Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19
Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19
Havde vi nu bare vundet i Århus, havde der været 10.000 billetter ude nu. Men det er jo den samme gamle sang om nordjyder. Det ændrer sig sgu nok aldrig.
Jeg synes, der er pænt tæt på udsolgt i alle afsnit undtagen hjørnerne.
Kusk har ventet tålmodigt på sin chance. Den bør han få nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Enig! Trajkovski har intet vist der berettiger til startplads og Prip har haft nedadgående formkurve. Derudover er det tydeligt at vi har svært ved at skabe chancer, og her er Kusk bare stadig vores bedste spiller by far efter min mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
Aalborg frederikshavner
- Allstar

- Favoritspiller: Johansson
Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
Her på siden står sponsortribunen ofte for skud men selv nordtribunen der var meldt udsolgt i seneste hjemmekamp mod Sønderjyske så ret tom ud på tv.
Jeg håber også at Kusk får chancen fra start da vi har brug for noget kreativitet
Men det er jo faktum at havde vi vundet i Århus, og kørt vores gode stime videre, så havde vi solgt 2000 flere billetter end fordi vi taber i Århus. Og sådan har det alle dage været - nordjyderne bakker virkelig op når det går godt, og ikke så meget når det ikke gør - lige pånær den sæson hvor vi var tæt på at rykke ned.Aalborg frederikshavner skrev: ↑24. okt 2021, 12:23Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
Her på siden står sponsortribunen ofte for skud men selv nordtribunen der var meldt udsolgt i seneste hjemmekamp mod Sønderjyske så ret tom ud på tv.
Jeg håber også at Kusk får chancen fra start da vi har brug for noget kreativitet
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Sådan er det i alle klubber ...... i København bif agf osv er det samme sang - så hvorfor skulle det være anderledes her?9000AA skrev: ↑24. okt 2021, 13:34Men det er jo faktum at havde vi vundet i Århus, og kørt vores gode stime videre, så havde vi solgt 2000 flere billetter end fordi vi taber i Århus. Og sådan har det alle dage været - nordjyderne bakker virkelig op når det går godt, og ikke så meget når det ikke gør - lige pånær den sæson hvor vi var tæt på at rykke ned.Aalborg frederikshavner skrev: ↑24. okt 2021, 12:23Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
I know. Synes bare det kan være ekstra slemt i Nordjylland. Og synes det er en super fesen mentalitet danskere har på det punkt.Martin Bak skrev: ↑24. okt 2021, 13:53Sådan er det i alle klubber ...... i København bif agf osv er det samme sang - så hvorfor skulle det være anderledes her?9000AA skrev: ↑24. okt 2021, 13:34Men det er jo faktum at havde vi vundet i Århus, og kørt vores gode stime videre, så havde vi solgt 2000 flere billetter end fordi vi taber i Århus. Og sådan har det alle dage været - nordjyderne bakker virkelig op når det går godt, og ikke så meget når det ikke gør - lige pånær den sæson hvor vi var tæt på at rykke ned.Aalborg frederikshavner skrev: ↑24. okt 2021, 12:23Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
Vi skal ha 3 points i denne kamp. Alt andet vil være en stor fiasko. Det er nu, at holdet skal vise de vil bide sig fast i toppen.
Bør han? Ser du træningen, og gør Kusk det bedre end Prip, Trajkovski? Der er ingen, som skal spille på baggrund af tålmodighed og tidligere præstationer.
jeg vil gerne have flere offensive ind. Vi er presset på kreativitet.
Jeg synes efterhånden vi har et godt hold til en 4 back kæde, men ved godt det ikke sker.
Denne kunne dog være interessant.
Palle - granli - thelander - ahlmann
højholt - pedro - fossum
kusk - makaric - trajkovski
eller
kusk - fossum - trajkovski
makaric.
antager DOG at det er med 3 nede bagi:
Granli - thelander - hagelskjær
palle - højholt - pedro - ahlmann
Jeg synes fossum godt kunne bruge en tur på bænken.
hverken trajkovski el makaric har vist det helt vilde, men vil gerne prøve dem i nogle kampe for at se udviklingen.
de får satme heller ikke meget at arbejde med, de lider under en manglende offensiv. tror kusk vil passe godt til pasningsspillet med trajkovski.
MEN MEN MEN tænk en striker randers henter i ham ODEY. KUnne være fedt at få sådan en der bare slår til i første sekund han ankommer.
Jeg tror vi får det svært imorgen, viborg står desværre ret godt til os.
Jeg gad godt snart se en 4 back kæde med en offensiv spiller mere inde, tror det vil frigøre offensiven lidt mere, og tror det passer de offensive spillere bedre.
Jeg synes efterhånden vi har et godt hold til en 4 back kæde, men ved godt det ikke sker.
højholt - pedro - fossum
eller
makaric.
hverken trajkovski el makaric har vist det helt vilde, men vil gerne prøve dem i nogle kampe for at se udviklingen.
de får satme heller ikke meget at arbejde med, de lider under en manglende offensiv. tror kusk vil passe godt til pasningsspillet med trajkovski.
MEN MEN MEN tænk en striker randers henter i ham ODEY. KUnne være fedt at få sådan en der bare slår til i første sekund han ankommer.
Jeg gad godt snart se en 4 back kæde med en offensiv spiller mere inde, tror det vil frigøre offensiven lidt mere, og tror det passer de offensive spillere bedre.
Endnu en svær kamp venter forude. Jeg tror godt, at vi kan få en rigtig træls kamp, hvor vi skal sørge for at få os spillet ordentligt ud af Viborgs presspil.
Jeg tror desværre at hverdagen er vendt tilbage på Hornevej og at vi taber 2-1.
Jeg tror desværre at hverdagen er vendt tilbage på Hornevej og at vi taber 2-1.
-
R Rosenberg
- Allstar

-
R Rosenberg
- Allstar

Pallesen og 4-backkæde rimer bare ikke.baresi skrev: ↑24. okt 2021, 16:51jeg vil gerne have flere offensive ind. Vi er presset på kreativitet.
højholt - pedro - fossum
eller
makaric.
Ædruelighedens stemme
Det er så også en oprykker, der ikke har tabt de sidste fire kampe, herunder i Parken mod AGF (de har så i øvrigt ganske pudsigt spillet 1-1 i 4 kampe i træk). Tidligere har holdet vundet i Nordsjælland og spillet uafgjort i Brøndby, og vi var temmelig heldige med at vinde opgøret i Viborg med 3-2. Det her bliver næppe en let kamp, oprykker eller ej. Det er jo deres kvalitet, der er afgørende.
Enig - i begge dele i øvrigt. Og så alligevel ikke helt, hvad angår billetter ude. Det reelle tilskuertal er altid endda en hel del lavere end det solgte/bortgivne antal billetter. Det ligner mellem 6000 og 6500 tilskuere i morgen.Aalborg frederikshavner skrev: ↑24. okt 2021, 12:23Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
naa men han er jo egentlig højre back. Og når han så ikke rammer dagen som i AGF hvor han var HELT væk, og vores spil kun går ud over wingbacks og aldrig centralt spillet op, så fungerer det bare ikke.R Rosenberg skrev: ↑24. okt 2021, 17:36Pallesen og 4-backkæde rimer bare ikke.baresi skrev: ↑24. okt 2021, 16:51jeg vil gerne have flere offensive ind. Vi er presset på kreativitet.
højholt - pedro - fossum
eller
makaric.
med vores presspil og meget bedre evne til at holde i bolden tror jeg godt vi kunne tage en 4 back kæde igen, for vores offensiv er på papiret noget bedre nu end i de sidste par sæsoner.
-
Legum Magister
- Landshold

