Det hverken kan eller har dette trænerskifte gjort. Det er en bagatel, der ikke påvirker aktiekursen uanset hvad du siger. Du ser et opslag på AaBs hjemmeside som det første, så snart der er afgivet et bud der potentielt kan påvirke kursen. Det er ikke tilfældet her, og bliver ikke tilfældet i fremtiden ved en evt. frikøbsklausul på en træner. Så nej, AaB er ikke forpligtet til at meddele fondsbørsen ifht. Cifuentes afsked.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.Pastorius skrev: ↑13. jan 2022, 11:57Inge gentog i går at der har ikke været forhandlinger med Hammarby. De har indløst en klausul og that’s it.bonanza skrev:Inge er ikke til at hugge eller stikke i. Samtlige ting bliver afvist i interviews og det er nu kun to dage siden at han var ude og sige der ikke var forhandlinger med klubber om Cifuentes.
Det er ved at være i et niveau, hvor det er lige lovlig lukket. Kan man ikke åbne lidt op omkring hvad man kigger efter? Please fans lidt, ifht hvilke profiler, positionelle forstærkninger man kigger efter, eller hvad trup perspektivet er med diverse udløb? Det lyder som vi er i markedet, så vi er klar til at hente hvis vi sælger. Så er det jo bare et vindue på bagsædet, hvor vi liner emner op til evt. salg og udløb.
Iflg. Inge er vi godt dækket ind på alle positioner, en ny træner er en process hvor man har samtaler ud fra en liste. Det forlyder at vi tager på træningslejr idag, så vi skal vel have en træner ind asap så vedkommende har mulighed for at deltage i mest muligt af opstarten. Der venter vigtige kampe når sæsonen starter igen, og vi har ikke uendelig tid til at få tingene på plads.
Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)
Det er nok lidt ønsketænkning, men kunne Inge ikke lige trylle og hente Bonke Innocent der er færdig i MFF.
Det ville i hvert fald være en fuldgod erstatning hvis Højholt eller Pedro skulle ryge.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bek ... r-malm-ff/
Det ville i hvert fald være en fuldgod erstatning hvis Højholt eller Pedro skulle ryge.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bek ... r-malm-ff/
Men Inge har jo tydeligvis valgt at gå med livrem og seler, og så er det reelt lige meget hvordan du tolker den kursmæssige effekt af et trænerskifte. Der er vel heller ingen der ved, hvad affæren ender med, og hvad AaB kommer til at betale for en træner, der er på kontrakt et andet sted, og man kan ikke orientere fondsbørsen med tilbagevirkende kraft.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 15:28Det hverken kan eller har dette trænerskifte gjort. Det er en bagatel, der ikke påvirker aktiekursen uanset hvad du siger. Du ser et opslag på AaBs hjemmeside som det første, så snart der er afgivet et bud der potentielt kan påvirke kursen. Det er ikke tilfældet her, og bliver ikke tilfældet i fremtiden ved en evt. frikøbsklausul på en træner. Så nej, AaB er ikke forpligtet til at meddele fondsbørsen ifht. Cifuentes afsked.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.
Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.Pastorius skrev: ↑13. jan 2022, 11:57Inge gentog i går at der har ikke været forhandlinger med Hammarby. De har indløst en klausul og that’s it.bonanza skrev:Inge er ikke til at hugge eller stikke i. Samtlige ting bliver afvist i interviews og det er nu kun to dage siden at han var ude og sige der ikke var forhandlinger med klubber om Cifuentes.
Det er ved at være i et niveau, hvor det er lige lovlig lukket. Kan man ikke åbne lidt op omkring hvad man kigger efter? Please fans lidt, ifht hvilke profiler, positionelle forstærkninger man kigger efter, eller hvad trup perspektivet er med diverse udløb? Det lyder som vi er i markedet, så vi er klar til at hente hvis vi sælger. Så er det jo bare et vindue på bagsædet, hvor vi liner emner op til evt. salg og udløb.
Iflg. Inge er vi godt dækket ind på alle positioner, en ny træner er en process hvor man har samtaler ud fra en liste. Det forlyder at vi tager på træningslejr idag, så vi skal vel have en træner ind asap så vedkommende har mulighed for at deltage i mest muligt af opstarten. Der venter vigtige kampe når sæsonen starter igen, og vi har ikke uendelig tid til at få tingene på plads.
Neeeeej du er helt forkert på den.
Havde AaB eks fået 10 mill for Cifuentes så JA!!
Når vi ved/hører at fondsbørsen er underrettet så er det fordi der er pænt mange penge i spil der kan betyde en del på regnskabet
- bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
Men igen, der er jo ikke noget at fortolke på, når der ikke er en kursmæssig effekt af en given hendelse. At Hammarby udløser Cifuentes frikøbsklausul, er ikke alene nok til at kræve en fondsbørsmelding. Hvis vi køber Thomasberg fri for 10 millioner kr, så skal der nok komme en melding, men en melding der intet har med Cifuentes skifte at gøre, fordi den klausul ikke har en kursmæssig effekt. Det er egentlig meget simpelt.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 16:14Men Inge har jo tydeligvis valgt at gå med livrem og seler, og så er det reelt lige meget hvordan du tolker den kursmæssige effekt af et trænerskifte. Der er vel heller ingen der ved, hvad affæren ender med, og hvad AaB kommer til at betale for en træner, der er på kontrakt et andet sted, og man kan ikke orientere fondsbørsen med tilbagevirkende kraft.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 15:28Det hverken kan eller har dette trænerskifte gjort. Det er en bagatel, der ikke påvirker aktiekursen uanset hvad du siger. Du ser et opslag på AaBs hjemmeside som det første, så snart der er afgivet et bud der potentielt kan påvirke kursen. Det er ikke tilfældet her, og bliver ikke tilfældet i fremtiden ved en evt. frikøbsklausul på en træner. Så nej, AaB er ikke forpligtet til at meddele fondsbørsen ifht. Cifuentes afsked.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17
Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.
Jeg tolker bare Inges manglende lyst til at diskutere sagen, og så kan det godt være at der er en anden grund til, at han ikke ville involvere nogen i AaBs trænerkvaler. Jeg kloger mig ikke på reglerne om fondsbørsen men forsøger at forklare hvorfor AaBs sportsdirektør valgte at være tilbagelænet langt ind i forløbet.Mr Gold skrev: ↑13. jan 2022, 16:33Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.
Neeeeej du er helt forkert på den.
Havde AaB eks fået 10 mill for Cifuentes så JA!!
Når vi ved/hører at fondsbørsen er underrettet så er det fordi der er pænt mange penge i spil der kan betyde en del på regnskabet
Så er Kasper Høgh tæt på og blive præsenteret. Havde sgu hellere taget Kaufmann!
Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
Nåh, jeg kender ikke Høgh. Men jeg er fan af strategien med at hente en ung spiller og leje ham ud for at sikre spilletid. Hvis det rygte ellers taler sandt.
Til gengæld synes jeg, vi har angrebstalenter nok.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Meget enig, der er lagt op til en større udrensning her.Kunji skrev: ↑13. jan 2022, 16:54Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
Nåh, jeg kender ikke Høgh. Men jeg er fan af strategien med at hente en ung spiller og leje ham ud for at sikre spilletid. Hvis det rygte ellers taler sandt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Hvis han har lidt fart i støvlerne så er det da ok for det har ingen af angrebstalenterneKunji skrev: ↑13. jan 2022, 16:54Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
AaB AaB AaB AaB
Syntes bare det er lottokupon på lottokupon vi har til 9’er pladsen… 4 mål i 12 kampe i bunden af 1. division er vel ikke prangende? Håber han har bare lidt fart..Hanga skrev: ↑13. jan 2022, 17:02Meget enig, der er lagt op til en større udrensning her.Kunji skrev: ↑13. jan 2022, 16:54Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
Enig, jeg har også svært ved at se meningen, men ok det havde jeg også med Hagelskjær, så forhåbentligt bliver han en fin spiller til bredden. Men hold op hvor har vi mange angribere.Tyskeren skrev: ↑13. jan 2022, 17:07Syntes bare det er lottokupon på lottokupon vi har til 9’er pladsen… 4 mål i 12 kampe i bunden af 1. division er vel ikke prangende? Håber han har bare lidt fart..Hanga skrev: ↑13. jan 2022, 17:02Meget enig, der er lagt op til en større udrensning her.Kunji skrev: ↑13. jan 2022, 16:54Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Potentiale er svært at vurdere på (forholdsvis) målfattige angribere. Han var en bomber i ungdomstiden. Jeg håber, AaB har set noget spændende og vil udvikle på det.Tyskeren skrev: ↑13. jan 2022, 17:07Syntes bare det er lottokupon på lottokupon vi har til 9’er pladsen… 4 mål i 12 kampe i bunden af 1. division er vel ikke prangende? Håber han har bare lidt fart..Hanga skrev: ↑13. jan 2022, 17:02Meget enig, der er lagt op til en større udrensning her.Kunji skrev: ↑13. jan 2022, 16:54Jeg tænker ikke umiddelbart, at de er økonomisk sammenlignelige.
Jeg havde hellere taget Mbappe! Uambitiøst
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Havde Kasper Høgh spillet enhver anden position havde jeg været positiv.
Men vi har Ementa og Prica som talenter. Har vi brug for en til, når vi reelt kun bruger en angriber?
Synes jeg personligt ikke. Ligesom jeg har tiltro til både Ementa og især Prica.
