Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Gnu » 5. jan 2022, 18:13

Prica22 skrev:
5. jan 2022, 18:01
Gnu skrev:
5. jan 2022, 17:55
Spørgsmålet er så om løbet er kørt for AaB. Det er nok også andre klubber som har fået øjnene op for at Kramer er en dygtig spiller.
Hvorfor skulle det være kørt? Forståes, hvad skulle have åbnet øjnene på klubber, der ikke var opmærksomme på ham i forvejen?
Det er vel ikke utænkeligt at han har bejlere fra mere interessante klubber end AaB.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. jan 2022, 18:15

Gnu skrev:
5. jan 2022, 18:13
Prica22 skrev:
Gnu skrev:
Spørgsmålet er så om løbet er kørt for AaB. Det er nok også andre klubber som har fået øjnene op for at Kramer er en dygtig spiller.
Hvorfor skulle det være kørt? Forståes, hvad skulle have åbnet øjnene på klubber, der ikke var opmærksomme på ham i forvejen?
Det er vel ikke utænkeligt at han har bejlere fra mere interessante klubber end AaB.
Men de bejlere har vel hele tiden vidst at han har et kontraktudløb til sommer, så det er vel næppe et spørgsmål om at løbet er kørt for AaB?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 5. jan 2022, 18:16

Gnu skrev:
Prica22 skrev:
Gnu skrev:
Sådan er det med alle spillere. Lad os ikke tage sorgerne på forskud, hvis der ikke er nogen speciel årsag til det.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 5. jan 2022, 18:24

Prica22 skrev:
5. jan 2022, 18:16
Gnu skrev:
Prica22 skrev:
Gnu skrev:
Sådan er det med alle spillere. Lad os ikke tage sorgerne på forskud, hvis der ikke er nogen speciel årsag til det.
Der er vel ingen, der tager sorgerne på forskud her?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. jan 2022, 20:09

Julgranen skrev:
9520AaB skrev:
5. jan 2022, 16:52
Kære Julegranen, ind imellem skal du lære at tælle til 10, inden du i din berettiget iver guddommeliggør Cifuentes. Husk at jeg også er meget for ham. Meeen Thelanders bedste sæson??, der var vist lige et mesterskabsår med to kasser og pokalfighter i finalen der.
Rasmus Thelander har været fuldstændig outstanding i centerforsvaret, og også lignet det han er - en mere moden og velovervejet spiller, der både på og udenfor banen tager kæmpe ansvar. Både i hovedspil, timing og indstilling synes jeg han ser bedre ud end på noget andet tidspunkt i AaB-trøjen.
Han var aldrig i nærheden af at være holdets vigtigste spiller i mesterskabssæsonen - det mener jeg så absolut han har været det seneste år.
Så lad os være enige om at være uenige.Billede.
Midterforsvaret med KEP og Thelander er for mig kun overgået af Matovac tidenBillede

Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. jan 2022, 22:42

Selvfølgelig fedt for os og AaB at vi har en attraktiv træner. Men virkelig ærgerligt hvis vi mister Cifuentes. Det seneste interview på AaBsport med ham mere end antyder, at det er en træner som har rykket en hel del på træningsmiljøet og fodboldforståelsen derude på Hornevej. jeg vil endda sige, at hvis der er hold i det billedet af AaB før Cifuentes, man får ud af det interview, så er det da udelukket at gå tilbage til den tidligere træner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 5. jan 2022, 22:54

Funky skrev:
5. jan 2022, 22:42
Selvfølgelig fedt for os og AaB at vi har en attraktiv træner. Men virkelig ærgerligt hvis vi mister Cifuentes. Det seneste interview på AaBsport med ham mere end antyder, at det er en træner som har rykket en hel del på træningsmiljøet og fodboldforståelsen derude på Hornevej. jeg vil endda sige, at hvis der er hold i det billedet af AaB før Cifuentes, man får ud af det interview, så er det da udelukket at gå tilbage til den tidligere træner.
Meget enig - det er af strategisk stor vigtighed at holde fast i den nuværende stab i så lang tid som muligt. Det har sejlet nok i de forgangende år og nu er der endelig gang i noget godt arbejde og en flytning af klubben.
RAUS RAUS SSE!

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af Himmerland » 6. jan 2022, 01:02

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 6. jan 2022, 07:46

Inge snakker og r**** den går!
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 07:56

Henriksen skrev:
6. jan 2022, 07:46
Inge snakker og r**** den går!
Øh, hvad havde du regnet med?

Himmerland
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af Himmerland » 6. jan 2022, 10:10

Himmerland skrev:
5. jan 2022, 13:21
kunne det være os vi sender jo nok en hjem https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen
Det var det så nok ikke https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... er-det-agf

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2022, 10:28

Himmerland skrev:
6. jan 2022, 10:10
Himmerland skrev:
kunne det være os vi sender jo nok en hjem https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... uperligaen
Nu har AGF jo også set hvor stor kvalitet der er i (nord-)irske hold, så det giver god mening :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 6. jan 2022, 10:37

Himmerland skrev:
6. jan 2022, 10:10
Himmerland skrev:
Det var hurtigt man blev trætte af Dawid Kurminowski

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. jan 2022, 10:51

Gnu skrev:
Jah, men muligvis har AaB allerede tilbudt kontrakt eller i hvert fald meldt sin interesse til agenten. Sidstnævnte har man formentlig gjort allerede i efteråret. Men det betyder jo ikke at Lars Kramer så partout skal slå til eller sige nej med det samme. En god agent vil selvfølgelig prøve at skaffe flere kontrakttilbud til sin klient og i hvert fald afvente januar-vinduet og de åbninger og muligheder det kan skabe rundt omkring.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2022, 11:12

Funky skrev:
Jeg vil endda sige, at hvis der er hold i det billedet af AaB før Cifuentes, man får ud af det interview, så er det da udelukket at gå tilbage til den tidligere træner.
Det er vel også hvad der er blevet skrevet herinde ud fra hvad der var på vandrørene.
En klokke burde ellers ringe, når man fyrer assistenterne og det fyger med rygter om et dårligt træningsmiljø.

