Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
Men har Ekstra Bladet (eller nogen andre medier end Nordjyske) haft nogen egentlige rygter ift. AaB i den tid Inge har været sportschef?
Jeg mindes ikke, at nogen medier har kaldt en signing inden den blev officiel?
Jeg mindes ikke, at nogen medier har kaldt en signing inden den blev officiel?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Omvendt har artiklen af Klaus Egelund, som har ry for at være godt inde i hvad der sker i de jyske klubber samt ham Michel der før var på BTs Transferpodcast. Ingen af dem er jo nøvendigvis definitive sandhedsvidner, men det er trods alt journalister med en hvis indsigt i dansk fodbold og et rimeligt kildenetværk.
RAUS RAUS SSE!
Det er forhåbentligt for sjov at i overhovedet nævner ASO. Manden er landsholdspiller og priser på 35-45 mio bliver nævnt. Hvis man synes det er en interessant hylde så skal man holde med en anden klub.Jakobsen skrev: ↑6. jan 2022, 20:06Det ville være ret dumt at sælge vores to bedste midtbanespillere for så efterfølgende at tabe kapløbet om ASO.
Jeg er sådan set enig i, at der mangler noget ambitions og investeringsevne(måske også vilje), men ASO er nok over vores hylde A lige nu fordi han stadig er relevnt for andre klubber der kan give mere i løn.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Begge to har generelt haft kilder i AaB. Så jeg tvivler ikke på at den er korrekt. At AaB gør sig klar til at byde er jo også et meget tidligt stadie så det er langt fra sikkert den overhovedet er sandsynlig.Jakobsen skrev: ↑6. jan 2022, 20:13Omvendt har artiklen af Klaus Egelund, som har ry for at være godt inde i hvad der sker i de jyske klubber samt ham Michel der før var på BTs Transferpodcast. Ingen af dem er jo nøvendigvis definitive sandhedsvidner, men det er trods alt journalister med en hvis indsigt i dansk fodbold og et rimeligt kildenetværk.
Pallesen var også det første der poppede frem på nethinden hos undertegnede. Han har spillet en blændende sæson, men han er 29 år og det er velsagtens først denne sæson at han ligner en spiller der kan forstærke os. Skal vi betale et større millionbeløb her?R Rosenberg skrev: ↑6. jan 2022, 17:56En back fra Viborg i en pæn alder, der koster en pæn transfer - har vi ikke set den før?Forza skrev: ↑6. jan 2022, 17:35https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... js/9071898
Christian Sørensen fra Viborg. Nogle der kender ham?
Overrasker mig hvis man vil betale for en 29 årig back.
Man får helt angstprægede tics af at læse det...
Inge har længe talt om at gøre holdet yngre, og at vi skal have salgsemner i truppen, og det lever han jo ikke just op til. Dernæst så kan jeg ikke forstå, at man tilsyneladende helt har opgivet Ahlmann. Jeg håber at man går efter en yngre spiller må jeg sige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Julle, slap nu af for fanden. Det hele behøver ikke være en større ideologisk kamp. Jeg taler helt konkret om transferstrategien som er det vi skal leve af på sigt. Du behøver ikke kaste dig ud i at forsvare Inge som helhed, sammenligne med Gaarde, forsvare Cifuentes og stikke til Friis alt i et og samme indlæg, for det er er ved gud ikke det mit indlæg handler om.Julgranen skrev: ↑6. jan 2022, 19:37Planen er at skabe resultater.Buzz Killington skrev: ↑6. jan 2022, 17:47Jeg forstår det ikke. En (I fodboldforstand) gammel spiller som næppe bliver bedre og som vi aldrig kommer til at tjene penge på. Jeg kan ikke gennemskue hvad planen er længere. Troede det var noget med EDB og talenter der skulle rykke os.
Planen er også at gøre spillerne attraktive.
Desuden at rydde ud i evighedstalenter uden niveau (Gaarde-arven)
Alle tre dele leverer vi fint på.
Træneren siger selvfølgelig ikke u’ og ne’, men det er vi nogen der lever fint med.
Yankee har så vidt jeg kan se samme invending som jeg ovenfor. Det ville klæde dig at tage udgangspunkt i den diskussion. Det kunne måske blive helt fornuftigt. Inge gør det fint, Cifuentes gør det fint. Men vi er økonomisk ikke kommet et skridt nærmere toppen i DK, og andre har halet ind på os. Jeg troede - oprigtigt - på at vi skulle hente nogle procenter på data-scouting og på spillersalg. Så forstår jeg ikke man blive ved med at leje spillere, eller hente og forlænge med spillere der ikke rykker os på økonomien. Vi vinder intet ved at hente spillere for at forfølge resultater på den korte bane. Jeg kan ikke se transferstrategien. Det ligner at man bare kører den på købmandsskabet, og det tror jeg ikke flytter det store.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Hvis man har tænkt sig at give 2 mio kr. for en 29 årig venstreback/wingback(som har spillet mindre end 50 kampe i superligaen), så har man enten penge nok eller også har man erkendt, at Ahlmann ikke kan opfylde rollen i det nye system og skal afskibes trods kontraktforlængelsen i foråret.
