Ny træner og sportdirektør?
Re: Ny træner og sportdirektør?
Mon ikke der sker noget med Friis, når Viborg har den nye mand på plads.
Fredberg sagde i går at de forventer snart at kunne præsentere ny træner. Måske mens de er på træningslejr - hvilket de er frem til 11. februar.
Fredberg sagde i går at de forventer snart at kunne præsentere ny træner. Måske mens de er på træningslejr - hvilket de er frem til 11. februar.
// gwailo
Jo sikkert. Men de bruger ham jo heller ikke nu. BT’s dækning af lukkedagen i transfervinduet nævnte også at man sandsynligvis ville finde en løsning efter vinduets lukning, så Friis ikke kunne trække spillere med fra Viborg til AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det er nok fornuftigt nok, når nu både Tobias Bech, Kramer står til udløb snart. Jeppe Grønning står også til udløb til sommer på transfermarkt, men det kan da vist ikke passe?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Rigtigt nok. Men det virker som om de selv vil have træner på plads inden de siger "så pis da af" til LF.
// gwailo
-
Himmerland
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Skørping
Mon ikke også at grunden til at VFF nøler med at slippe LF er at Dispensation (mdr.) til at have en træner ud af a- licens først gælder i det sekund at man ikke har Lars Friis mere. Hvis det der giver os problem med Pølse og Hilje.
Er ikke et sek. i tvivl om at IAO får en Opringning fra Viborg så snart deres nye træner er på plads
Er ikke et sek. i tvivl om at IAO får en Opringning fra Viborg så snart deres nye træner er på plads
Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Jeg tror godt vi akn skyde en hvid pil efter at se friis i løbet af foråret, med mindre der skulle ske et eller andet pludseligt.
Jeg tror godt vi akn skyde en hvid pil efter at se friis i løbet af foråret, med mindre der skulle ske et eller andet pludseligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
- Buzz Killington
- Allstar

Han kan være så sur han vil. Han har også en bestyrelse han skal kunne forsvare sine handlinger overfor. Og det er jo ikke sikkert de er så villige til at æde det image-tab bare fordi Fredberg er sur over en situation han selv har sat sig i. Det er i det hele taget ikke er særligt godt look for en chef at lade dispettoen styre i modstrid med enhver strategisk ræson.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Jeg forstår sgu ikke, hvad de er så vrede over. De har givet ham et halvt års opsigelse. Han siger op med et halvt års varsel. Jeg kan forstå, at de er ærgerlige og skuffede, og det er sådan set også fair, at de vil have en ny træner ind i stedet for. Men det der raseri, det forstår jeg altså ikke. Heller ikke hvis nogen skulle have det over for Cifuentes. Han kunne købes fri. Han blev købt fri. Hvorfor skulle man lave kontrakter, hvis man ikke må gøre brug af de ting, der står i dem?jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Ift at Lars Friis vel tjener det samme som en reservespiller, og at Viborg selv er bedre stillet af, at vi ikke får vores træner før tid, så er det ikke mit indtryk, at bestyrelsen presser voldsomt på for at få enderne til at lykkedes. Det var i hvert fald ikke noget der blev nævnt.Buzz Killington skrev: ↑2. feb 2022, 16:09Han kan være så sur han vil. Han har også en bestyrelse han skal kunne forsvare sine handlinger overfor. Og det er jo ikke sikkert de er så villige til at æde det image-tab bare fordi Fredberg er sur over en situation han selv har sat sig i. Det er i det hele taget ikke er særligt godt look for en chef at lade dispettoen styre i modstrid med enhver strategisk ræson.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
-
R Rosenberg
- Allstar

Hvis det holder stik, er jeg godt nok endnu mere glad for, at vi har Inge.Lyngehoevdingen skrev: ↑2. feb 2022, 16:13Jeg forstår sgu ikke, hvad de er så vrede over. De har givet ham et halvt års opsigelse. Han siger op med et halvt års varsel. Jeg kan forstå, at de er ærgerlige og skuffede, og det er sådan set også fair, at de vil have en ny træner ind i stedet for. Men det der raseri, det forstår jeg altså ikke. Heller ikke hvis nogen skulle have det over for Cifuentes. Han kunne købes fri. Han blev købt fri. Hvorfor skulle man lave kontrakter, hvis man ikke må gøre brug af de ting, der står i dem?jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Han kan være nok så indebrændt, som han muligvis har været, men udadtil har han bare fulgt the name of the game: accepteret og respekteret sin medarbejders kontrakt, som han selv har været med til at lave og siger nøgternt til dem, der headhunter den medarbejder, at de bare kan betale ved kasse ét, hvis de ønsker ham før tid.