Men vi har Ementa og Prica som talenter. Har vi brug for en til, når vi reelt kun bruger en angriber?
Synes jeg personligt ikke. Ligesom jeg har tiltro til både Ementa og især Prica.
Jeg ved ikke, om planen er ændret nu, men han skulle som udgangspunkt lejes tilbage til Hobro. Kan ikke lige gennemskue om det stadig er tilfældet, når han er med på træningslejr
Var der ikke snak om at leje ham tilbage til Hobro. Eller alternativt leje en eller flere af de andre ud.
------------------------------------------------
AaB skal give informere fondsbørsen, når der sker en virksomhedshændelse der kan påvirke aktiekursen. Det kan en ændring på cheftrænerposten selvfølgelig, og AaB sendte da også en meddelse ud da det var klart.
Inge siger hvad han skal og må. Han har aldrig afvist noget som helst andet end at han forhandlet med Hammarby om Cifuentes. Han har ikke afvist at Hammarby har oplyst at de gerne ville indløse klausulen, eller at Cifuentes har fortalt at han gerne afsted, og har forhandlet med Hammarby.
Hvis man beskylder nogen for at være uærlig, så må man i førte omgang gøre sig den umage at forstå hvad der er blevet sagt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Altså - selvfølgelig kan det have indflydelse. Der er vel næppe nogen enkeltperson der har større indflydelse på resultaterne end cheftræneren.Hanga skrev: ↑13. jan 2022, 15:07Der vil jeg tillade mig at være uenig. Du har helt ret i hvad du skriver, jeg kan bare ikke se at aktiekursen skulle blive påvirket synderligt af denne nyhed, som har begrænset økonomisk effektFreddie skrev: ↑13. jan 2022, 15:05Nej, Fondsbørsen skal have besked som den første, når der sker noget, der kan påvirke aktiekursen, og det kan et trænerskifte sagtens gøre uanset om det drejer sig om frikøbeklausul eller ej.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 14:49Fondsbørsen skal have besked når vi sælger spillere for betydelige beløb ja, men det er ikke tilfældet ved en frikøbsklausul på en træner. Det er en bagatel, og har ikke nogen implikation for børsen.Freddie skrev: ↑13. jan 2022, 13:41AaB er børsnoteret selskab. Dermed er åbenhed en by i Rusland. Fondsbørsen skal have besked først.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 13:17Vice versa. Om de har indløst en klausul eller indledt forhandlinger med klubben har det ultimativt det samme outcome, at træneren er på vej ud. Så er det jo direkte forkert at afvise det kategorisk, som Inge gjorde det den anden dag. Personligt synes jeg at klubbens ageren har ændret sig meget siden Inge startede, der er ikke længere en åbenhed eller nogen indikation af hvilken retning de kigger transfermæssigt. Det eneste vi kan forholde os til, er rygter i medierne, og en afvisning er åbenbart ikke nødvendigvis en afvisning. Spørgsmålet er om det er positivt eller negativt.
Man kan jo sammenligne bagatelgrænsen med at AaB også skal oplyse hvis ledende medarbejdere køber eller sælger aktier i selskabet. Det er også sjældent det gør det helt store ved kursen, medmindre det drejer sig om større beløb eller flere handler.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Altså AaB er tidligere blevet kritiseret for ikke at udsende fondsbørsmeddelelser, og der blev vist endda rejst en sag. Selvfølgelig er de forsigtige, og selvfølgelig er et skift af cheftræner klart indenfor skiven. Jeg kan faktisk ikke komme i tanke om et eneste trænerskifte for en børsnoteret fodboldklub, der ikke har medført en fondsbørsmeddelelse.bonanza skrev: ↑13. jan 2022, 16:43Men igen, der er jo ikke noget at fortolke på, når der ikke er en kursmæssig effekt af en given hendelse. At Hammarby udløser Cifuentes frikøbsklausul, er ikke alene nok til at kræve en fondsbørsmelding. Hvis vi køber Thomasberg fri for 10 millioner kr, så skal der nok komme en melding, men en melding der intet har med Cifuentes skifte at gøre, fordi den klausul ikke har en kursmæssig effekt. Det er egentlig meget simpelt.
EDIT: Korrektion. De har udsendte pressemeddelelser. Fondsbørsmeddelelser er vist kun til regnskabsnyheder og direkte op- og nedjusteringer.
...men uanset hvad du mener om åbenhed, så ville det da være himmelråbende tåbeligt bare at fortælle alt hvad man ved og tænker når man bliver spurgt i det job Inge har. Det ville også være galt at sige ingen kommentarer hver gang. Inge håndterer kommunikationsdelen af sit job fremragende. Lad være med at blive forarget over du ikke får alt at vide med det samme. Det er for dumt.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert