Ny træner og sportdirektør?
Re: Ny træner og sportdirektør?
@jonas386: Er din Viborg-kollega ikke bare din kollega, som er en helt almindelig Viborg-fan?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Jo. Han kender et par nuværende og tidligere spillere i klubben, og derudover har han god indsigt i stemningen blandt Viborg fans, og hvad snakken går på. På ham virker det til at skodderne sidder rimelig løst i klubben, men mere insider er det ikke.
Jeg mener også, at jeg skrev en lignende disclaimer, da jeg nævnte det med den potentielle trænerrokade - der så ikke blev til noget fordi vi sprang Thomasberg-ledet over.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Super. Det var også fordi, jeg mente at have læst dig skrive det før, men kunne ikke lige finde det.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 17:51Jo. Han kender et par nuværende og tidligere spillere i klubben, og derudover har han god indsigt i stemningen blandt Viborg fans, og hvad snakken går på. På ham virker det til at skodderne sidder rimelig løst i klubben, men mere insider er det ikke.
Jeg mener også, at jeg skrev en lignende disclaimer, da jeg nævnte det med den potentielle trænerrokade - der så ikke blev til noget fordi vi sprang Thomasberg-ledet over.
Men almindelig fans kan jo sagtens vide et og andet.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.
Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Jeg tror godt vi akn skyde en hvid pil efter at se friis i løbet af foråret, med mindre der skulle ske et eller andet pludseligt.
Jo det er - 6 måneders opsigelse (fyring) fra arbejdsgivers side når du har mere end 10 års ansættelse jf. funktionærloven.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 16:51Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Jeg tror godt vi akn skyde en hvid pil efter at se friis i løbet af foråret, med mindre der skulle ske et eller andet pludseligt.
Når man ansætter en ansat på en funktionærkontrakt, har han 6 mdr opsigelse med mindre der aftales særskilt og det er der så ikke her.
At det kan komme bag på ham, at en medarbejder kan bruge den mulighed, er jo helt hen i vejret.
Ovenstående kan han selvfølgelig ikke forsvarer overfor en bestyrelse. Hvis Viborg vil være en professionel klub ud adtil, så skal de self acceptere, at en af deres medarbejdere vil noget andet og så se og få nogle penge af AaB.
Det andet her, klæder absolut ingen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Lige i dette tilfælde er det dog udelukkende akademisk. Vi ved han har 6 måneders opsigelse, uagtet hvilken kontrakt han derudover er ansat på.ekni99 skrev: ↑2. feb 2022, 18:34Jo det er - 6 måneders opsigelse (fyring) fra arbejdsgivers side når du har mere end 10 års ansættelse jf. funktionærloven.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 16:51Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Når man ansætter en ansat på en funktionærkontrakt, har han 6 mdr opsigelse med mindre der aftales særskilt og det er der så ikke her.
At det kan komme bag på ham, at en medarbejder kan bruge den mulighed, er jo helt hen i vejret.
Ovenstående kan han selvfølgelig ikke forsvarer overfor en bestyrelse. Hvis Viborg vil være en professionel klub ud adtil, så skal de self acceptere, at en af deres medarbejdere vil noget andet og så se og få nogle penge af AaB.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Der kommer et punkt hvor det her også skader Viborg FF selv. Kan godt forstå de er skuffede, men de skal jo finde den næste træner. Det her er jo ikke ligefrem en bragende reklame for arbejdsmiljøet i og omkring ledelsen.3
Tak for det. Og hvad dælen er det for en måde og svare et indlæg på Fromthecradle!! Prøv nu og læs op på tingene inden du bare fyre noget af..ekni99 skrev: ↑2. feb 2022, 18:34Jo det er - 6 måneders opsigelse (fyring) fra arbejdsgivers side når du har mere end 10 års ansættelse jf. funktionærloven.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 16:51Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Hvor mange års ansættelse har Friis i Viborg?Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 19:38Tak for det. Og hvad dælen er det for en måde og svare et indlæg på Fromthecradle!! Prøv nu og læs op på tingene inden du bare fyre noget af..ekni99 skrev: ↑2. feb 2022, 18:34Jo det er - 6 måneders opsigelse (fyring) fra arbejdsgivers side når du har mere end 10 års ansættelse jf. funktionærloven.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 16:51Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
You pay for this?
Der kan sagtens aftales andre opsigelsesvarsel ved funktionæransættelse. Kom videre i dit liv:
Der kan aftales længere opsigelsesvarsel fra din side, mod at opsigelsesvarslet forlænges tilsvarende fra arbejdsgiverens side. Er det alene dit opsigelsesvarsel, der er forlænget, er aftalen ugyldig
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Himmerland
- Superliga

- Favoritspiller: Strandli
- Geografisk sted: Skørping
Lad bare direktøren være pige sur, han sender et uheldigt signal til hans omgivelser, fans, bestyrelse og fremtidige spiller/trænere, som nemt kan blive enden på hans egen karriere hvis Viborg stadig vil fremstå som en profesionel klub.
Uanset kan bestyrelsen ikke se til at lønkrone bare spildes når de har en ny træner fordi et barn er sur.
Uanset kan bestyrelsen ikke se til at lønkrone bare spildes når de har en ny træner fordi et barn er sur.
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Ved du, at de 6 mdr gælder begge veje? Vi ved at Friis har 6 mdrs opsigelsesvarsel, men jeg har ikke hørt hvad det er den anden vej?gravballe skrev: ↑2. feb 2022, 18:26Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
You pay for this?
