Kamptråd: AaB - Vejle B 06/03/22 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 06/03/22 klokken 16:00

Indlæg af Funky » 6. mar 2022, 19:57

[lineup-4-1-2-1-2][/lineup-4-1-2-1-2]
Hovedet skrev:
6. mar 2022, 19:53
Patmand skrev:
6. mar 2022, 19:07
R Rosenberg skrev:
6. mar 2022, 18:13
Kampen i dag er en skamplet. Noget af det ringeste jeg har set meget længe, i lyset af en modstander der absolut ikke var frygtindgydende.
Og jeg giver ikke en hujende fis for, at Vejle skulle være et bedre hold efter pausen - med det niveau, de lægger for dagen i dag, skal man fandengaleme vinde konfortabelt.

Set i lyset af blamagen mod Silkeborg er skampletten bare endnu større: hvor er trodsreaktionen? Hvor er nosserne til at vise det evigt trofaste hjemme publikum, at man vil det her, og at sidste weekend er man flove over?

Og hvad laver træneren? Kusk ind i overtiden. Den eneste, udover Prip, der kan noget med en bold.

Det er vist godt, at der er storvask i AaB til sommer, for der er bare alt for mange nulbonner på det hold.
På den anden side, hvis det er spillere som Høgh, Granli, Hagelskjær, Pallesen, Magnus, Rufo et al, Inge kan diske op med, så vælter lortet fuldstændig næste sæson.
Men er det ikke forventeligt? Du skoser brugere herinde for at være bekymrede inden kampen - de fik ret.

Vi har et AaB hold uden cheftræner, nu er der efterhånden et meget klart billede af at Hiljemark helt naturligt slet ikke er klar til den opgave. Men hov, det er jo dig der har advokeret for at det slet ikke var noget problem, for hvis jeg husker korrekt skrev du omtrent sådan: "det er jo ikke fordi Hiljemark pludselig vil bruge Rinne i angrebet". Korriger mig endelig hvis jeg er helt galt på den.

Du har det med at forsvare Inge konstant, men vi har en tynd trup fyldt med middelmådige spillere - og ingen cheftræner. Jeg forlanger ikke hans hovede på et fad, jeg er bare SLET ikke imponeret af hans hidtidige virke i AaB.

Vedrørende Kusk; prøv at lyt til Mediano preview til runde 20 ca. 60 minutter inde i podcasten. Der tager Francis Dickoh nok engang bladet fra munden og forklarer hvordan Kusk ødelægger træningsmiljøet i AaB. Jeg har sagt det mange gange tidligere: få ham nu væk.
Nu må vi se om det igen giver mig 14 dages karantæne at nævne Kusk.

Vejle fik deres første point på udebane i dag. Det kommer ikke som en overraskelse, at de får hul på bylden mod AaB. Det bunder i en række dårlige beslutninger i AaB omkring træner situationen og truppens styrke, eller mangel på samme.
Jeg forudser et svært forår.
Ah, det var vist mig, der skrev noget i stil, at han næppe ville anvende Rinne i angrebet eller lignende. Og indtil videre har jeg jo haft ret :-)

Tja, altså det store kontrafaktiske spørgsmål, om vores resultater havde været meget kønnere med en anden cheftræner? Adskiller de sig i grunden stort fra, hvad vi kunne have forventet under Cifuentes? Vores offensive kvaler har jo været velkendt længe, vi var også dødssyge at se på i efteråret. og vi er jo ikke ringere, end vi var i efterårets sidste halvdel; altså ikke ret gode. Ligger problemet ikke i vores spillermateriale?

Det er derimod trist, at vi på to runder helt har mistet kontakten med top 3, nu hvor Brøndby formentlig vinder i Silkeborg. Vi står igen over for et stort set betydningsløst slutspil, som jeg med dagens point forventer, at vi kvalificerer os til. Der skal gå meget galt, hvis ikke vi når top 6.