- Favoritspiller: Sir Stanley Matthews
I kampen mod AGF blev AaB udfordret af det høje pres og faldt spillemæssigt fra hinanden. Mon ikke VFF så det og har planer om at udnytte de samme svagheder hos AaB? Desuden var VFF allerede i hjemmekampen i Viborg gode til at demontere AaB's opspil og sætte forsvaret under pres.
Hvis det vil være en stor fiasko, ikke at vinde over VFF, hvad kalder man det så når man taber til AGF? Jeg tror, at man skal passe på med at lade forventningerne løbe løbsk. AaB har forbedret sig markant siden sidste sæson; men der er stadig lang vej før man er et stabilt tophold.
Jeg håber på en sejr mod VFF; men vil ikke blive overrasket, hvis kampen får et andet udfald.
Isoleret set er det ikke en stor fiasko at spille uafgjort eller tabe til Viborg , men man satte sig selv under pres ved at tabe i Århus, så der skal præsteres nu!Legum Magister skrev: ↑24. okt 2021, 18:20I kampen mod AGF blev AaB udfordret af det høje pres og faldt spillemæssigt fra hinanden. Mon ikke VFF så det og har planer om at udnytte de samme svagheder hos AaB? Desuden var VFF allerede i hjemmekampen i Viborg gode til at demontere AaB's opspil og sætte forsvaret under pres.
Hvis det vil være en stor fiasko, ikke at vinde over VFF, hvad kalder man det så når man taber til AGF? Jeg tror, at man skal passe på med at lade forventningerne løbe løbsk. AaB har forbedret sig markant siden sidste sæson; men der er stadig lang vej før man er et stabilt tophold.
Jeg håber på en sejr mod VFF; men vil ikke blive overrasket, hvis kampen får et andet udfald.
Og nu må Trajkovski gerne stemple ind fra sin sommerferie og vise noget.
Det lignede nu mere en enlig svale. Som Brøndbys kamp i dag - hvis de satte deres pres så godt hver gang, så ville de have en anden pointhøst.Legum Magister skrev: ↑24. okt 2021, 18:20I kampen mod AGF blev AaB udfordret af det høje pres og faldt spillemæssigt fra hinanden. Mon ikke VFF så det og har planer om at udnytte de samme svagheder hos AaB? Desuden var VFF allerede i hjemmekampen i Viborg gode til at demontere AaB's opspil og sætte forsvaret under pres.
AGF gjorde det godt mod os, og vi stod ikke godt nok imod.
Jeg tror på endnu en tjubang-kamp mod Viborg, med masser af chancer og mål.
Viborg står fint til os, omend de også har lidt af det samme udtryk som AGF når de er bedst, men stadig spiller meget risikobetonet.
Vi bør dog starte med Kusk, og håbe på at Fossum løfter sig op på et helt andet niveau. Vores udfordring er på kreativiteten, og den er ikke eksisterende, når Kusk ikke er med og Fossum underpræsterer.
Trajkovski skal spilles ind.
-
R Rosenberg
- Allstar

I know, I know. Men vi bør altså, trods adskillige års middelmådighed og talen os selv ned, have en ærgerrighed, der tilsiger, at en oprykker er noget, vi SKAL vinde over som udgangspunkt. Så kan det godt være, at - Gud forbyde det - vi kun står med 1 eller 0 point efter i morgen, men "forventningen" mod en oprykker på hjemmebane skal altså være tre point.Hovedet skrev: ↑24. okt 2021, 17:49Det er så også en oprykker, der ikke har tabt de sidste fire kampe, herunder i Parken mod AGF (de har så i øvrigt ganske pudsigt spillet 1-1 i 4 kampe i træk). Tidligere har holdet vundet i Nordsjælland og spillet uafgjort i Brøndby, og vi var temmelig heldige med at vinde opgøret i Viborg med 3-2. Det her bliver næppe en let kamp, oprykker eller ej. Det er jo deres kvalitet, der er afgørende.
Ædruelighedens stemme