Ny træner og sportdirektør?
Re: Ny træner og sportdirektør?
Jacob Friis ny cheftræner i VFF
Mon ikke vi snart kan få Lars Friis så. Om ikke andet kan det jo være, at Jakob kan tø Fredberg lidt op.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ej hvor cool. Fedt at han er tilbage. Håber ham alt det bedste. Tror det er en god klub for ham. Sjovt der er så stort et overlap mellem de to Friis'er, også på det taktiske. Viborg henter ham netop fordi han passer ind i den still den anden Friis har og Nestrup har praktiseret.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
-
Alpa Chino
- Superliga

Simpelthen for ringe at vi er den eneste klub i denne kabale som stadig ikke har en cheftræner på plads.
Den havde jeg ikke lige set komme!
Men så er der vel også en masse effekter, der kan genbruges uden nyt navnetryk :-P
Men så er der vel også en masse effekter, der kan genbruges uden nyt navnetryk :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
Lyngehoevdingen
- 1. div

- Favoritspiller: Milan Timko
Det er fuldstændig oplagt. Jeg er personligt meget ærgerlig over, at det ikke var os, der gav Jacob chancen. Jeg var meget gled for hans fokus taktisk og hans måde at være på, da han var her i første omgang.
Heldigvis er mit indtryk, at Lars Friis er et skridt i samme retning. Forskellen er så bare, at Jacob kunne have haft nu, men vi ser fuldstændigt åndssvage ud uden træner lige nu.
Heldigvis er mit indtryk, at Lars Friis er et skridt i samme retning. Forskellen er så bare, at Jacob kunne have haft nu, men vi ser fuldstændigt åndssvage ud uden træner lige nu.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Det var Fossums brændte straffespark, der rykkede os ned.
Jeg er til gengæld glad for, at vi ikke endte med Jacob Friis. Sympatisk og 100% klubmand - uden tvivl - men jeg synes ofte vi blev udmanøvreret rent taktisk. Og med rygterne om et haltende træningsmiljø under hans ledelse, så er det et pænt nej tak herfra… mon ikke det åbner op for at Lars Friis kommer til Aalborg inden længeLyngehoevdingen skrev: ↑3. feb 2022, 14:27Det er fuldstændig oplagt. Jeg er personligt meget ærgerlig over, at det ikke var os, der gav Jacob chancen. Jeg var meget gled for hans fokus taktisk og hans måde at være på, da han var her i første omgang.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Jacob Friis virker som et godt valg. Troede dog han ville tage slutrunden med U19 pigerne med inden han kiggede på klubfodbold. Det skal nok holde hjem.
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
Marti Cifuentes, Hammarby
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
- FlæskeFrank
Kommer an på hvordan vi anskuer det.FlæskeFrank skrev: ↑3. feb 2022, 14:41Jacob Friis virker som et godt valg. Troede dog han ville tage slutrunden med U19 pigerne med inden han kiggede på klubfodbold. Det skal nok holde hjem.
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
Jacob Friis kommer ikke til at vinde noget med Viborg.
Lars Friis skal vinde noget for ikke at skuffe.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg tror jeg har spurgt før, men jeg kan ikke huske om jeg har fået svar. Hvad er det for rygter om haltende træningsmiljø?FlemmingG skrev: ↑3. feb 2022, 14:34Jeg er til gengæld glad for, at vi ikke endte med Jacob Friis. Sympatisk og 100% klubmand - uden tvivl - men jeg synes ofte vi blev udmanøvreret rent taktisk. Og med rygterne om et haltende træningsmiljø under hans ledelse, så er det et pænt nej tak herfra… mon ikke det åbner op for at Lars Friis kommer til Aalborg inden længeLyngehoevdingen skrev: ↑3. feb 2022, 14:27Det er fuldstændig oplagt. Jeg er personligt meget ærgerlig over, at det ikke var os, der gav Jacob chancen. Jeg var meget gled for hans fokus taktisk og hans måde at være på, da han var her i første omgang.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg tænker ikke det er så sikkert at vi får en træner inden 1/8, og jeg tænker heller ikke det er den store katastrofe. Det er uanset meget kort tid for en ny træner at sætte sit aftryk, så måske er det faktisk bedre at vi forsøger at fortsætte som ingenting er hændt.
Til gengæld vil det være en bet, hvis han ikke er klar til forberedelsen af næste sæson.
Til gengæld vil det være en bet, hvis han ikke er klar til forberedelsen af næste sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Det er meget svært at sige noget fornuftigt om hvor meget der er trænerimpakt og hvor meget der er andre omstændigheder ift. hvilke hold der klarer sig godt i foråret.Lyfe skrev: ↑3. feb 2022, 14:44Kommer an på hvordan vi anskuer det.FlæskeFrank skrev: ↑3. feb 2022, 14:41Jacob Friis virker som et godt valg. Troede dog han ville tage slutrunden med U19 pigerne med inden han kiggede på klubfodbold. Det skal nok holde hjem.
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
Lars Friis skal finde noget for ikke at skuffe.
