Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Personaleudgifter er kontinuerligt stigende.
2019: tkr. 54.883
2020: tkr. 57.700
2021: tkr. 60.412
Og ja, en del af dette kan være i administrationen, men det er næppe størstedelen.
Dernæst, så overrasker opgørelsen over transferaktitet mig.
Transferindtægter: tkr. 32.115
Transferomkostning: tkr. -11.201
Afskrivninger: tkr. -11.234
Solidaritetsbetaling: tkr. -206
Resultat: tkr. 9.474
Vi har solgt Jores og fået penge for Mæhle, men hvordan kommer vi op i de beløb? AaB nævner ikke andre i årsberetningen.
Økonomitråden
Re: Økonomitråden
Men alle de nævnte er på kontrakter der er tegnet for flere år siden, så det er ikke dem der ligger bag stigningen i udgifter.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Og ja, en del af dette kan være i administrationen, men det er næppe størstedelen.
Vi har solgt Jores og fået penge for Mæhle, men hvordan kommer vi op i de beløb? AaB nævner ikke andre i årsberetningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Enig. Det er en skrøne, at Inge skulle have et skrabet budget at arbejde med.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
MC, nej. Og du mangler Lucas Andersen og Hiljemark på den liste.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
You pay for this?
-
R Rosenberg
- Allstar

Makaric tjener nok ganske pænt. Det samme med Hiljemark.Hanga skrev: ↑2. mar 2022, 08:37Men alle de nævnte er på kontrakter der er tegnet for flere år siden, så det er ikke dem der ligger bag stigningen i udgifter.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Sander og Højholt har lige forlænget til en væsentligt bedre løn, men det fremgår vel ikke før 2022(?)
Og så har de elendige lejesvende måske kostet mere, end vi umiddelbart går og tror.
Ædruelighedens stemme
MC for en høj løn, ganske vist ikke som kusk, lucas og de andre. men stadig høj kontra det output han har.Fromthecradle skrev: ↑2. mar 2022, 08:52MC, nej. Og du mangler Lucas Andersen og Hiljemark på den liste.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Lucas mangler korrekt.
Fossum er god, men han passer ikke ind i den stil man vil spille, og man får ikke nok ud af ham, samme historie med Kusk, Lucas har man ikke fået nok ud af, pga uheldige skader, og jeg frygter for om han overhvodet vil kunne passe ind i den spille stil som AaB åbenbart så gerne vil spille.
Så der er ingen undskyldninger for ikke at få styr på truppen efter sommer, så den er mere tilpasset den stil man vil spille...
Udgiften er jo hvad der har været til lønninger i løbet af 2021 så nylige forlængelser betyder ikke noget.R Rosenberg skrev: ↑2. mar 2022, 08:58Makaric tjener nok ganske pænt. Det samme med Hiljemark.Hanga skrev: ↑2. mar 2022, 08:37Men alle de nævnte er på kontrakter der er tegnet for flere år siden, så det er ikke dem der ligger bag stigningen i udgifter.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Sander og Højholt har lige forlænget til en væsentligt bedre løn, men det fremgår vel ikke før 2022(?)
Og så har de elendige lejesvende måske kostet mere, end vi umiddelbart går og tror.
Jeg tror netop du rammer årsagen i det sidste du skriver - de her lejeaftaler og "spillere til bredden" koster mere end mange har troet. Men mange går bare og undskylder Inge med et skrabet budget, når hans indkøb skal bedømmes, og der er det bare jeg så vil pointere, at regnskabet siger noget andet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
R Rosenberg
- Allstar

Og dog, for der er bundet mange penge op i 6-10 spillere, så selvom personaleomkostninger er øget, kan det jo sagtens være snævert ift de rigtig gode signings.Hanga skrev: ↑2. mar 2022, 09:24Udgiften er jo hvad der har været til lønninger i løbet af 2021 så nylige forlængelser betyder ikke noget.R Rosenberg skrev: ↑2. mar 2022, 08:58Makaric tjener nok ganske pænt. Det samme med Hiljemark.Hanga skrev: ↑2. mar 2022, 08:37Men alle de nævnte er på kontrakter der er tegnet for flere år siden, så det er ikke dem der ligger bag stigningen i udgifter.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Jeg tror netop du rammer årsagen i det sidste du skriver - de her lejeaftaler og "spillere til bredden" koster mere end mange har troet. Men mange går bare og undskylder Inge med et skrabet budget, når hans indkøb skal bedømmes, og der er det bare jeg så vil pointere, at regnskabet siger noget andet.
Desuden aner jeg ikke, hvor meget man har opgraderet i stab og administration.
Ædruelighedens stemme
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
MC får under halvdelen af hvad Kusk gør. Man kan jo kun undre sig over, hvorfor du har ham på din liste over vores højst lønnede...gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 09:00MC for en høj løn, ganske vist ikke som kusk, lucas og de andre. men stadig høj kontra det output han har.Fromthecradle skrev: ↑2. mar 2022, 08:52MC, nej. Og du mangler Lucas Andersen og Hiljemark på den liste.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Lucas mangler korrekt.
Fossum er god, men han passer ikke ind i den stil man vil spille, og man får ikke nok ud af ham, samme historie med Kusk, Lucas har man ikke fået nok ud af, pga uheldige skader, og jeg frygter for om han overhvodet vil kunne passe ind i den spille stil som AaB åbenbart så gerne vil spille.
Så der er ingen undskyldninger for ikke at få styr på truppen efter sommer, så den er mere tilpasset den stil man vil spille...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Var det 1 mio om året det blev nævnt? Det må da helt klart være i nedre halvdel af hierarkiet for voksenkontraktspillerw. Men derudover handlede det vist ikke om hvorvidt spillerne havde en høj løn ift. output, men om hvorfor lønomkostningerne var kontinuerligt stigende.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 09:00MC for en høj løn, ganske vist ikke som kusk, lucas og de andre. men stadig høj kontra det output han har.Fromthecradle skrev: ↑2. mar 2022, 08:52MC, nej. Og du mangler Lucas Andersen og Hiljemark på den liste.gravballe skrev: ↑2. mar 2022, 08:21Der er ingen tvivl om der e bundet store beløb op i Thelander, Kusk, Fossum, Rinne og MC.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24Der bliver ofte spekuleret herinde i at Inge skulle have et begrænset økonomisk budget og måske endda har skullet skære i lønningerne. Det er bare ikke hvad der sker.
Lucas mangler korrekt.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Ja denne del overrasker mig også meget. Jeg kan slet ikke få det til at give 32 mio. kr. Det er kun Jores Okore og Kasper Pedersen, der er blevet solgt i 2021 og de har vel ikke givet mere end 2-4 mio. kr. Så skal det være bonusser eller delbetalinger fra tidligere salg, dvs. Abildgaard, Mæhle eller Kaufmann. Men det er alligevel vildt hvis man har tjent 25-30 mio. kr. på den konto i 2021.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24
-
Fromthecradle
- Landshold

- Favoritspiller: Ebbe Andersen
Det må jo næsten være bonusser/klausuler på Mæhle, der bærer hovedparten af det beløb. Måske, efter alt, en ok handel der blev lavet i sin tid.Yankee skrev: ↑4. mar 2022, 09:54Ja denne del overrasker mig også meget. Jeg kan slet ikke få det til at give 32 mio. kr. Det er kun Jores Okore og Kasper Pedersen, der er blevet solgt i 2021 og de har vel ikke givet mere end 2-4 mio. kr. Så skal det være bonusser eller delbetalinger fra tidligere salg, dvs. Abildgaard, Mæhle eller Kaufmann. Men det er alligevel vildt hvis man har tjent 25-30 mio. kr. på den konto i 2021.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24
You pay for this?
Ja og noget af det er måske også gledet direkte igennem. Det er ikke urealistisk at der er en agent i Okore-handlen, der skulle betales af AaB.Fromthecradle skrev: ↑4. mar 2022, 10:38Det må jo næsten være bonusser/klausuler på Mæhle, der bærer hovedparten af det beløb. Måske, efter alt, en ok handel der blev lavet i sin tid.Yankee skrev: ↑4. mar 2022, 09:54Ja denne del overrasker mig også meget. Jeg kan slet ikke få det til at give 32 mio. kr. Det er kun Jores Okore og Kasper Pedersen, der er blevet solgt i 2021 og de har vel ikke givet mere end 2-4 mio. kr. Så skal det være bonusser eller delbetalinger fra tidligere salg, dvs. Abildgaard, Mæhle eller Kaufmann. Men det er alligevel vildt hvis man har tjent 25-30 mio. kr. på den konto i 2021.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24
I det hele taget er det meget markant at AaB i et år som 2021 bruger 11 mio. kr. på transferomkostninger. Det er altså ikke de rene spillerkøb - det bliver afskrevet over kontraktperioden og ligger derfor under "afskrivninger". De 11.201.000 kr. er omkostninger til "salgsomkostninger, restværdier ved salg af kontraktrettigheder, af - og nedskrivning på kontraktrettigheder samt præmier til forsikring af spillertrupperne m.v. I posten indgår endvidere lejeomkostning på spillere."
Det er godtnok mange penge på de poster! Sidste år udgjorde samme post kun 4,1 mio. kr. Stigningen til 11,2 mio. kr. må skyldes at man har brugt rigtig mange penge på diverse lejespillere og/eller på agenter. Det kan også være der er nogle forhold omkring af- og nedskrivninger jeg ikke kan gennemskue, men det burde fremgå af den følgende post, hvor der også ligger 11,2 mio. kr. Vi bliver måske klogere når DBU's agentopgørelse lander i denne måned.
AaB er ikke ene om at betale så markante beløb til agenter, men det er vigtigt at have det perspektiv med når vi sidder og diskuterer priser på spillere. Hvis AaB havde solgt Thelander for de famøse 6 mio. kr. havde det formentlig ikke engang dækket AaBs agentomkostninger i 2022.
Ifølge EB har AaB modtaget 8,4 mil i TV penge efter grundspillet er færdigspillet. Det er 4. største beløb, men med et stort spring op til FCM og BIF, der fik henholdsvis 11,2 og 11,8 mil. FCK topscorer med ca 14 mil
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Fuck viashit!
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Jeg ved godt at FCK er højere placeret i tabellen, o det giver mere tv penge. Men Brøndby bliver konsekvent valgt som MOTW. Og det giver vidst ret godt i tv penge, så det undrer mig at de ikke ligger 1, eller hvert fald tættere på FCK.
-
R Rosenberg
- Allstar

Ja, fordelingsnøglen er latterlig.
Men 8,4 mio er også en slat. Så hvis vi holder os i top 4 eller rammer medaljer, kan det både betyde en hel del ekstra lønkroner at lege med og en tur i Europa.
Begge dele vigtige parametre, hvis vi skal trække et par stærke spillere fra øverste hylde til. Eller fx forlænge med Thelander.
Men 8,4 mio er også en slat. Så hvis vi holder os i top 4 eller rammer medaljer, kan det både betyde en hel del ekstra lønkroner at lege med og en tur i Europa.
Begge dele vigtige parametre, hvis vi skal trække et par stærke spillere fra øverste hylde til. Eller fx forlænge med Thelander.
Ædruelighedens stemme
Hiljemark stoppede karrieren i 2021. Det er nok en meget væsentlig del af forklaringen på de 11 milleYankee skrev: ↑4. mar 2022, 10:47Ja og noget af det er måske også gledet direkte igennem. Det er ikke urealistisk at der er en agent i Okore-handlen, der skulle betales af AaB.Fromthecradle skrev: ↑4. mar 2022, 10:38Det må jo næsten være bonusser/klausuler på Mæhle, der bærer hovedparten af det beløb. Måske, efter alt, en ok handel der blev lavet i sin tid.Yankee skrev: ↑4. mar 2022, 09:54Ja denne del overrasker mig også meget. Jeg kan slet ikke få det til at give 32 mio. kr. Det er kun Jores Okore og Kasper Pedersen, der er blevet solgt i 2021 og de har vel ikke givet mere end 2-4 mio. kr. Så skal det være bonusser eller delbetalinger fra tidligere salg, dvs. Abildgaard, Mæhle eller Kaufmann. Men det er alligevel vildt hvis man har tjent 25-30 mio. kr. på den konto i 2021.Hanga skrev: ↑1. mar 2022, 19:24
I det hele taget er det meget markant at AaB i et år som 2021 bruger 11 mio. kr. på transferomkostninger. Det er altså ikke de rene spillerkøb - det bliver afskrevet over kontraktperioden og ligger derfor under "afskrivninger". De 11.201.000 kr. er omkostninger til "salgsomkostninger, restværdier ved salg af kontraktrettigheder, af - og nedskrivning på kontraktrettigheder samt præmier til forsikring af spillertrupperne m.v. I posten indgår endvidere lejeomkostning på spillere."
Det er godtnok mange penge på de poster! Sidste år udgjorde samme post kun 4,1 mio. kr. Stigningen til 11,2 mio. kr. må skyldes at man har brugt rigtig mange penge på diverse lejespillere og/eller på agenter. Det kan også være der er nogle forhold omkring af- og nedskrivninger jeg ikke kan gennemskue, men det burde fremgå af den følgende post, hvor der også ligger 11,2 mio. kr. Vi bliver måske klogere når DBU's agentopgørelse lander i denne måned.
AaB er ikke ene om at betale så markante beløb til agenter, men det er vigtigt at have det perspektiv med når vi sidder og diskuterer priser på spillere. Hvis AaB havde solgt Thelander for de famøse 6 mio. kr. havde det formentlig ikke engang dækket AaBs agentomkostninger i 2022.
-
abbifar
- Superliga

- Favoritspiller: Alle der hedder Prica
- Geografisk sted: 6933 Kibæk
Hvis han har fået sign-on fee, vil det være naturligt at afskrive denne over kontraktperioden. Så det er meget sandsynligt det spiller ind.
/Thomas
Proud fan of AaB since 1983
Proud fan of AaB since 1983