Pastorius skrev: ↑21. feb 2022, 10:34
Forza skrev: ↑21. feb 2022, 10:30
Pastorius skrev: ↑21. feb 2022, 10:21
Kunji skrev: ↑21. feb 2022, 10:12
Jeg tænker, at signingen passer som fod i hose i den århusianske selvforståelse. Hvis han viser sig at kunne holde sig skadesfri og i øvrigt stadig har niveau, så er det jo en sjov signing med et reelt sportsligt output. Jeg vil se det, før jeg tror det.
Hvis han får karrieren på ret køl, så er der ikke en chance i helvede for at han forlænger med AGF til sommer (eller at de har råd). Hvis han ikke gør, så er der ikke så meget at snakke om. Det værste er nok en mellemting, hvor han ikke bliver skadet, men stille og roligt skal spiller sig i nognelunde form, og så måske kan være aktuel for en forlængelse.
Det er en handel der kun giver mening, hvis AGF kommer i top 6, eller hvis de er nervøse for at rykke ned. Det er lige før man skulle holde lidt med hestene i aften.
De har eftersigende en klausul på en forlængelse fra til sommer hvis de vil. Så det tror jeg nu ikke er et problem.
Ok, så kan det blive en god økonomisk case.
Jeg synes sådan nogle transfers er skide sjove, men det hører mere hjemme i et tivoli end i klubber der har en seriøs plan for deres trup.
Hvert vindue, er der desperate hasbeens, som fx Bony, Hamsik, Djemba-Djemba, Roy Carrol, Onazi, etc. der utvivlsomt har(eller har haft) evnerne til at være store profiler i ligaen, men 9/10 gange ender det i gak og løjer.
Jeg synes det vidner om klubber, hvor man ikke har styr på sin trupsammensætning.
I AaB har vi har heldigvis ikke nogen særlig stor tradition for at ageere sådan. Enkelte spillere har været hentet pga. CV, hvor man vist ikke helt har haft styr på deres evner, eller undervurderet tilpasningen. Zwijmenberg, Beauchamp, Vilakazi, Shelton, Marshall og Flores.
Wow-effekten er 100 gange større ved Wilshire/Flores/Vagner Love vs. Prip/P.Olsen/Lundberg. Samtidig er man rent til grin, når det viser sig, at spilleren er over the hill. van der Vaart vil i mange år frem stå som en skamplet i FCM.
Jeg ved, at det er en gammel plade, men jeg mener ikke det kan svare sig, at bruge en helt masse krudt på, at sortere i det brogede marked for udenlandske profiler, når der findes mere en rigeligt kvalitet i de nordiske ligaer. Det gælder både kvalitetsspillere og ungdomsspillere til bredden.
Her har nogen indimellem argumenteret med, at det kan forsvares med, at man indimellem rammer en Bassogog. Problemet er bare, at der går 49 Nkada'ere på en Basso. Samtidig kan man sagtens finde og videreudvilke talenter i norden, som kan sælges for store summer.