I øvrigt er Brøndbys stime så vild, at det trodser enhver beskrivelse. Var de ikke tæt på 10 point efter os en overgang? Og har de efterhånden vundet 12-13 kampe i træk; rigtig mange af dem i øvrigt i slutfasen og knebent.
I dag er de bare svine-hamrende heldige. Hvis Silbeborg-spillerne havde gidet at komme med bare lidt af den samme skarphed på afslutninger, som de havde i Aalborg, så havde de sultansmadret BIF. Jeg er mindre bekymret for at møde BIF næste kamp, end hvis vi skulle have spillet mod SIF igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 6. mar 2022, 20:01

Funky skrev:
6. mar 2022, 19:21
Gnu skrev:
6. mar 2022, 19:13
Funky skrev:
6. mar 2022, 18:50
Gnu skrev:
6. mar 2022, 18:42
Kan vi få en rigtig træner ind i stedet for erhvervspraktikanten, tak? Gerne en med lidt flere offensive ideer end lange violiner frem i ingenmandsland.
Hold nu op. Friis, Guardiola eller T. Frank havde da ikke haft tryllestøv med i oppakningen.

Interessant nok har Nordjyske BÅDE MC og Højholt som 2 af de bedste AaB’ere. Dumpekarakterer til flere i bagkæden, bla Ahlmann.

Kan vi hurtigst muligt få gang i den islandske landsholdsspiller, tak…
Jeg efterspørger ikke tryllestøv men et offensivt koncept.
Og at Friis eller nogen anden træner skulle have nået at implementere et nyt koncept på få uger, som lige gjorde vores offensiv meget bedre, det er vist at håbe på tryllestøv. Jeg tror i øvrigt, det handler nok så meget om det mentale, og jeg er igen-igen-igen lidt undrende over, hvordan eller hvornår vi ser effekten af, at AaB da vistnok har en mentaltræner tilknyttet.

Akilleshælen ser desuden ud til at være centerforsvar og venstre back.
Uanset hvad spillerne siger, så bunder det her i at vi ikke har en afklaring på en træner.

Hiljemark er sikkert fin nok, men hallo. Han er ikke den træner vi skal have og ej heller den boss Cifuentes var.

Det her falder efterhånden tilbage på en sportsdirektør. Vi har jo slet ingen plan, for hvad vi gør for at åbne Vejle op.

I løbet ar anden halvleg kan vi slet ikke få trykket Vejle ned i mere end 5 min af gangen. Det er bare skidt det her.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 6. mar 2022, 20:10

Jeg tror mere det handler om spillertyper end trænerne.

Jeg blive aldrig fan af 3-5-2 med så defensiv en midtbanesammensætning, og mit største kritikpunkt ved Inge er, at han ikke har gjort noget for den midtbane siden Hiljemark.

Når vi endelig får flyttet bolden frem i højt tempo i dag, så er der ingen offensive løb omkring bolden. Højholt rammer ikke dagen i dag, Fossum er tilbage i anonymiteten og Magnus indeholder intet offensivt. Ahlmann er en skygge af sit gamle og Pallesen er tilbage til vanligt niveau.

Det er så uendeligt lidt kreativt at se på.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2022, 20:14

Kunji skrev:
6. mar 2022, 20:10

Jeg blive aldrig fan af 3-5-2 med så defensiv en midtbanesammensætning, og mit største kritikpunkt ved Inge er, at han ikke har gjort noget for den midtbane siden Hiljemark.

Når vi endelig får flyttet bolden frem i højt tempo i dag, så er der ingen offensive løb omkring bolden. Højholt rammer ikke dagen i dag, Fossum er tilbage i anonymiteten og Magnus indeholder intet offensivt. Ahlmann er en skygge af sit gamle og Pallesen er tilbage til vanligt niveau.