For man køber vel ikke en 29 årig til bænken ?
- FlæskeFrank
Nej, jeg tænker også det er en klokkeklar starter. Hvordan kan det være gået så galt med Ahlmann fra sidste år?FlæskeFrank skrev: ↑6. jan 2022, 20:38Hvis man har tænkt sig at give 2 mio kr. for en 29 årig venstreback/wingback(som har spillet mindre end 50 kampe i superligaen), så har man enten penge nok eller også har man erkendt, at Ahlmann ikke kan opfylde rollen i det nye system og skal afskibes trods kontraktforlængelsen i foråret.
Sørensen til AaB, tjaah...indsæt selv disclaimer her om, at prisen skal være iård'n, men derudover vil det da være en offensiv forstærkning med noget der ligner statsgaranti. Til gengæld tror jeg ikke, vores forsvar bliver mere dirkefrit, sådan lige umiddelbart på mavefornemmeren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Undskyld mig men er 1,5 - 2 mio for en superliga spiller ikke i kategorien gratis i dagens transfermarked.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Det højeste AaB normalt bruger på en spiller er 3,5 mio. det var tilfældet med spillere som Fossum og Makaric. Så 2 mio. er ikke et ubetydeligt beløb for os.
Jeg kan ikke se fidusen i Christian Sørensen. Han er næsten lige så gammel som Ahlmann, kræver en transfersum og har præsteret i en meget kort periode af karrieren. Og hvad med Ahlmann, hvem vil købe ham så? Eller skal en af dem på bænken? I øvrigt synes jeg ikke, Sørensen er så vild, som han gøres til nogle steder.
Spændene liste du her har lavet, håber nogle af dem bliver aktuelle.Runschen skrev: ↑5. jan 2022, 09:39AaB:
Mulige profil afgange:
Keeper (Rinne)
Midterforsvar (Thelander)
Midterforsvar (Ross)
Defensiv central midt (Pedro)
Central midt (Fossum)
Central midt (Højholt)
Træner (Cifuentes)
—————————————————
Transfer emner:
Keeper:
David Jensen
Martin Hansen
Sten Grytebust
Orjan Nyland
Oscar Linner
Kalle Johnsen
Patrick Gunnarsson
Midterforsvar:
Lars Kramer
Emil Bergstrom
Thomas Isherwood
Midtbane:
Thom Haye
Mark Brink
Magnus Kofoed Andersen
Tochi Chukwuani
Victor Jensen
August Erlingmark
Tesfaldet Tekie
Alexander Fransson
Anton Saletros
Parfait Bizoza
Ramon Pascal Lundqvist
Træner:
Lars Friis
Kent Nielsen
Thomas Thomasberg
..Øvrige muligt interessante emner:
Mikkel Kaufmann
Mathias Jørgensen
Gustav Grubbe
David Edvardsson
Marc Nielsen
Kasper Høgh
… Værsgo sav mig over![]()
Kunne godt tænke mig at tilføje Mads Bidstrup og Saman Ghoddos fra brentford som begge får meget begrænset spilletid. Men som er mega spændene spillere.
Har dog ingen anelse om de er realistiske
-
Himmerland
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Skørping
Intet i morgendagens Nordjyske om Christian eller andre for den sags skyld, kun at Rinne ikke udelukker en forlængelse, men udlandet er første prioritet.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Han er god til indkast.Prica22 skrev: ↑6. jan 2022, 21:29Jeg kan ikke se fidusen i Christian Sørensen. Han er næsten lige så gammel som Ahlmann, kræver en transfersum og har præsteret i en meget kort periode af karrieren. Og hvad med Ahlmann, hvem vil købe ham så? Eller skal en af dem på bænken? I øvrigt synes jeg ikke, Sørensen er så vild, som han gøres til nogle steder.
You pay for this?
Der har vi allerede Pøler Palle og Hagelskjær der kun execelerer i indkast og diagonalbolde.Fromthecradle skrev: ↑6. jan 2022, 22:44Han er god til indkast.Prica22 skrev: ↑6. jan 2022, 21:29Jeg kan ikke se fidusen i Christian Sørensen. Han er næsten lige så gammel som Ahlmann, kræver en transfersum og har præsteret i en meget kort periode af karrieren. Og hvad med Ahlmann, hvem vil købe ham så? Eller skal en af dem på bænken? I øvrigt synes jeg ikke, Sørensen er så vild, som han gøres til nogle steder.
RAUS RAUS SSE!
Hmmm Cifuentes til Hammarby!!!
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ikke-malmo
Det er jeg sgu overrasket over. Vi håbe vi bliver ordentligt kompenseret og at vi har en afløser klar.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ja, så kan vi også begynde at gætte på om han tager kontraktudløberne med.Forza skrev: ↑6. jan 2022, 23:04https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... ikke-malmo
Det er jeg sgu overrasket over. Vi håbe vi bliver ordentligt kompenseret og at vi har en afløser klar.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus