Ny træner og sportdirektør?

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Forza
Allstar
Allstar

Re: Nyt træner og sportdirektør?

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 11:08

Er glad for at Inge stod fast, således at de betalte frikøbsklausulen og ikke fik nedslag i prisen.

Næste skridt er en ny træner. Jeg tænker man allerede er langt i den proces.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 12. jan 2022, 11:10

Erasmus Montanus skrev:
12. jan 2022, 11:02
Så røg Cifu sgu. Ærgerligt. Rigtig god træner.
Mon ikke der kommer en god løsning i morgen.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ab/9078816
Jeg håber virkelig ikke den gode løsning er Thomasberg.. Jovel en dygtig træning virker han til, men hvor har han altså bare for lidt karisma og tv-tække. Det bliver altså i den grad undervurderet når man snakker trænere. De sælger klubben og ideerne udadtil og skaber også hype blandt fans... Jeg ved sku ikke med Thomasberg.. Der bliver lidt Søndergaard/Wieghorst over det.

Jeg håber Inge kigger mod andre steder, men det er sku nok svært grundet at det er midt i sæsonen og der skal bare bruges en der kender ligaen med det samme, der ikke har behov for tilvænning. Desværre.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 11:11

Erasmus Montanus skrev:

Enig. Og jeg gider simpelthen ikke ærgre mig over, at vi hentede ham for et år siden. Jeg mener, han har rykket AaB ud af et dødvande, og at han er så attraktiv, at han hentes nu, det kan det sgu ikke nytte noget at græde over. Kæmpe opgave for Inge og co. at få en træner på plads, som kan fastholde den gode udvikling, men sådan er jobbeskrivelsen for sportschefen jo bare.
Tak til Cifuentes for indsatsen, top professionel mand, han skal nok komme videre fra Hammarby også, er jeg sikker på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. jan 2022, 11:11

Tak for indsatsen Cifuentes - der var lovende takter, men det kom aldrig helt op og ringe. Dertil var der for få sejre over de større hold. Så vidt jeg kan huske, så er den stærkeste modstander han fik en sejr imod vel AGF?

Undrer mig over, at det lykkedes ham at forhandle en frikøbsklausul ind i kontrakten da han skrev under med AaB. Håber Inge har lært noget af det.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 11:12

SGLoco skrev:
12. jan 2022, 11:10
Erasmus Montanus skrev:

Jeg håber virkelig ikke den gode løsning er Thomasberg.. Jovel en dygtig træning virker han til, men hvor har han altså bare for lidt karisma og tv-tække. Det bliver altså i den grad undervurderet når man snakker trænere. De sælger klubben og ideerne udadtil og skaber også hype blandt fans... Jeg ved sku ikke med Thomasberg.. Der bliver lidt Søndergaard/Wieghorst over det.

Jeg håber Inge kigger mod andre steder, men det er sku nok svært grundet at det er midt i sæsonen og der skal bare bruges en der kender ligaen med det samme, der ikke har behov for tilvænning. Desværre.
TT er ingen skærmtrold, men come on, han er da ikke ringere kørende end Cifuentes.
TT eller LF, to skidegode bud, synes jeg, kom med en af dem!
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. jan 2022, 11:13

Håber vi lander Lars Friis, og han hiver Lars Kramer med sig. Thomasberg kan jeg godt leve med, men det skal ikke være Jacob Friis, og derudover er det sparsomt med spændende træneremner i DK
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. jan 2022, 11:14

doukas skrev:
12. jan 2022, 11:11
Tak for indsatsen Cifuentes - der var lovende takter, men det kom aldrig helt op og ringe. Dertil var der for få sejre over de større hold. Så vidt jeg kan huske, så er den stærkeste modstander han fik en sejr imod vel AGF?

Undrer mig over, at det lykkedes ham at forhandle en frikøbsklausul ind i kontrakten da han skrev under med AaB. Håber Inge har lært noget af det.
Det er vel bare et udtryk for, at AaB hentede Cifuentes i konkurrence med andre klubber, og hvis vi ikke kan/vil smide kæmpelønninger, så må der jo andre fisk på disken.

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 12. jan 2022, 11:15

ØV.. jeg var sikker på han var igang med at bygge noget stort op i AaB hvis han havde været her et par år mere..

Jeg ved sku ikke om jeg hælder til Thomasberg eller Friis fra viborg... den sidste spiller flottere fodbold, men er vel ret uprøvet ellers. Thomasberg har vist over længere tid han levere resultater... men.. det er sådan lidt.. leverpostejs agtigt er det ikke? Men det samme syntes man jo om Kenth da han kom til sååå....

Godt Inge stod fast og ikke vil slippe uden de betalte!

Hans begrundelse kan jeg som familie far godt forstå.. nyt land midt i corona tiden, og så 2 tvillinger.. Hvis han så oven i købet får mere i løn, kommer hen til familie i sverige, og kommer til en klub med lidt flere økonomiske muskler sååå forstår jeg da godt det lokker, selv om jeg vil have ønsket han havde kørt AaB projektet færdigt...

Stegosaurus
Allstar
Allstar

Indlæg af Stegosaurus » 12. jan 2022, 11:16

doukas skrev:

Skal vi ikke lige se hele kontrakten, før vi konkluderer, at Inge har jokket i spinaten? Frikøbsklausulen kunne jo være et resultat af FORHANDLINGER og et modkrav til fx lav løn og funktionærvilkår, som gør, at vi kunne have sparket Cifuentes ud uden nævneværdige økonomiske konsekvenser hvis han havde vist sig at være en katastrofe.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. jan 2022, 11:17

SGLoco skrev:
12. jan 2022, 11:10
Erasmus Montanus skrev:

Jeg er heller ikke vild med ideen om Thomasberg, men nogen katastrofe er der bestemt ikke. Han kender ligaen og modstanderne, han er slet ikke nogen dårlig træner, og han er AaB'er og der bliver ikke problemer med at falde til. Det er hårdt arbejde og fundamentale dyder der kommer i højsædet, og særligt på kort sigt (resten af sæsonen) er det nok den bedste løsning vi kan finde.

På længere sigt tror jeg man kommer til at mangle visioner og måske også noget på udvikling af talenter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 11:19

Stegosaurus skrev:
12. jan 2022, 11:16
doukas skrev:

Skal vi ikke lige se hele kontrakten, før vi konkluderer, at Inge har jokket i spinaten? Frikøbsklausulen kunne jo være et resultat af FORHANDLINGER og et modkrav til fx lav løn og funktionærvilkår, som gør, at vi kunne have sparket Cifuentes ud uden nævneværdige økonomiske konsekvenser hvis han havde vist sig at være en katastrofe.
Glem det. Vi skal ikke have nuancer ind i debatten herinde ;) vi ved Cifuentes var lavt lønnet i AaB. Jeg tænker der er stor sandsynlighed for at det har spillet ind. Og klausulen er vel næppe et helt ligegyldigt beløb.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2022, 11:27

Mærkeligt at skæringsdatoen er 1. Marts og ikke nu. Men mon ikke det ændrer sig snarest.
- FlæskeFrank

FEDE
1. div
1. div
Favoritspiller: Søren Dissing

Indlæg af FEDE » 12. jan 2022, 11:27

Ser gerne KN bliver bragt i spil..
Kender klubben ind og ud :thumbsup:

Brugeravatar
KongGulerod
Landshold
Landshold

Indlæg af KongGulerod » 12. jan 2022, 11:29

Fra en artikel på Bold.dk: "Hammarby skriver, at Marti Cifuentes kommer til Hammarby snarest muligt. Ifølge AaB er det som udgangspunkt 1. marts, men præcis hvornår skiftet sker, skal spanieren, AaB og Hammarby finde ud af."

Lad os krydse fingre for, at han er ude af klubben før den 1. marts...

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 12. jan 2022, 11:29

FlæskeFrank skrev:
12. jan 2022, 11:27
Mærkeligt at skæringsdatoen er 1. Marts og ikke nu. Men mon ikke det ændrer sig snarest.
Spillerne har da ikke noget tillid til den mand hvis han skal føre os ind i foråret.. Der må komme en ny de nærmeste dage

Dalbjerg
Allstar
Allstar

Indlæg af Dalbjerg » 12. jan 2022, 11:30

Funky skrev:
Erasmus Montanus skrev:

Enig. Og jeg gider simpelthen ikke ærgre mig over, at vi hentede ham for et år siden. Jeg mener, han har rykket AaB ud af et dødvande, og at han er så attraktiv, at han hentes nu, det kan det sgu ikke nytte noget at græde over. Kæmpe opgave for Inge og co. at få en træner på plads, som kan fastholde den gode udvikling, men sådan er jobbeskrivelsen for sportschefen jo bare.
Tak til Cifuentes for indsatsen, top professionel mand, han skal nok komme videre fra Hammarby også, er jeg sikker på.
Topprofessionel.. Aaarh, den synes jeg ikke helt holder..

Men ellers enig..

Nu kan han så passende gå i den store glemsel-kasse, og vi/AaB må videre..

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 11:31

KongGulerod skrev:
12. jan 2022, 11:29
Fra en artikel på Bold.dk: "Hammarby skriver, at Marti Cifuentes kommer til Hammarby snarest muligt. Ifølge AaB er det som udgangspunkt 1. marts, men præcis hvornår skiftet sker, skal spanieren, AaB og Hammarby finde ud af."

Lad os krydse fingre for, at han er ude af klubben før den 1. marts...
Mon ikke de løser det når AaB har en afløser på plads og Hammarby lige overfører et par peanuts ekstra.

Brugeravatar
DGK
2. div
2. div
Favoritspiller: Søren Evigglad Frederiksen

Indlæg af DGK » 12. jan 2022, 11:31

Og han siger at han skifter af sportslige, økonomiske og private forhold.

De 2 sidste kan jeg godt forstå, dog lidt sværere ved den sportslige, men det er måske noget han skal sige.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. jan 2022, 11:31

FlæskeFrank skrev:
12. jan 2022, 11:27
Jo, lige så snart AaB har deres mand på plads, så frigiver vi vel MC før tid. Klausulen siger nok bare 2 måneder frem til d.1.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. jan 2022, 11:31

Dalbjerg skrev:
12. jan 2022, 11:30
Funky skrev:
Erasmus Montanus skrev:

Topprofessionel.. Aaarh, den synes jeg ikke helt holder..

Men ellers enig..

Nu kan han så passende gå i den store glemsel-kasse, og vi/AaB må videre..
Han har da været ekstrem professionel i sin tid i klubben. Har eftersigende arbejdet hårdt og spenderet ekstremt mange timer ude i klubben.

Låst