Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 32 (Vintervinduet 2021)

Indlæg af raekkeettre » 1. feb 2022, 13:36

Hovedet skrev:
1. feb 2022, 12:49
raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 12:36
Hovedet skrev:
1. feb 2022, 12:32
raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 12:20
R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 12:11
raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 11:39
Nå - nu er det over, og lad os komme videre fra en af de mest triste vinduer i AaBs historie, hvad angår transfers, rygter etc. På med den positive hat, og lad fremtiden bare komme an nu :aabfan:
Hvorfor et af de mere triste? Vi har samme trup som i et efterår, der har parkeret os snublende tæt på tredjepladsen. Ja, havde vi vundet den sidste, lå vi nummer 2 med 4 point afstand til førstepladsen.

Og vores konkurrenter er ikke kommet styrket ud heller. Snarere tværtimod for fx BIF.

Er det stadig det numeriske, der nager eller kører vi på med et andet emne i totalfokus de næste par dage?
Synes du dette transfer vindue - uden salg, og en spiller fra Hobro ind - ingen lufthavnsspottere, ingen vilde rygter - INTET - jeg synes det var et mega kedelig og trist vindue. Her snakker jeg ikke om rationalet og hvad er bedst - jeg snakker plain, kedeligt vindue. Tror FCN, FCK, Brøndby, FCM, Sønderjyske havde et fedt vindue. AGF, OB, Viborg fik også hentet lidt, men heller ikke meget specielt - dog havde AGF et vildt vindue i sommers. Men synes vores var pisse kedeligt for at sige det mildt...så ja trist, med trist på :) konsensus er vist også, at de såkaldte eksperter synes vi havde det mest triste vindue, og det kan man nu godt forstå. Men videre min gode mand :)
Problemet er jo, at du kigger helt isoleret på tilgange og kvantitet. Sagt på en anden måde: Vi kunne have hentet 10 spillere ind i dette transfervindue og alligevel være blevet svækkede, havde vi bare mistet én af stamspillerne. Og vi kommer aldrig i nærheden af at skulle bruge 21 mand på 15 kampe.

Når Brøndby eksempelvis henter 2 på papiret stærke spillere ind, skyldes det alene, at klubben har mistet 2 i praksis stærke spillere. Intet andet. Og når FCN henter en række spillere ind, skyldes det udelukkende, at holdet er floppet i efteråret og ligger tæt på nedrykningsstregen. Der er med andre tale om nød, fordi deres i øvrigt forbilledlige ungdomsstrategi er slået fejl i år. Tilsvarende havde FCKs transfervindue også set helt anderledes ud, havde man ikke mistet en meget stor profil i Jonas Wind.

Vi står simpelthen 1:1 med det samme hold som i efteråret og har derfor heller ikke behov for desperate ungdomseksperimenter eller transferløse lottokuponer og andet gøgl.
Haha - se nu hvad jeg skriver efterfølgende - shit man, jeg siger jo ikke det er skidt..haha - det er sgu sjovt, for alt det du skriver er jo noget jeg har forholdt mig til også, så tage endelig udgangspunkt i det, og så skal jeg nok svare. Med at lave et indlæg hvor præmissen er helt anderledes end jeg mener - jeg mener det har været PISSE KEDELIGT, nok det mest kedelig transfer vindue jeg nogle sinde kan huske. Ikke om det var godt eller skidt :)
Åh, det ved jeg nu ikke: Der var skam fly over Hornevej ved middagstid, og nu gik du jo i seng, da rygterne om Thelander begyndte at florere for derpå at rejse dig som en Fugl Fønix efter midnat med en fin liste over truppernes størrelse, der bl.a. afslørede, at SønderjyskE har over 30 spillere i deres førsteholdstrup.

Så der var skam rigelig med underholdning i går :cheers: ;)
Vores trup størrelse synes jeg er et kæmpe problem, da 1 - vi skal ikke have mange skader, karantæner, nedgang i form (Alhmann) eller noget, før vi har U19 spillere på banen. 2 - vores "lager" af spillere som vi kan gøre lækre og vi kan være heldige at have set rigtig på bliver mindre i og med vi ikke har spillerne 24-28 som er unge spillere og som kan udvikles på via træning, som FCN fx. - MEN MEN nu er jeg sådan programmeret at jeg ikke bekymre mig om noget, som vores hold ikke kan gøre noget ved, og sket er sket, der må være en sindssyg god grund til hvorfor tingene er som de er - og nu vil jeg ligge mærke til de ting vi kan gøre noget ved, som fx. træneren, som jeg nu ser som det mest vigtige at få ham i hus :) Giver det mening?

Ja, der var vist noget med fly eller helikoptere over anlægget - men tror nu bare folk, efter en laaaaaang transfervindue uden "vand/rygter" var begyndt at se syner - bare for at opfinde noget vi kunne snakke om ;)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 13:40

Att. raekketre
Hvor er det du tager de trupstørrelser fra ? Jeg har set blandt andet på bold.dk og der når jeg ikke til samme tal som dig.
- FlæskeFrank

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 1. feb 2022, 13:45

FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 13:40
Att. raekketre
Hvor er det du tager de trupstørrelser fra ? Jeg har set blandt andet på bold.dk og der når jeg ikke til samme tal som dig.
Jeg er mere imponeret over hans pludselige optimisme. Han har ændret sig..

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 13:47

RicoBR02 skrev:
1. feb 2022, 13:45
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Man frydes og overvejer lovsang.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2022, 13:49

FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Jeg tæller det til at vi har 22 mand i truppen. Det er så incl Prijovic, men til gengæld mangler flere af de unge der var med på træningslejren.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 13:59

Pastorius skrev:
1. feb 2022, 13:49
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Jeg tæller det til at vi har 22 mand i truppen. Det er så incl Prijovic, men til gengæld mangler flere af de unge der var med på træningslejren.
Jeg er enig i, at på AaBs hjemmeside har vi 22 spillere(inklusiv Priojevic og Lucas). Men jeg tvivler bare på. at raekketre har været på andre de holds hjemmesider. Så derfor spørger jeg.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 14:09

FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 13:59
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Jeg er enig i, at på AaBs hjemmeside har vi 22 spillere(inklusiv Priojevic og Lucas). Men jeg tvivler bare på. at raekketre har været på andre de holds hjemmesider. Så derfor spørger jeg.
De fleste klubber angiver 3 eller 4 keepere. Men lad os holde dem ude, da man jo ikke kan benytte dem ved skader og karantæner, som er brugerens bekymring.

Fck: 24
FCM: 1 mia
VFF: 23
AGF: 23
Randers: 23
OB: 23
AaB: 20

Så gad jeg ikke kigge mere, men shit vi er på skideren!
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 1. feb 2022, 14:15

R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 14:09
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
De fleste klubber angiver 3 eller 4 keepere. Men lad os holde dem ude, da man jo ikke kan benytte dem ved skader og karantæner, som er brugerens bekymring.

Yes især hvis reglerne ændres til 16 mand på banen og 6 udskiftere.
Mon ikke vi klarer os alligevel i de 15 kampe vi skal spille
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 14:20

Maglau skrev:
1. feb 2022, 14:15
R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 14:09
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre

Yes især hvis reglerne ændres til 16 mand på banen og 6 udskiftere.
Mon ikke vi klarer os alligevel i de 15 kampe vi skal spille
Nope, we're doomed.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 1. feb 2022, 14:24

R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 09:25
Buzz Killington skrev:
1. feb 2022, 09:15
Fint vindue, som sådan. Beholder truppen uden reelle svækkelset. Sådan mere overordnet har der været for lidt gennemstrømning. Vi har siddet på nogle dyre spillere i et en del år som burde ha' kastet nogle transfermønter af sig til geninvestering. Så det er træls at se dem udløbe. Hvis vi så bare havde fået nogle sportslige resultater ud af det... Men ok, hvis Fossum, Rinne og Thelander afleverer os på en europæisk plads, så lukker den snak selvfølgelig lidt.
Fossum har kontrakt knap halvandet år endnu.
Ja det er også rigtigt. Alligevel var dette sidste vindue hvor vi kunne forvente ornlie penge for ham, så skønt fejlberegning holder pointen nogenlunde.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 14:26

Buzz Killington skrev:
1. feb 2022, 14:24
R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 09:25
Buzz Killington skrev:
1. feb 2022, 09:15
Fint vindue, som sådan. Beholder truppen uden reelle svækkelset. Sådan mere overordnet har der været for lidt gennemstrømning. Vi har siddet på nogle dyre spillere i et en del år som burde ha' kastet nogle transfermønter af sig til geninvestering. Så det er træls at se dem udløbe. Hvis vi så bare havde fået nogle sportslige resultater ud af det... Men ok, hvis Fossum, Rinne og Thelander afleverer os på en europæisk plads, så lukker den snak selvfølgelig lidt.
Fossum har kontrakt knap halvandet år endnu.
Ja det er også rigtigt. Alligevel var dette sidste vindue hvor vi kunne forvente ornlie penge for ham, så skønt fejlberegning holder pointen nogenlunde.
True that. Jeg tror bare, at der er ret divergerende opfattelser af, hvad en spiller som Fossum er værd.

Personligt tænker jeg, at vi skal klappe i vores små, fede hænder ved alt over 10 mio. til sommer.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 1. feb 2022, 14:29

Thelander tager det cool:
https://t.co/YfGiMwDReQ
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 14:42

Pastorius skrev:
1. feb 2022, 14:29
Man kan ikke andet end skamelske den mand. For satan, jeg gad godt at have ham med al hans karakter og integritet i AaB resten af hans karriere.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 1. feb 2022, 14:46

Pastorius skrev:
1. feb 2022, 14:29
Bare en understregning af, hvorfor det var værd at holde på ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. feb 2022, 14:56

FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
https://www.transfermarkt.com/superliga ... bewerb/DK1

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. feb 2022, 14:58

R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 13:47
RicoBR02 skrev:
1. feb 2022, 13:45
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Man frydes og overvejer lovsang.
Jeg er bestemt modtagelig for viser af en vis kvalitet...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar

Indlæg af FlæskeFrank » 1. feb 2022, 15:09

raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 14:56
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Der havde jeg ikke kigget, men en af grundene til at vi bon'er ud med få spillere er jo også, at Cifuentes var en af de trænere som brugte færreste udskiftninger og vi derfor måske står listet med få mand. Kan se, at der er nogle spillere hos de andre, som jeg aldrig har hørt om og som ikke har spillet superliga(som Priojevic).

Jeg er dog overordnet enig i, at vi har en smal trup. Og forventer, at vi skriver med en kontraktløs de kommende 14 dage.
Men en stor trup kan jo ligeså godt være tegn på fyld og dermed dårlig træningsmiljø.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. feb 2022, 15:12

FlæskeFrank skrev:
1. feb 2022, 15:09
raekkeettre skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre
Der havde jeg ikke kigget, men en af grundene til at vi bon'er ud med få spillere er jo også, at Cifuentes var en af de trænere som brugte færreste udskiftninger og vi derfor måske står listet med få mand. Kan se, at der er nogle spillere hos de andre, som jeg aldrig har hørt om og som ikke har spillet superliga(som Priojevic).

Jeg er dog overordnet enig i, at vi har en smal trup. Og forventer, at vi skriver med en kontraktløs de kommende 14 dage.
Men en stor trup kan jo ligeså godt være tegn på fyld og dermed dårlig træningsmiljø.
Jeg skal ikke sige hvordan de lige regner den ud - men Transfermarket var MEGA hurtig, da BIF fx. handlede ind og det blev officielt, ændrede tallet sig i det her link - så på en eller anden måde holder de den opdateret. Jeg tror jo sagtens de kan have spillere som ikke har spillet nogle kampe, men er meldt ind i et eller andet system, at de indgår i førsteholdstruppen. Men ja, jeg har ikke tjekket alle 300 spillere, så der kan jo være fejl :)

Men ja - vi må gøre godt med det vi har, og så se hvad der sker i næste vindue.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 1. feb 2022, 16:03

raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 15:12
FlæskeFrank skrev:
raekkeettre skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre

Jeg skal ikke sige hvordan de lige regner den ud - men Transfermarket var MEGA hurtig, da BIF fx. handlede ind og det blev officielt, ændrede tallet sig i det her link - så på en eller anden måde holder de den opdateret. Jeg tror jo sagtens de kan have spillere som ikke har spillet nogle kampe, men er meldt ind i et eller andet system, at de indgår i førsteholdstruppen. Men ja, jeg har ikke tjekket alle 300 spillere, så der kan jo være fejl :)

Hvis du kigger på de respektive klubbers hjemmesider, så får du de tal, jeg skrev tidligere. Lad nu være med fx at medregne fck's 4 keepere.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar

Indlæg af raekkeettre » 1. feb 2022, 16:18

R Rosenberg skrev:
1. feb 2022, 16:03
raekkeettre skrev:
1. feb 2022, 15:12
FlæskeFrank skrev:
raekkeettre skrev:
FlæskeFrank skrev:
Att. raekketre

Hvis du kigger på de respektive klubbers hjemmesider, så får du de tal, jeg skrev tidligere. Lad nu være med fx at medregne fck's 4 keepere.
Nu tjekkede jeg bare lige BIFs hjemmeside, de har ikke Joe Bell på deres men det har transfermarket. Så forstår ikke hvorfor du vil udstille både dig selv og andre hele tiden. Så er der fejl her og der, men det ændre ikke på hvad vi andre snakker om, så skal vi ikke bare komme videre.

Og hvis du ikke tæller FCKs 4. målmand med har de 28 spillere og ikke 24 som du skriver - samtidig glemmer du Roony, som ikke fremgår af FCK hjemmeside for seniorer endnu - men synes han var lidt en pain mod os, så mon ikke han også skal med, selvom FCK ikke har fået opdateret deres hjemmeside.

Låst