Den med Søndergaard og Wieghorst synes jeg er søgt. De havde væsentligt dårligere trupper overall i deres tid end Friis endte med at have og generelt stak trupsammensætning, erklæret spillestil og træneransættelser i alle retninger i de år. Jeg kan i øvrigt ikke se, at en superligatrænerpost i sig selv skulle kvalificere til stillingen. Nogen trænertyper vil egne sig perfekt til det der og andre vil ikke og Friis er jeg slet ikke i tvivl om er en dygtig teoretiker, men derfra og så til at have lederevner og visioner til at opbygge akademiet er der langt.Pastorius skrev: ↑6. nov 2021, 19:50Jeg synes det er en helt afsindig undervurdering af Friis' CV. Han har superligaerfaring, og har i mine øjne gjort det bedre end både Søndergaard og Wieghorst, og desuden har han 3 år i udlandet også. Det er fair nok du har en personlig modvilje mod ham, men jeg synes ikke din vurdering af hans evner er fair.Jakobsen skrev: ↑6. nov 2021, 13:57
Jeg kan slet ikke Friis i det der. Han er virkelig synpatisk og passioneret for klubben som du skriver, men hans eneste trænererfaring udover cheftæner i AaB er fra vore eget akademi som ikke har imponeret og så lidt DBU. Jeg tror slet ikke han har lederevnerne eller visionerne til at kunne opbygge vores akademi til det vi har brug for. Jeg håber vi ser Friis igen i dag som cheftræner, men jeg håber også at det bliver efter han har fået noget mere erfaring i en mindre klub. I retrospektiv synes jeg han blev træner en postgang for tidligt og at han taktisk var for ensporet.
Mht. Steensgaard synes jeg slet ikke han har CV eller personlighed, som matcher sådan en rolle.
Jeg synes det kunne være interessant at AaB tog en snak med ham Lars Knudsen som har været i klubben, men også har været en del af dytigere akademier. Jeg har dog intet indtryk af personlighed, lederevner eller visioner.
En dark-horse kunne da i øvrigt være Jacob Figo Larsen. Sidst vores akademi leverede godt var det under hans ledelse og det kan selvfølgelig have været et fluke, men de kolde fakta er at akademiet bidrog med mere i Figo-æreaen.
Derudover synes jeg vores ungdomsarbejde desperat har brug for noget input udefra, da det i mange år var et dogme at AaB har en god ungdomsafdeling på trods af outputet er blevet ringere og ringere. Jeg tror ikke Friis er den mand der kan bringe det ind udefra vi har brug for for at få vores akademi på omgangshøjde med øvrige akademier eller bare til at levere bedre. Den person der skal det skal have trænerfagligheden i orden (det har Friis), men skal også have noget vision og ikke mindst nogle lederevner. De elementer er jeg ikke sikker på, at Friis besidder og eftersom vi skal udvikle klubben her så skal vi ikke have en person der selv skal have et alt for langt aftræk til at vokse ind i rollen.