Kamptråd: AaB - Vejle B 06/03/22 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 06/03/22 klokken 16:00

Indlæg af Brodernumsi » 4. mar 2022, 23:26

Efter Viborgs nederlag, er vi sikre på top-6, hvis vi får mindst ligeså mange point, som GF får mod FCN.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. mar 2022, 23:49

Hajen skrev:
RicoBR02 skrev:
4. mar 2022, 21:46
Jakobsen skrev:
4. mar 2022, 17:23
bedstefar skrev:
4. mar 2022, 13:53
Rinne
Granli Thelander Hagelskjær
Pallesen Højholt Fossum Gudmundur
Prip
Makaric Høgh

2-0 sejr :aabfan: :aabfan:
Forudsat, at Pedro stadig er ude:

Rinne

Granli, Thelander, Ross

Pallesen (intet andet valg), Højholt, Gudmundur, Børsting

Prip, Fossum

Høgh

Hagelskjær kan jo ikke andet end at aflevere fremad så derfor skal han ikke starte. Havde vi mere til central midt havde jeg prøvet Gudmundur som back, men i og med at vi er tynde på midten må Gudmundur spille der indtil Pedro er tilbage.
Tror ikke på det nytter. Makaric får ikke meget ud af at pøle mod Albantoza eller Kollinger så hellere noget dynamik fra Prip, Fossum og Høgh.
Nu må galskaben da stoppe.. Vi skal vel ikke bænke en spiller fordi han ikke kan andet end at spille fremad? Hele stadion koger over i raseri når bolden spilles rundt i bagkæden, hagelskjær er et friskt pust..
Så du mener helt seriøst at andre er gale, når man mener, at en FORSVARER ikke kan FORSVARE - han kan lave lange indlæg og lange indkast, men hans placeringsevne i forsvaret er ikke SL-niveau
Præcis. Hagelskjær er alt for ringe defensivt - han ligger vel et sted imellem Blåbjerg og Kasper P hvad angår det defensive. Man kan ikke være startende midterforsvarer når man er så ringe defensivt. Han bør bare skubbes videre - det er ikke nok som stopper at slå en god diagonalbold og være god på indkast.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold

Indlæg af bedstefar » 5. mar 2022, 01:31

raekkeettre skrev:
4. mar 2022, 14:57
bedstefar skrev:
Rinne
Prip
Makaric Høgh

Du vil simpelthen prøve med Fossum som def midt, som er prøvet nok 100 gange og han er faldet igennem hver gang? Og nok den vigtigste spiller sammen med Prip, Thelander og Rinne lige pt. må da være MC - så kan slet ikke forestille mig at assistenterne ikke vælger ham til start 11 - Med mindre han er skadet? Er han det?
MC og Pedro er skadet. Ellers så smid en Gudmundur ind og styre midtbanen. Du får den her, 2-0 sejr og Gudmundur frisparkskasse. Selv tak du

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 5. mar 2022, 10:37

Hajen skrev:
4. mar 2022, 21:59
RicoBR02 skrev:
4. mar 2022, 21:46
Jakobsen skrev:
4. mar 2022, 17:23
bedstefar skrev:
Rinne
Prip
Makaric Høgh

Forudsat, at Pedro stadig er ude:

Rinne

Granli, Thelander, Ross

Pallesen (intet andet valg), Højholt, Gudmundur, Børsting

Prip, Fossum

Høgh

Hagelskjær kan jo ikke andet end at aflevere fremad så derfor skal han ikke starte. Havde vi mere til central midt havde jeg prøvet Gudmundur som back, men i og med at vi er tynde på midten må Gudmundur spille der indtil Pedro er tilbage.
Tror ikke på det nytter. Makaric får ikke meget ud af at pøle mod Albantoza eller Kollinger så hellere noget dynamik fra Prip, Fossum og Høgh.
Nu må galskaben da stoppe.. Vi skal vel ikke bænke en spiller fordi han ikke kan andet end at spille fremad? Hele stadion koger over i raseri når bolden spilles rundt i bagkæden, hagelskjær er et friskt pust..
Så du mener helt seriøst at andre er gale, når man mener, at en FORSVARER ikke kan FORSVARE - han kan lave lange indlæg og lange indkast, men hans placeringsevne i forsvaret er ikke SL-niveau
Men hagelskjær kan jo godt forsvare, så der er jeg bare ikke enig. Om han skal have en startplads fremfor en af de 3 andre er jeg ikke nødvendigvis sikker på, men det skal satme da ikke være på baggrund af hans spil op i banen som er det der bliver pointeret..