Enig. Dertil er hverken Makaric eller Høgh typer der både kan skabe chancer og score mål. Når vi ikke kan skabe noget i etableret spil, og bliver nødt til at losse bolden frem fra målmanden, fordi spillet ikke kan gå igennem midtbanen, så bør det jo få alle alarmklokker til at ringe hos den sportslige ansvarlige
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2022, 20:25

Kunji skrev:
6. mar 2022, 20:10

Ja, og at man brændte nallerne på Hiljemark og derefter fik kolde fødder, grænser jo nærmest til pligtforsømmelse.

Dette hold har skreget på en stærk central midtbane, siden duoen hed Würtz/Risgård. Inge forsøgte at adressere det med Hiljemark, men siden det er det jo totalt skrinlagt igen. Det skriger til himlen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 6. mar 2022, 20:35

Det er muligt Kusk griner, da han bliver forbigået ved de første indskiftninger. På tribunen var vi ved at stortude. At sætte en af de teknisk set bedste spillere på banen i det 91. Minut er simpelthen for ringe. Jeg begriber ikke, at man ikke satte Makaric
og Kusk ind med en halv time tilbage. I dag spillede man enten lange bolde op på Høgh, der headede dem videre, til hans ikke eksisterende angrebsmakker. Eller også spillede man Prip, der som sædvanlig knoklede som en gal, men ikke fik alverden ud af hans arbejdsindsats. Hvor meget jeg end holder af Børsting, kommer det ikke helt bag på mig, at det ikke er ham, der vender kampen.

Det er så skidetræls, at man er ved at pisse det momentum væk, der rent faktisk var på vej, blandt andet med fuldstændigt vanvittigt trænerarbejde de sidste 2 kampe. 2 point i de sidste 5 hjemmekampe. Kørt godt og grundigt over af begge oprykkere og så i dag, hvor ligaens nummer næstsidst fik sæsonens første udepoint på Aalborg Stadion. Stor, stor respekt for dagens indsats på vesttribunen, det er sgu jeres gejst, der gør, at man trods alt har en my tro på tilværelsen tilbage.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 6. mar 2022, 21:05

Dette var grelt som noget af det sidste Cifuentes.

Manglende udskiftninger, uinspireret spil, målfattig osv.

Men skal vi finde de positive briller frem - og det er måske også noget som vægter hos Hiljemark. Han vil ikke være den som misser top6.

Vi har med det uafgjorte resultat og de øvrige resultater ændret vores situation positivt til følgende:

Viborg kan ikke længere hentes os.
AGF kan kun hente os ved tre sejre, før dette kunne to sejre og en uafgjort være nok. (3 kampe)
Randers skal som udgangspunkt have 4 point for "overgå" os. (2 kampe)
Silkeborg er 1 point bagud. (2 kampe)

Og selvfølgelig skulle Kusk ikke skiftes ind i 89. min. Det skulle Noshe, så han havde fået debut. Kusk skulle enten skiftes ind tidligere eller forblive på bænken.
- FlæskeFrank

Krede
2. div
2. div

Indlæg af Krede » 6. mar 2022, 21:10

Sad på 3F og Makaric rystede på hovedet da ementa blev kaldt hen fra opvarmning til indskiftning. Håbløs kamp, men rundens andre kampe redder dagen. Ser fornuftigt ud ift top 6.

Lyfe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Eric Cantona

Indlæg af Lyfe » 6. mar 2022, 21:15

Højholt og prip var virkelig det eneste der drev spillet fremad. Men vores opstilling fungere bare ikke når vi har to bov lamme kanter der ikke kan true fremad. Ahlmann og Pallesen er simpelthen ikke gode nok.. der er mange andre som heller ikke idag var gode nok men pt. er vores store problem at formationen ikke virker når vi ikke er farlige over kanterne.
Vejle har to giganter i midterforsvaret og vores strategi er høje bolde op mod høgh der står alene.. Fossum ligner en skygge af hvad han var før vinter pausen.

