Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
FlæskeFrank skrev: ↑17. jan 2022, 10:35
Hvorfor er det at debatsiden igen og igen tror, at firbackkæde er bedre end trebackkæde. Eller det er mere AaB-agtig ?
Fordi det frigiver en mand med primære evner som forsvarer og tilføjer en mand med primære evner i det offensive.
Fremad banen har det set væsentlig bedre ud i de kampe hvor vi spillede med 4 mand, men forsvaret har været præget af personlige fejl med store konsekvenser. Det er for mig et tegn på at vi trækker for store veksler på de kompetencer vores bagerste har incl midtbanen med defensive roller.
Selv med tre mand bagerst, ser det svært ud, hvis ikke vi spiller med Højholt/Pedro på midtbanen.
Hvis vi kunne have en mere kreativ midtbanemand inde, uden at tage fløje eller angribere ud, ville vi være meget bedre fremad banen.
For mig er den primære kompetence vi mangler på de pladser fart. Der er det kun Pedro der kan være med, resten er ikke det man ville kalde hurtige spillere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
- Geografisk sted: Aalborg
FIDEL skrev: ↑17. jan 2022, 11:08
Udfordringen er pt. i mine øjne, at Pallesen er bedst som wingback og dårlig som back. Og Ahlmann er bedst som back - ikke wingback. Det ligner, at hans motor og fysik ikke kan følge med.
Hvad er det, der gør, at Pallesen er så dårlig som back? Et større defensivt ansvar, eller det, at han mister en smule frihed i at tage turen med frem på banen?
Jeg tænker, at så længe det offensive output fra Pallesen(samt den anden wingback) er så pauvert, som det nu en gang er, så vil en ekstra offensivspiller i startopstillingen give så meget mere til AaBs spil, at vi bør droppe de wingbacks helt og aldeles.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
Forza
- Allstar

Trickster skrev: ↑17. jan 2022, 11:24
Udfordringen er pt. i mine øjne, at Pallesen er bedst som wingback og dårlig som back. Og Ahlmann er bedst som back - ikke wingback. Det ligner, at hans motor og fysik ikke kan følge med.
Hvad er det, der gør, at Pallesen er så dårlig som back? Et større defensivt ansvar, eller det, at han mister en smule frihed i at tage turen med frem på banen?
Jeg tænker, at så længe det offensive output fra Pallesen(samt den anden wingback) er så pauvert, som det nu en gang er, så vil en ekstra offensivspiller i startopstillingen give så meget mere til AaBs spil, at vi bør droppe de wingbacks helt og aldeles.
I denne sæson synes jeg ikke helt man kan kalde Palles offensive output pauvert. Han er ofte med fremme og har leveret et flot antal assists. Jeg medgiver dog at han før denne sæson har haft udfordringer i det offensive.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Jeg synes faktisk han er blevet bedre defensivt i denne sæson, måske fordi han har nemmere ved at placere sig korrekt naturligt. Han har tidligere haft store placeringsvanskeligheder. Jeg skal ikke kunne sige om det er fordi han er blevet bedre eller det er fordi wingback passer ham bedre end back i en 4-mandskæde, men tanken er da nærliggende.
Min største anke mod ham, har heller aldrig været hans indlæg, som så mange andre herinde, men derimod hans evne til at tæmme bolden, og intensitet og hyppighed af hans løb. Det sidste er han ikke dårlig til, han bare ikke et pænt step ned fra Dalsgaard og Mæhle. Det er også forholdsvis sjældent han sætter en mand 1-1.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Forza skrev: ↑17. jan 2022, 11:30
I denne sæson synes jeg ikke helt man kan kalde Palles offensive output pauvert. Han er ofte med fremme og har leveret et flot antal assists. Jeg medgiver dog at han før denne sæson har haft udfordringer i det offensive.
Han er stadig begrænsende for vores spil, fordi alt for mange tæmninger springer fra ham. Det tager ligesom broden af Hagelskjærs diagonale, hvis de ryger væk fra ham, og gør at forsvarene kan stille sig meget dybt på ham. Men det er rigtig at han er blevet bedre til at udnytte når de står dybt på ham, de gange han får bolden under kontrol i første forsøg.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Forza skrev: ↑17. jan 2022, 11:30
Ja, ja. Han havde da de fire kampe i streg, hvor hans indlæg for en gangs skyld ikke ramte pølsevognen. Det handler også om, at vi som hold har været meget effektive på det fåtal af chancer, vi har produceret. Jeg tænker bare ikke, at det offensive output kommer til at lide synderligt af, at Pallesen spiller i en firebackkæde. Pallesen har altid været garant for at komme meget med frem på banen, også i en firebackkæde.
Defensiven til gengæld ...
Det primære problem med Pallesen har været positioneringen i forsvarsspillet, hvilket vi har været lidt forskånet for med tre midterforsvarsspillere. Og i duelspillet er han gået mere aggressivt til værks pga. den ekstra gardering.
Det er op til træneren at tweake systemet til, at Pallesen kan lykkes i en firebackkæde. Ellers må vi synge den gamle sang med, at det største transferønske er en ny højreback.
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
...Udfordringen er pt. i mine øjne, at Pallesen er bedst som wingback og dårlig som back. Og Ahlmann er bedst som back - ikke wingback. Det ligner, at hans motor og fysik ikke kan følge med.
Det var også det jeg mente, men der kom til at stå trebackkæde to gange. Så enig.
Derudover køber jeg ikke den med, at firbackkæden automatisk frigiver en offensiv. Hvis det var sandheden var trebackkæden jo som udgangspunkt defensiv ift. firbackkæden. Og der findes jo hold, som jo godt kan spille sprudlende med tre i bagkæden.
Men jeg havde også en forventning om, at Cifuentes skulle arbejde med det offensive udtryk i vinterpausen for den haltede. Men løsningen var ikke at gå tilbage til en firbackkæde.
- FlæskeFrank
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
FlæskeFrank skrev: ↑17. jan 2022, 12:10
...Udfordringen er pt. i mine øjne, at Pallesen er bedst som wingback og dårlig som back. Og Ahlmann er bedst som back - ikke wingback. Det ligner, at hans motor og fysik ikke kan følge med.
Det var også det jeg mente, men der kom til at stå trebackkæde to gange. Så enig.
Derudover køber jeg ikke den med, at firbackkæden automatisk frigiver en offensiv. Hvis det var sandheden var trebackkæden jo som udgangspunkt defensiv ift. firbackkæden. Og der findes jo hold, som jo godt kan spille sprudlende med tre i bagkæden.
Men jeg havde også en forventning om, at Cifuentes skulle arbejde med det offensive udtryk i vinterpausen for den haltede. Men løsningen var ikke at gå tilbage til en firbackkæde.
Problemet mellem 3 og 4 back kæde er at i vores tilfælde havde vi 4 back og det eneste træneren gjorde var at sætte en ekstra midtforsvar derned. Så går det fra en 4 back til en 5 back.
Hvis en 3 back kæde skal være offensiv skal wingbacks være spillere som normalt spiller længere fremme på banen og har flere offensive talenter.
Ciffuentes forsøgte lidt med Prip hvilket jeg i bund i grund kunne se fornuften i og jeg synes ikke han gav det mange chancer for at lykkes.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Freddie
- Allstar

Pastorius skrev: ↑16. jan 2022, 16:02
Freddie skrev: ↑16. jan 2022, 15:44
Jamen så ryst dog op med de 300 millioner. Pengene skal jo bruges til sponsorater, hvis de skal gavne. Men indtil videre er dit svar en gratis omgang, og det forholder sig ikke til realiteterne.
Mit bud til dig er, at købe for 500 kr. aktier så du kan få taleret på generalforsamlingen. Ellers må du frem med de erfaringer, der gør, at du kan være så meget klogere end dem, der sidder med ansvaret, den reelle viden og beslutningsretten.
Helt enig at pengene skal kunne ses på driftsbudgettet, før det batter noget, medmindre man er villig til at øge indskud i takt med at de er brugt som Oscar gjorde de første år i Brøndby.
Jeg siger ikke det er nemt, eller at bestyrelsen gør det dårligt, men de er IKKE lykkedes med det, og selv hvis de lykkes med det de siger (var det ikke at øge omsætning med 10%) så opnår de nok ikke stort andet end at fastholde den nuværende position økonomisk, hvilket i hvert fald er udenfor top 4. (Vi har nok tabt et par placeringer faktisk).
De er i hvert fald ikke lykkedes med at flytte AaB fremad, siden de reddede klubben (og det gjorde de - uden dem, var vi ikke kommet igennem feriepenge sag etc i de år). Schoors er blevet berømmet for at økonomistyring og for at reducere udgifterne, men da der var styr på det, blev han skiftet ud, med en mere vækstpræget direktør.
Min pointe er bare at bestyrelsen og ejerne skal være glade for det er dem der sidder på magten, og ikke bliver vurderet på samme parametre som Schoors blev, og da slet ikke på samme parametre som den sportslige ledelse er blevet.
Men du har ret. De betaler gildet og bestemmer indtil der er andre der overtager stafetten og den økonomiske forpligtelse er der ikke nogen til at holde dem op på ansvaret.
Nu kender jeg faktisk en del til Stefan Schoors også. Han kalder sig selv for økonomisk problemknuser, eller talknuser som han kaldte sig. Når han har gjort sit, er det ikke ham, der skal føre selskabet videre. Han var ansat på en kortvarig aftale, og han var alle pengene værd, selv om han formentlig var dyr. Hans videre forløb viser også, at han har haft kortvarige ansættelser masser af steder.
-
gwailo
- Allstar

