Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2022, 17:54

Mht. Sørensen må det komme an på prisen. I udgangspunktet synes jeg kun, at vi skal betale transfer for profiler eller talenter der kan sælges. Sørensen er solid Superliga i sluttyverne og hverken en spiller der er med til at hæve niveauet eller kan sælges senere.
Typemæssigt synes jeg han passer godt - især hvis 3-5-2 er den langsigtede plan (ved godt han spiller i fireback kæde lige nu). Jeg kan dog også være noget bekymret for niveauet. Det er en 29 årig spiller der ikke har leveret på højt niveau i hans karriere udover den her halvsæson. Er det bare fordi han fungeret absurd godt i det Viborg gør og kan han fungere i et hold med AaBs ambitioner? Derudover er det positivt, at man forsøger at addressere problemerne på vores backs/wingbacks og han har fart og det mangler vi. Så kan vi få ham til en god penge så ja, men det er altså ikke en vi skal smide boksen for.
RAUS RAUS SSE!

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. jan 2022, 17:56

Forza skrev:
6. jan 2022, 17:35
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... js/9071898

Christian Sørensen fra Viborg. Nogle der kender ham?
Overrasker mig hvis man vil betale for en 29 årig back.
En back fra Viborg i en pæn alder, der koster en pæn transfer - har vi ikke set den før?

Man får helt angstprægede tics af at læse det...
Ædruelighedens stemme

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 17:58

Jakobsen skrev:
6. jan 2022, 17:54
Mht. Sørensen må det komme an på prisen. I udgangspunktet synes jeg kun, at vi skal betale transfer for profiler eller talenter der kan sælges. Sørensen er solid Superliga i sluttyverne og hverken en spiller der er med til at hæve niveauet eller kan sælges senere.
Typemæssigt synes jeg han passer godt - især hvis 3-5-2 er den langsigtede plan (ved godt han spiller i fireback kæde lige nu). Jeg kan dog også være noget bekymret for niveauet. Det er en 29 årig spiller der ikke har leveret på højt niveau i hans karriere udover den her halvsæson. Er det bare fordi han fungeret absurd godt i det Viborg gør og kan han fungere i et hold med AaBs ambitioner? Derudover er det positivt, at man forsøger at addressere problemerne på vores backs/wingbacks og han har fart og det mangler vi. Så kan vi få ham til en god penge så ja, men det er altså ikke en vi skal smide boksen for.
Sandt. Hvis man mener han passer ind i hvad vi vil og prisen er overkommelig er det selvfølgelig fint. Men det er en spiller uden videresalgspotentiale, så det skal udelukkende være for som en forstærkning af truppen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 17:59

Mr Gold skrev:
6. jan 2022, 17:45
Forza skrev:

Det gir RIGTIG god mening!!!
Man kan altid diskutere alder, men tror prisen vil være rimelig
Hvorfor tror du det? I artiklen argumenterer de netop for at Viborg næppe lader ham gå billigt.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. jan 2022, 18:08

Forza skrev:
6. jan 2022, 17:59
Mr Gold skrev:
Forza skrev:

Hvorfor tror du det? I artiklen argumenterer de netop for at Viborg næppe lader ham gå billigt.
Plus at Viborg lige har solgt Grønning og formentlig ikke forlænger med Kramer. Der er stadig en nedrykning der skal forhindres, og måske endda et mesterskabsslutspil at spille for i de sidste fem runder af grundspillet. De har ingen incitament til at lade ham gå billigt.

Jeg er meget på linje med Jakobsen. Han kunne være en helt fornuftig trup-spiller, hvis han var kommet på en fri transfer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 18:11

jonas386 skrev:
6. jan 2022, 18:08
Forza skrev:
Mr Gold skrev:
Forza skrev:

Plus at Viborg lige har solgt Grønning og formentlig ikke forlænger med Kramer. Der er stadig en nedrykning der skal forhindres, og måske endda et mesterskabsslutspil at spille for i de sidste fem runder af grundspillet. De har ingen incitament til at lade ham gå billigt.

Jeg er meget på linje med Jakobsen. Han kunne være en helt fornuftig trup-spiller, hvis han var kommet på en fri transfer.

Præcis. Ud fra hans stats kan han da sikkert blive en fast starter og måske endda en profil. Men ovenstående ting kombineret med han forlængede kontrakten i foråret gør det næppe billigt. Medmindre han selvfølgelig har en fastsat pris i kontrakten.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 6. jan 2022, 18:44

Forza skrev:
Mr Gold skrev:
Forza skrev:

Hvis der overhovedet er noget i det så tror jeg bare prisen vil være fin. Inge betaler ik for meget, det kan vi vist godt være sikre på!!
Jeg tror bare personligt ik på han bliver så dyr hvis det bliver konkret, han er en spiller der først for alvor har haft succes det sidste års tid plus hans alder.

Vi kan ik kun købe spillere vi kan sælge videre igen og som samtidig kan forstærke os fra dag 1. Så skal tegnebogen vist være noget større generelt

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 18:45

Mr Gold skrev:
6. jan 2022, 18:44
Forza skrev:
Mr Gold skrev:
Forza skrev:

Hvis der overhovedet er noget i det så tror jeg bare prisen vil være fin. Inge betaler ik for meget, det kan vi vist godt være sikre på!!
Jeg tror bare personligt ik på han bliver så dyr hvis det bliver konkret, han er en spiller der først for alvor har haft succes det sidste års tid plus hans alder.

Vi kan ik kun købe spillere vi kan sælge videre igen og som samtidig kan forstærke os fra dag 1. Så skal tegnebogen vist være noget større generelt
Det er jeg sådan set enig i. Og der er jo også langt fra “AaB lægger snart et bud” til at vi rent faktisk henter ham. Inge lægger jo ofte mange følere/bud på mange spillere for at sikre at man får kvalitet for de penge man har til rådighed.

Mr Gold
Superliga
Superliga

Indlæg af Mr Gold » 6. jan 2022, 18:52

Forza skrev:
6. jan 2022, 18:45
Mr Gold skrev:
6. jan 2022, 18:44
Forza skrev:
Mr Gold skrev:
Forza skrev:

Det er jeg sådan set enig i. Og der er jo også langt fra “AaB lægger snart et bud” til at vi rent faktisk henter ham. Inge lægger jo ofte mange følere/bud på mange spillere for at sikre at man får kvalitet for de penge man har til rådighed.
Præcis!! :aabfan:
Og er prisen fin synes jeg bestemt det gir rigtig god mening.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 6. jan 2022, 18:58

Han har været forrygende denne sæson, men om han kan fortsætte det høje niveau er usikkert, det jo ikke ligefrem fordi han har haft en gloværdig karriere, også er der ikke noget videresalgs potentiale med den alder.

Så kan den lukkes til 1,5-2 mil. så kunne det måske være et bud, men højere end det bør vi kigge andre veje.

Så allerhelst vi kunne hente en ung gut med noget potentiale ála ham islændingen vi havde til prøvetræning

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. jan 2022, 19:06

troelsh skrev:
6. jan 2022, 18:58
Han har været forrygende denne sæson, men om han kan fortsætte det høje niveau er usikkert, det jo ikke ligefrem fordi han har haft en gloværdig karriere, også er der ikke noget videresalgs potentiale med den alder.

Så kan den lukkes til 1,5-2 mil. så kunne det måske være et bud, men højere end det bør vi kigge andre veje.

Så allerhelst vi kunne hente en ung gut med noget potentiale ála ham islændingen vi havde til prøvetræning
En ung gut hjælper jo ikke NU OG HER. Ahlmann har vist hans krop er ved at være færdig. Så en driftsikker løsning nu og her er rigtig at gøre. Om det lige skal være ham kan man så diskutere.
Men er sikker på man føler på Viborg hvad prisen ligger på… og så sammenholder niveau kontra den pris i forhold de andre Inge har i kikkerten til VB.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2022, 19:07

troelsh skrev:
6. jan 2022, 18:58

Enig og 1,5 - 2 er nok ca. det VFF vil have, men det synes jeg er for meget for en solid spiller til at lukke et hul. I hvert fald i den alder.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 6. jan 2022, 19:36

Christian Sørensen var top 2-3 af venstrebacks i hele ligaen. Hvis han kan holde det niveau er han en kæmpe forstærkning. Han er også typemæssigt et OK fit til den spillestil man har praktiseret i efteråret. Derudover kommer han med fremragende form og selvtillid og vil præstere fra dag 1.

Men igen - hvad er transferstrategien? Jeg har meget svært ved at se en rød tråd i det.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 6. jan 2022, 19:37

Prica22 skrev:
6. jan 2022, 15:06
baresi skrev:
6. jan 2022, 14:40
UPDATE på INFO fra mig indtil videre (HUSK jeg ikke har en personlig holdning eller opfinder noget - dette har jeg hørt og skriver det bare sådan, og jeg har sgu hørt en del haha)

Salg/forlængelser:
CIfuentes - ryger ikke afsted nu.
(det var vist list spil for galleriet at man ikke kan love noget, eller en standard kommentar, for jeg har hørt at han selv har lagt meget vægt på at blive i AaB, og prøve at for forløst sin plan og det potentiale der er i holdet)

Højholt - ryger ikke afsted nu, og noget tyder på at han selv er interesseret i at forlænge kontrakten. (hvis han ryger er han solgt rigtigt godt)
Rinne - formodes at blive i dette vindue, og en forlængelse er stadig IKKE umulig - der arbejdes på det. (hvis han ryger er det fordi at det virkelige er et godt skridt for Rinne NU, og at der er noget økonomi i det for AaB) Men forlængelse efter sommeren er stadig oppe og ikke lukket af hans bagland.
Thelander - bliver vist svær at forlænge med og vil vist gerne UD en tur igen, udlandet.
HVerken Rinne, Thelander el. andre fra AaB er på vej til AGF

Børsting, Rufo, MAgnus C forlænges der IKKE med efter hvad jeg hører.
Og der kan være muligheder for at afskibe alle 3 i dette vindue

Iver Fossum - kan være på vej ud af døren - har hørt konkret om russisk, belgisk og hollands interesse - men forlængelse med AaB er vist ikke en mulighed.
Trajkovski - man har vist forhørt sig på at ophæve kontrakten
Pedro - intet tyder på han sælges i dette vindue - der er interesse men IAO har vist sat en god halskæde på ham med en dejlig pris. Og han er glad i klubben og i truppen og omvendt.
Kusk - en darkhorse til at salg - der er lidt forespørgsler på ham.

Køb/rygter:
den her del har været svær at få noget info på. har meget lidt.

Generelt leder IAO efter spændende talenter, der er videresalgspotentiale i, og som ikke nødvendigvis har en fast geografi over sig. Det kører mere på selve talentet og om han passer til Danmark/AaB (f.eks. med ham den portugisiske back sidste sommer)
Ham Lars KRamer fra Viborg har jeg ikke hørt om skulle være i AaBs kikkert.
Der kigges vist på Targetangriber stadigvæk
IAO har kig på noget/nogen i Holland & tyskland
Der ledes efter midtbane centralt både 6er og 8er
og så ledes der efter centralt forsvar, vist både talent og stamspiller.
IAO udtaler at målmandsposten slet ikke er i spil, men jeg hører altså noget andet. Har hørt at man er åben for en ny klassemålmand. ham hansen er vist ikke så sikker i sadlen tror jeg ikke. Og han kunne faktisk selv være på vej væk, hvis AaB forlænger med Rinne.

Det er sgu hvad jeg har lige nu. Ved ikke om der er noget nyt, eller om det er "det kunne alle have sagt"

Men det er fandme svært at få noget ind på NYE mulige spillere - det er vildt lukket.
jeg arbejder videre, og skal nok vende retur.
Fedt med update. Hører nogle af de samme ting. Af Thelander, Fossum og Rinne, tror jeg, Thelander er mest tilbøjelig til at være tilfreds med at blive. Kræver en lønforhøjelse dog.
Nævnte det allerede for mange måneder siden. Thelander er glad i AaB men vil gerne have et sidste udenlands ophold.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2022, 19:37

Buzz Killington skrev:
6. jan 2022, 17:47
Jeg forstår det ikke. En (I fodboldforstand) gammel spiller som næppe bliver bedre og som vi aldrig kommer til at tjene penge på. Jeg kan ikke gennemskue hvad planen er længere. Troede det var noget med EDB og talenter der skulle rykke os.
Planen er at skabe resultater.
Planen er også at gøre spillerne attraktive.
Desuden at rydde ud i evighedstalenter uden niveau (Gaarde-arven)

Alle tre dele leverer vi fint på.

Træneren siger selvfølgelig ikke u’ og ne’, men det er vi nogen der lever fint med.

Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2022, 19:38

Yankee skrev:
6. jan 2022, 19:36

Men igen - hvad er transferstrategien? Jeg har meget svært ved at se en rød tråd i det.
Mon ikke det i høj grad er et spørgsmål om økonomi?

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 6. jan 2022, 19:45

Yankee skrev:
6. jan 2022, 19:36
Christian Sørensen var top 2-3 af venstrebacks i hele ligaen. Hvis han kan holde det niveau er han en kæmpe forstærkning. Han er også typemæssigt et OK fit til den spillestil man har praktiseret i efteråret. Derudover kommer han med fremragende form og selvtillid og vil præstere fra dag 1.

Til en overkommelig pris lader det til at være en stor forstærkning på en svag plads. Jeg tror vurderingen er at man på nogle pladser vurderer at det ikke er til at få en ny up coming stjerne, da de er det allerdyreste på markedet. Så derfor henter man hellere kvalitet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 6. jan 2022, 19:51

Forza skrev:
Nu er alt jo relativt, men hvis de ikke lader ham gå til en fornuftig pris, der passer til en 29-årig spiller der ikke er nogen kæmpeprofil i ligaen, så kommer det ikke til at ske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 6. jan 2022, 19:57

Lav en bombe der kan høres - sælg højholdt og Fossum og brug pengene på Andreas skov Olsen.
Når nej vi er AaB - men det kunne være fedt og drømme lidt stort.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2022, 20:06

Maglau skrev:
6. jan 2022, 19:57
Lav en bombe der kan høres - sælg højholdt og Fossum og brug pengene på Andreas skov Olsen.
Når nej vi er AaB - men det kunne være fedt og drømme lidt stort.
Det ville være ret dumt at sælge vores to bedste midtbanespillere for så efterfølgende at tabe kapløbet om ASO.
Jeg er sådan set enig i, at der mangler noget ambitions og investeringsevne(måske også vilje), men ASO er nok over vores hylde A lige nu fordi han stadig er relevnt for andre klubber der kan give mere i løn.
RAUS RAUS SSE!

Låst