Et langt bedre mål ville være hvordan det går i sæson 22/23 - og der er Lars Friis ganske rigtig bagud på point.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Nu har jeg også lige hørt det - jeg kan simpelthen ikke høre andet end der selvfølgelig er nogle personalemæssige ting imellem Vff og Lars, i og med han har sagt op og skal til en "konkurrerende klub", og de prøver at finde ud af hvordan en dagligdag kan være for ham i Vff, nu når de har hentet en ny træner ind - meget naturligt. Så jeg tænker Inge skal vente rigtig lagt tid før noget kommer ud af den dialog, andet end de prøver internt at finde de bedste personalemæssigebeslutninger for de næste 6 måneder. Hvis vi ingen penge har, men har råd til at sige nej til et Thelander salg, må man jo gå ud fra, men anser det at beholder Thelander, som LANGT vigtigere end at hente vores nye træner. Det altså, hvis vi ikke vil betale hvad det kræver at få ham fri - for Vff, sidder jo bare og siger, de har sgu nok mere brug for ham, end vi har brug for at sende ham videre - så vi venter på Inge - hvem blinker først?Pastorius skrev: ↑3. feb 2022, 13:50Tak for din neutrale gennemgang af podcasten, som ganske rigtigt afviger noget fra min - og SGLogo's - subjektive fortolkning.Patmand skrev: ↑3. feb 2022, 13:43Jeg kan på det varmeste anbefale alle at lytte til podcasten. SGLoco gav en helt forkert fortolkning på de udsagn i udsendelsen fra Fredberg og Inge, og du gør dig skyldig i det samme.Pastorius skrev: ↑3. feb 2022, 13:08Fredberg siger også at det er en personalesag, der stadig er ongoing. Der er noget igang mellem Vff og Lars Friis, selvfølgelig er vi nødt til at afvente det.Patmand skrev: ↑3. feb 2022, 12:30Nu har jeg også lyttet til det og jeg kan konstatere at du har hørt forkert. Fredberg virker da meget rationel og han pointerer: ingen i Viborg FF har nogensinde sagt at Lars Friis kan "rådne op". Han lyder ikke som et lille barn, som det ellers fremstilles herinde.SGLoco skrev: ↑3. feb 2022, 11:31https://www.radio4.dk/program/4-paa-fod ... p_31_01_22
Her forklarer både Fredberg og Inge hvordan de ser tingene.
Min holding er stadig efter at have lyttet til dette, at Inge har gjort alt efter bogen og ikke opført sig forkert. Han nævner faktisk at AaB startede med at være i dialog med Viborg først men at alt blev afvist af dem. Så får Inge, gennem agenter at vide, Lars Friis er ansat på funktionær kontrakt og har 6 mdr opsigelse. Så er han da i sin gode ret til at kontakte Lars og tage dialogen med ham for at se hvad han ønsker. Han har så ønkset at følge den mulighed og har sagt op, som han kan i sin kontrakt, nok med tro på at Viborg så har 6 mdr til at finde en træner. Men som jeg hører det er Fredberg blevet sur og følt at AaB har underløbet Viborg fordi kontakten efterfølgende ikke har været gennem dem. Men helt ærlig... Det er jo som en hver anden virksomhed hvor en medarbejder eller leder på funktionærkontrakt kan vælge at opsige. De siger sku da heller ikke til deres arbejdsgiver at de er kontaktet af en anden virksomhed og gerne vil holde samtaler med dem.. Hvis så ikke de får jobbet, så risikerer de at stå uden job... Ahmen jeg synes Fredberg simpelthen hen ikke er rationel i det her.. Og på ham så virker det til at han holder fast i at Lars Friis er ansat i Viborg de næste 6 mdr... og så kan han rådden op..
I øvrigt siger Inge faktisk her, at man ikke har foretaget sig ret meget i transfervinduet, da man vil vente til man har Træneren på plads i klubben. Derfor er der ikke sket noget.
Han forklarer at de har fået en opsigelse fra Lars Friis og så går livet ellers videre. Efterfølgende har de INTET hørt fra AaB.
Inge forklarer det samme. Han bliver opmærksom på at Lars Friis kan opsige sin kontrakt med 6 måneders varsel. Det stiller Inge sig tilfreds med, at de kan få Lars Friis fra den 1/8 - og så gør Krejler-Inge ellers ingenting efterfølgende.
Altså hvis AaB vil have Lars Friis ind hurtigere, så er det da helt åbenlyst AaB der skal på banen!
Men hvis Krejler-Inge ikke vil betale kompensation og spare lønnen til en cheftræner i 6 måneder, ja så skal han bare fortsætte med at sidde på hænderne. Bolden ligger hos AaB. Det er da ikke op til Viborg at kære sig om at AaB mangler en cheftræner!
Jesper Fredberg giver tydeligt udtryk for, at det han foretrækker, det er at den anden part indleder en dialog, men fra AaB er der total radio tavshed.
Det du henviser til er at Fredberg bliver spurgt ind til nogle personalemæssige detaljer og så er han nødt til at svare, at der er nogle ting omkring en ansat han ikke bare kan plapre løs om til offentligheden. Lars Friis er stadig ansat i Viborg FF.
Så hvis det du mener med "der er noget i gang med VFF og Lars Friis" er opsigelsesperioden....øhh så ja.
Og hvis du også mener at AaB ikke kan tillade sig og henvende sig før den 1/8, så er du noget mere naiv end jeg gik og troede.
Det bliver aldrig Viborgs opgave at række ud mod AaB for at hjælpe AaB med at løse deres trænerproblem. Det er Krejler-Inge der skal komme med et udspil. Viborg forholder sig til de har en ansat der har sagt op, og så koncentrer de sig om deres biks.
Jeg ved da godt du gerne vil have, at AaB bærer moralens fane med rank ryg, men nu har de ansat en krejler som sportschef.
Lev med det.
Der er ikke nogen der har sagt at vi ikke skal henvende os inden 1/8 - men der er tydeligvis etellerandet igang mellem Friis og Vff. Tænker Friis og Inge har aftalt at det er første step af få det afklaret først.
-
raekkeettre
- Allstar

- Favoritspiller: Lars Thomsen
Jeg håber alle får success - dejlige mennesker alle sammen!Pastorius skrev: ↑3. feb 2022, 14:47Det er meget svært at sige noget fornuftigt om hvor meget der er trænerimpakt og hvor meget der er andre omstændigheder ift. hvilke hold der klarer sig godt i foråret.Lyfe skrev: ↑3. feb 2022, 14:44Kommer an på hvordan vi anskuer det.FlæskeFrank skrev: ↑3. feb 2022, 14:41Jacob Friis virker som et godt valg. Troede dog han ville tage slutrunden med U19 pigerne med inden han kiggede på klubfodbold. Det skal nok holde hjem.
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
Et langt bedre mål ville være hvordan det går i sæson 22/23 - og der er Lars Friis ganske rigtig bagud på point.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Men der har Cifuentes jo skiftet job igen...Pastorius skrev: ↑3. feb 2022, 14:47Det er meget svært at sige noget fornuftigt om hvor meget der er trænerimpakt og hvor meget der er andre omstændigheder ift. hvilke hold der klarer sig godt i foråret.Lyfe skrev: ↑3. feb 2022, 14:44Kommer an på hvordan vi anskuer det.FlæskeFrank skrev: ↑3. feb 2022, 14:41Jacob Friis virker som et godt valg. Troede dog han ville tage slutrunden med U19 pigerne med inden han kiggede på klubfodbold. Det skal nok holde hjem.
Hvem får mest succes ?
Jacob Friis, Viborg
Lars Friis, AaB
- FlæskeFrank
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vib ... takte-AaB/
Inge vil ikke kontakte Fredborg og Fredborg vil ikke kontakte Inge... I guder! For begge parters skyld, skal der snart være en afklaring ellers bliver det altså for barnagtigt.
Inge vil ikke kontakte Fredborg og Fredborg vil ikke kontakte Inge... I guder! For begge parters skyld, skal der snart være en afklaring ellers bliver det altså for barnagtigt.
-
R Rosenberg
- Allstar

Nu har Viborg præsenteret Jacob Friis, og dermed kontakter Inge naturligvis nu Viborg.
Han sagde, at han ville respektere dem i en svær proces, som vi selv lige har været igennem, og det har han gjort. Nu er situationen så en helt andet, så jeg er stadigvæk 100% på at Lars Friis er træner i AaB inden for få dage. Det er udelukkende et spørgsmål om beløbets størrelse.
Han sagde, at han ville respektere dem i en svær proces, som vi selv lige har været igennem, og det har han gjort. Nu er situationen så en helt andet, så jeg er stadigvæk 100% på at Lars Friis er træner i AaB inden for få dage. Det er udelukkende et spørgsmål om beløbets størrelse.
Ædruelighedens stemme
-
R Rosenberg
- Allstar

Nej, Inge siger netop, at "tingene nu måske kan komme i skred".Mikki89 skrev: ↑3. feb 2022, 15:31https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vib ... takte-AaB/
Jeg synes faktisk, at det er sympatisk og klogt nok, at man ikke har presset på, mens Viborg skulle finde en ny træner.
Ædruelighedens stemme