Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af troelsh » 10. jan 2022, 19:09

Maglau skrev:
10. jan 2022, 18:45
Gentleman Finn skrev:
10. jan 2022, 18:39
Pastorius skrev:
10. jan 2022, 18:33
Ekstrabladet skriver at forbindelsen til Randers er knap så varm som inden weekenden.
Det kan sagtens være en medieskabt historie af ham EB journalisten, der var ikke meget konkret i ret mange udtalelser.

Noget andet er, at Fotbolldirekt skriver at vi stadig forhandler overgangssum. Som jeg forstod havde Cifuentes en klausul, så må Hammarby betale den klausul, de kommer og laver en masse ravage for os, så må de hoste op.
Problemet er jo at hammerby alligevel sidder med alle kortene på hånden. De ved godt at Ciffuentes aldrig kommer til at træne AaB igen og vi derfor ingen mulighed har andet end at slippe ham.
Hvorfor ikke? Han er vel på kontrakt hos os endnu, og medmindre vi accepterer overgangssummen eller de betaler frikøbklausulen (hvis en sådan findes), er han vel forpligtet til at blive, selvom vi jo nok vil strække os langt i bestræbelserne på at finde en ny, når Marti ikke ønsker at blive.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. jan 2022, 19:15

Jeg synes det her en træls sag.

Inges store projekt, vælger at aftale personlige forhold med en nu klub og vi har nogle svenskere, der ikke er enige med AaB endnu.

Det er virkelig ærgeligt, men hvis Cifuentes, så hurtigt rykker videre og finder et andet projekt, langt mere spændende. Ja så skal han dælme have lov.

Enten er vi ikke attraktive nok eller så viste det sig, at Cifuentes ikke var så forelsket i AaB projektet alligevel.

Uanset hvad, er det her en BET for Inge.

At Jacob Friis nævnes, skræmmer mig eddermandme. Det er en falliterklæring at hyre ham, når man tænker på, hvilket projekt Cifuentes var.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 10. jan 2022, 19:16

troelsh skrev:
10. jan 2022, 19:09
Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:
Pastorius skrev:
Ekstrabladet skriver at forbindelsen til Randers er knap så varm som inden weekenden.
Det kan sagtens være en medieskabt historie af ham EB journalisten, der var ikke meget konkret i ret mange udtalelser.

Noget andet er, at Fotbolldirekt skriver at vi stadig forhandler overgangssum. Som jeg forstod havde Cifuentes en klausul, så må Hammarby betale den klausul, de kommer og laver en masse ravage for os, så må de hoste op.
Problemet er jo at hammerby alligevel sidder med alle kortene på hånden. De ved godt at Ciffuentes aldrig kommer til at træne AaB igen og vi derfor ingen mulighed har andet end at slippe ham.
Hvorfor ikke? Han er vel på kontrakt hos os endnu, og medmindre vi accepterer overgangssummen eller de betaler frikøbklausulen (hvis en sådan findes), er han vel forpligtet til at blive, selvom vi jo nok vil strække os langt i bestræbelserne på at finde en ny, når Marti ikke ønsker at blive.
Det vil da være fuldstændigt uhørt og uansvarligt at tvinge en leder på højt niveau i en virksomhed til blive mod sin vilje.
Respekten blandt hans medarbejdere risikerer at være helt væk og det kommer der næppe noget godt ud af.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 10. jan 2022, 19:45

Jeg tror, det bliver Thomasberg. At sonderingerne er knap så hede nu, er formentligt en del af en forhandlingstaktik. Man vil ikke tabe ansigt overfor hverken Hammarby eller Randers

FlemmingG
Landshold
Landshold

Indlæg af FlemmingG » 10. jan 2022, 19:48

Maglau skrev:
10. jan 2022, 19:16
troelsh skrev:
10. jan 2022, 19:09
Maglau skrev:
Gentleman Finn skrev:
Pastorius skrev:

Det vil da være fuldstændigt uhørt og uansvarligt at tvinge en leder på højt niveau i en virksomhed til blive mod sin vilje.
Respekten blandt hans medarbejdere risikerer at være helt væk og det kommer der næppe noget godt ud af.
Selvfølgelig får Marti lov til at skifte, men jeg synes det er helt fint, at AaB presser citronen. Marti og Hammarby må også have forståelse for, at det her skifte kommer på et meget uheldigt tidspunkt for os som klub, og at vi derfor skal kompenseres retmæssigt.

Alt kommer til at falde på plads, før vi tager på træningslejr. Det bliver spændende hvem de hiver op af hatten ude på Hornevej

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 10. jan 2022, 19:50

Kristian skrev:
10. jan 2022, 19:15
Jeg synes det her en træls sag.

Inges store projekt, vælger at aftale personlige forhold med en nu klub og vi har nogle svenskere, der ikke er enige med AaB endnu.

Det er virkelig ærgeligt, men hvis Cifuentes, så hurtigt rykker videre og finder et andet projekt, langt mere spændende. Ja så skal han dælme have lov.

Enten er vi ikke attraktive nok eller så viste det sig, at Cifuentes ikke var så forelsket i AaB projektet alligevel.

Uanset hvad, er det her en BET for Inge.

At Jacob Friis nævnes, skræmmer mig eddermandme. Det er en falliterklæring at hyre ham, når man tænker på, hvilket projekt Cifuentes var.
Enig, især fordi timingen er ret skidt, træningen er startet op igen og vi drager på træningslejr på torsdag, men ingen aner hvem der skal være træner. Desuden har vi brugt et år på at få indarbejdet Martis ideer, og i starten kostede det jo. Nu har vi langt om længe fundet stabilitet i resultaterne, og man kan også godt se at Marti har rykket truppen på nogle områder. Surt at miste ham efter kun et år.

Jeg tror til gengæld ikke vi skal ligge så meget i at Jacob Friis bliver nævnt. Skulle han mod forventning ende med at få posten, så er jeg helt enig i, at det vil være en kæmpe skuffelse. Ikke fordi jeg ikke kan li ham, men vi har ligesom været der, og det blev aldrig rigtig godt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jan 2022, 19:54

Gentleman Finn skrev:
Pastorius skrev:

EB skrev jo ikke andet end at Thomasberg var øverst på AaB’s liste og at man ville kontakte Randers - hvilket er bekræftet af Randers selv. De skrev jo ikke yderligere.

Jeg er enig. De kan betale den klausul hvis de vil have deres mand.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 10. jan 2022, 19:56

Prica22 skrev:
10. jan 2022, 19:45
Jeg tror, det bliver Thomasberg. At sonderingerne er knap så hede nu, er formentligt en del af en forhandlingstaktik. Man vil ikke tabe ansigt overfor hverken Hammarby eller Randers
Jeg tænker også den stadig sagtens kan gå igennem. Alt er jo til forhandling. Lige nu er Inges opgave at sørge for at minimere tabet mellem Cifuentes og afløseren. Det gør man selvfølgelig ikke ved at sige ja tak til deres første bud og inden man selv er af med sin mand.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 10. jan 2022, 20:15

Hvis der er en klausul men mc stadig ikke er skiftet er det nok fordi svenskerne fedt spiller og ikke vil betale den klausul.

PonySlaystation
Superliga
Superliga

Indlæg af PonySlaystation » 10. jan 2022, 20:22

gravballe skrev:
10. jan 2022, 20:15
Hvis der er en klausul men mc stadig ikke er skiftet er det nok fordi svenskerne fedt spiller og ikke vil betale den klausul.
Du har nok ret, men det er sgu godt nok beskidt spil. Selvfølgelig skal man betale frikøbsklausulen hvis en sådan findes. Jeg kan ikke forstå at de Cifu overhovedet har måtte aftale kontrakt med Hammarby uden det var på plads.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Indlæg af Legum Magister » 10. jan 2022, 20:37

PonySlaystation skrev:
10. jan 2022, 20:22
gravballe skrev:
10. jan 2022, 20:15
Du har nok ret, men det er sgu godt nok beskidt spil. Selvfølgelig skal man betale frikøbsklausulen hvis en sådan findes. Jeg kan ikke forstå at de Cifu overhovedet har måtte aftale kontrakt med Hammarby uden det var på plads.
Nu kunne det jo tænkes, at klausulen netop indeholder en bestemmelse om, at Cifuentes må iværksætte drøftelser med andre klubber uden AaB's godkendelse. Der er ingen, der siger, at klausulen alene indeholder en bestemmelse om et bestemt beløb til frigørelse fra kontrakten.

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 10. jan 2022, 21:53

Forza skrev:
10. jan 2022, 17:09
FlemmingG skrev:
10. jan 2022, 17:08
Forza skrev:
10. jan 2022, 16:30
Prica22 skrev:
10. jan 2022, 16:27
Klausulen efterlader tilsyneladende ikke AaB uden noget at sige. Expressen melder at klubberne ikke er enige endnu, men at det personlige med Cifuentes er på plads.
Det kunne jo også tyde på at klausulen ikke er på et ubetydeligt beløb.
Og fint at Inge holder hårdt på sit. Svenskerne har måske forventet at de nærmest får ham foræret, men som minimum skal han da koste det samme som Thomasberg… men de finder hinanden og vi skal forbedrede os på et trænerskifte - ærgeligt
Præcis. De må punge ud hvis de vil have ham. Der skal Inge være iskold.
Jojo men så skal vi jo også forvente at Randers tænker det
Samme om TT at vi skal punge ud omvendt kan jeg ikke se
Det smarte i at stå stejl for en træner der ikke vil være her
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2022, 22:00

Bundgaard skrev:
10. jan 2022, 21:53
Forza skrev:
FlemmingG skrev:
Forza skrev:
Prica22 skrev:
Klausulen efterlader tilsyneladende ikke AaB uden noget at sige. Expressen melder at klubberne ikke er enige endnu, men at det personlige med Cifuentes er på plads.
Og fint at Inge holder hårdt på sit. Svenskerne har måske forventet at de nærmest får ham foræret, men som minimum skal han da koste det samme som Thomasberg… men de finder hinanden og vi skal forbedrede os på et trænerskifte - ærgeligt
Hvis det var så enkelt, så var det jo bare at skrive med Thomasberg til om 6 mdr., så fyrer Randers ham med det samme, og vi skal ingenting betale.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bundgaard
1. div
1. div
Geografisk sted: 9670

Indlæg af Bundgaard » 10. jan 2022, 22:10

Prica22 skrev:
Det kunne jo også være at det er spin fra Inge
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Indlæg af Moen » 10. jan 2022, 22:14

Bundgaard skrev:
10. jan 2022, 22:10
Prica22 skrev:
Det kunne jo også være at det er spin fra Inge
Hvilket?

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 10. jan 2022, 22:21

Pastorius skrev:
10. jan 2022, 22:00
Bundgaard skrev:
Forza skrev:
FlemmingG skrev:
Forza skrev:
Prica22 skrev:
Hvis det var så enkelt, så var det jo bare at skrive med Thomasberg til om 6 mdr., så fyrer Randers ham med det samme, og vi skal ingenting betale.
Hvordan det? Thomasberg og Randers har en kontrakt gældende til 2025.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 10. jan 2022, 22:28

Patmand skrev:
10. jan 2022, 22:21
Pastorius skrev:
Bundgaard skrev:
Forza skrev:
FlemmingG skrev:
Forza skrev:

Det forlyder, at Thomasberg har en klausul i sin kontrakt om. 6 måneders opsigelse.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. jan 2022, 23:03

R Rosenberg skrev:
10. jan 2022, 22:28
Patmand skrev:
10. jan 2022, 22:21
Pastorius skrev:
Bundgaard skrev:
Forza skrev:
FlemmingG skrev:

Det forlyder, at Thomasberg har en klausul i sin kontrakt om. 6 måneders opsigelse.
Ja, og uanset det, så er der åbenbart ingen klubber ved deres fulde fem, der kunne drømme om at holde på en træner, der var interesseret i et job for en anden klub.

Jeg er en smule sarkastisk, og jeg kan selvfølgelig godt se problemet i at chefen har været rygtet videre, men han er ikke chefen for det hele, og der er så mange andre ting omkring en fodboldklub der motiverer spillerne (fans etc.) og det er heller ikke træneren der bestemmer om en kontrakt skal forlænges. Marti er så gennemprofessionel at jeg faktisk ikke ville være frygtelig nervøs ved at han skulle fortsætte i AaB, hvis Hammerbytingen mod forventning skulle gå i vasken, medmindre det da var fordi han selv gav udtryk for eller udstrålede manglende motivation.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 11. jan 2022, 08:17

Forza skrev:
10. jan 2022, 13:01
baresi skrev:
10. jan 2022, 12:27
Cifu ud - hvem ind:

Thomasberg - jeg er tilhænger.
fast koncept - sammenhængende kæder - høj arbejdsmoral og kræver meget af sine spillere - og så er der også kommet et fokus på offensiven der mere og mere tydeligt ses. + der er tiltrukket spændende spillere.
mangler lidt ift. sin personlighed i medierne, og så har han alligevel formået at gå i kødet af ståle m.fl. MEn han sælger måske ikke varebn i medierne hvilket jeg fint undværer hvis han gør det på banen.

Lars Friis - jeg er tilhænger
Dejligt moderne mindset ala klopp, hjulmand, osv. (ikke sammenlignet med dem) Men han vil skabe offensiv direkte spillestil, komme til nok chancer så man statistisk ved at der bør scores. Viborg kørte os rundt på røv og albuer i sidste sæson i en kamp. Og når de virkelig lykkes med gameplanen ser spillet spændende ud. God alder - der bør også være fin respekt for manden og tror han ville passe godt med wurtz og hilje

Jacob Friis - det forstår jeg ikke.
han formåede ikke at skabe meget under hans tid i AaB. Tror ikke der var den fornødne respekt omkring ham. Synes hans overfaldsfodbold var helt til rotterne, og hans evindelige brug af børsting som angriber, wing, kant, offensiv osv. var håbløst. Han formåede ikke at finde potentialet i den trup han havde til rådighed, og ser ham mere som en analytiker, assistent mm. Men stå i spidsen der har jeg ham slet ikke i tankerne.
Det gode er at det har AaB heller ikke. han er ikke en kandidat.

Udlænding: Jeg kan ikke komme på nogle navne, men turde godt satse lidt på en frisk udlænding.
Havde man Thomasbergs CV og lavede svenskertesten og tænkte os til at det var en svensk træner med tilsvarende erfaring i Sverige, så ville de fleste være meget begejstret herinde. Jeg tror han kan få det bedste ud af truppen, hvilket må være det vigtigste. Så lever vi med han ikke har det største medietække.
Har du hørt noget nyt fra dine kilder, vedr. trænersituationen?
nejj jeg hørte jo faktisk at han blev og at rygterne ikke ville blive til noget. Og jeg hørte at han ville gøre tingene færdige.
Jeg forstår stadig personligt ikke kovendingen efter 1 år.
men at linjen til Thomasberg ikke er så varm det er vist en ekstra bladet story. Den er helt varm :-) og det er den også til Lars Friis. og som skrevet tidligere - IKKE til tidligere egen Friis. han kommer ikke hjem.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. jan 2022, 09:02

Jeg synes der foregår lidt for mange ting lige for tiden. Cifuentes, Thomasberg, Høgh, Christian Sørensen, Thelander, Højholt.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig afklaring på nogle af dem i dag. Min f5 knap er efterhånden slidt - og vinduet er ikke engang i nærheden af at lukke.

Låst