- Geografisk sted: Aarhus N
Helt enig. P.t. er ofte der bundet 1 målmand + 3 centrale forsvarsspillere + 2 wingbacks + 2 defensive midtbanespillere i defensiven. Groft sagt kun 3 mand tilbage til defensiven.
Det kunne der kompenseres for, hvis en af de defensive midtbanespillerne var langt mere dynamisk og kom mere med i boksen. Og hvis wingbacks havde ekstrem speed eller kunne sætte en mand af på egen hånd. Desværre er begge vores backs for lidt offentsivt tænkende og for afhængige af relationer til andre spillere for at kunne skabe offensivt output.
Hvis vi ønsker at fastholde 3-backkæden, så håber jeg vi opgrader på backs. Ellers lad os gå tilbage til 4 i bagkæden, hvor det er lettere at acceptere at backs ikke kreerer så meget og hvor der nummerisk er flere folk foran dem med offensiv tankegang.
// gwailo
-
Freddie
- Allstar

R Rosenberg skrev: ↑16. jan 2022, 15:56
Freddie skrev: ↑16. jan 2022, 15:44
R Rosenberg skrev: ↑16. jan 2022, 15:19
Freddie skrev: ↑16. jan 2022, 15:01
R Rosenberg skrev: ↑16. jan 2022, 14:22
Pastorius skrev: ↑16. jan 2022, 13:26
Det værste er at det ser ud til at de har opgivet at gøre andet ved det, end at håbe på at virksomheden selv, kan generere det nødvendige overskud til at financiere en satsning. De har ikke selv skudt flere penge ind, de har ikke fundet (og er holdt op med at lede) efter eksterne investorere, og de har ikke kunnet skabe mærkbart større indtægter i den almindelige drift.
Og det er og har længe været min største anke mod AaB. At man har og alle dage har haft en elendig bestyrelse bestående af amatører og lokale erhvervsfolk, som ikke har en skid styr på specifikt at drive og vækste en fodboldklub.
Så kan det godt være, at man er gode til at producere eltavler, men man er jo fuldstændig uden visioner, ambitioner og evne til at tænke ud af boksen, når det kommer til AaB.
Dertil kommer, at man jo heller ikke just er typerne, der brander firmaet på nogen måde. Det er bare tørt og tør drift.
Hvis det kun er titler, der tæller, vil det være meget lettere at finde et andet fodboldselskab at holde med. AaB har fire gange trodset naturlovene inden for fodboldøkonomi. Det sker sandsynligvis aldrig mere, men jeg håber det, selvfølgelig.
Der skal dog et par hundrede millioner på bordet om året for at AaB kan regnes som en af mesterskabsfavoritterne, men det ændrer naturligvis ikke på, at vi med rødstribede hjerter håber på at det sker igen.
For øvrigt består bestyrelse af ejerne. Du har selv lov til at smide de penge, der skal til, hvis du altså har nogen, så vi endelig kan få en anden at hakke på.
Jeg forventer ikke, at AaB bliver kroniske mesterskabsaspiranter de næste mange år. Det er faktisk slet ikke, hvad mit indlæg handler om.
Det handler om, at vi har den mest fodslæbende og visionsløse bestyrelse, som drifter - og så ikke en skid mere. At der absolut ikke sker noget, og at det har været en kronisk tilstand i årevis.
Det kunne være fedt, hvis man havde nogle folk i den bestyrelse, som havde noget reelt i forhold til at drive og vækste en fodboldklub. Det er jeg ikke sikker på, at folk der beskæftiger sig med eltavler, hesteudstyr, revision og gambling har.
Og jeg tænker faktisk, at dukkede jeg op med 300 mio kr, så ville Fristrup og Co næppe engang sælge.
Jamen så ryst dog op med de 300 millioner. Pengene skal jo bruges til sponsorater, hvis de skal gavne. Men indtil videre er dit svar en gratis omgang, og det forholder sig ikke til realiteterne.
Mit bud til dig er, at købe for 500 kr. aktier så du kan få taleret på generalforsamlingen. Ellers må du frem med de erfaringer, der gør, at du kan være så meget klogere end dem, der sidder med ansvaret, den reelle viden og beslutningsretten.
Du har en underlig måde altid at personrette en debat på, når man kritiserer AaB.
Og jo, jeg forholder mig netop til realiteterne. Jeg kunne jo passende sige det samme om dig, men jeg synes, AaB er uendeligt meget mere interessant end din person.
Min person? Det var dog en underlig kommentar.
-
Pastorius
- Allstar

-
Kontakt:
Freddie skrev: ↑17. jan 2022, 13:38
Nu kender jeg faktisk en del til Stefan Schoors også. Han kalder sig selv for økonomisk problemknuser, eller talknuser som han kaldte sig. Når han har gjort sit, er det ikke ham, der skal føre selskabet videre. Han var ansat på en kortvarig aftale, og han var alle pengene værd, selv om han formentlig var dyr. Hans videre forløb viser også, at han har haft kortvarige ansættelser masser af steder.
Flyttede svaret over i Økonomitråden. I mangel af bedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Martino
- Allstar

Frankfurt skulle ikke have opgivet at hente Højholt…
Jeg savner Winsnes
-
Forza
- Allstar

Martino skrev: ↑17. jan 2022, 15:15
Kan du uddybe? Har de budt igen?
-
Mr Gold
- Superliga

Hvis man tænker fornuftig Thelander afløser.
HAR Lars Kramer det der skal til????
Jeg Mener Thelander har været en af de vigtigste og bedste på vores hold og kan kun se et KÆMPE hul når han stopper.
Han bliver sgu svær og afløse!!
-
Nordjyden HY
- 1. div

- Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
- Geografisk sted: Nordens Paris
-
Kontakt:
Mr Gold skrev: ↑17. jan 2022, 16:25
Hvis man tænker fornuftig Thelander afløser.
HAR Lars Kramer det der skal til????
Jeg Mener Thelander har været en af de vigtigste og bedste på vores hold og kan kun se et KÆMPE hul når han stopper.
Han bliver sgu svær og afløse!!
Lars Kramer, hmm. Han er ung (22 år). Jeg har ikke set ham spille, men jeg har hørt, at han er rigtig god. Jeg ved dog ikke om AaB skal gå i den retning. Burde vi ikke gå efter en mere rutineret centerback, der skal udfylde hullet efter Thelander?
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."
-
Martino
- Allstar

Forza skrev: ↑17. jan 2022, 16:16
Martino skrev: ↑17. jan 2022, 15:15
Kan du uddybe? Har de budt igen?
Det har jeg hørt et løst rygte om ja. Nu må vi se.
Jeg savner Winsnes
-
R Rosenberg
- Allstar

Babayan?
Jeg synes, han havde noget offensivt drive, da han var i Hobro.
Så kunne man passende sende Trajkovski retur, hvis muligt. Og lade Børsting få løbepas til sommer.
Ædruelighedens stemme
-
michael_nagg
- 2. div

- Favoritspiller: risgård
Når der nu bliver nævnt tidligere superligaspiillere, som babberjan. kunne sådan en som bubacarr sanneh så være en realistisk afløser for thelander. Eller er han for dyr i drift, eller har han højere ambitioner end AaB.
-
Forza
- Allstar

michael_nagg skrev: ↑17. jan 2022, 17:49
Når der nu bliver nævnt tidligere superligaspiillere, som babberjan. kunne sådan en som bubacarr sanneh så være en realistisk afløser for thelander. Eller er han for dyr i drift, eller har han højere ambitioner end AaB.
Har du slet ikke fulgt med i hans karriere? Han var skræmmende dårlig i AGF og er vist gået klubløs længe.
Ellers tak.