Inge har vel identificeret, at det krævede noget helt andet at få rettet op på det.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. jan 2022, 12:33

9520AaB skrev:
5. jan 2022, 20:09
Julgranen skrev:
9520AaB skrev:
Kære Julegranen, ind imellem skal du lære at tælle til 10, inden du i din berettiget iver guddommeliggør Cifuentes. Husk at jeg også er meget for ham. Meeen Thelanders bedste sæson??, der var vist lige et mesterskabsår med to kasser og pokalfighter i finalen der.
Rasmus Thelander har været fuldstændig outstanding i centerforsvaret, og også lignet det han er - en mere moden og velovervejet spiller, der både på og udenfor banen tager kæmpe ansvar. Både i hovedspil, timing og indstilling synes jeg han ser bedre ud end på noget andet tidspunkt i AaB-trøjen.
Han var aldrig i nærheden af at være holdets vigtigste spiller i mesterskabssæsonen - det mener jeg så absolut han har været det seneste år.
Midterforsvaret med KEP og Thelander er for mig kun overgået af Matovac tidenBillede

Det er altså en klar romantisering af KEP og Thelander. Thelander var et stort talent, men lavede faktisk også en del fejl. Og han var et skridt ned i fold til både Wæhler og Lasse Nielsen, som var der i årene før.

Han har været markant bedre, efter han kom tilbage. Dette efterår har klart været hans bedste halvsæson. Indiskutabelt.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Favoritspiller: Milan Timko

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. jan 2022, 12:37

Lyngehoevdingen skrev:
6. jan 2022, 12:33
9520AaB skrev:
5. jan 2022, 20:09
Julgranen skrev:
9520AaB skrev:

Det er altså en klar romantisering af KEP og Thelander. Thelander var et stort talent, men lavede faktisk også en del fejl. Og han var et skridt ned i forhold til både Wæhler og Lasse Nielsen, som var der i årene før.

Han har været markant bedre, efter han kom tilbage. Dette efterår har klart været hans bedste halvsæson. Indiskutabelt.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jan 2022, 12:54

Lyngehoevdingen skrev:
6. jan 2022, 12:37
Det er altså en klar romantisering af KEP og Thelander. Thelander var et stort talent, men lavede faktisk også en del fejl. Og han var et skridt ned i forhold til både Wæhler og Lasse Nielsen, som var der i årene før.

Man kan jo aldrig lave de sammenligninger. 2014 er snart 8 år siden. Det kan godt være spillernavnet er det samme, men spilleren er jo blevet væsentlig ældre og derfor skal præstere helt anderledes. Tilsvarende er jo gældende med den snak, som har været omkring med Kusk. Han er jo ikke en relativ ny spiller på et mesterhold, men højtbetalt rutineret 30 årig og så må forventningerne jo være anderledes end 2014.

Men Thelander har været en fornøjelse de sidste par år vi har haft ham. Men en af grundene til hans gode periode er jo også, at han ikke har de småskader, som han(som min hukommelse tilsiger mig) led af i hans første periode. Han spillede ihvertilfald ikke alle kampene. Det gør han nu og har reelt gjort det siden hans foråret 2019.

Derfor tror jeg heller ikke, at vi kan forlænge med ham. Han er simpelthen for interessant for udlandet.
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 12:59

Julgranen skrev:
6. jan 2022, 11:12
Funky skrev:
Jeg vil endda sige, at hvis der er hold i det billedet af AaB før Cifuentes, man får ud af det interview, så er det da udelukket at gå tilbage til den tidligere træner.
Det er vel også hvad der er blevet skrevet herinde ud fra hvad der var på vandrørene.
En klokke burde ellers ringe, når man fyrer assistenterne og det fyger med rygter om et dårligt træningsmiljø.

Inge har vel identificeret, at det krævede noget helt andet at få rettet op på det.
Præcis. Det ville simpelthen være uambitiøst og et stort tilbageskridt at gå tilbage til Friis - uanset hvor sympatisk han er.

Mogens
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Indlæg af Mogens » 6. jan 2022, 13:10

Julgranen skrev:
5. jan 2022, 17:27
9520AaB skrev:
Jeg vil ikke gøre mig til dommer over, hvad der har været hans bedste sæson, men jeg vil konstatere, at selvom han MÅSKE har været vores vigtigste spiller det seneste år, så var der dælme også mange flere bejlere til den titel i mesterskabssæsonen end i 2021. Jeg elsker Thelander og hans tilgang til spillet, men jeg synes faktisk, at han i relativt upressede situationer har mange fejlafleveringer/dårlige clearinger med hovedet. En biting, vil nogen måske sige, men med hans styrke i hovedspillet in mente, kan man vist godt forlange bedre.
Med din viden om/interesse for Norden, hvad går der så rundt af realistiske emner til os som erstatning for Thelander.

Og hvad med Grytebust - er han et "has been" eller er der håb om, at han kan genfinde formen fra OB (selvom han vist ikke er super med fødderne)?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Låst