Men okay, Fredberg udstyrede jo også Verhagen med en kontrakt...
Ædruelighedens stemme
- Buzz Killington
- Allstar

Selvfølgelig. Hvis det er tilpas irrationelle, og er villige til at skade deres image, så kan det da godt blive svært. Det kan så godt være de får en lille smule sværere ved at skrive kontrakter med trænere i fremtiden.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:16Ift at Lars Friis vel tjener det samme som en reservespiller, og at Viborg selv er bedre stillet af, at vi ikke får vores træner før tid, så er det ikke mit indtryk, at bestyrelsen presser voldsomt på for at få enderne til at lykkedes. Det var i hvert fald ikke noget der blev nævnt.Buzz Killington skrev: ↑2. feb 2022, 16:09Han kan være så sur han vil. Han har også en bestyrelse han skal kunne forsvare sine handlinger overfor. Og det er jo ikke sikkert de er så villige til at æde det image-tab bare fordi Fredberg er sur over en situation han selv har sat sig i. Det er i det hele taget ikke er særligt godt look for en chef at lade dispettoen styre i modstrid med enhver strategisk ræson.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Som jeg hører det, så er det en irritation over, at Lars Friis har kørt på den helt store retoriske klinge over for Viborg-fans (det er ikke noget jeg selv er bekendt med, jeg vidererefererer bare) og givet fansene et indtryk, at han havde fået en interesse i Viborg ud over, at det tilfældigivis er hans arbejdsgiver. Der er så en del der føler sig ført bag lyset, når han allerede vil videre et år efter, og midt i en vigtig sæson. Det er vel et spørgsmål om hvor meget personlige ambitioner vægter ift loyalitet overfor klubben.Lyngehoevdingen skrev: ↑2. feb 2022, 16:13Jeg forstår sgu ikke, hvad de er så vrede over. De har givet ham et halvt års opsigelse. Han siger op med et halvt års varsel. Jeg kan forstå, at de er ærgerlige og skuffede, og det er sådan set også fair, at de vil have en ny træner ind i stedet for. Men det der raseri, det forstår jeg altså ikke. Heller ikke hvis nogen skulle have det over for Cifuentes. Han kunne købes fri. Han blev købt fri. Hvorfor skulle man lave kontrakter, hvis man ikke må gøre brug af de ting, der står i dem?jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Det er i hvert fald hvad jeg hører. Og man kan jo sagtens synes det er pløk-åndssvagt, spild af penge osv. men fodbold er nu engang stadig følelser. Også for sportsdirektører.
Jeg er personligt også ret træt af Cifuentes' håndtering, jeg havde da gerne set Inge sætte stolen ned, og lade ham rådne op som boldpumper så længe man kunne holde på ham. For Jesper Fredberg er det vel heller ikke utænkeligt, at der kan scores en god portion goodwill hos klubbens fans, hvis han også viser Lars Friis konsekvensen af illoyal opførsel.
Man kan altid finde en træner. Og der er altså også noget (negativ) signalværdi i at lægge sig fladt ned så snart mulighederne kommer. Det er da heller ikke et særlig godt signal, at man som spiller (eller træner) bare kan forlade klubben, når man ikke lige gider længere.Buzz Killington skrev: ↑2. feb 2022, 16:26
Selvfølgelig. Hvis det er tilpas irrationelle, og er villige til at skade deres image, så kan det da godt blive svært. Det kan så godt være de får en lille smule sværere ved at skrive kontrakter med trænere i fremtiden.
Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Når man ansætter en ansat på en funktionærkontrakt, har han 6 mdr opsigelse med mindre der aftales særskilt og det er der så ikke her.