Jeg håber virkelig på at Lars friis og Lucas kommer til at ændre på det røv syge spil vi ser for tiden.
Vil næsten hellere blive nr 8 og så i det mindste forsøge på noget og tabe alle kampe 3-2 end det her dødsyge pis
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 6. mar 2022, 22:09

Lyfe skrev:
6. mar 2022, 21:15
Højholt og prip var virkelig det eneste der drev spillet fremad. Men vores opstilling fungere bare ikke når vi har to bov lamme kanter der ikke kan true fremad. Ahlmann og Pallesen er simpelthen ikke gode nok.. der er mange andre som heller ikke idag var gode nok men pt. er vores store problem at formationen ikke virker når vi ikke er farlige over kanterne.
Vejle har to giganter i midterforsvaret og vores strategi er høje bolde op mod høgh der står alene.. Fossum ligner en skygge af hvad han var før vinter pausen.

Jeg håber virkelig på at Lars friis og Lucas kommer til at ændre på det røv syge spil vi ser for tiden.
Vil næsten hellere blive nr 8 og så i det mindste forsøge på noget og tabe alle kampe 3-2 end det her dødsyge pis
Efter hjemvendt fra Portland, så har jeg 2 kritik punkter - Hvis vi spiller med wingbacks skal de altså være bedre, ikke mindst offensivt - Fossum var rigtig god i rummene idag men hans løb med bolden...hold da op han er langsomt, og det var virkelig ikke hans dag på kontoret, intet output overhoved. Hvis fx Fossum var skiftet ud med Lucas og de 2 wingback var "andre" kunne jeg godt se noget perspektiv, men lige nu - puha. Dog synes jeg MC og Højholt spillede en rigtig god kamp og styrede midtbanen, men som altid vi har INGEN hurtige folk til at sende i dybden eller kan sætte en mand og drive den fremad, som i ingen. Og derfor går vores spil jo gang på gang i stå.

Arghh.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 7. mar 2022, 05:34

Ahhh, men det duer jo SLET IKKE at stille op med 2.5 offensive spillere??? Prip og Høgh og lidt Fossum. Sgu da klart offensiven er væk med så få folk? Puha næste sæson ser rigtig farlig ud, og jeg frygter nedrykning, når både Rinne, Thelander og sikkert Fossum er væk?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. mar 2022, 10:13

Bugatti1 skrev:
7. mar 2022, 05:34
Ahhh, men det duer jo SLET IKKE at stille op med 2.5 offensive spillere??? Prip og Høgh og lidt Fossum. Sgu da klart offensiven er væk med så få folk? Puha næste sæson ser rigtig farlig ud, og jeg frygter nedrykning, når både Rønne, Thelander og sikkert Fossum er væk?
AaB er gået ind til de to sidste kampe uden nogen seriøs plan. Det virker som om man brugte hele vinterpausen og alle træningskampene på at forberede sig på Midtjylland-kampen. Det gik rigtig godt, men det er jo spildt på jorden når man ikke kan vinde de efterfølgende hjemmekampe.

Hvis det var Hiljemarks gameplan at man skulle slå direkte bolde op på Albentosa og Kolinger i 90 minutter, så er han nok ikke helt færdigbagt som Superliga-træner. Hvis det ikke var hans gameplan, så var opstillingen helt hen i vejret. Man kan simpelthen ikke stille med to slidere på midten og så forvente at dominere via et godt pasningsspil.

De næste to kampe mod OB og Brøndby bliver 50/50 og mesterskabsspillet skal også nok gå fint nok. AaB er rigtig gode til at gøre kampene mod de bedre hold lige. Problemet er at kampene mod de svagere hold også bliver 50/50 og det behøvede det jo ikke være.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Johansson

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. mar 2022, 10:24

Det siger jo også alt at Vejle Boldklub selvfølgelig hentede deres første point på udebane i sæsonen i gårsdagens kamp, det er på ingen måde acceptabelt det der blev leveret.
I dag er jeg glad for uafgjort for det var godt nok en kæmpe chance Kolinger brændte i overtiden

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. mar 2022, 11:07

Yankee skrev:
7. mar 2022, 10:13
Bugatti1 skrev:
Ahhh, men det duer jo SLET IKKE at stille op med 2.5 offensive spillere??? Prip og Høgh og lidt Fossum. Sgu da klart offensiven er væk med så få folk? Puha næste sæson ser rigtig farlig ud, og jeg frygter nedrykning, når både Rønne, Thelander og sikkert Fossum er væk?
AaB er gået ind til de to sidste kampe uden nogen seriøs plan. Det virker som om man brugte hele vinterpausen og alle træningskampene på at forberede sig på Midtjylland-kampen. Det gik rigtig godt, men det er jo spildt på jorden når man ikke kan vinde de efterfølgende hjemmekampe.

Hvis det var Hiljemarks gameplan at man skulle slå direkte bolde op på Albentosa og Kolinger i 90 minutter, så er han nok ikke helt færdigbagt som Superliga-træner. Hvis det ikke var hans gameplan, så var opstillingen helt hen i vejret. Man kan simpelthen ikke stille med to slidere på midten og så forvente at dominere via et godt pasningsspil.

De næste to kampe mod OB og Brøndby bliver 50/50 og mesterskabsspillet skal også nok gå fint nok. AaB er rigtig gode til at gøre kampene mod de bedre hold lige. Problemet er at kampene mod de svagere hold også bliver 50/50 og det behøvede det jo ikke være.
Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, men jeg er ikke så overbevist om, at mesterskabsspillet nok skal gå fint nok. AaB har altså kun fået én sejr mod top 6-holdene mens de otte andre sejre er kommet mod bund seks-hold. Men ja, som du skriver, så er problemet at alle kampe er 50/50 kampe uanset modstanderen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 7. mar 2022, 11:23

Gnu skrev:
7. mar 2022, 11:07
Yankee skrev:
Bugatti1 skrev:

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, men jeg er ikke så overbevist om, at mesterskabsspillet nok skal gå fint nok. AaB har altså kun fået én sejr mod top 6-holdene mens de otte andre sejre er kommet mod bund seks-hold. Men ja, som du skriver, så er problemet at alle kampe er 50/50 kampe uanset modstanderen.
Altså, taget i betragtning at de fleste af vores point NETOP er hentet mod de lavere rangerende hold, så forstår jeg da godt, hvis man har tænkt, at næste step måtte være at fokusere på, hvordan vi gør det bedre mod topholdene. Og så savner jeg sgu lidt respekt for modstanderne. Helt ærligt, SIF er sæsonens overraskelse, og de kørte MERE rundt med BIF i går, end de gjorde med os. At vi så tabte (retfærdigt) og BIF vandt (ufortjent) - that’s football. Vejle kommer lige fra en sejr mod AGF, og har da gode spillere. Røvkedelig kamp i går, dårlig fodbold fra begge hold, men AaB VAR vel tættest på 3 point - trods alt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 7. mar 2022, 11:37

Funky skrev:
7. mar 2022, 11:23
Gnu skrev:
7. mar 2022, 11:07
Yankee skrev:
Bugatti1 skrev:

Altså, taget i betragtning at de fleste af vores point NETOP er hentet mod de lavere rangerende hold, så forstår jeg da godt, hvis man har tænkt, at næste step måtte være at fokusere på, hvordan vi gør det bedre mod topholdene. Og så savner jeg sgu lidt respekt for modstanderne. Helt ærligt, SIF er sæsonens overraskelse, og de kørte MERE rundt med BIF i går, end de gjorde med os. At vi så tabte (retfærdigt) og BIF vandt (ufortjent) - that’s football. Vejle kommer lige fra en sejr mod AGF, og har da gode spillere. Røvkedelig kamp i går, dårlig fodbold fra begge hold, men AaB VAR vel tættest på 3 point - trods alt.
Ja? Hvad er din pointe?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 11:45

Yankee skrev:
Bugatti1 skrev:

Helt generelt, så betyder de beslutninger trænerstaben tager ikke alverden. Vi har under de seneste trænere set hvordan små forandringer kan få andre dele af vores spil til at falde helt fra hinanden. Min konklusioner er at vi har for mange dårlige spillere, der selv uden de store spidskompetencer har store huller andre steder. Man kan sagtens leve med nogle af de typer, men ikke så mange som vi har.

For Hiljemark spillede vi en fremragende kamp mod FCM. Mod Silkeborg spillede vi nogenlunde med dem i en times tid (hvilket har vist sig at være en større præstation end den lyder), men der skulle ikke så mange ændringer til før vi klappede helt sammen. Mod Vejle prioriterede trænerstaben at holde os solide, uden at satse, og det kan jeg på baggrund af Silkeborgkampen sagtens forstå.

Jeg kan sagtens følge din vinkel at vores offensive gameplan er hovedløs, men det er hvad vi har at gøre med, hvis ikke vi skal smide defensiven fuldstændigt. Prip viser gode ting i offensiven på egen hånd, men når man ikke er så dumme som FCM bare at lade ham blive retvendt på midten, så skaber han meget, meget lidt for sine medspillere. Fossum er startet året langt under par.

Det store problem er dog vores centrale midt og vore wingbacks. De mangler fart og teknik (og form). MC har vist meget mere end forventet her i starten, men stadig er hullerne i osten godtnok store, og selv hvis man lukkede dem delvist, kan man jo ikke regne med at han kan spille pga. enten karantæner eller skader.

Højholt er bundsolid og gør hvad man kan forvente, men også her er der problemer. Hans placeringsevne er ikke særlig god, særligt lige efter han har afleveret, kommer han ofte til at stå så han hverken er spilbar eller klar til at forsvare, hvis vi mister bolden. Ofte kommer han til at stå lidt i vejen for dem han afleverer til. Hans offensive output er også lidt for tyndt.

Pallesen og Børsting er alt for dårlige til at tæmme bolde, og det gøre at modstanderne kan lukke så meget sammen om midten at vi bliver låst. Deres forsvarere har masser af tid til at komme på plads inden vi får bolden under kontrol. Begge mangler også topfart, og har huller defensivt. Hvad de i det mindste været gode bagud, ville det have frigivet Hagelskjær og Granli til at gå med frem langt oftere end de gør, hvilket kunne give noget af den dynamik vi savner. Ahlmann ser bare lidt for langsom ud, og noget malplaceret som wingback. Det er lige før han bliver mere offensiv når vi spiller med 4 mand i bagkæden. Hans defensive placeringsevne er dog klasser over de to andre.

Min konklusioner er at der skal ske store udskiftninger. Jeg tror ikke de lykkes i første hug, og det er IKKE Inges skyld, ikke alene i hvert fald. Vi handler ind på for lav en hylde, hvis det skal batte noget, og det er et økonomisk spørgsmål. Hvis jeg skulle klandre ham noget er det at der ikke er gjort noget ved wingbacks og central midt i lang tid, og det ene(!) forsøg der har været desværre standede på fodboldinvaliditet.

Vores problemer er ikke løst ved at vi får Friis ind, Lucas vender tilbage og Sousa kommer og Thelander og Rinne bliver afløst (hvis de da gør det) og Fossum bliver byttet ud. Vi mangler seriøst noget kvalitet bag de forreste, og jeg er bange for at vi ikke har fundamentet til at erstatte dem. Hvis rekrutteringsgrundlaget er profiler fra de dårligeste konkurrenter i ligaen (Prip og Sousa) eller - mindst - en hylde lavere som Høgh og Hagelskjær, så bliver det en lang sej tur for at få skabt en trup der hænger sammen, og derigennem kunne levere nogle resultater der kan stille os tilfredse.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 7. mar 2022, 12:19

Pastorius skrev:
7. mar 2022, 11:45
Helt generelt, så betyder de beslutninger trænerstaben tager ikke alverden. Vi har under de seneste trænere set hvordan små forandringer kan få andre dele af vores spil til at falde helt fra hinanden. Min konklusioner er at vi har for mange dårlige spillere, der selv uden de store spidskompetencer har store huller andre steder. Man kan sagtens leve med nogle af de typer, men ikke så mange som vi har.

For Hiljemark spillede vi en fremragende kamp mod FCM. Mod Silkeborg spillede vi nogenlunde med dem i en times tid (hvilket har vist sig at være en større præstation end den lyder), men der skulle ikke så mange ændringer til før vi klappede helt sammen. Mod Vejle prioriterede trænerstaben at holde os solide, uden at satse, og det kan jeg på baggrund af Silkeborgkampen sagtens forstå.
Jeg forstår ikke helt analysen. Det betyder ikke alverden hvad træneren gør - men alligevel var det hans prioriteringer der dikterede Vejle-kampen?

Jeg er sådan set enig i at der mangler nogle specifikke spillertyper. Det har vi jo talt om i årevis. Der mangler en spilfordeler og der mangler spillere med fart, der kan udfordre bagrummet. Det er desværre ikke mangler, som Inge kan få øje på. Men så må trænerstaben jo arbejde udenom det eller udvikle de typer indefra. Det ser jeg ikke ret mange forsøg på udover at prøve Frederik Børsting i en masse forskellige positioner.

Og så vil jeg opponere mod den defensive holdning. Det er ikke den eneste løsning at smide flere knokler-typer ind på holdet. Det kan også være et modsvar at blive bedre på bolden, få tvunget spillet op på modstanderens banehalvdel og være topaggressive i genpresset. I stedet prøver man at slå et Peter Sørensen-hold på at være mere kompakte, mere fysiske og mere organiserede end de er. Så er det jo klart det bliver en 50/50-kamp.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. mar 2022, 12:28

Yankee skrev:
7. mar 2022, 12:19
Pastorius skrev:
7. mar 2022, 11:45

Jeg forstår ikke helt analysen. Det betyder ikke alverden hvad træneren gør - men alligevel var det hans prioriteringer der dikterede Vejle-kampen?

Jeg er sådan set enig i at der mangler nogle specifikke spillertyper. Det har vi jo talt om i årevis. Der mangler en spilfordeler og der mangler spillere med fart, der kan udfordre bagrummet. Det er desværre ikke mangler, som Inge kan få øje på. Men så må trænerstaben jo arbejde udenom det eller udvikle de typer indefra. Det ser jeg ikke ret mange forsøg på udover at prøve Frederik Børsting i en masse forskellige positioner.

Og så vil jeg opponere mod den defensive holdning. Det er ikke den eneste løsning at smide flere knokler-typer ind på holdet. Det kan også være et modsvar at blive bedre på bolden, få tvunget spillet op på modstanderens banehalvdel og være topaggressive i genpresset. I stedet prøver man at slå et Peter Sørensen-hold på at være mere kompakte, mere fysiske og mere organiserede end de er. Så er det jo klart det bliver en 50/50-kamp.
Analysen er at der er ikke ret meget forskel på hvad en god eller middelmådig træner kan gøre af forskel med de midler der er til rådighed lige nu.
Vi har ikke - bortset fra ganske korte perioder - haft en træner der har været i stand til at gøre os nogenlunde solide både defensivt og offensivt. Mest markant var vi fornuftigt gode i den periode hvor vi havde Hiljemark til rådighed og Pedro spillede på et højt niveau.

Jeg tror ikke på det bliver det mindste bedre i foråret af at Friis evt. kommer og kan overtage styringen - men det kan gøre forberedelsen til næste sæson stærkere, så det ville absolut være en god idé alligevel. (Og nej, jeg tror heller det ville blive bedre hvis det var Klopp eller Morinho).
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 7. mar 2022, 17:55

Pallesen var rigtig kaw i interview efter kampen i går.

I dag påstår Prip så, at vi har "mange dygtige på holdet, der har x-faktor".

Hvem er de? Hvor gemmer de sig henne? Hvorfor fremgår de ikke af truppen på hjemmesiden?
Ædruelighedens stemme

Besvar