Hvis han er på en funktionærkontrakt, så er det minimum 9 mdr's opsigelse fra arbejdsgiverens side.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 20:26Ved du, at de 6 mdr gælder begge veje? Vi ved at Friis har 6 mdrs opsigelsesvarsel, men jeg har ikke hørt hvad det er den anden vej?gravballe skrev: ↑2. feb 2022, 18:26Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Bongo12345
- Junior

- Geografisk sted: Nibe
Det er ikke rigtigt. Det afhænger hvor lang tid medarbejderen har været ansat. Det kan være fra 1 mdr og så op af.Pastorius skrev: ↑2. feb 2022, 20:33Hvis han er på en funktionærkontrakt, så er det minimum 9 mdr's opsigelse fra arbejdsgiverens side.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 20:26Ved du, at de 6 mdr gælder begge veje? Vi ved at Friis har 6 mdrs opsigelsesvarsel, men jeg har ikke hørt hvad det er den anden vej?gravballe skrev: ↑2. feb 2022, 18:26Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Nej, når man har forlænget trænerens opsigelsesvarsel fra 1 til 6 måneder, så skal arbejdsgivers varsel ligeledes forlænges minimum 5 måneder, såfremt det er en funktionærkontrakt med særaftale. Ellers er kontrakten ikke lovlig.Bongo12345 skrev: ↑2. feb 2022, 20:44Det er ikke rigtigt. Det afhænger hvor lang tid medarbejderen har været ansat. Det kan være fra 1 mdr og så op af.Pastorius skrev: ↑2. feb 2022, 20:33Hvis han er på en funktionærkontrakt, så er det minimum 9 mdr's opsigelse fra arbejdsgiverens side.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 20:26Ved du, at de 6 mdr gælder begge veje? Vi ved at Friis har 6 mdrs opsigelsesvarsel, men jeg har ikke hørt hvad det er den anden vej?gravballe skrev: ↑2. feb 2022, 18:26Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Da han har været ansat siden januar 21 er varslet dermed forlænget fra 3 måneder til minimum 8. Men det er KUN, hvis det er funktionærkontrakt.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
Proud fan of AaB since 1983
Puha. Luften bliver da godt nok hel lummer herinde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Du har ret, men det er minimum 5 mdr længere end det opsigelsesvarsel man skal have i funktionærloven. Medarbejderens og arbejdsgiverens opsigelsesvarsel skal følges ad, hvis det forlænges den ene vej, skal det også forlænges den anden.Bongo12345 skrev: ↑2. feb 2022, 20:44Det er ikke rigtigt. Det afhænger hvor lang tid medarbejderen har været ansat. Det kan være fra 1 mdr og så op af.Pastorius skrev: ↑2. feb 2022, 20:33Hvis han er på en funktionærkontrakt, så er det minimum 9 mdr's opsigelse fra arbejdsgiverens side.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 20:26Ved du, at de 6 mdr gælder begge veje? Vi ved at Friis har 6 mdrs opsigelsesvarsel, men jeg har ikke hørt hvad det er den anden vej?gravballe skrev: ↑2. feb 2022, 18:26Undskyld mig men er det sandt så er det altså amatør agtigt. De har selv givet manden 6mdr opsigelse og de som klub havde uden problemer brugt den hvis han ikke leverede det han skulle. Det er dårlig signaler af sende hvis man er så dårlig til at håndtere sådan nogetjonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
....men det er vel ligegyldigt her?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
I må være sjove til fester.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nå, Lars Friis er næppe ansat efter funktionærloven, da hans stilling ikke er funktionærlignende.
Han har haft et opsigelsesvarsel på 6 måneder, som han har honoreret - og Fredberg forekommer at være en idiot. Men mon ikke de slipper ham, når de har hentet en ny.
Han har haft et opsigelsesvarsel på 6 måneder, som han har honoreret - og Fredberg forekommer at være en idiot. Men mon ikke de slipper ham, når de har hentet en ny.
Ædruelighedens stemme
Kommer an på ansættelsestid i jobbet. Maks 6 måneders opsigelse og mindst 1 måned.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 19:56Hvor mange års ansættelse har Friis i Viborg?Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 19:38Tak for det. Og hvad dælen er det for en måde og svare et indlæg på Fromthecradle!! Prøv nu og læs op på tingene inden du bare fyre noget af..ekni99 skrev: ↑2. feb 2022, 18:34Jo det er - 6 måneders opsigelse (fyring) fra arbejdsgivers side når du har mere end 10 års ansættelse jf. funktionærloven.Fromthecradle skrev: ↑2. feb 2022, 16:51Prøv at læse lidt i funktionærloven. Der er ikke 6 mdrs opsigelse - hverken for arbejdsgiver eller ansat.Kristian skrev: ↑2. feb 2022, 16:28Hvis det er sandt, så skal Hr. Fredberg da virkelig overveje, om han sidder i den rigtige stilling.jonas386 skrev: ↑2. feb 2022, 16:00Det jeg hører fra min Viborg kollega er, at Jesper Fredberg i Viborg er edderspændt tosset over Lars Friis. Det samme er en hel række Viborg fans, og holdningen - som jeg hører det - er, at Jesper Fredberg hellere vil lade Lars Friis være bolddreng (på papiret "konsulent") og give ham løn for nul og niks, end at han vil lade Friis gå til AaB én dag tidligere end opsigelsen siger.
Friis har selvfølgelig ikke været ret længe i jobbet og normalt ville den lyde på 1 måned, men i den her situation, har Fredberg gjort det han kunne, for at sikre Viborg bedst muligt.
Nu er han bare sur og tvær.
Den her gider vi vist ikke dvæle mere i.