At det kan komme bag på ham, at en medarbejder kan bruge den mulighed, er jo helt hen i vejret.
Ovenstående kan han selvfølgelig ikke forsvarer overfor en bestyrelse. Hvis Viborg vil være en professionel klub ud adtil, så skal de self acceptere, at en af deres medarbejdere vil noget andet og så se og få nogle penge af AaB.
Det andet her, klæder absolut ingen.
Men han har jo også netop 6 måneders opsigelse, og ikke dag-til-dag. Jesper Fredberg skal da ikke bare lade ham gå før den opsigelsesperiode er udløbet. Det går jo begge veje med sådan nogle kontrakter.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Når man ansætter en ansat på en funktionærkontrakt, har han 6 mdr opsigelse med mindre der aftales særskilt og det er der så ikke her.
At det kan komme bag på ham, at en medarbejder kan bruge den mulighed, er jo helt hen i vejret.
Ovenstående kan han selvfølgelig ikke forsvarer overfor en bestyrelse. Hvis Viborg vil være en professionel klub ud adtil, så skal de self acceptere, at en af deres medarbejdere vil noget andet og så se og få nogle penge af AaB.
Situationen havde jo nok også været en noget anden, hvis Lars Friis var på vej til Norge/Sverige. Så havde man da sikkert fundet en løsning, men i og med AaB og Viborg i grove træk kæmper om de samme point over de næste 6 måneder, så er der da ingen grund til bare at give os den cheftræner vi mangler.
Fuldstændig enig, det har jeg virkelig også svært ved at se at han kan holde fast i i længden. Men det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvad AaB skal betale, ligesom det var for Hammarby. Her kan min frygt være, at vi er for peget. Jeg ser det ellers som en kæmpe bét, hvis vi skal spille foråret med midlertidig træner, og træner affæren her vil uden sammenligning stå tilbage som Inges dårligste øjeblik siden hans tiltrædelse.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Det er helt rigtigt. Men som Fredberg selv siger, så skal Friis ikke være en del af Viborg mere. Normalt ville man komme til en løsning, hvor vedkommende kan komme videre. Fredberg får jo intet ud af at være sur og holde på en medarbejder, der ikke ønsker at være der.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:30Men han har jo også netop 6 måneders opsigelse, og ikke dag-til-dag. Jesper Fredberg skal da ikke bare lade ham gå før den opsigelsesperiode er udløbet. Det går jo begge veje med sådan nogle kontrakter.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Ved godt han skal være der i 6 mdr. Men vi har selv oplevet det med Kent da han tog til OB. Det duer bare ikke.
- Buzz Killington
- Allstar

Selvfølgelig kan man altid finde en træner, men ens image har en pris. Det er svært at tage måle effekten af enkelteksempler, men i princippet kan der være trænere på bedding der fravælger Viborg pga. Fredbergs bevidste velvillighed til at lade træneren riste, eller en potentiel træner vil kræve kompensation for at indgå i et arbejdsforhold hvor en opsigelse kan blive straffet. Dvs. han vil have mere i løn for at arbejde for Viborg, end han ville hvis Viborg havde et ry for at være professionelle.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Man kan altid finde en træner. Og der er altså også noget (negativ) signalværdi i at lægge sig fladt ned så snart mulighederne kommer. Det er da heller ikke et særlig godt signal, at man som spiller (eller træner) bare kan forlade klubben, når man ikke lige gider længere.Buzz Killington skrev: ↑2. feb 2022, 16:26
Selvfølgelig. Hvis det er tilpas irrationelle, og er villige til at skade deres image, så kan det da godt blive svært. Det kan så godt være de får en lille smule sværere ved at skrive kontrakter med trænere i fremtiden.
Mht. den signalværdi du nævner, så har du helt ret i at det også kan have en præventiv effekt overfor medarbejdere der ønsker at opsige (både spillere og trænere). Det er en afvejning.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
You pay for this?
Det er simpelthen for barnligt hvis det er tilfældet. Selvfølgelig var vi også overrasket over at cifuentes skulle videre, men det blev der da fundet en løsning på. Jeg håber godt nok ikke Jesper Fredberg er så smålig.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Det bedste for alle ville være at finde en løsning hurtigst muligt.