jo også tilbage, så mon ikke alle får lov til at shine? Og vi laver mål!
- FlæskeFrank
Prip har været meget svingende på det sidste, hvorfor han også var bænket. Det ser til gengæld lovende ud med både Trajkovski og Kusk der kan komme ind og gøre en forskel fra bænken, og også starte når Prip eller Makaric har brug for et break.FlæskeFrank skrev: ↑4. okt 2021, 11:59Forsvarsmæssigt virker der til at være fire gode spillere til forsvaret. Og det giver mulighed for variation.
Det er lang tid siden vi har været så godt besat offensivt. Kæmpe ros til Inge for at købe spillere der passer til spillestilen, uanset om de er hentet i 1. division eller i Serbien, så kommer de med noget vi ikke har haft. Og det har været den røde snor i AaB's indkøbspolitik under Inge. Vi køber spillere, der har kvaliteter vi ikke i forvejen har i truppen.
Det allermest synlige eksempel på det er vel netop Makaric, måske efterfulgt af Hagelskjær med den giftige pasningsfod.Julgranen skrev: ↑4. okt 2021, 12:03Prip har været meget svingende på det sidste, hvorfor han også var bænket. Det ser til gengæld lovende ud med både Trajkovski og Kusk der kan komme ind og gøre en forskel fra bænken, og også starte når Prip eller Makaric har brug for et break.FlæskeFrank skrev: ↑4. okt 2021, 11:59Forsvarsmæssigt virker der til at være fire gode spillere til forsvaret. Og det giver mulighed for variation.
Det er lang tid siden vi har været så godt besat offensivt. Kæmpe ros til Inge for at købe spillere der passer til spillestilen, uanset om de er hentet i 1. division eller i Serbien, så kommer de med noget vi ikke har haft. Og det har været den røde snor i AaB's indkøbspolitik under Inge. Vi køber spillere, der har kvaliteter vi ikke i forvejen har i truppen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Og læg dertil indtægten fra en billet som kan sælges, frem for at man har et tomt sæde.Pastorius skrev: ↑4. okt 2021, 11:47Mjae, det er jeg faktisk ikke helt sikker på du har ret i. Jeg tænker bryggeriet vil have deres del af kagen uanset om AaB forærer dem væk, eller sælger dem. Men kostprisen er nu nok alligevel nok knap så høj som salgsprisen.Funky skrev: ↑4. okt 2021, 11:30Med de reelle omkostninger der er i en fadbamse, så kan AaB vist roligt indføre den ordning uden at gøre noget dyrere.
Og så er det da et enormt spændende luxusproblem, Cifuentes nu står med i valget mellem Ross og Hagelskjær. Kunne man forestille sig ligefrem at køre de to på en rotationsordning? Det lader jo ikke til at svække kæden ellers, og så kunne de da begge få rimelig fast spilletid. Så er begge også holdt "varme" til hvis Thelander smutter til jul.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
Jo, men det er langt fra én til én. Det er jo ikke givet at man sælger flere pladser, det er jo ikke fordi vi har mange udsolgte kampe. Det kommer også til at koste noget at udvikle og administrere det system.Funky skrev: ↑4. okt 2021, 12:29Og læg dertil indtægten fra en billet som kan sælges, frem for at man har et tomt sæde.Pastorius skrev: ↑4. okt 2021, 11:47Mjae, det er jeg faktisk ikke helt sikker på du har ret i. Jeg tænker bryggeriet vil have deres del af kagen uanset om AaB forærer dem væk, eller sælger dem. Men kostprisen er nu nok alligevel nok knap så høj som salgsprisen.Funky skrev: ↑4. okt 2021, 11:30Med de reelle omkostninger der er i en fadbamse, så kan AaB vist roligt indføre den ordning uden at gøre noget dyrere.
Og så er det da et enormt spændende luxusproblem, Cifuentes nu står med i valget mellem Ross og Hagelskjær. Kunne man forestille sig ligefrem at køre de to på en rotationsordning? Det lader jo ikke til at svække kæden ellers, og så kunne de da begge få rimelig fast spilletid. Så er begge også holdt "varme" til hvis Thelander smutter til jul.
Tingene er sjældent så enkle som vi kloge internetkrigere vil gøre dem til, men derfor kunne det da være interessant lidt at regne lidt hurtigt på hvad det vil koste, og se om det var værd at tage risikoen for.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis man skal stemme på rundens mål, så er alle AaBs mål små perler.
- FlæskeFrank
Ham Milan fra Serbokroatien. Han laver godt nok en fin assist. Ikke muj betænkningstid efter en maje fin erobring. Flot chip bold lige i æsken på Iver, som ikke kan undgå at score.
Flot assist og overblik.
Målet er sgu også specielt. Header den ind fra straffepletten - med æ brystkas!
Han må bænke en del.
Flot assist og overblik.
Målet er sgu også specielt. Header den ind fra straffepletten - med æ brystkas!
Han må bænke en del.
Uden Synd Ingen Frelse
-
R Rosenberg
- Allstar

Ædruelighedens stemme
Han er blevet tagget - og drillet - på twitter allerede. Han tager det pænt, og giver sig selvfølgelig ikke en tomme.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
R Rosenberg
- Allstar

Det skal han heller ikke. Hvis han er hærfører, vil jeg med stor ære påtage mig rollen som NK!
Ædruelighedens stemme
Som jeg skrev på Twitter er jeg neutral i den sammenhæng, har alligevel ikke været på stadion siden det blev bygget om. Dengang var stadionspeakerens væsentligste funktion at koordinere at vi alle smed hynderne ind på banen samtidigt, når han mindede os om (ikke) at gøre det. Iøvrigt fyldte han knapt så meget dengang, for man kunne alligevel ikke rigtig høre hvad han sagde.R Rosenberg skrev: ↑5. okt 2021, 10:24Det skal han heller ikke. Hvis han er hærfører, vil jeg med stor ære påtage mig rollen som NK!
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
R Rosenberg
- Allstar

Og det er netop det, målet skal være. Hynderne bør også tilbage i øvrigt - det afsluttende kast var altid en fornøjelse.Pastorius skrev: ↑5. okt 2021, 10:30Som jeg skrev på Twitter er jeg neutral i den sammenhæng, har alligevel ikke været på stadion siden det blev bygget om. Dengang var stadionspeakerens væsentligste funktion at koordinere at vi alle smed hynderne ind på banen samtidigt, når han mindede os om (ikke) at gøre det. Iøvrigt fyldte han knapt så meget dengang, for man kunne alligevel ikke rigtig høre hvad han sagde.R Rosenberg skrev: ↑5. okt 2021, 10:24Det skal han heller ikke. Hvis han er hærfører, vil jeg med stor ære påtage mig rollen som NK!
Ædruelighedens stemme
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være
Janteloven eksisterer IKKE!
Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det en af de ting, man glædede sig til på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
Jeg er ikke fan af den slags gøgl, men jeg har også svært ved at hidse mig op over det. Jeg synes det er fedt med den stemning der er nu, men egentlig har jeg alle dage været mest fokuseret på det der sker på banen, resten er for mig sekundært. I gamle dage, dengang der knapt var stemningsgrupper eller sang på stadion, var det der skabte den bedste stemning en rask lille åbenlys fejldom af dommerne. Ove Hust og referencer til dommerens sexuelle observans og hans mors køn kunne alle skråle med på - helt uden capo.Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
Men selvom det nok skuffer dig, så er jeg nok mest ligeglad.
PS! jeg synes egentlig ikke jeg er så gammel, men mine jævnaldrende er begyndt at se lidt slidte ud.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Jeg er helt med på at man skal please børnene så de har lyst til at komme igen. Bare ikke på denne måde midt under kampen. Vi skal heller ikke sætte en hoppeborg op nede bag målet. Den speaker er så totalt overgearet og pinlig hver gang han åbner munden. Jeg får knopper af ham og føler mig så pinlig på hele Aalborgs vegne når man kan høre ham i tv under kampene. Han skal bare væk og det kan kun gå for langsomt.Prica22 skrev: ↑5. okt 2021, 13:59Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det snildt et af højdepunkterne på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
Jeg er med på, at det er din holdning til ham. Men forestil dig at han så kom væk, hvordan skal en ny speaker ideelt gøre ved mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 14:02Jeg er helt med på at man skal please børnene så de har lyst til at komme igen. Bare ikke på denne måde midt under kampen. Vi skal heller ikke sætte en hoppeborg op nede bag målet. Den speaker er så totalt overgearet og pinlig hver gang han åbner munden. Jeg får knopper af ham og føler mig så pinlig på hele Aalborgs vegne når man kan høre ham i tv under kampene. Han skal bare væk og det kan kun gå for langsomt.Prica22 skrev: ↑5. okt 2021, 13:59Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det snildt et af højdepunkterne på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
- Køllen I Møllen
- Allstar

Stemningen på stadion er voldsom fed for tiden. Det var det vi prøvede at skabe da vi smuglede ronerlys med ind i starten af 90’erne selvom vi kun var en gruppe på 20-30 personer dengang. Slet ingen tvivl om at det er eksploderet på det sidste.Pastorius skrev: ↑5. okt 2021, 13:59Jeg er ikke fan af den slags gøgl, men jeg har også svært ved at hidse mig op over det. Jeg synes det er fedt med den stemning der er nu, men egentlig har jeg alle dage været mest fokuseret på det der sker på banen, resten er for mig sekundært. I gamle dage, dengang der knapt var stemningsgrupper eller sang på stadion, var det der skabte den bedste stemning en rask lille åbenlys fejldom af dommerne. Ove Hust og referencer til dommerens sexuelle observans og hans mors køn kunne alle skråle med på - helt uden capo.Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
Men selvom det nok skuffer dig, så er jeg nok mest ligeglad.
PS! jeg synes egentlig ikke jeg er så gammel, men mine jævnaldrende er begyndt at se lidt slidte ud.
Speakeren trækker for mig bare i stik modsatte retning. Han ødelægger stemningen med hans klovnerier.
Det er ikke ham personligt jeg er efter. Han er jo bare en klovn. Det er ham der har bestemt at han skal være der jeg er efter. Hvem fanden har fået den latterlige ide at vi skal have en klovn som speaker.
Og så har jeg slet ikke nævn hans Jakob Haugård-suit. Jøsses mand!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ikke en skid andet end fortælle hvem der scorede det. Når folk er holdt op med at juble.Prica22 skrev: ↑5. okt 2021, 14:03Jeg er med på, at det er din holdning til ham. Men forestil dig at han så kom væk, hvordan skal en ny speaker ideelt gøre ved mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 14:02Jeg er helt med på at man skal please børnene så de har lyst til at komme igen. Bare ikke på denne måde midt under kampen. Vi skal heller ikke sætte en hoppeborg op nede bag målet. Den speaker er så totalt overgearet og pinlig hver gang han åbner munden. Jeg får knopper af ham og føler mig så pinlig på hele Aalborgs vegne når man kan høre ham i tv under kampene. Han skal bare væk og det kan kun gå for langsomt.Prica22 skrev: ↑5. okt 2021, 13:59Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det snildt et af højdepunkterne på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
-
R Rosenberg
- Allstar

"Målscorer for AaB var med nummer 9, Milan Makaric". Punktum. Tørt og nøgternt.Prica22 skrev: ↑5. okt 2021, 13:59Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det en af de ting, man glædede sig til på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?Køllen I Møllen skrev: ↑5. okt 2021, 13:49Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være![]()
Og det er/skal sgu da ikke være pga stadionspeakeren, at børnene skal fastholdes.
Det er dumt, bøvet og bonderøvsagtigt, hvad der foregår nu og de seneste mange år.
Ædruelighedens stemme