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 5. mar 2022, 10:49

bedstefar skrev:
5. mar 2022, 01:31
raekkeettre skrev:
bedstefar skrev:
Rinne
Prip
Makaric Høgh

Du vil simpelthen prøve med Fossum som def midt, som er prøvet nok 100 gange og han er faldet igennem hver gang? Og nok den vigtigste spiller sammen med Prip, Thelander og Rinne lige pt. må da være MC - så kan slet ikke forestille mig at assistenterne ikke vælger ham til start 11 - Med mindre han er skadet? Er han det?
MC og Pedro er skadet. Ellers så smid en Gudmundur ind og styre midtbanen. Du får den her, 2-0 sejr og Gudmundur frisparkskasse. Selv tak du
Ja okay. Sorry, havde ikke lige hørt det omkring MC. Men ja, så bliver det som man kan frygte, at vores absurde tynde trup bliver synliggjort nu. Hvis vi skulle noget i denne her sæson skulle vi undgå skader, karantæner og dårlig form hos enkelte spillere, lige så snart det begynder at halte bliver vi kørt over, som vi så mod Silkeborg. Jeg frygter godt nok den her kamp også.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Indlæg af Fromthecradle » 5. mar 2022, 12:59

raekkeettre skrev:
5. mar 2022, 10:49
bedstefar skrev:
5. mar 2022, 01:31
raekkeettre skrev:
bedstefar skrev:
Rinne
Prip
Makaric Høgh

Ja okay. Sorry, havde ikke lige hørt det omkring MC. Men ja, så bliver det som man kan frygte, at vores absurde tynde trup bliver synliggjort nu. Hvis vi skulle noget i denne her sæson skulle vi undgå skader, karantæner og dårlig form hos enkelte spillere, lige så snart det begynder at halte bliver vi kørt over, som vi så mod Silkeborg. Jeg frygter godt nok den her kamp også.
Iflg Nordjyske er Magnus klar. Islændingen er ikke i form til at være med i truppen.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 5. mar 2022, 17:31

Truppern er ifølge AaBsport:
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 19 Anosike Ementa, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 31 Anders Noshe, 39 Kasper Høgh og 40 Theo Sander.
Rufo skadet. Han har godt nok ikke været en gevinst denne sæson. Mon ikke han er fortid senest til sommer ?

Truppen ser stadig noget tyndbenet ud, forhåbentlig rækker det til en sejr over Vejle.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. mar 2022, 18:42

FlæskeFrank skrev:
5. mar 2022, 17:31
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 19 Anosike Ementa, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 31 Anders Noshe, 39 Kasper Høgh og 40 Theo Sander.
Rufo skadet. Han har godt nok ikke været en gevinst denne sæson. Mon ikke han er fortid senest til sommer ?

Truppen ser stadig noget tyndbenet ud, forhåbentlig rækker det til en sejr over Vejle.
Jo, Rufo skal nok videre - måske til Hammarby?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 5. mar 2022, 19:05

Funky skrev:
5. mar 2022, 18:42
FlæskeFrank skrev:

Jeg tror han lander på en mindre hylde end Hammarby. Det er jo heller ikke fordi Cifuentes brugte ham alt for meget i AaB.

Vi har i hvert fald ikke alt for meget at skyde med fra bænken. Jeg tror det bliver afgørende om vi scorer det første mål i kampen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. mar 2022, 19:10

Forza skrev:
5. mar 2022, 19:05
Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:

Jeg tror han lander på en mindre hylde end Hammarby. Det er jo heller ikke fordi Cifuentes brugte ham alt for meget i AaB.

Vi har i hvert fald ikke alt for meget at skyde med fra bænken. Jeg tror det bliver afgørende om vi scorer det første mål i kampen.
Altså, det er Vejle! Alletiders prügelknabe denne sæson.

Og dette er absolut ikke møntet på dig, men er du gal, de her kamptråde er en jammerdal inden kampene efterhånden.

Men det siger jo bare alt om, hvad AaB er af forfatning i øjeblikket (de seneste knap 8 år), at selv om til en kamp mod Vejle sidder man og frygter, at det er en knivsæg.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2022, 19:18

R Rosenberg skrev:
5. mar 2022, 19:10

Og dette er absolut ikke møntet på dig, men er du gal, de her kamptråde er en jammerdal inden kampene efterhånden.

Men det siger jo bare alt om, hvad AaB er af forfatning i øjeblikket (de seneste knap 8 år), at selv om til en kamp mod Vejle sidder man og frygter, at det er en knivsæg.
Jeg tænker ikke vi skal undervurdere Vejle. De er et helt andet hold nu, end de var inden vinterpausen. De tabte til SIF med samme målforskel som vi gjorde, men de var på udebane, vi var hjemme.

Det er en knivsæg. Vi kan spille godt, men vi er utroligt sårbare, og vi har ikke ret mange strenge at spille på. Kan modstanderen tvinge os til at lave alt for meget om på gameplanen, har vi set det kan gå grueligt galt. Det er virkelig vigtigt at vi kommer godt fra start.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 5. mar 2022, 19:43

R Rosenberg skrev:
5. mar 2022, 19:10
Forza skrev:
5. mar 2022, 19:05
Funky skrev:
FlæskeFrank skrev:

Jeg tænker mest at 4 midterforsvarer var ikke nok mod Silkeborg så mon der smides et par ekstra ind (hvis der er flere) for at forhindre scoringer.
Jeg mener det pisse svært se eller forudse hvilken game plan vi har tænkt os at præsentere. Det har det været hele sæsonen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. mar 2022, 19:55

Jeg synes blot, at det er beskæmmende, at vi er sunket så dybt (også som fans), at vi sidder og bævrer og nærmest forventer nederlag uanset modstanderen.

Der var en gang, hvor man følte/sagde om nogle kampe, at de bare skal vindes, og at det er en fiasko af uhyrlige dimensioner, hvis det ikke sker.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 5. mar 2022, 20:45

R Rosenberg skrev:
5. mar 2022, 19:55
Jeg synes blot, at det er beskæmmende, at vi er sunket så dybt (også som fans), at vi sidder og bævrer og nærmest forventer nederlag uanset modstanderen.

Der var en gang, hvor man følte/sagde om nogle kampe, at de bare skal vindes, og at det er en fiasko af uhyrlige dimensioner, hvis det ikke sker.
Der må findes optimister eftersom der er 8500 billetter ude til kampen imorgen. Det betyder vel at vi kan forvente 7000 på stadion, og de kommer ikke fordi de forventer et nederlag, så glade for fodbold er nordjyder ikke.
Selv forventer jeg at vi vinder 3-0 som jeg oddser på til hver kamp.

Kampen imorgen SKAL vindes ;-)

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 5. mar 2022, 21:21

RicoBR02 skrev:
5. mar 2022, 20:45
R Rosenberg skrev:
5. mar 2022, 19:55

Kampen imorgen SKAL vindes ;-)
Ja, tak! :thumbsup:
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 5. mar 2022, 23:31

Mon ikke nøglen bliver mere tålmodighed end vi havde mod SIF. Og så skal MC helst ikke gå i stykker.
Vi skal tilbage til den velkendte forsvarsformation.
Vejle kommer med gejst og fornyet tro, centreret omkring deres spanske (?) midterforsvarer. Måske kan de lokkes frem, og så skal Fossum være klar på nogle af de offensive løb mod deres felt, som kan gøre ondt på et hold fanget i ubalance.
Spændende om Høgh er ved at overhale Makaric som starter. Eller om man ligefrem vil finde plads til dem begge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. mar 2022, 03:04

Vi skal tilbage på sporet efter blamagen mod Silkeborg IF som var en på alle måder rædselsfuld kamp. Der venter en tæt kamp mod vejlenserne men vi skal selvfølgelig formå at få hevet sejren i land og det føler jeg mig også overbevist om at vi gør.

Rinne
Pallesen - Ross - Thelander - Granli - Ahlmann
MC - Højholt
Fossum - Prip
Makaric

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 07:48

Vi kan sikre top 6 i dag - så selvfølgelig fucker de det hele up.

Nej, kampen i dag er der bare ingen undskyldning for ikke at vinde: Hjemmebane, solen skinner, modstanderen er superligaens ringeste hold, en sikring af top 6, og ja, naturligvis at holde snor i medalje/Europa.
Ædruelighedens stemme

Hybris
2. div
2. div

Indlæg af Hybris » 6. mar 2022, 10:42

Kampen i dag er en must-win. Vi spiller mod én af ligaens absolutte bundpropper og alt andet end en sejr vil være en fiasko.

Rinne
Thelander - Granli - Ross/Hagelskjær

Palle - Højholt - MC - Ahlmann/Børsting

Fossum - Prip
Makaric - Høgh

Kom så! Lad os nu få den top 6-placering sikret så vi for alvor kan begynde at kigge op og koncentrere os om at sikre os en plads i Europa!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 6. mar 2022, 10:49

Hybris skrev:
6. mar 2022, 10:42
Kampen i dag er en must-win. Vi spiller mod én af ligaens absolutte bundpropper og alt andet end en sejr vil være en fiasko.

Rinne
Thelander - Granli - Ross/Hagelskjær

Palle - Højholt - MC - Ahlmann/Børsting

Fossum - Prip
Makaric - Høgh

Kom så! Lad os nu få den top 6-placering sikret så vi for alvor kan begynde at kigge op og koncentrere os om at sikre os en plads i Europa!
Helt enig i at vi skal "forlange" at holdet slår Vejle, især ovenpå fadæsen forrige weekend.

Chancen skulle også være okay stor hvis vi får lov at stille op som du foreslår der :thumbsup:
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar