Vores mål kommer da totalt ud af det blå på en kæmpe fejl mellem deres midtbane og keeper?Pastorius skrev: ↑8. nov 2021, 09:42Det presspil som er fuldstændig forsvundet har alligevel skaffet os en del af de mål vi har fået i år - bla. det i går.BoT skrev: ↑8. nov 2021, 09:02Det positive er, at vi stadig hænger fint sammen som hold, og at vi skaber 2-3 STORE chancer for at lave mål.
Det negative er, at vi ser skrøbelige ud defensivt, når vi spiller mod et dygtigt hold (som Randers er!!), men mest af alt, at det presspil, som Jacob Friis dygtigt fik implementeret, er fuldstændig forsvundet. Om det er fordi, Marti prioriterer en anden spillestil, eller fordi, han vælger nogle lidt andre spilletyper, er jeg lidt i tvivl om. Men faktum er, at både mod Viborg og i går fejlede vi fuldstændig i vores pres.
Og når vi samtidig ikke satser på hurtigt spil langs græsset, ser det ud til, at det er dødbolde, der skal skabe vores chancer, kombineret med indlæg fra Pallesen.
Kusk spiller sig op efter en elendig 1. halvleg, men bidrager stadig ikke med afgørende afleveringer eller driblinger. Han er ikke løsningen på den ene af de to offensive pladser.
MOM må være Pallesen, der skaber alle vores farlige muligheder på nær dødboldene. Samtidig lukker han totalt ned for Tibbling. Men det dur altså ikke, at vores højre wingback skal være vores mest chanceskabende spiller.
Jeg var kritisk overfor Friis' pres. Ikke fordi det ikke var godt nok - det var fint - men fordi jeg ikke tror på at vi som hold kan være konsistent gode med presspil over 90 minutter i alle kampe, og at vi ikke havde noget at falde tilbage på, når det ikke virkede. Det er også langt sværere at spille mod et pres, hvis man ikke helt ved hvornår man har tid, eller hvornår man bliver presset.
Jeg kan langt bedre li' den måde vi presser på nu, med kortere perioder med intensivt pres i situationer hvor vi alligevel er højt i banen, men jeg vil gerne medgive at det ikke sidder så godt som det har gjort tidligere i sæsonen.
Jeg synes på intet tidspunkt, vi sætter et effektivt pres sammen i går. Men hverken Makaric eller Kusk er heller gode presspillere.
Under Friis blev presset til tider for krævende for spillerne. Men det kunne være rart at have til perioder af en kamp, hvor spillet med bolden ikke lykkes!